Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooter ve cup motorlar neden hep aynı tipte ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Proud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Scooter ve Cup motor denilince akıllara gelen motosikletin kasası bellidir ve aynıdır.

    Peki bu kasalar neden aynı ? Neden bir racing motosiklet kasasına cup veya otomatik scooter motoru takılmıyor ?
    Otomatik vites veya yarı otomatik vites motor almak isteyen insanlara neden tek bir kasa modeli yöneltilmiş ?

    Tipik scooter:

    Tipik Cup:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Bozüyüksporl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Şehir
    Bozüyük
    Motosikleti
    150 Mr Vulture
    Vallahi ne yalan söyliyim hep benimde aklımda böyle bi soru vardır, ama cevabı yok sanırım :D

  3. #3

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Racing motora binen adam tüm kontrolun kendinde olmasını ister de ondan.

  4. #4
    Proud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı mckayrak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Racing motora binen adam tüm kontrolun kendinde olmasını ister de ondan.
    Bu nasıl bir cevap ya ? Racing kasa sadece bir örnekti. Tüm kontrolün kendisinde olmasını isteyen insan zaten vitesli motor sürer bundan bize ne ?

  5. #5
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    geçen motoru olmayan bir arkadaşım dedi aynısını.
    şehir içinde otomatik araba kullanmaya bayılıyor , otomatik vitesli bi motor muhabbeti geçti.dedim scooterlar var sadece , adam şaşırdı.

    ben de hak verdim.
    ben hem motorla sevişmek , hem de otomatik motor kullanmak istiyorum belki...

  6. #6
    Proud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen motoru olmayan bir arkadaşım dedi aynısını.
    şehir içinde otomatik araba kullanmaya bayılıyor , otomatik vitesli bi motor muhabbeti geçti.dedim scooterlar var sadece , adam şaşırdı.

    ben de hak verdim.
    ben hem motorla sevişmek , hem de otomatik motor kullanmak istiyorum belki...
    Çoğu acemiler veya rahatlık arayanlar scooter'ı sadece tipinden dolayı almıyolar mesela.
    Şu kasa olayını değiştirseler acemi ve vitesle uğraşmak istemeyen kullanıcılar için büyük devrim olur gerçekten.

  7. #7
    maxiscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2013
    Şehir
    K.K.T.C.
    bir zamanların gözdesi...

  8. #8
    Şafak Tan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul, Erenköy
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    Honda NC 700 ister otomatik ister manuel. Kasa da ister maxi scooter ister yol motoru..( enduro dsm değil, racüng.deil, ortaya kaışık bşey işte..)

  9. #9

    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen motoru olmayan bir arkadaşım dedi aynısını.
    şehir içinde otomatik araba kullanmaya bayılıyor , otomatik vitesli bi motor muhabbeti geçti.dedim scooterlar var sadece , adam şaşırdı.

    ben de hak verdim.
    ben hem motorla sevişmek , hem de otomatik motor kullanmak istiyorum belki...
    http://www.fercomotor.com.tr/mana_850_gt_abs

    Eğer illede sevişicem, rahatım dan da ödün vermicem diyosanız bu motor otomatik vites

    Bu da AEA incelemesi
    http://www.altinelbiseliadam.com/aprilia-mana-850-gt/

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Dorado motorları yapanlar bu düşünceyle yapmışlar gibi.

  11. #11
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    CBR 1000 RR Sımdı otomatık vıtesle bayılerde sızı beklıyor!!!

    nasılsa otomatık hacı kullanılır bu

    vuuuuuuuuuuuuuuuuu vuuuu vuuuuuuuu zbammmmmmm

    olay budur

  12. #12

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Bu konu benim de kafama takılmıştır hep. Scooter motosikletlerin hepsi OTOMATİKTİR. Ve AYAKLAR SERBEST olduğu için kullanımı kolaydır. Ama tekerlekleri küçük olduğu için ve aracın kendisini bacaklarınızın altında HİSSETMEDİĞİNİZ için hep güvensiz gelir insana.
    Commuter tiplerde ise beyin neredeyse dörde bölünür, iki el ve iki ayak sürekli çalışma halindedir. Ayrıca durduğunuz zaman en az bir ayağı yere koymak zorundasınızdır. Hatta yavaşlarken veya dur kalklarda, durma anlarında ayakları yerde hissetmek isteyeceğinizden sadece ön freni kullanmak zorundasınızdır. İki tekerlekli bir araçta ön freni kullanmak başlı başına bir hatadır zaten.
    Şunu bile hep düşünmüşümdür. "Neden sağ ayak ön fren ve sağ el arka fren olarak imal edilmiyor" diyw hep düşünmüşümdür.
    Bir husus da sol ayaktaki vites pedalı ve sağ ayaktaki fren pedallarının konumları. Biraz geridelerse ayağınızı hep kasarlar. Strese girersiniz. Sağ ayağınızı hep fren üzerinde tutamazsınız çünkü bir süre sonra ayağınızı rahatlatmak için ayağınızı salmak isteyeceksiniz ve frene basılacağı için araç gereksiz yere fren yapmış olacaktır. Buraya dikkat edin, bu pedalların yerini konumunu değiştiremediğinizden ayaklarınıza veya rahatlığınıza göre ÖZELLEŞTİREMİYORSUNUZ.
    Sonuçta şu anki haliyle hiç de pratik değildir commuter motorlar. Ama, benzin deposunun bacakların ARASINDA olması ve TEKERLERİN BÜYÜK olması insana motora daha iyi hakim olma imkanı verir.
    Neticeye gelecek olursak, bildiğiniz CBF 150, YBR 125, Apache, Tvs, Ktm gibi commuter tiplerini gözünüzün önüne getirin. Modelinde hiç bir sorun yok. Bu motorların sağ ayak ve sol ayaklarında hiç pedal olmadığını düşünün. Bu da nefis. Tıpkı scooterlerdeki gibi otomatik vitesli, sol elde arka fren, sağ elde gaz ve ön fren , ve büyük teker ve bacak arasındaki motora hakimiyet.
    Commterler de böyle imal edilse NE GÜZEL OLMAZ MI?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------

    Cubları yazacaktım unuttum. Hiç anlamıyorum, cublarda neden şu sağ ayak freni niye bomboş duran sol ele yapılmaz da sağ ayağın altında gibi saçma bir yerdedir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

    Tecrübeli dostlardan lütfen yorum bekliyorum.

  13. #13

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    Super spor 4 kapali araclarda neredeyse manuel vites kalmadi.

    Ss 2 tekerler nicin triptronic vb aktarma hala yok cok mrk ediyorum. Aklima gelen tek sey bu tur aktarmanin cok agir veya buyuk olma durumu

  14. #14

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Saçma bir soru olmuş ss kasalı scoter olmaz olsa olsa scoter hacimli çakma ss olur motor tarzlarının kendi içinde tipleri aynı çünkü ona göre katagorize ediliyor.

  15. #15

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Alıntı zangiff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçma bir soru olmuş ss kasalı scoter olmaz olsa olsa scoter hacimli çakma ss olur motor tarzlarının kendi içinde tipleri aynı çünkü ona göre katagorize ediliyor.
    Cbf150 kasalı scooter yapılamaz mı demek istiyorsunuz

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Farklı alternatifler var otomatik şanzımanlı.

    Mesela;

    Dorado denen markanın şu alternatifleri :

    http://tr.dorado.com.tr/poseidon/

    http://tr.dorado.com.tr/corvus/

    Bi de şöyle bi cup vardı;



    Honda'nın bazı modellerinde yer alan dct şanzıman...

    Zamanla commuterlarda görür müyüz,bence görürüz.

  17. #17
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    varya zaten neyi tartışıyorsunuz?
    nc750x var commuterin biraz büyüğü işte
    yine honda vfr 1200x var
    Yamaha FJR 1300 var
    aprilla mana 850 var
    biz de olmasa da daha başka modeller de var


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)