Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Cinayet gibi kaza anı...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Başta altın kural, trafikte hiçbir sürücü veya yaya sizi görmüyor. Bu laf salatası değil, cidden benimsenmesi gereken birşey. Bazısı reflektif yelek giyer, sesli egzoz takar, korna takar falan hepsi hikaye. Kendinizi kandırmaktan öteye gitmez. Görünmez olduğunuzu unutmayın.

    Trafikte yapacağınız tüm hamleler diğer kimsenin sizi görmediği varsayımında yapılmalı. Burada sağdan geçsin, soldan geçsin, şöyle şöyle ise şöyle geçin gibi "if else if" algoritmalar yerine, çok daha basiti, temas riski yüksek durumların süresini en aza indirecek şekilde hareket edin gibi bir kuralı benimsemek gerekir.

    Motorcunun yapacağı şuydu, geçiş süresini 0.5-1 sn arası tutmak, adamın hamlesine göre kontra veya frende tetikte beklemek. Geçişi hızlı tamamlayamıyorsa hiç kalkışmamaktı. Burada çok yavaş kalıyor, adamın hamlesine frenle karşılık veremiyor. Sonuçta da vahim bir kaza.

    Buna benzer olay illa araç geçişinde olmaz, yan şeritten sıkıştırabilir. Motorun hakimiyeti ve sınırlarını da bilmek önemli. Açıkçası böyle bir araç geçişine o motorda kalkışmazdım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    harleybaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2009
    kardeş iyi demişsin de Tr'de bütün herkes sürekli sol şeritten gider, ne olursa olsun. Sol şeridi hep işgal ederler. Bu sözüm gereksiz yere sol şeridi işgal edenlere: Galiba sağ şeritte sadece oç olmayanların seyahat ettiği öğretilmiş bunlara. Onlarda ait oldukları şeritte gidiyor.

    Başlığı da değiştirsinler bi zahmet. Oradaki ''gibi'' kelimesi fazla. A.ın oğlu adamın önüne kasten kırıyor direksiyonu. Çarptıktan sonra hemen sol şeride dönüyor. Yüzde 1 milyon kasıt var. Kısasa kısas durumu var ortada.
    Rusya galiba orası. Genelleme yapmak yanlış ama ben yine de bütün rusların a...ını, av....nı, gel.....ini, ge....ini, çok şerefsiz bi millet.

  3. #43
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Motosiklet almadan önce defalarca izlediğim video:

    http://www.youtube.com/watch?v=IrNnb2VAveo

    Son kararım motosikleti almak oldu.

    Hayatta da motosiklet üzerinde de risk her zaman vardır.
    Çözüm: gözle!!!!, nerede duracağını bil!!! doğru tepkiyi ver!!!

  4. #44
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanki kaldirim tasina carpip, dengeyi yitirme sonucu direkte patladi..
    Orası açık zaten de ben sonrasına takıldım. Arabaya yeltense belki sadece düşebilirdi :(

    Yazık olmuş. Döl israfı yüzünden hayattan kopmak çok acı.

  5. #45
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı rumelian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatinda istanbul trafiginde motor kullanmamis adamlar ile tatli su motorculari (sadece guzel havalarda gezintiye cikanlar) bir zahmet ahkam kesmesin...
    Ornek: sali sabahi 7:15
    yer: tem fsm koprusu kavacik katilimi sonrasi...
    En sag seritte onumdeki araba saga sola yalpalayarak gidiyor, emiyet seridi islak ve kaygan. Hizimiz 90. Altimdaki motor 150 cc. Sag seridin yanindaki seridin hizi 130 falan. Herkes sabahin o saati son surat gidiyor...
    Onumdeki arabanin hizi da duzensiz. Gecmem lazim.. Sola atsam kendimi sollama icin hizla gelen bir aracin altinda kalma ihtimalim %50... Emniyet seridine girdim "hatali sollama" yapmak icin. Baktim adam ne yapiyor telefonlami konusuyor dedim.. Adam fermuari acmis, almis eline bamyasini inceliyordu. Napiyon lan sen diye kornaya bastim. Gazladi gitti... Bu bir ornek ama daha neler gordu bu gozler...
    Bir aksiyon kameram olsa, ceksem hergun. Royal Jordanian dan, Altin elbiseli Adamdan fazla takipcim olur...

    Aralardan gecme demis, sol seridin solundan gecene cemkirmis sahislari birgun atlasinlar motora gelsinler isyerime, aksam o is cikisi saatinde birlikte benim yaptigim rotayi yapalim. Ama hep trafik kurallara uyalim. 10 km icinde maddi hasarli kaza yapmazlarsa ehliyeti yirtar atarim....

    Yahu motosiklet pantolonumun dizi yirdildi (Allah'tan diz'korumasi vardi) niye? Sag seitte nizami hir sekilde duragan trafikte 30 km hizla giderken sagina bakmadan seridime gecen servis araci cakti refuje carptim. Surtundum. (bilmeyenler icin e5 te artik sag tarafta emniyet seridi yok sag serit cizgisinden 20 cm sonrasi celik refuj)
    durağan trafikte 30km/h hız.. sonra servis minibüsü seni görmedi.. hmm doğru, mantıklı.. benim anlatmaya çalıştığım mesele bu - kurallara uymak veya uymamak değil, seni hayata bağlayacak şekilde kullanmaktır uzun yıllar bu tutkuyu yaşamak için gerekli şey..
    ne güzel örnek vermişin - 90 km/h ile direksiyon arkasında tombola çeken adamlar var yollarımızda.. ayna kullanmayan, omuz bakışı yapmayan, voaaahhh la şu motorcunun ğzerine kır korkutalım kafasında doğan görünümlü şahninler var.. yemişim kurlları, ama o videodaki gibi 60km/h hız ile tamamen gereksiz yere risk alırsam o direkte patlama ihtimalim yüksek olur..
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

  6. #46
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Alıntı rumelian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatinda istanbul trafiginde motor kullanmamis adamlar ile tatli su motorculari (sadece guzel havalarda gezintiye cikanlar) bir zahmet ahkam kesmesin...
    Ornek: sali sabahi 7:15
    yer: tem fsm koprusu kavacik katilimi sonrasi...
    En sag seritte onumdeki araba saga sola yalpalayarak gidiyor, emiyet seridi islak ve kaygan. Hizimiz 90. Altimdaki motor 150 cc. Sag seridin yanindaki seridin hizi 130 falan. Herkes sabahin o saati son surat gidiyor...
    Onumdeki arabanin hizi da duzensiz. Gecmem lazim.. Sola atsam kendimi sollama icin hizla gelen bir aracin altinda kalma ihtimalim %50... Emniyet seridine girdim "hatali sollama" yapmak icin. Baktim adam ne yapiyor telefonlami konusuyor dedim.. Adam fermuari acmis, almis eline bamyasini inceliyordu. Napiyon lan sen diye kornaya bastim. Gazladi gitti... Bu bir ornek ama daha neler gordu bu gozler...
    Bir aksiyon kameram olsa, ceksem hergun. Royal Jordanian dan, Altin elbiseli Adamdan fazla takipcim olur...

    Aralardan gecme demis, sol seridin solundan gecene cemkirmis sahislari birgun atlasinlar motora gelsinler isyerime, aksam o is cikisi saatinde birlikte benim yaptigim rotayi yapalim. Ama hep trafik kurallara uyalim. 10 km icinde maddi hasarli kaza yapmazlarsa ehliyeti yirtar atarim....

    Yahu motosiklet pantolonumun dizi yirdildi (Allah'tan diz'korumasi vardi) niye? Sag seitte nizami hir sekilde duragan trafikte 30 km hizla giderken sagina bakmadan seridime gecen servis araci cakti refuje carptim. Surtundum. (bilmeyenler icin e5 te artik sag tarafta emniyet seridi yok sag serit cizgisinden 20 cm sonrasi celik refuj)
    Ne hikmettir ki ben de yıl boyunca neredeyse her gün Maltepe-Seyrantepe arasını iş saatinde FSM üzerinden gidip geliyorum. Denk gelirsek de bir çay ısmarlayayım, plakam 217, kırmızı İnazuma. Konumuza dönersek, şimdi önünde araba yalpalarken bir de ıslak emniyet şeridine girip, hızın artırıp, herifin yanına gelip, önüne bakmayı bırakıp herifle uğraşmaya başlamak yerine emniyete yanaşıp, hafif yavaşlayıp araya 2-3 araç girmesini bekleyip yeniden şeride dönseydin, en azından canın tehlikede olmamış olurdu. Aralara giren arkadaşlara çemkirmemdeki tek sebep motorcuların kötü olaylar yaşamasına üzülmemdir. Yorumumu tamamen okusaydın ders verip ahkam kesme amacı ve ihtiyacı içinde olmadığımı da görürdün. Yoksa tanımam etmem, ölmüş kalmış beni de bağlamaz. Herkes zaman zaman sağdan soldan geçiyor, önemli olan uygun hız ve manevrayla geçmek, bodoslama değil. Yeri geldiğinde 30 km/s de yüksek bir hızdır bu arada. Kanunen değildir ama motosiklet için her zaman olabilir. Geçmiş olsun. He bazen de 90km/s güvenlik açısından yavaştır. Trafik kurallarına tam anlamıyla uymak bir motorcu için İstanbul'da çok güvenli değildir doğru, ama esnetirken de değerlendirmeyi iyi yapabilmek lazım. Keyifli ve kazasız sürüşler dilerim.

  7. #47
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    Allah rahmet eylesin. Kazanın üstüne konuşmak pek doğru değil aslında ama ne yazık ki motosiklet sürücüsü hatalı. Kendini güvenlik balonundan çıkarıp zaten risk alıyor bir de üstüne sağlamaya çalışıyor araç sürücüsünü uyarmıyor ve en kötüsü kör noktasında kalıyor,tüm bunlarda birleşince kaza da kaçınılmaz oluyor. Biz geride kalanlar araba sürücüsüne gereken sıfatları bulmaya değilde kazadan ders çıkarmaya çalışmalıyız.

  8. #48
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    neredeyse herkes yapabilir bu hareketi geniş olan yerden geçiyoruz sağ yada sol ama kasti yapılmış gibi bir hareket araba sürücüsünün suçu motosiklet gazı sonuna kadar açmamış tedbirli bir şekilde geçiyodu

  9. #49
    SudoThrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yok
    böyle sinyalsiz dallama çok var trafikte, motordan soğutuyorlar.

    Her zaman korna çalın, sizin farkınıza varsın öndeki itoğluit.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)