Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Bazı Motosiklette Arka Tekerler Neden Tek Taraftan Tutuyor .....

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    Herkese Hayırlı pazarlar arkadaşlar foruma fazla girmiyorum artık 1 haftadır kafama bu soru takıldı Özellikle ss motorlarda bence çok güzzel duran arka tekeri tek maşa tutuyor yani sağda herhangi bi maşa yok

    Şöyle resimlede gösterim



    Bu motosiklette dengesizlik yaratmazmı yük bi taraftan lastige biniyor bide lastik yerinden çıkmazmı diye kafamı kurcalayıp duruyor lakin bu tip motor üretimi yapanların çoğuda dev markalar kaç tane mühendis bunu düşünmüştür kaç tane testten geçmiştir bu olayı ayrıntılı anlatacak bi arkadaş varmı


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    tasarım , mühendislik

  3. #3
    kurufasulye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    pulsar 200ns
    Bende hep düşünmüşümdür.Bütün ducatiler öyle.Hyperstrada da çok hoş duruyor.
    Benim motosiklette de öyle.

  4. #4
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Tamamen şekil amaçlı. Çıkıcak olsa üretmezler dimi kardeşim az düşünsen bu konuyu açmazsın.

  5. #5
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Simetri manyağı olduğum için böyle bi motorum olursa hergün baktığımda kafayı yerdim heralde

  6. #6
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Hem hafifletmek hemde şekil...
    M.balibey bunu beğendi.

  7. #7
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Bir de bunu bisiklette düşünün, kullanmaya korkuyordum :D
    wolrath ve erro bunu beğendiler.

  8. #8
    Voodoo Child - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    80lerin sonunda teknik olarak daha ne yapabiliriz, nasil daha iyi olur diye dusunen muhendislerin yaptigi bir guzellik. ama ikili catal seklindeki rijitligi saglayabilmek icin tek kolun daha saglam olmasi gerekiyordu. dolayisi ile daha agir oldu. e bu agirligi dusurebilmek icin de ozel malzemeler ve ekstra projeler ortaya cikti. bu da harcanan emek ve parayi artirdi. dolayisi ile, bakin biz de mono catal yapabiliyoruz diyen firmalarin hepsi bunu pahali motorlarda kullandi: ducati, bmw, honda vfr800 falan. ama esasinda daha kolay lastik degistirebilmenin disinda hicbir getirisi olmadi. aksine ekstra masraf yaratti. ha bi de estetik olarak cok guzel o apayri bir konu. ama teknik olarak bir faydasi yok hizli lastik degistirmenin disinda. eger oyle olsaydi motoGP de kullanilirdi.
    crxforever bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Fren disk ve kaliperi ortada olduğu için daha dengeli arka fren yapar.

  10. #10

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    bazı arabalar neden açılır tavan gibi bi soru olmuş

  11. #11
    Jeeztro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha - XV 950 Cafe Racer
    Alıntı AWESQME adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen şekil amaçlı. Çıkıcak olsa üretmezler dimi kardeşim az düşünsen bu konuyu açmazsın.
    Arkadaş zaten yazmış dediğin şeyleri "okusan böyle başlık açmazsın".

  12. #12
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    soru gayet mantıklı arkadaşlar, niye açtın mantıksız gibi yorumlara bence gerek yok, bende hep merak etmişimdir, hatta gereksiz ev estetik olmadığını hatta insanda dengesizlik hissi oluşturacağını düşünmüşümdür de

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    Alıntı Voodoo Child adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    80lerin sonunda teknik olarak daha ne yapabiliriz, nasil daha iyi olur diye dusunen muhendislerin yaptigi bir guzellik. ama ikili catal seklindeki rijitligi saglayabilmek icin tek kolun daha saglam olmasi gerekiyordu. dolayisi ile daha agir oldu. e bu agirligi dusurebilmek icin de ozel malzemeler ve ekstra projeler ortaya cikti. bu da harcanan emek ve parayi artirdi. dolayisi ile, bakin biz de mono catal yapabiliyoruz diyen firmalarin hepsi bunu pahali motorlarda kullandi: ducati, bmw, honda vfr800 falan. ama esasinda daha kolay lastik degistirebilmenin disinda hicbir getirisi olmadi. aksine ekstra masraf yaratti. ha bi de estetik olarak cok guzel o apayri bir konu. ama teknik olarak bir faydasi yok hizli lastik degistirmenin disinda. eger oyle olsaydi motoGP de kullanilirdi.
    Sağ ol hocam işte böyle bilgiler istiyorum bazı arkadaşlar kendilerini acayip akıllı sanıyorlar zaten sorudada söylemiştim kaç tane mühendis teknisyen vs kişi uğraşıyor lakin salak olan bi kaç kişi kendini akıllı sandıgı için soruyu yanlış yerinden anlıyor mesela titanyumdanda olsa o arka motoru sürerken ha bide oraya bakarım :D lickup arkadaşımızda söylemiş simetriden dolayı kafayı yerim diye ben adamların yaptıgı şeyi çok begendigimi fakat insanın aklındanda bunu nasıl iş diye istedigi kadar sağlam olsun 1 soru işareti bıraktıgını anlatmak istedim ve bizim ülkede
    olum ya çıkarsa dedimi iş psikolojikmen bitmiştir sağ olsun forumda %98 anlamış
    geriye kalan %2 çirkef ve aşırı zekadan dolayı konu dışı yorum yapmışlar teşekürler zaten site git gide saçma sapan hal almaya başladı
    Voodoo Child, ea1925, tinerci ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 ,BMW R1150RT,CBF 150
    tüm otomobillerin ,kamyonların ve aklınıza gelebilecek araçların bu şekilde tekerlek taşıdığını düşündüğünüzde abes bir durum olmadığını anlarsınız..
    ama insanoğluyuz işte..konu motosiklet olundca kırılır,fırlar,çıkar gibi geliyor..neden hep iki çatal arasında düşünürüz tekeri..

    oysaki tonlarca ağırlıktaki araçlarda da tekerleri ince bir mil taşıyor..mili sağlam yere bağladıktan sonra sorun yok anlayacağınız...

    sadece kolay lastik değişimi bile sağlasa tek artısı bu olsa bile değer aslında...
    tinerci, COQ, MotorKafa ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de bunu bisiklette düşünün, kullanmaya korkuyordum :D
    http://brimages.bikeboardmedia.netdn...efty-fork2.jpg
    Nasil birseydir bu..hani ben bisikletimin sagindan solundan ses gelince korkuyorum.. Buna hayatta binmem.. Benle beraber 90 kg desek limit on frende tum agirlik onde ki hizi katmadan.. Onyargilarimi o kadar kolay kiramam ben

  16. #16

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasil birseydir bu..hani ben bisikletimin sagindan solundan ses gelince korkuyorum.. Buna hayatta binmem.. Benle beraber 90 kg desek limit on frende tum agirlik onde ki hizi katmadan.. Onyargilarimi o kadar kolay kiramam ben
    Arkada tek maşa anlarım korkmam ama vespa gibi bu bisiklet gibi önde tek maşa alete binmem zaten ön takımlara karşı takıntılı derecede hassasiyetim var sık sık kontrol ederim 10 yaşındayken 16 jant bisikletin ön maşa kopmuştu yavaş olduğumdan şınav pozisyonunda ellerimin üstüne düştüm.

  17. #17
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    lastik değiştirirken çok rahat olması. lastikçi benim venox un lastiğini değiştirme süresini 3te 1'i kadar zamanda bmw nin lastiğini değiştirmişti, bende o zaman anladım

  18. #18
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı lickup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simetri manyağı olduğum için böyle bi motorum olursa hergün baktığımda kafayı yerdim heralde
    E hacı tek taraftan çıkan egzoza gözün takılmıyor mu? O da simetrik değil.
    wolrath bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    adam, önce DÜŞÜNMÜŞ : nasıl daha HAVALI bişiler yaparım diye... (sonuçta satması lazım ki para kazanacak, italyanlıkta var akıl KARI KIZI nasıl kandırırıma çalışıyor )
    sonra ÇİZMİŞ: nasıl GÖRÜNÜR diye...
    daha sonra HESAPLAMIŞ: OLUR MU diye...
    en sonunda bakmış oluyor hem de ŞEKİL Lİ oluyor , HAVA LI oluyor

    biz de gazlayıp , bol bol yol yapıp, İtalyan ne yapmış be arkadaş diye muhabbet edip, kol gibi bakım masraflarını öderiz . şekilli şeylere saygılarımla..
    sSameT bunu beğendi.

  20. #20
    emre xt125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Motosikleti
    Xt125r, yzf r125, r25, [mt07 tracer - x plore200]
    olum bak git


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)