Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor max sıcaklığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    jedilight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul - İzmit
    Motosikleti
    150zc+mcx>Gt250R>954RR
    954rr motor aldığımdan bahsetmiştim. Malum yaz da geldi artık havalar ısındı. Bu büyük makinalarında isinip conta yakmasindan fakan bahsediyolar...

    Sorum şu ki;

    Bu motor kaç dereceye kadar güvenle binilebilir? Bi usta 100ün üstü riskli dedi, ama ben fatihde sürüyorum trafikde 105 dereceye kadar çıktığı oluyo hemen korkuyorum stop edip soğumasını bekliyorum.

    Bide motorun fanı 104 derecede falan çalîşmaya başlıyo. Benim ısı ile büyük sıkıntım var trafikde, ne önerirsiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı jedilight adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    954rr motor aldığımdan bahsetmiştim. Malum yaz da geldi artık havalar ısındı. Bu büyük makinalarında isinip conta yakmasindan fakan bahsediyolar...

    Sorum şu ki;

    Bu motor kaç dereceye kadar güvenle binilebilir? Bi usta 100ün üstü riskli dedi, ama ben fatihde sürüyorum trafikde 105 dereceye kadar çıktığı oluyo hemen korkuyorum stop edip soğumasını bekliyorum.

    Bide motorun fanı 104 derecede falan çalîşmaya başlıyo. Benim ısı ile büyük sıkıntım var trafikde, ne önerirsiniz?
    radyatörde sadece su varsa o dereceler tehlikeli olabilir
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  3. #3
    jedilight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul - İzmit
    Motosikleti
    150zc+mcx>Gt250R>954RR
    Normal çeşme suyu var evet. Nasıl bi su koyulmalı?

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    cesme suyu olurmu ustam ne yapmıssın.

    o sudaki kireç vs motordaki kılcal boruları daraltır-tıkar.

    antifirizli saf su karısımı olmalı imiş

    http://www.aytemiz.com.tr/bpi.asp?caid=856&cid=4601

    1 e 2 karısım olunca 120 derecede yazmıs

    saf antifiriz önerilmiyor

    http://www.opelx.com/teknik-bilgiler...koyulmali.html
    Carbondioxid ve ekspermesut bunu beğendiler.

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Sıkışık trafikte 104-105 normal olarak kabul edilebilir... Şuan garajda 954 duruyor. Max gördüğümüz sıcaklık 108 oldu. 108 dereceyide Antalyada görmüştük gerçi

    Cem'e katılıyorum. Canına okumaktan başka bir şey değil musluk suyu koymak. Böyle devam edersen eline alırsın motoru.
    Abi saf su-antifiriz koyulacağını bile bilmeden litrelik almakta ne anlamıyorum
    cenkito bunu beğendi.

  6. #6
    ugurcan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    ayrıca şöyle bir durum var... motor fazla ısındığı zaman sıcaklığı düşürmek için fan açar... ancak motosikletlerin asıl soğuma yöntemi aldığı rüzgardır. eğer siz motoru fan açtığında kullanmaya devam etmek yerine kenara çekip kontak kapatırsanız mevcut ısıyı aktaracak herhangi bir rüzgara (fandan veya karşıdan gelen) maruz kalmayacağı için ısıyı dışarıya atamaz ve conta yanar... (başa gelmiş bir durumdur...) genelde büyük cc lere acemi sürücüler motorun ısındığını görünce kenara çekip kontak kapatırlar ve contayı yakarlar... yapılması gereken eğer trafiksiz kaçılabilecek bir yol varsa oraya sapmak ve motoru sürerek soğutmak. kaçacak yer yoksa motoru stop etmeden kenara çekip fanın soğutmasını beklemek. eğer bu da kar etmezse çok daha riskli bir yöntem uygulanabilir. bloğa su tutmak! ancak bu durum bloğu çatlatabilir... o yüzden önerilmez... ben de önermiyorum ayrıca bu tip motosikletler hararet yapıyorsa devirdaimde veya soğutma sıvısında problem var demektir. ya da radyatör gözenekleri kapanmış olabilir. her halükarda işini bilen birine göstermekte fayda var...
    Carbondioxid ve cenkito bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    06 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hd200 evo
    stop etmekle hata yapıyorsun çünkü sıcak su motorda kalıyor daha tehlikeli öyle yapacağın tekşey sağa çekip rolantide bırakman bu şekilde derece düşer

  8. #8

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Alıntı ugurcan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca şöyle bir durum var... motor fazla ısındığı zaman sıcaklığı düşürmek için fan açar... ancak motosikletlerin asıl soğuma yöntemi aldığı rüzgardır. eğer siz motoru fan açtığında kullanmaya devam etmek yerine kenara çekip kontak kapatırsanız mevcut ısıyı aktaracak herhangi bir rüzgara (fandan veya karşıdan gelen) maruz kalmayacağı için ısıyı dışarıya atamaz ve conta yanar... (başa gelmiş bir durumdur...) genelde büyük cc lere acemi sürücüler motorun ısındığını görünce kenara çekip kontak kapatırlar ve contayı yakarlar... yapılması gereken eğer trafiksiz kaçılabilecek bir yol varsa oraya sapmak ve motoru sürerek soğutmak. kaçacak yer yoksa motoru stop etmeden kenara çekip fanın soğutmasını beklemek. eğer bu da kar etmezse çok daha riskli bir yöntem uygulanabilir. bloğa su tutmak! ancak bu durum bloğu çatlatabilir... o yüzden önerilmez... ben de önermiyorum ayrıca bu tip motosikletler hararet yapıyorsa devirdaimde veya soğutma sıvısında problem var demektir. ya da radyatör gözenekleri kapanmış olabilir. her halükarda işini bilen birine göstermekte fayda var...

    Bloğa su serpmek yerine motor çalışırken azar azar sadece radyatöre gelecek şekilde radyatöre su sıkarsak motora hiç bir zararı olmaz ve hızlı bir şekilde soğumuş olur.Uzun rampalarda araba hararet yaparsa (yayla yollarında özellikle) ben bu şekilde soğutuyorum hem yola devam edebiliyorum hem su kaynatmıyorum.
    ugurcan88 ve cenkito bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Motosikleti
    Kawasaki z800
    Slm . öncelikle o ustaya söyleyin mesleği bıraksın. 105 dereceye çıkması hele ki bu havalarda gayet normaldir ( şehiriçi, durkalk yapılması durumunda) 105 derecelik bir sıcaklıkta kenara çekip motoru durdurman yanlış , yoluna devam etmelisin. motorun fanının çalışma dereceside doğru ısıdadır. 110 dereceye kadar normaldir. tehlike sinyalleri 115 de dir ve bir anormallik olup olmadığını kontrol etmelisin . bunun yanında ısı derecesi göstergen 114 üstüne çıkmaya başladıktan sonra ''HI'' yani yüksek (overheat) ikazını yanıp sönerek göstermeye başlayacaktır bu durumda hemen motoru durdurmalısın aksi taktirde zarar verebilirsin.

  10. #10
    ugurcan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    Alıntı hkn09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slm . öncelikle o ustaya söyleyin mesleği bıraksın. 105 dereceye çıkması hele ki bu havalarda gayet normaldir ( şehiriçi, durkalk yapılması durumunda) 105 derecelik bir sıcaklıkta kenara çekip motoru durdurman yanlış , yoluna devam etmelisin. motorun fanının çalışma dereceside doğru ısıdadır. 110 dereceye kadar normaldir. tehlike sinyalleri 115 de dir ve bir anormallik olup olmadığını kontrol etmelisin . bunun yanında ısı derecesi göstergen 114 üstüne çıkmaya başladıktan sonra ''HI'' yani yüksek (overheat) ikazını yanıp sönerek göstermeye başlayacaktır bu durumda hemen motoru durdurmalısın aksi taktirde zarar verebilirsin.
    motoru durdurmak derken? stop etmeyecek di mi? fanın soğutmasına izin verecek... kontağı kapadığı anda contayı haşlar...
    Honda CBR 250 R 67.000 Km + Suzuki GSX-R 600 2.000 Km...
    www.youtube.com/ugurcanarpac

  11. #11
    jedilight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul - İzmit
    Motosikleti
    150zc+mcx>Gt250R>954RR
    Kontağı 115 drrecede kapatirsam conta yaniyo ama 105 derecede bisey olmuyo mu yani?

    Yapamamislar mi 200dereceye dayanan conta

  12. #12

    Üyelik
    10 Nisan 2014
    HOCAM MOTOSİKLETİNE SAF SU KOYUCAKSIN DİYE Bİ KAYİDE YOK ANFİRİZ OLMASI LAHZIM AMA BENİM Bİ ARKADAŞIMDA DEEER VARDI FANI GEÇ AÇTIĞI İÇİN Bİ EK APARAT YAPRITIP 92-87 DE AÇMASINI SAĞLAMAŞTIK.BUNUDA ŞÖYLE YAPTIK RADYATÖR HORTUMUNA ARAYA Bİ APARAT YAPTIRDIK TOFAŞ FAN MUŞURU KOYDUK 92-87 DE AÇAN KABLAONUN Bİ UCUNUN FANIN KABLOSUNA DİYER UCUNUDA ŞASEYE BAĞLADIK KENDİ SİSTEMİDE DEVREDEYDİ BİZİM MUŞUR BOZULDUĞU ANDA KENDİ SİSTEMİ DEVREYE GİRİYODU RADYATÖRÜNDE TIKANIKLIK OLABİLİR RADYATÖRÜNÜ KNEDİN SÖKEBİLİRSEN VEYE Bİ MOTORCUDA SMKTÜR Bİ RADYATÖRCÜYE GİR RADYATÖR ŞİŞLEME DİYE Bİ OLAY VAR YANİ RADYATÖR TEMİZLEME YAPTIR

  13. #13
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Arkadaşım bilen bilmeyen sallamış bak sana doğru bilgiler vereyim dediğimi uygula çok memnun olacaksın su soğutmalı araçlara %50 su %50 antifriz şeklinde karışım yapılmalıdır.

    Soğutma sisteminde çeşme suyu neden kullanılmaz?

    1)Yüksek mineralli sular içerisinde tuz ihtiva eder buda alüminyumun en büyük düşmanıdır.

    2)Çeşme suyu içerdiği kireç nedeniyle uzun vadede radyatör kanallarının tıkanmasına yol açabilir.

    Gelelim antifriz konusuna motosiklete konulacak karışım 50/50 şeklinde saf su ve antifriz şeklinde olmalıdır.
    %50'den fazla antifriz soğutma performansına olumsuz etkide bulunacaktır!!!!

    Yapacağın iş çok basit temizlenmiş bir soğutma sistemine %50 saf su %50 antifrizi karıştırıp koyacaksın tamamdır.

    Antifiriz alırken dikkat edilmesi gereken motosikletrin blokları alüminyum olduğu için alınan antifrizin üzerinde mutlaka etilen glikol yazmasıdır.

    Antifrizler ne kadar yüksek teknolojilerle üretilselerde içerisinde mutlaka ait gibi aşındırı maddeler bulundurmaktadır o yüzden komple antifriz doldurmak motosiklette hasarlara ve kötü bir soğutma performansına neden olacaktır.

    Hararet konusunda diğer litreliklere göre 954'de radyatör biraz ufaktır bazı arkadaşlar 1000rr radyatörü ile değişim yaparak soğutma performansını artırmaya çalışıyorlar ama yaptıkları ne derece doğru tartışılır,size tavsiyem motosikletti akkın kullanmaya çalışın bu sayede 100derece ve üzerini fazla görmessiniz.

    Aklınıza takılan bişey olursa sorabilirsiniz.
    jedilight bunu beğendi.

  14. #14
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    İlk başta hayırlı olsun.2008 yılında kısa süre 954 sahibi oldum bende.Yakışıklı gidişi güzel makine

    954 gibi yüksek cc Ss'un şehir içinde 105lerde olmasının tuhaf bir tarafı yok.Yapısı gereği grenajlardan hava alamaz zaten.Tüm +600 4 silindir Ss'lar böyledir...

    Derece 100'e düşmeden kontağı kapamayın,radyatörde saf su+düzgün bir antifriz bulunsun yeterli(tabi genleşme kabında silme su olursa çok üzücü arızalar meydana gelir) Motosiklet hareketi durduğu zaman fan devreye girip soğutacak +90km'lerde seyahat ettiğiniz takdirde 75 80lere düşecek ısı.Tabi bu sürat yüksek devir düşük viteste olursa,yalandan ısı düşer ama gazı kapadığınız anda tekrar yükselir.Boşa atarsanız devirdaym işi yavaşlar su yine yavaş soğur,5-10 derece fark eder.

    Tabi bu söylediklerim yaz aylarında geçerli.Kışın ve bahar aylarının gecelerinde çok fark eder,daha çabuk soğur.Yazın hadım edilmiş gibi acı verdiği anlar olacaktır

    Japon,italyan,ingiliz vs bunu düzgün yapamamışmı niye 200 dereceye dayananı yok demeyin.Motosiklet bu halde ve bu işten zarar görmek istemiyorsanız yapacağınız bundan azı fazlası olamaz...

    İyi sürüşler.
    jedilight ve dyavol-77 bunu beğendiler.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  15. #15
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    hiç dikkat etmiyorum o sicakliga inan ama bir gün basima is acar diyede düsünmüyorum cünkü motorum 125 cc

  16. #16
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    bizimkiler hava soğutmalı olduğundan olaya hakim değilim ama traktörde sıcaklık yükselince rolantide su devir-daim yapmasını sağlıyorum su haznesinin üzerine azar azar su döküp soğutuyorduk sakın ama sakın radyatör kapağını açmayın yüzünüze kaynar su gelir
    cenkito bunu beğendi.

  17. #17
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    motor çabuk hararet yapıyorsa önce su seviyesine bakarım ,normal ise, termostata bakarım geç mi açıyor diye çünkü motor çalıma ısısına gelene kadar soğutma sıvısını radyatöre göndermez ,sıkıntı yoksa fan müşürüne bakarım fan geç açıyorsa bu da sıkıntı yaratır burasıda normalse radyatörde bir tıkanıklık söz konusu olabilir ,sıkıntı burdaysa fan açtığı zaman motor geç soğur fan uzun çalışır fan motorunun ömrünü kısaltır
    ve en önemlisi devirdaim da sıkıntı olalabilir ve kırmızı antifirizi önermiyorum niye derseniz eğer sistemde ufak bir kaçak varsa kaçağı kapatarak sızıntı yapmayı engelleyen bir özelliğe sahip , çok iyi bir özellik gibi görünse de radyatörü tıkıyor içi balçık gibi oluyor genleşme tankı pas olmuş gibi görünüyor, radyatörcü arkadaş kırmızı koyma, mavi shell koy yoksa opet koy demişti şu an shell kullanıyorum

  18. #18

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk başta hayırlı olsun.2008 yılında kısa süre 954 sahibi oldum bende.Yakışıklı gidişi güzel makine

    954 gibi yüksek cc Ss'un şehir içinde 105lerde olmasının tuhaf bir tarafı yok.Yapısı gereği grenajlardan hava alamaz zaten.Tüm +600 4 silindir Ss'lar böyledir...

    Derece 100'e düşmeden kontağı kapamayın,radyatörde saf su+düzgün bir antifriz bulunsun yeterli(tabi genleşme kabında silme su olursa çok üzücü arızalar meydana gelir) Motosiklet hareketi durduğu zaman fan devreye girip soğutacak +90km'lerde seyahat ettiğiniz takdirde 75 80lere düşecek ısı.Tabi bu sürat yüksek devir düşük viteste olursa,yalandan ısı düşer ama gazı kapadığınız anda tekrar yükselir.Boşa atarsanız devirdaym işi yavaşlar su yine yavaş soğur,5-10 derece fark eder.

    Tabi bu söylediklerim yaz aylarında geçerli.Kışın ve bahar aylarının gecelerinde çok fark eder,daha çabuk soğur.Yazın hadım edilmiş gibi acı verdiği anlar olacaktır

    Japon,italyan,ingiliz vs bunu düzgün yapamamışmı niye 200 dereceye dayananı yok demeyin.Motosiklet bu halde ve bu işten zarar görmek istemiyorsanız yapacağınız bundan azı fazlası olamaz...

    İyi sürüşler.
    Genleşme kabının tahliye hortumu vardır-Reyizz...
    The Power of The Dreams.

  19. #19
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    -102-104 derece civarı fan açması normal.
    -max 110lara gezebilirsin ama bu derecelerde uzun süre kalmamak gerekir
    -110ları gördüğünde ya önünü açıp yüksek viteste biraz hızlanarak soğutmaya çalışacaksın yada uygun biyere çekip fan ile düşmesini bekleyeceksin
    -dur kalk trafikten kaçınacaksın,araçların arasında yağ içinde çalışan debriyaj kavrayıp bıraktıkça yağı iyice ısıtır zaten debriyaj manetindeki garipliktende anlarsın
    -%50 saf su ve antifriz diyorum bende
    -110 derecelerdesin ve önün açık olmadığı için soğutamayacağın bir trafiktesin,kenara çektin fan da düşmesine yardımcı olmuyorsa 111-112-113 ilerlediğini gördüğünde mecburen kontak kapatacaksın.


    fj1200ün gözünü seveyim,hava soğutmalı 1200lük motor mineral yağla racinglerin hararet yapacağı yerde 140-150 derecelerde cayır cayır geziyordu hayabusada da trafikte gezdim hararet yükseldi ama hava soğutmalı motor yüksek hararette bambaşka bir dünya,üstünde resmen işkence çekiyorsun ama motor gık demiyor.haa çok zorlandığında da stop ediyordu yağ ışığını yakıp,5-10 dakka bekleyip marşa basıyordum gene devam.soğuyana kadar motor sesi içler acısı çıkıyordu,dizel motordan beter kırkırkır ama 20-30 km soğuyarak gezince eski haline dönüyordu.biryerinden de yağ kaçırmıyordu o basınçta,hey gidi...

    birde yazın olmadık yerde gazlayan racingçilere kızmayın.adam 2 kere trafik lambasına takılsa 3.cüsüne basa basa gitmeye mecbur

  20. #20
    jedilight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul - İzmit
    Motosikleti
    150zc+mcx>Gt250R>954RR
    Az once ciktim bi turladim Sultah Ahmet, Suleymaniye, Vatan Cd. falan. Giderken hic bir sikinti yok. Ama mesela yavasladim 100 dereceye cikti hemen, kenara cektim bosta 5 dakika bekledim bakalim ne olacak 103e kadar cikti, orda durdu. Fan calisiyo tabi, ama en yuksek hizi degil sanirim.

    Gece vakti 103 derecede sabitleniyosa korkarim yazin trafikde 120leri goruruz. Bide antifiriz alip sizin dediginiz gibi yapicam ama saf su nerden buluyosunuz bi onu ogrenmem lazim, bide icindeki mevcut suyu nasil bosalticam grenajlari sokmem gerek herhalde.

    Inip radyatorume baktim da ezikler var, o ince kanallar bazi yerlerde yoldan gelen taslardan iceri dogru gocmus, ama herhalde on tarafta su yok, yoksa patlardi herhalde.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)