Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

0'dan 600CC Kullanmak..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    Selamlar

    bundan 2 hafta önce arkadaşım, CBR 600 F aldı.. Herkez onu uyardı Alma , Büyük alet , Dikkat et vs.... Ama gende gitti aldı...

    Motoru Yazlıklarındaki eve getirtti.. orda 1 hafta kadar çalıştıktan sonra şimdi gayet güzel kullanıor.. halbuki 125cc Scooter kullanmıştı 2-3 gün.. Şimdi ise 600 CC gayet iyi kullanıor..

    Sırrını sordum: Bana "Hız yapmadıktan sonra istersen 1300cc Hayabusya bin" dedi.. "önemli olan dengeyi sağlamak ve Kesinlikle hızı Düşünmemek.. (gelçi boş yolda basıor artık)

    Forumda "başlangıç cc aldatması" Topiğini vs.. okudum , bir çok uzman motorcu ark bile aynı şeyi söledi...

    Artık neye inancağıma şaşırıyorum .. Gözümemi yoksa Okuduklarımamı?

    Size 2 sorum olcak :
    1)Hız yapılmadığı sürece 600CC makina kullanmak Mümkünmüdür ( Full acemi ve Moto tecrübesi yok) ????
    2) İlk hangi Motorla başladınız ve Hiç eğitim aldınızmı?


    Detaylı bir şekilde Bilgi verirseniz sevinirim.. SAYGILARIMLA...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakandemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Sıfırdan hiç 600 cc lik motorla başlamadım ama Eğer konu race ise ciddi tecrübe gerektirdiği birçoğu tarafından söyleniyor. Çoğu zaman motoru çalıştırıp yerinden kaldırmak değil mesele..Motorun tepkilerini ne kadar zaman içinde nerede durabileceğini bilmek önemli.Şimdi hiç motor tecrübesi olmayan bir kişiye 100hp + bir motoru verin bunun üzerinde öğrensin...Eeeee canım yanında tecrübeli sürücüler hocalar var öğretirler...iyide motorsiklet araba gibi değilki hata yapınca hoca yan taraftan debriyaja frene bassın..sorun sadece dengeyi sağlamaklada bitmiyor..600cc ve + motorsiklete binen kaç kişi sürat yapmıyor merak ediyorum.Sürat yapmak için değil de daha rahat kullanmak için aldım diyorum bende kendi kendimi böyle teselli ettim ama işin gerçeği o değil tabiki.. Altımdaki motorla yerleşimyeri dışında ilerlerken ortalama 110 km/h yapıyorum..bence bu sürattir Bugün dördüncü binişim...Normal kullanım için piyasadaki birçok 250cc lik motor yeterli hatta fazla bile..içlerinde race görünümünde olanlarda var.Neden bunlar tercih edilmesin Nedeni basit daha fazla güç daha fazla hız.Bu yazdıklarım race tipler için geçerli aksini söyleyen olur mu bilmem..saygılarımla

  3. #3
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Kendini bildikten sonra bir problem olmaz. 600 F RR a göre daha sakin bir makinadır. Ancak bu sakinlik senin saş elinin avuç içleri ve sol elinin parlakları ucundadır.

    Her racing veya +100 bg lik makinası olan red line yapıp duruyor demek değildir.

    Eğer ki tehlikeli motor kullanıyorsan.Honda today bile tehlikelidir.
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  4. #4
    MeTaL_MoRguE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2006
    Şehir
    Artvin\Istanbul
    Motosikleti
    Gsx-r 1300 Hayabusa
    Arkadaşın haklı hız yapmadıktan sora 600cc'lik bi alete binebilirsin ama unuttugu bir sey var TECRUBE!!!
    mesela ben honda titanla basladım motora ve 2 yıl gıbı bır sure kullandım tabı bu sure benım ımkanlarıma gore bu kadar uzadı,suanda transalp var ve 125 deki yaptıgım hataları 650cc lik bır makınayla yapma sansım cok dusuk.
    Olmaz dıe bır sey yok ama sen kullan cbr125'ini ve durumun musait olunca patlat bi tane Honda 600RR ı...

    Dediğin gibi HONDA HAYAT ONDA ! ! !
    ''her şey zehirdir,mühim olan dozdur.'' kızıldereli atasözü
    Alttan Motorgaçli Çifttekersel Dengelik Götürgeci.

  5. #5
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    arkadaşlar bana şu olayı anlatırmısınız....

    Lütfen tecrübeliler ve denemişler anlatsın..

    600CC bir HONDA F düşünün ve bacakalrınız arasında..

    diyelimki gaz için avcunuz içindeki alet 10 Birim aşağı doğru oynuor (yani Motoru en çok bağırtmak için aleti 10 birim aşağı indirmek gerek)
    Debriyajda 5 birim olsun

    normal de motoru kaldırmak için : Gazı 2-3 birim aşağı indirip SIKILI durumdaki debriyajı 1-2 birim kladırmak motoru hareket ettirir.

    Şimdi 600CC HOnda F te: gaz için 10 birim Fuull gaza abanıp debriyajıda biraz hızlı bırakırsak( stop etmeyecek şekilde) MOTOR altımızdan kaçarmı? çünkü öle bir video izlemiştim..

  6. #6
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    bence de insanın kendini bilmesi en önemli olan!
    "yapılamaz" diye bir şey yoktur! eger kişi hangi motosikletin uzerinde kendini rahat hisseder ve onla butunlesirse motosikleti o olmalıdır. motosikletle tek vucut olabilmek ve guvenmek gerekli bence...guvenmediğin, sevmediğin bir motoru kullanırken, ne kadar "gercekten guvende" ve mutlu olabilirsin ki?-tabi bazı şeyler için acele etmemk de en iyisidir!-

  7. #7
    resssan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Keeway superlight 150
    Kacmak da kelime mi, tek tekere kalkar sen de arkadan selamlarsin
    Keeway Superlight 150 :cherry:
    34 ED 0798 (namı-diğer "vın vın")

  8. #8
    shield - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2006
    Şehir
    Antalya
    Alıntı MeTaL_MoRguE adlı üyeden alıntı
    Arkadaşın haklı hız yapmadıktan sora 600cc'lik bi alete binebilirsin ama unuttugu bir sey var TECRUBE!!!
    mesela ben honda titanla basladım motora ve 2 yıl gıbı bır sure kullandım tabı bu sure benım ımkanlarıma gore bu kadar uzadı,suanda transalp var ve 125 deki yaptıgım hataları 650cc lik bır makınayla yapma sansım cok dusuk.
    Olmaz dıe bır sey yok ama sen kullan cbr125'ini ve durumun musait olunca patlat bi tane Honda 600RR ı...

    Dediğin gibi HONDA HAYAT ONDA ! ! !
    Evet tamamen katılıyorum. Bende yenilerden birisiyim ancak motor sevdam herzaman var oldu. Bisiklet üzerinde büyüdük, araba ehliyeti aldım ancak hiç vitesli motor kullanmadım. Artık canıma tak etti. yaklaşık 1 aydır araştırıyorum hem netten hemde dışarıdan. Tanıdıklarıma abilerime soruyorum. En iyisi ve en mantıklısı eger hiç tecrübe yok ise düşük cc de başlamaktır. Bende ölüp bitiyorum 600 cc yi görünce ama kendimi kontrol edemiyecegimi en azından motoru kontol edemiyecegimi biliyorum. Eksiğim.. O yüzden 1 ay sonra sıkılacagımı bilsem bile gidip cbr 125 alacagım..Hayatımız bu kadar ucuz olmamalı ve ona bişi olmadı banada birşey olmaz düşüncesi yanlıştır.. Bence tecrübe kazanmak en mantıklısı.. Saygılar..

  9. #9
    MeTaL_MoRguE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2006
    Şehir
    Artvin\Istanbul
    Motosikleti
    Gsx-r 1300 Hayabusa
    Alıntı mustafatuzlu adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar bana şu olayı anlatırmısınız....

    Lütfen tecrübeliler ve denemişler anlatsın..

    600CC bir HONDA F düşünün ve bacakalrınız arasında..

    diyelimki gaz için avcunuz içindeki alet 10 Birim aşağı doğru oynuor (yani Motoru en çok bağırtmak için aleti 10 birim aşağı indirmek gerek)
    Debriyajda 5 birim olsun

    normal de motoru kaldırmak için : Gazı 2-3 birim aşağı indirip SIKILI durumdaki debriyajı 1-2 birim kladırmak motoru hareket ettirir.

    Şimdi 600CC HOnda F te: gaz için 10 birim Fuull gaza abanıp debriyajıda biraz hızlı bırakırsak( stop etmeyecek şekilde) MOTOR altımızdan kaçarmı? çünkü öle bir video izlemiştim..
    ewet altından kaçar ve bunun socununda hem motor hemde sen zarar gorursun,
    sanırım o durumda 2 ıhtımal war 1.si ve dusuk ıhtımallısı motor dogru ıstıkametle kacar ve bıkac metre sora devrılır,
    2.si ve tehlıkelı olanı eger lastık asfaltı hemen kaparda tek tekere gelırse buyuk ıhtımalde uzerınde bulunan surucunun uzerıne gerıye dogru dusecektır we motorun altında kalmak cok fena bıseydir o anın verdıgı hangı duygu bılmıorum bedeninizdeki güç gidiyor ve motoru kaldıramıosunuz
    kazasız belasız surusler ...!
    ''her şey zehirdir,mühim olan dozdur.'' kızıldereli atasözü
    Alttan Motorgaçli Çifttekersel Dengelik Götürgeci.

  10. #10
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    tamam ya... bende ark gibi
    hiç tecrübem olmadan 600 ile başlayacam
    tabi trfiğin olmadığı uzak yerlerde 1-2 çalışma koşulu ile :>

  11. #11
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    bence eger kendine guvenemiyorsan, uzerine oturdugun anda seni korkutuyorsa sakın!!! evet "yapılamaz diye bir şey yoktur ama korkuyla, guvensizlikle yapılan hiç bir şeyde de hayır yoktur!
    once bir dene, eğer yaparım gibi geliyorsa sen bilirsin!-eğitimini tam al, güvenli ve ileri sürüş kurslarına mutlaka katıl!-
    ancak o değin seyi yapmayı sakın deneme, gercekten motor kaçmaz tekere kalkarsa-ki buyuk ihtimal- altında kalırsın basına ne geleceği belli olmaz! bunun yanında baslangıcta bir diğer onerim; redline, makas vs yapmaya kalkışmaman olacaktır! -motorda yapabileceğine inanmadığın hiç bir şeyi denemeye kalkışmaman daima hayrına olacaktır!-

  12. #12
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Bol şans...
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  13. #13
    sinans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR'08
    hayatımda hiç motor tecrubem olmadı ilk motorum 750 cc ve ufak bi kaza dışında da benim hatam olmayan bi kaza (karşı tarafın kırmızı ışıkta gectiği için olan bir kaza) dışında kazam olmadı .ben herşeyin insanın kendisinde bittiğine inanıyorum sen dikkatli olduktan hız yapmadıktan sonra tecrube ediniyorsun zaten kucuk cc motorların en fazla yapabilecekleri hız 100-150 km dır sende buyuk cc de 2. vitesi geçmedikten sonra aynıdır motorlar.

  14. #14
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    Çok destek oldunuz teşekkür ederim... REDline olayı nedir? arklar

    İstanbul MErterde oturuyorum , 600cc motor ile bana ders verebilecek biri varmı?(NOt: Benzin masrafı benden)

  15. #15
    MeTaL_MoRguE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2006
    Şehir
    Artvin\Istanbul
    Motosikleti
    Gsx-r 1300 Hayabusa
    Alıntı mustafatuzlu adlı üyeden alıntı
    Çok destek oldunuz teşekkür ederim... REDline olayı nedir? arklar

    İstanbul MErterde oturuyorum , 600cc motor ile bana ders verebilecek biri varmı?(NOt: Benzin masrafı benden)
    walla senın yasdıgın seylerden sonra kımse sana yanasmaz
    ''her şey zehirdir,mühim olan dozdur.'' kızıldereli atasözü
    Alttan Motorgaçli Çifttekersel Dengelik Götürgeci.

  16. #16
    ozgurevas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW f650
    Alıntı sinans adlı üyeden alıntı
    hayatımda hiç motor tecrubem olmadı ilk motorum 750 cc ve ufak bi kaza dışında da benim hatam olmayan bi kaza (karşı tarafın kırmızı ışıkta gectiği için olan bir kaza) dışında kazam olmadı .ben herşeyin insanın kendisinde bittiğine inanıyorum sen dikkatli olduktan hız yapmadıktan sonra tecrube ediniyorsun zaten kucuk cc motorların en fazla yapabilecekleri hız 100-150 km dır sende buyuk cc de 2. vitesi geçmedikten sonra aynıdır motorlar.
    Bir arkadaşımın kullandığı ilk motor abisinin hayabusası yani adam hayabusayla başladi..
    hiçbirimizin yapamayacağı hiçbir şey yok tabii ki. arkadaşımda öğrenir; burada ki soru işareti sadece bu öğrenme sürecini sağlıklı / emniyeti tamamlayabilecek kadar şanslımı???

    hayabusayla öğrenen arkadaşım da alıntı yaptığım sinans arkadaşımda şanslıymışlar..böyle diyorum çünkü sadece 600 cc lik bir motosikletten bahsetmiyoruz bir racing den bahsediyoruz. bu makinalara söz dinletmek yani zaptetmek yada manevra yapmak diğerlerinden daha fazla (zor değil) tecrube gerektiriyor. bende kullan-ıyorum/abiliyorum, ama racing bambaşka bi şey..
    Ayrıca bide başlangıç motosikleti olarak yazık edersin derim çünkü herkesin bildiği gibi kendi başına ayaktabile duramayan makinalara aşığız, acemiliğin dolayısıyla motoru devirdiğinde zarar görmeyecek(en azından fazla zarar olmayacak) ve rahat rahat uyuyabileceğin motosikletlere de bak..

  17. #17
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    Arkadaşım senin yazdıklarından ve sorularından sonra diyorum ki arkan da kalacakları düşün, normal bir şekilde kullanacağın ihtimali yüksek olsa bile bunu bir düşün..arkanda gözü yaşlı insanlar bırakma..ufaktan başla sindirerek büyüt..motorcuların %95 i böyle yapıyor..hiç biride yeteneksiz olduğu için değil , düşünceli oldukları için böyle yapıyorlar..
    red line: kırmızı sınır demek.devrin max.a yani tehlikeli seviyeye çıktığının işaretidir..
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  18. #18
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    kırmızıçizgi sonsürat(aşırı yüksek hız)...

  19. #19
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    *******edit***********
    252525252
    Okan ACAR

  20. #20
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    17 yıldır motor kullanıyorum ilk mobiletle başladım sonra eniştemin minareli dedikleri motora bindim ama sadece hafta sonları bindim sonra 1997 de kendime ait motorum oldu 175 cc COBA marka 7 sene ona bindim 2004 de 125 cc cross aldım 6-7 ay kullandım sonra sattım 250 cc lik chopper aldım 6-7 ay onu kullandım hala duruyor geçen hafta 800 cc lik suzuki enduro aldım şimdi 800 cc yi kullanıyorum ağırlığı 200 kg.her motorun torku, cc si,hp si farklı kimse emeklemeden koşamaz işin özü bu, arif olan anlar,anlamak istemeyene de pisi pisine gitti derler
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler