Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni motorda lastik değişimi gerekli mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tirmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Bazı konularda pazarlama dünyasına yenik düştüğümüzü sanıyorum. Sıfır lastikler atılıp yeni takım lastikler takılıyor. Bu durum lastik satanlardan başkasının ekmeğine yağ sürmediği için gereksiz bir ekonomi oluştuğunu düşünüyorum. Çok özel bir durum yoksa (yarışcı vb) yeni lastiği atıp avrupa malı diye yeni takım lastik almanın ne gibi bir gerekçesi olabilir? Lastik satanların allayıp pulladığı tüketim alışkanlığından başka bir şey değil gibime geliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Lastik satanların birşey söylemesine,pazarlama yoluna girmesine gerek yok ki,çin malı motorların üzerindeki lastikler ıslanmaya görsün,virajda az bir şey yatayım de,gidip kendiniz lastik aramaya başlıyorsunuz zaten..
    Ki düşük cc li japon motosikletlerinde de durum çok farklı değil,çin malı motosikletlerde bariz olduğu için onlardan örnek verdim..
    Yani yarışçı olmaya piste girmeye gerek yok..
    He çok sakin kullanırsınız,tın tın girersiniz,viraja en alt sınırda açıktan açıktan girersiniz o zaman o lastiklerde bir eksiklik görmezsiniz,değiştirmeye gerek duymazsınız..
    tirmit bunu beğendi.

  3. #3
    kngsze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul/Üsküdar-Kadıköy
    Motosikleti
    Apache *11
    Çoğu motorun stok lastiğini değiştirmekte fayda olduğunu düşünüyorum.

    Daha doğrusu düşünüyorum demiyim herkes öyle yapıyor.

    Ben şahsen 45 derece viraj yapmıyorum ama lastiğe canımızı emanet ediyoruz maksimum kalitede olması her zaman tercih sebebi olmalıdır.

    Fabrikalar illaki maliyeti düşürmek isteyecektir gidip 150cc makineye pirelli lastik takmazlar.

    He en az 4-5 kere virajlarda kaza yapmış biri olarak söyleyebilirim ki lastik gerçekten önemli
    Dünyada taklit edilemeyen tek şey cesarettir.Doğrusunu bildiğim yalanları dinlemek çok hoşuma gidiyor.http://ulubahtsizhasan.blogspot.com.tr/ dan beni tanıyabilir,neler çektiğimi görebilirsin

  4. #4
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Alıntı kngsze adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    He en az 4-5 kere virajlarda kaza yapmış biri olarak söyleyebilirim ki lastik gerçekten önemli
    Sözün bittiği yer
    Driftimdeki lastikler bana yetecek sanıyordum millet boşuna kötülüyor diyordum, ilk panik frenimi yapana kadar nylon lastikle kaliteli bir lastik hiç bir olur mu ? Kesinlikle fabrika çıkışı kötü lastikler değiştirilmeli...

  5. #5
    tirmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Virajlarda limitlere yaklaşıyorsanız (ki şehir içinde asla tavvsiye etmem zira intihar etmek demektir) sözüm yok. Çünkü Crosser doğru yazmış limitlerinde kullanana sorun yok.

    Ama bunu neden yazmak ihtiyacı hissettim;
    İlk motorum olan Hyosung'un GT250R Shinko marka lastikleri vardı. Biraz yol yaptıktan sonra ısınması, tutuşu gayet güzeldi, bir eksiğini görmedim, bir sıkıntı da yaşatmadı. (şehir içi ve dışı limitlerde kullanım-45° yatırma falan yok tabi, riske girmedim)

    Kısmete bak ki ikinci motorum Yamaha R6, üzerinde yine Shinko
    Bu lastiklerle de epey kullandım. Çok şükür bir problem yaşamadım, yine aynı şehir içi ve dışı kullanım, 45° yatış yok, gereksiz riskler yok.

    Ancak gel zaman git zaman duyduklarım ve hayal ettiklerim sebebi ile (sanki zamk sürmüşsün gibi gidecek sanıyoruz ya yeni lastik alınca) değiştirdim lastikleri. METZELER M5 peh peh lastiğe bak hele, kokusu bile bir başkaydı sanki, 1000 kağıt civarı param gitmişti takımına. Peki ne değişti? Size birşey söyleyeyim mi, hiç birşey değişmedi. Rossi gibi virajlarda savrula savrula dönmüyorsan, yarışçılar gibi lastiklerini viraj çıkışlarında tomar tomar toplatacak kadar gazlı çıkmıyorsan virajlardan 1000 kağıdı verdiğinle kalıyorsun.

    Zira neye dayanarak söylüyorum,
    yol tutuşu= %99 asfalt gerisi hikaye.
    Ustalar düzeltsin, naçizane kendi tecrübem ve eğitimde hocalardan da asla lastik değiştir sözü işitmediğim için bu şekilde konuşuyorum. Adamlar diyorlar ki srüşünüzü düzeltin, hatalarınızı lastik vb. ile kapatmaya çalışmayın mantık bu.

    Ama cesursundur, tekniğin 10 numaradır, benim 50 ile titrediğim yerde sen 100 le dalıyorsundur, elini öperim tecrübeye saygı duyarım. Ancak asfaltın parıl parıl parladığı, benden ekstra tutuş bekleme diye bağıran asfaltımızda Pirelli taksan ne kadar farkeder? 50 yerine 60 mı? 100 yerine 120 mi? Sürtünme kuvveti yüzey pürüzlülük katsayısı ile doğru orantılı artıyor. Cam gibi parlayan asfaltta tutunacak zerre diş yokken en iyi lastik olsa nasıl tutunacak, nereye tutunacak?

    Tabi bunları söylerken insan tek doğru kendisinin ki sanıyor dolayısıyla ukelalık etmiş olabiirim şimdiden affola.

    Aslında gönül ister ki trafiğe kapalı özel alanda parlak asfalt özel bir bölümde (bence en tehlikeli asfalt bu parlak olan mat olmayan asfalttır) profesyonel sürücüler bir çin malı veya benim Honda'da ki Duro ile, bir de Pirelli vb. ile limitlerde kullanıp ne kadar fark atıyor söylese.
    oyunageldim bunu beğendi.

  6. #6
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı tirmit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajlarda limitlere yaklaşıyorsanız (ki şehir içinde asla tavvsiye etmem zira intihar etmek demektir) sözüm yok. Çünkü Crosser doğru yazmış limitlerinde kullanana sorun yok.

    Ama bunu neden yazmak ihtiyacı hissettim;
    İlk motorum olan Hyosung'un GT250R Shinko marka lastikleri vardı. Biraz yol yaptıktan sonra ısınması, tutuşu gayet güzeldi, bir eksiğini görmedim, bir sıkıntı da yaşatmadı. (şehir içi ve dışı limitlerde kullanım-45° yatırma falan yok tabi, riske girmedim)

    Kısmete bak ki ikinci motorum Yamaha R6, üzerinde yine Shinko
    Bu lastiklerle de epey kullandım. Çok şükür bir problem yaşamadım, yine aynı şehir içi ve dışı kullanım, 45° yatış yok, gereksiz riskler yok.

    Ancak gel zaman git zaman duyduklarım ve hayal ettiklerim sebebi ile (sanki zamk sürmüşsün gibi gidecek sanıyoruz ya yeni lastik alınca) değiştirdim lastikleri. METZELER M5 peh peh lastiğe bak hele, kokusu bile bir başkaydı sanki, 1000 kağıt civarı param gitmişti takımına. Peki ne değişti? Size birşey söyleyeyim mi, hiç birşey değişmedi. Rossi gibi virajlarda savrula savrula dönmüyorsan, yarışçılar gibi lastiklerini viraj çıkışlarında tomar tomar toplatacak kadar gazlı çıkmıyorsan virajlardan 1000 kağıdı verdiğinle kalıyorsun.

    Zira neye dayanarak söylüyorum,
    yol tutuşu= %99 asfalt gerisi hikaye.
    Ustalar düzeltsin, naçizane kendi tecrübem ve eğitimde hocalardan da asla lastik değiştir sözü işitmediğim için bu şekilde konuşuyorum. Adamlar diyorlar ki srüşünüzü düzeltin, hatalarınızı lastik vb. ile kapatmaya çalışmayın mantık bu.

    Ama cesursundur, tekniğin 10 numaradır, benim 50 ile titrediğim yerde sen 100 le dalıyorsundur, elini öperim tecrübeye saygı duyarım. Ancak asfaltın parıl parıl parladığı, benden ekstra tutuş bekleme diye bağıran asfaltımızda Pirelli taksan ne kadar farkeder? 50 yerine 60 mı? 100 yerine 120 mi? Sürtünme kuvveti yüzey pürüzlülük katsayısı ile doğru orantılı artıyor. Cam gibi parlayan asfaltta tutunacak zerre diş yokken en iyi lastik olsa nasıl tutunacak, nereye tutunacak?

    Tabi bunları söylerken insan tek doğru kendisinin ki sanıyor dolayısıyla ukelalık etmiş olabiirim şimdiden affola.

    Aslında gönül ister ki trafiğe kapalı özel alanda parlak asfalt özel bir bölümde (bence en tehlikeli asfalt bu parlak olan mat olmayan asfalttır) profesyonel sürücüler bir çin malı veya benim Honda'da ki Duro ile, bir de Pirelli vb. ile limitlerde kullanıp ne kadar fark atıyor söylese.
    Abi limit falan hikaye.

    Motor mondial drfit, üzerindeki lastik CESET diye anılı halk arasında.

    üniversitede bir fakülteden ötekine arkadaşı bıraktım, çocuk motordan indi ve ben durduğum yerden kalkmak için gazı verince arkası tam 90 derece kaydı ve motor yere düştü Limit falan yok haa, durduğum yerde. 2 yıldır sürdüğüm motor.

    Kışın polis akademisinin önündeki yolda 20-30 arası haff yağmurda gidiyorum, öndeki araba frene bastı, bende bastım 20 ile giderken ön teker kızaklıyor su görünce. bak limit 20.

    ıslak-kuru geçişi yok lastikte, frenleme berbat. Ben bisiklet kızaklatır gibi ön freni sıkarak motoru kızaklatabiliyorum. Dötü falan gıdım havaya kalkmıyor.

    Ayrıca sıcak asfaltta iyi fakat eski usul üzerine zift dökülmüş yollarda lastik yerine jant ile binsem daha iyi. Şimdi aklıma geldi, şerit çizgilerine basmamak için yeni bir sürüş stili geliştirdim resmen, çünkü şeritlerde bile kayıyor.
    y.akan ve tirmit bunu beğendiler.

  7. #7
    y.akan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Bence de öyle. Ne gerek var kaliteli lastiğe. Hep tüketim toplumunun oyunu bunlar. Kask içinde aynısı söylenebilir. Geçir kafana 20 liralık kaskı. Ne fark edecek(!)

    İşin şakası bir yana. Forumu ve Blogları biraz takip ederseniz şunu görürsünüz. Her acemi kaza sonrası lastikleri değiştirmek ister. Biraz paranız, biraz aklınız varsa lastikte cimrilik yapmayın.

  8. #8
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Arabadan söyleyebilirim ki lastik çok önemli.

  9. #9
    tirmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Arkadaşlar risk almak istemediği için doğrudan değişime gidiyorlar diye düşünüyorum fakat asfalt kötü olduğu zaman her lastik kaymayacak mı, ama erken ama geç. Allah korusun virajlarda neden bocalayıp sorun yaşıyoruz? Suçu çim sulamaya atıyoruz, ona atıyoruz buna atıyoruz ama asıl problem asfalt bunu unutmamak lazım. Çünkü kötü asfalt hatayı tolere etmiyor ama iyi asfalt öyle değil, hata yapsan da seni zora sokmuyor. İyi bir zeminde yağmur da olsa hissetmiyorsun çünkü nerdeyse aynı performansla yol tutuyor meret.

    Önlastik kaymasına gelince bilinen bir husustur ama gözden kaçmış olabilir. Ani fren yaptığınızda kayar, yavaştan artan baskı uygulayabilirseniz (limon sıkma mevzu) amortisörler motoru yola doğru basacağından artan fren kuvveti ile sıkı bir frenaj sağlayabilirsiniz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)