Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorsikletin altından kayması sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sevilesiadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Henüz motorum yok inşallah oluncada böyle bir durumla karşılaşmam ama izlediğim çoğu videolarda sürücüler kaza yapmadan 2-3 metre önce motorsikleti altında bırakıyor yani yan yatıyor belkide frenlere doğru düzgün basabilseler kurtulacaklardı. Bu durumla karşılaşmamak için ne yapmak gerekli?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    İlk önce lastiklerin iyi olması lazım,İkinci olarak soğuk kanlı olmak gerekiyor başka türlü kurtulmak zor çoğu zaman kaza sırasında panik yapılıp panik fren(panic brake) denilen şey yaşanıyor ve hemen kaza gerçekleşiyor.

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    önce motorunu al sonra anlarsın

  4. #4
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    low side olmuş kaza videolarını izlemeni ve low side high side nasıl olur araştırmanı tavsiye ederim

  5. #5
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Frene doğru düzgün bassa bu seferde fren mesafesi kalmaz altındaki motosikletin sınırlarını bilecen nerde durur nerde durmaz Panik yaparsanda gidersin şunu yap bunu yap diyemeyiz o an ne gerekiyorsa onu yapacan tecrübe deneyim ??
    rambomert bunu beğendi.

  6. #6
    mbuyuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2009
    Şehir
    atlantis
    Motosikleti
    NC750X
    olası bir kazada kurtarma şansın yoksa, çarpışma kaçınılmazsa, motoru yatırıp çarpma hızını düşürmek en iyi seçenektir ama bu belkide saliseler içinde vereceğin karara bağlı.
    cenkito bunu beğendi.

  7. #7
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı mbuyuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olası bir kazada kurtarma şansın yoksa, çarpışma kaçınılmazsa, motoru yatırıp çarpma hızını düşürmek en iyi seçenektir ama bu belkide saliseler içinde vereceğin karara bağlı.
    Bence yanlış bir olay.. motosikletin üzerindeki en iyi yolu tutan şey lastikler.. motoru yatırsak metal aksam üzerinde neredeyse hız kaybetmeden devam eder.. hani çok ekstrem bir durum olmadıkça manevra yapılamıyorsa son ana kadar fren kullanılması daha mantıklı geliyor.. He virajda baktın toparlayamıyorsun o zaman kitle arkayı lowside olsun. Highside dan daha iyidir..

  8. #8
    mbuyuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2009
    Şehir
    atlantis
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence yanlış bir olay.. motosikletin üzerindeki en iyi yolu tutan şey lastikler.. motoru yatırsak metal aksam üzerinde neredeyse hız kaybetmeden devam eder.. hani çok ekstrem bir durum olmadıkça manevra yapılamıyorsa son ana kadar fren kullanılması daha mantıklı geliyor.. He virajda baktın toparlayamıyorsun o zaman kitle arkayı lowside olsun. Highside dan daha iyidir..
    demek isdtediğim şu aslında
    motorla birlikte kaymayacaksın zaten,
    bırakacaksın gidecek, mesele motordan kurtulmak kıçını kurtarmak.
    ayrıca çarpışma kaçınılmazsa lastiklerinin tutuşu bişey ifade etmez, virajdaki duruma ben karışmıyorum viraj alırken fren yapabilecekler zaten çözmüştür olayı onlara anlatmaya gerek yok.
    cenkito bunu beğendi.
    Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.

  9. #9
    sevilesiadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce motorunu al sonra anlarsın


    Önemli olan düşmeden öğrenmeye çalışmak değilmi

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Aralık 2013
    Motosikleti
    mondial 125 mh drift
    Benimde basima geldi ama bisikletle dusmustum kumlu yolda yan yatip kaymistim. O an en dogrusu altta kalan bacagi kurtarmak yoksa yanar cayir cayir kalcalar

  11. #11
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı sevilesiadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.pictureshack.us/images/33...m-facepalm.gif

    Önemli olan düşmeden öğrenmeye çalışmak değilmi
    Düşmeden öğrenemezsin... Sen yürümeyi düşmeden mi öğrendin ?
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  12. #12
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence yanlış bir olay.. motosikletin üzerindeki en iyi yolu tutan şey lastikler.. motoru yatırsak metal aksam üzerinde neredeyse hız kaybetmeden devam eder.. hani çok ekstrem bir durum olmadıkça manevra yapılamıyorsa son ana kadar fren kullanılması daha mantıklı geliyor.. He virajda baktın toparlayamıyorsun o zaman kitle arkayı lowside olsun. Highside dan daha iyidir..
    Yanlış bilgilerin var, motosikletin gidonundaki topuzlar, manetlerin uçları ve ayaklıkların altları sürüklendiği taktirde aşınacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca bunların aynı anda yere değmesi lastiğinin yere bastığındaki sürtünme alanından daha fazla alan tutacaktır.

    Ve ayrıca sivri olan bu cisimlere binen 130-300 kilo arası ağırlık yere çok daha sert basacak ve asfalta saplanmaya çalışacaktır.

    O yüzden motosiklette iki seçeneğimiz var.

    Fren yapmaya başladık ve durmayacağını anladık, arka frene basarak yanımıza alıp motosikleti yatırıyoruz.

    YADA frene basıyoruz, çarpışma anına kadar frenle giderek, çarpışma anında motosiklette ayağa kalkıyor gibi bir hareket yaparak kendimizi çarptığımız cisim veya araçtan uzağa düşecek şekilde ayarlıyoruz (eğer araç uzun değilse, minibüs otobüs vs değilse.)
    Ahmanamra ve mbuyuk bunu beğendiler.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  13. #13
    sevilesiadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşmeden öğrenemezsin... Sen yürümeyi düşmeden mi öğrendin ?
    Güzel örnek teşekkürler Anlaşılan düşmeden öğrenemeyeceğim. Gerekli önlemleri aldıktan sonra düşsemde sorun olmaz

  14. #14
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    lastikler iyi olacak
    virajda isek eğer fren kesinlikle yapmıycaz
    gazıda kesmiycez, ya açıcaz yada aynı konumda kalıcak (gazı bırakınca yük ön tekerleğe biniyor buda motorum kaymasına sebep oluyor)

    virajda bir tehlikeyle karşılaşırsak bunları yapmadan gazı açarak kurtulmaya çalışıcaz başka yolu yok

    herşeyi düzgün yaptığınız taktirde düşerseniz mazota denk gelmişsinizdir yada belediye "çimen" suluyordur

  15. #15
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgilerin var, motosikletin gidonundaki topuzlar, manetlerin uçları ve ayaklıkların altları sürüklendiği taktirde aşınacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca bunların aynı anda yere değmesi lastiğinin yere bastığındaki sürtünme alanından daha fazla alan tutacaktır.

    Ve ayrıca sivri olan bu cisimlere binen 130-300 kilo arası ağırlık yere çok daha sert basacak ve asfalta saplanmaya çalışacaktır.

    O yüzden motosiklette iki seçeneğimiz var.

    Fren yapmaya başladık ve durmayacağını anladık, arka frene basarak yanımıza alıp motosikleti yatırıyoruz.

    YADA frene basıyoruz, çarpışma anına kadar frenle giderek, çarpışma anında motosiklette ayağa kalkıyor gibi bir hareket yaparak kendimizi çarptığımız cisim veya araçtan uzağa düşecek şekilde ayarlıyoruz (eğer araç uzun değilse, minibüs otobüs vs değilse.)


    Sizin söylediğinize göre bu motosikletin daha yolun yarısında durması gerekmiyor mu?

  16. #16
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    her motorcu hayatında en az 1 kez kaza yapar kaza yapmadım diyen çoğunlukla yalan söyler

  17. #17
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=FXbSDoFnu6s

    Sizin söylediğinize göre bu motosikletin daha yolun yarısında durması gerekmiyor mu?
    "koruma takozu."
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  18. #18
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "koruma takozu."
    Koruma takozu var diye mi duramıyor yoksa koruma takozu olmadığından mı duramıyor demek istiyorsunuz anlamadım?

  19. #19
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koruma takozu var diye mi duramıyor yoksa koruma takozu olmadığından mı duramıyor demek istiyorsunuz anlamadım?
    tam göremedim ama koruma takozu yok sanırım o yüzden

    Düzeltme:Şimdi daha dikkatli baktım koruma takozu var.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)