Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yüksek devir kullanmak mı daha zararlı yoksa Düşük devir mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    demirkask - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    -
    Motosikleti
    -
    Merhaba arkadaşlar KUBA CR1 motorum var haftada 2-3 kez köye gidip geldiğimden yokuş yukarı 15-20 km kadar yol çıkmam gerekiyor

    1.viteste 10-11 devir ile çıkabiliyorum
    2.vitese takarsam 2-4 devir ile çıkabiliyorum

    hangisi yaparsam motosiklet daha az zarar görür acaba ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    1. Vites 5-6 bin devir ile cikmayi tercih ederdim
    cenkito bunu beğendi.

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    1.vites 10 11 devir zarar verir ya 1 vites 5 6 bin devir civarı çıkacaksın yada 2.vites ile 4 5bin devir arası olursa daha iyi olur.
    Carbondioxid ve cenkito bunu beğendiler.

  4. #4
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    1. viteste 4bin devirle sessiz 20km hız ile cikarsin 10 11 devir motoru bagırtarak zorluyosun

  5. #5
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Yüksek devir kullanmak da düşük devir kullanmak da yerine göre değişmekle birlikte zararlı olabilir. Kısaca motosikletin çekişten düşmediği en düşük devir ve dolayısıyla en yüksek vites idealdir. Gereksiz yüksek devir hem daha fazla aşınmaya hem de fazla yakıt tüketimiyle beraber sarf malzemelerinde erken değişime neden olabilir. Dolaylı olarak birçok zararı var, hiç girmeyelim bunlara anlatmak istediğimi anlamışsındır umarım.

    Etraftan duyduğun her şeyi kabullenme, benim yazdığımı da... Araştır öğren, doğrusunu kendin bul. Bu sorduğun soruyla ilgili o kadar şey yazılıp çiziliyor ki okumaktan göz torbası çıkartırsın, kolayına kaçma işin böyle. Ben genelde bu konulara cevap yazmıyorum çünkü bu şekilde hiçbir yere varılmıyor, yarın öbür gün birşey merak ettiğinde araştırmak yerine cevabını hazır ve hızlı şekilde buradan aldığın için buraya soracaksın. İşin içinden çıkamazsan anlamadığın şeyleri elbette sor ama araştırdıktan sonra.
    Survivalsyk ve ESGEL bunu beğendiler.

  6. #6
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    yol neyi gerektiriyorsa o şekilde gaz verirsin şimdi misal araba beni sıkıştırıyoken yada kırmızı ya 4 sn kala ben köklemeyipte motorun sağlığını mı düşünücem
    ESGEL bunu beğendi.

  7. #7
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    yakıt tüketimi tamamen gaz kolu açıklığı ile alakalı diye biliyorum,
    yoksa at 5. vitese, düşük devirde gidersin ama motorun çekiş sağlaması için gazı daha çok açman gerekir, düşük vites-yüksek devir kombinasyonundan daha fazla yakıt tüketirsin.
    motosikletinin çin malı olduğunu hesaba katarak söylüyorum, öyle hep 1. , 2. viteslerde 9-10.000 devirlerle dolaşırsan çabuk yersin motoru, şehir içi 4-6.000 devirler arası iyidir, yeri gelir 2-3.000e de düşersin zararı olmaz, yeterki uygun vitesde ol.
    7-8.0000 devir ve üstünü ben ani hızlanmam gereken durumlarda yada topspeed hedeflediğim otoyollarda kullanıyorum.
    ESGEL bunu beğendi.

  8. #8
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Yüksek devirde kullanmak motor ömrünü kısaltır. Esasen motorun ömrü kilometreyle ölçülmez. Örneğin motor ömrü 100bin km değilde 5milyon devirdir bu sebeple racing makinaların ömürleri diğerlerine göre daha kısadır. 4 teker 2 teker genelde böyledir. Cruiserlar düşük devirli makinalar olduğu için uzun ömürlüdür. Kamyonlar ve otobüslerde genelde 2000 devir civarı çalıştığından milyon kmleri görürler.

    Kullanım bakımından ideal olan max torku verdiği devrin 500-1000 devir sonrasında vites değiştirmektir. Motor ömrü ve yakıt tüketimi bakımından sağlıklı olan budur.
    ESGEL, okan218 ve cenkito bunu beğendiler.

  9. #9
    KutlayGül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    Frankfurt
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 650, CBF 1000 ABS
    o nasil bir vites oranidir. ilginc. az gaz motordan, cok gaz benzinden yer derler.
    sedat_57 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Esas soru " o nasıl bir yokuştur? 15-20 kilometre " , mümkünse 3. vites 5-7 bandı arası, değil ise 2.vites 4-6. tork bayılmayacak yahut yüksek devir eşiğini geçip tork kayb olmamalı , bunun ynanında motoru cayır cayır bağırtmamalı, şayet extrem bir yokuş değil ise.

    Bildiğim en tatlı ve 10-15 kilometre kadar olanı Belen - geçidi Hatay, , sizin bahs ettiğiniz yer neresi acaba?

    Ne yazsak boş, en iyisimi o yerlerden bi geçivermek

  11. #11
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Devire neden bakıyorsun ki?
    Titreşimi hisset ve sesi dinle sana doğru olanı söyleyecektir.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yüksek devirde hiçbir motor zarar görmez, ama uzun süreli yüksek devir, açılmış gazı kapatmamak, motorun hararetini yükseltir veya uzun süreli yüksek hararette makine çalışır, buda motorun ömrünü etkiler, diğer arkadaşların dediği gibi rampa veya yokuş zaten normalde hızlı çıkılmaz yani rampada yokuşta hız yapılmaz, tabiki herkesin zevki aynı olmaz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)