Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sorun üstüne sorun motosikletten soğudum.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Samet Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    SYM - JOYMAX 250İ
    Birkaç gün önce motosikletim çalışmamaya ateşlememeye başladı.Sorun heralde aküdendir dedim çünki far felanda yanmıyordu Bu arada YBR 125 2006 Model Motosiklet baştan belirtim. Daha sonra ise Ayak marşı ile denedim pek fayda etmedi ateşlenmedi. Vurdurdum motosikleti bayır aşşağı 2. Viteste çalışır gibi oldu hafiften ama yok susuyor motosiklet aniden. Dedim ki akü bitti heralde ondan böyle yapıyor. Herneyse gittim yeni akü aldım falan felan güzelce çalıştırdım 1 gün sorun cıkmadı ertesi akşamı işim vardı Akşam 10 civarlarında ateşledim motosikleti biraz zor ateşlendi yani azcık uğraştırdı. Çalıstıktan sonra her zamanki gibi Jikleyi açtım 2-3 dakika bekledım ısınsın diye. Gidceğim yere gittim 1 saat motor durdu kapalı vaziyette açık havada hafiften'de yağmur çileştiriyordu.İşim bittikten sonra motosikleti çalıstrmaya denedim elle ateşlemedi ayak marşı ile çalıştırdım kendine geldim 50-60 metre gittim motosiklet aniden gaz kesin söndü.Hızım ortalama 30-40 Km hızda felandım. Elle denedim tık yok ayakla denedim tık yok, vurdurdum tık yok. 1 Saat elde zar zor itileyek kaka eve getirdim.Sorun nedir hiç bilmiyorum ama inanın motosikletten soğudum su olaydan ve bir önce birkaç sorunum olmustu motosikletle ilgili yağ akması gibilerinden inanın zevk felan kalmadı eğer bilen veya daha önce başına böyle bir olay geçen varsa nasıl halledebilirm yardımcı olurmusunz. Daha tamirciye götürmedim motosikleti onlara sorun nedir diğe sormadım pek vaktim olmadığından burdan bi yazıp yorumları görmek istedim sadece öneriniz nedir ne değildir nasıl yorumlarsınız herkesin yorumunu bekliyor olucam saygılarla hayırlı günler...
    Kaza Anında Seni Korur !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    elinden iş geliyorsa hemen bujini sök...buji piposuna tak ve şasede bi yere değdirerek marşa bas.(akün zayıfsa bile buji takılı olmadığından marş basar..eğer tamamen sıfır ise bir arkadaşından yardım iste,kontak açıkken ayak marşına bassın.) ateşleme görüyormusun buraya yaz...
    devam edelim...
    Benli bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  3. #3
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Görmeden yapılan yorumlar ne kadar sağlıklı olabilir ki?
    Siz en iyisi, iyi bir ustaya gösterin. Güzelce yaptırın ki, bir daha motosikletten soğumanıza sebep olacak nedenler ortadan kalksın.

  4. #4
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    ben Karbüratör'ün sorunlu diye düşünüyorum. motor kısmında bişey olması imkansız bence bu kadar ufak nedenlerle. motosikletten sogumana gerek yok kardesım bu ufak nedenlerden dolayı. pes etme hemen. nasıl ustası olucaksın motosikletinin yoksa ? motosikleti altındaki güçlü makina olarak tanımlıyosan bastan bitmişssin sen ama ben ona o da bana bakar diyosan sorunlarıyla ugrasıcaksın kardeısm bunun kacarı yok. Karbüratör değiş. hiç ustaya falan gittin mi ? hemen aküyü degısmıssın yazık parana. usta'ları neden en sona bırakıyosunuz ? hiç bilmediğiniz bi sorunla karsılasıyosunuz ve kendınız kendı ımkanlarınızla ugraasıp yapmaya calısıyosunuz hıcbıseyını bılmeden. bence bu sacmalık. olması gereken, ustasına goturup, bosuna usta demıyorlar, sorunu soylemek ve halledılmesını ızlemek ogrenmek. bıdahakı motosiklet veya motosikletlerinde bu tur sorunla karsılasınca yapmaya calısırsın. ustaya verıcegın ek ucret en fazla 10tl. ne gerek var ?
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  5. #5
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    Bujin yağlanıyor olmasın?Ngk cr7hsa al yağlanma yapmıyor.
    Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)

  6. #6
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    şarjda bir sıkıntı olmasın aküyü bitiriyor

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    sırasıyla gideceğiz..ama önce bi yerden başlamak lazım adaş...
    serkanADH13 bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    kul yapısı bu bozulabilir, tamiride ustasındadır. soğumayalım motor sevdamızdan. acısıyla tatlısıyla herşeyimiz o bizim.
    Benzin'imiz bittiğinde
    Arda_Karaca ve haojin2005 bunu beğendiler.

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum SAMET AGIT'ında dediği gibi,
    bir yerden başlamak lazım kontrollere,
    ateşleme varmı?

    ateşleme sağlam ise bujine bak,
    en son kaç km önce değişti?

    karbüratörün ne zaman temizlendi?
    deponun dibini çok kullanıyorsan (benzinin çok sık bitiyorsa) pisliklerden memeler tıkanmış olabilir,

    Subapların çok sıkı olabılır,
    veya segmanlarında sıkıntı olabılır kompresyon azaldıgından çalışma zorlugu cekebılır...

    Giderken stop etmesinin sebeplerındendır bunlar...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum SAMET AGIT'ında dediği gibi,
    bir yerden başlamak lazım kontrollere,
    ateşleme varmı?

    ateşleme sağlam ise bujine bak,
    en son kaç km önce değişti?

    karbüratörün ne zaman temizlendi?
    deponun dibini çok kullanıyorsan (benzinin çok sık bitiyorsa) pisliklerden memeler tıkanmış olabilir,

    Subapların çok sıkı olabılır,
    veya segmanlarında sıkıntı olabılır kompresyon azaldıgından çalışma zorlugu cekebılır...

    Giderken stop etmesinin sebeplerındendır bunlar...
    banane banane oynamıyorum arkadaş....

    teşekkürler Serkan..fazla bişey olduğunu sanmıyorum..çok basit bir arıza var gibime geliyor....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  11. #11
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Bujiyi değiştir. Karbüratörü Temizle-Temizlettir. Hava Filtresini Temizle. Benzin Filtresini Değiştir. Benzin Musluğunu Temizle. Alternatör ve konjektör Sağlammı ? bi kontrol et Büyük Bir ihtimal sorun kalmayacaktır bunlardan sonra Yağ olarak ne kullanıyosun bilmiyorum ama Castrol 10W-40 Power 1 Kullanmanı Tavsiye Ederim.

    Not:Çalışmamasının nedeni Yağ değildir. Sadece Tavsiyedir.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  12. #12

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Motosikleti
    Mondial 150mr Vulture.
    Zamanın yoksa, birini tamirciye göndereceksin, başka türlü forumdan bunun çözümünü bulamazsın.

  13. #13
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Aküyü değiştirdikten farlar yine yanmıyorsa.Marşa basınca marş motorundan hiç ses gelmiyorsa şarj elemanlarından birileri(dinamo,konjektör vb.) yada bu elemanlara bağlı kablolardan biri gitmiş demektir.Bu birinci sorunun bunun yanında buji yağlama yaptığından ateşleme yapmıyor olabilir.Benzin deposunun dibinde su,pisilik olabilir.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    sorunu çözmeye karar verdik ama adaşım buraya bi gelse...

    konuyu açtığı saatten beri burdayım,o da online idi ama ne yazılanlara cevap yazdı ne motoruna baktı...

    böyle olunca da ister istemez kızıyor ve tüm yardım hevesimi kaybediyorum...
    TATLIHIZ ve Samet Özkan bunu beğendiler.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  15. #15
    Samet Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    SYM - JOYMAX 250İ
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elinden iş geliyorsa hemen bujini sök...buji piposuna tak ve şasede bi yere değdirerek marşa bas.(akün zayıfsa bile buji takılı olmadığından marş basar..eğer tamamen sıfır ise bir arkadaşından yardım iste,kontak açıkken ayak marşına bassın.) ateşleme görüyormusun buraya yaz...
    devam edelim...
    Ayak marşına basıyorum ateşleme olmuyor hiçbir şekilde... :/

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------

    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görmeden yapılan yorumlar ne kadar sağlıklı olabilir ki?
    Siz en iyisi, iyi bir ustaya gösterin. Güzelce yaptırın ki, bir daha motosikletten soğumanıza sebep olacak nedenler ortadan kalksın.
    İnşallah diyelim birdakine böyle uğraşmıcam direm tamirciyee Bakalım sorun nedir ne değildir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

    Alıntı ugrgnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben Karbüratör'ün sorunlu diye düşünüyorum. motor kısmında bişey olması imkansız bence bu kadar ufak nedenlerle. motosikletten sogumana gerek yok kardesım bu ufak nedenlerden dolayı. pes etme hemen. nasıl ustası olucaksın motosikletinin yoksa ? motosikleti altındaki güçlü makina olarak tanımlıyosan bastan bitmişssin sen ama ben ona o da bana bakar diyosan sorunlarıyla ugrasıcaksın kardeısm bunun kacarı yok. Karbüratör değiş. hiç ustaya falan gittin mi ? hemen aküyü degısmıssın yazık parana. usta'ları neden en sona bırakıyosunuz ? hiç bilmediğiniz bi sorunla karsılasıyosunuz ve kendınız kendı ımkanlarınızla ugraasıp yapmaya calısıyosunuz hıcbıseyını bılmeden. bence bu sacmalık. olması gereken, ustasına goturup, bosuna usta demıyorlar, sorunu soylemek ve halledılmesını ızlemek ogrenmek. bıdahakı motosiklet veya motosikletlerinde bu tur sorunla karsılasınca yapmaya calısırsın. ustaya verıcegın ek ucret en fazla 10tl. ne gerek var ?
    Haklısın ama insan bazen biyerde devreler atıveriyor işte gecenin 10'unda 11'inde motosikleti o soğukta iterken ister istemez sinirlenip soğuma başlıyor motosikletten Artık ilk iş direk ustadır usta bunu öğrendim ben bugunden sonra zaten ellerine sağlık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

    Alıntı haojin2005 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujin yağlanıyor olmasın?Ngk cr7hsa al yağlanma yapmıyor.
    Tavsiyini göz önünde tutucam teşekkür ederim not aldım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şarjda bir sıkıntı olmasın aküyü bitiriyor
    Belkide olabilir çünki akü daha takılalı 1 gün olmadı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sırasıyla gideceğiz..ama önce bi yerden başlamak lazım adaş...
    Haklısın Adaş'ım Nasıl ve nerden başlamak gerekir mesela yardımlarını alalım düşüncelerini yorumlarını

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------

    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kul yapısı bu bozulabilir, tamiride ustasındadır. soğumayalım motor sevdamızdan. acısıyla tatlısıyla herşeyimiz o bizim.
    Benzin'imiz bittiğinde
    Bende öyle düşünmek öyle avutmak istiyorum artık ara ara kendimi yılsamda bıksamda

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum SAMET AGIT'ında dediği gibi,
    bir yerden başlamak lazım kontrollere,
    ateşleme varmı?

    ateşleme sağlam ise bujine bak,
    en son kaç km önce değişti?

    karbüratörün ne zaman temizlendi?
    deponun dibini çok kullanıyorsan (benzinin çok sık bitiyorsa) pisliklerden memeler tıkanmış olabilir,

    Subapların çok sıkı olabılır,
    veya segmanlarında sıkıntı olabılır kompresyon azaldıgından çalışma zorlugu cekebılır...

    Giderken stop etmesinin sebeplerındendır bunlar...
    Ateşleme yok malesef bujinin ne zaman değiştinide bilmiyorum. 2. El aldığımdan ve acemi olduğumdan karbüratör ne zaman temizlendi v.b gibi soruları hiç sormadım o yüzden onuda bilmiyorum depo dibini kullandıgım doğrudur. Teşekkür ederim yorumunu dikkate alıcam not defterine kaydettim attığın mesajı sağolasın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    banane banane oynamıyorum arkadaş....

    teşekkürler Serkan..fazla bişey olduğunu sanmıyorum..çok basit bir arıza var gibime geliyor....
    İnşallah adaş dediğin gibi küçük bir arızadır ki benim başımı ağırtmasın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

    Alıntı yakamoz7795 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujiyi değiştir. Karbüratörü Temizle-Temizlettir. Hava Filtresini Temizle. Benzin Filtresini Değiştir. Benzin Musluğunu Temizle. Alternatör ve konjektör Sağlammı ? bi kontrol et Büyük Bir ihtimal sorun kalmayacaktır bunlardan sonra Yağ olarak ne kullanıyosun bilmiyorum ama Castrol 10W-40 Power 1 Kullanmanı Tavsiye Ederim.

    Not:Çalışmamasının nedeni Yağ değildir. Sadece Tavsiyedir.
    Motul kullanıyorum yağ olarak 10W-40 bilgiler için sağol elden geçirmek gerkiyor ilkbahar gelmeden hazırlıklar yapılması gerek ki sezona iyi girmem lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------

    Alıntı bardaktan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanın yoksa, birini tamirciye göndereceksin, başka türlü forumdan bunun çözümünü bulamazsın.
    Çözmekten çok yorumlarını almak istedim düşüncelerini aklınızdan geçenleri almak istedim ben açıkcası tek çözüm ustaya götürüp yaptırmaktır zaten

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküyü değiştirdikten farlar yine yanmıyorsa.Marşa basınca marş motorundan hiç ses gelmiyorsa şarj elemanlarından birileri(dinamo,konjektör vb.) yada bu elemanlara bağlı kablolardan biri gitmiş demektir.Bu birinci sorunun bunun yanında buji yağlama yaptığından ateşleme yapmıyor olabilir.Benzin deposunun dibinde su,pisilik olabilir.
    Buji temiz gibi görünüyor ama ilk söylediğin olay kafama yattı şarj elemanlarından birilerinde sıkıntı olabilir.Benzin deposunun dibindeki pislik su v.b şeyler için pek birşey söyleyemem ama ellerine sağlık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorunu çözmeye karar verdik ama adaşım buraya bi gelse...

    konuyu açtığı saatten beri burdayım,o da online idi ama ne yazılanlara cevap yazdı ne motoruna baktı...

    böyle olunca da ister istemez kızıyor ve tüm yardım hevesimi kaybediyorum...
    Geldim adaş geldim Kusura bakmayın Konuyu açtım offline oldum cevapları bekledim gelmesini o sırada işlerimi hallettim Aman sakın kızmayasın hevesin felanda kaçmasın sana birşey olmasın Adaş
    Kaza Anında Seni Korur !

  16. #16
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    Dostum merak etme büyük birşey olduğunu sanmıyorum.Benim motorda benzer bir olay başıma gelmişti de motor meğerse bujiyi yağlıyormuş kmsi fazla da ondan.Olur böyle şeyler kul yapısıdır insanlar bile hasta oluyorlarken o insanların yaptıkları motordan ne kadar sağlamlık bekleyebiliriz ki?Allah daha büyüğünü göstermesin.
    Samet Özkan bunu beğendi.
    Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)

  17. #17
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    birader benzer bi sıkıntıyı bende yaşadım bi sabah kalktım motor çalışmıyo işede geç kalıcam allem ettim kallem ettim buldum meğer buji piposu bujiye tam temas etmiyomuş oyüzden saçma sapan bi şekilde çalışıyodu hemen akşamına pipoyuda bujiyide deiştirdim sorun kalmadı Allaha Şükür.. sende de inş böyle basit bişi vardır umarım ...

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum ATEŞLEME YOK demişsin,
    Motorunda SAĞ KUMANDA KOLUNDA STOP BUTONU VARMI?
    O kumanda acılıp kablolardan bırı devre dısı bırakılıp kontrol edılmelıdır,,,
    o buton basılı kalmıs olabılır,

    yan ayaklıgında ayaklık acıkken vıtese gecınce stop eden mandal vardır onda sorun olabilir.
    Basılı kalmıs olabılır,
    kabloları devre dısı bırakılıp test edıllmelıdır,

    kontak tesısatında sorun olabılır,
    yeşil kablo devre dışı bırakılıp kontrol edilmelidir,

    ateşleme bobınınde sorun olabılır,
    farklı bır arkadasının motorundakı ıle test edılmelıdır, (en basit şekli budur)

    veya sargı (alternatör) üzerindeki ateşlemede sorun olabilir.

    aklıma gelenler şimdilik bunlar.

    umarım işine yarayabilir.
    Yeterince açıklayıcı olmaya çalıştım...
    Samet Özkan bunu beğendi.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  19. #19
    Samet Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    SYM - JOYMAX 250İ
    Alıntı haojin2005 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum merak etme büyük birşey olduğunu sanmıyorum.Benim motorda benzer bir olay başıma gelmişti de motor meğerse bujiyi yağlıyormuş kmsi fazla da ondan.Olur böyle şeyler kul yapısıdır insanlar bile hasta oluyorlarken o insanların yaptıkları motordan ne kadar sağlamlık bekleyebiliriz ki?Allah daha büyüğünü göstermesin.
    Allah razı olsun kardeşim Haklısın hemde çok haklısın Ellerine sağlık akşam akşam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

    Alıntı fromghetto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birader benzer bi sıkıntıyı bende yaşadım bi sabah kalktım motor çalışmıyo işede geç kalıcam allem ettim kallem ettim buldum meğer buji piposu bujiye tam temas etmiyomuş oyüzden saçma sapan bi şekilde çalışıyodu hemen akşamına pipoyuda bujiyide deiştirdim sorun kalmadı Allaha Şükür.. sende de inş böyle basit bişi vardır umarım ...
    İnşallah kardeşim küçük bir sorundur aksi taktirde beni çok üzücektir bu olay...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum ATEŞLEME YOK demişsin,
    Motorunda SAĞ KUMANDA KOLUNDA STOP BUTONU VARMI?
    O kumanda acılıp kablolardan bırı devre dısı bırakılıp kontrol edılmelıdır,,,
    o buton basılı kalmıs olabılır,

    yan ayaklıgında ayaklık acıkken vıtese gecınce stop eden mandal vardır onda sorun olabilir.
    Basılı kalmıs olabılır,
    kabloları devre dısı bırakılıp test edıllmelıdır,

    kontak tesısatında sorun olabılır,
    yeşil kablo devre dışı bırakılıp kontrol edilmelidir,

    ateşleme bobınınde sorun olabılır,
    farklı bır arkadasının motorundakı ıle test edılmelıdır, (en basit şekli budur)

    veya sargı (alternatör) üzerindeki ateşlemede sorun olabilir.

    aklıma gelenler şimdilik bunlar.

    umarım işine yarayabilir.
    Yeterince açıklayıcı olmaya çalıştım...
    Stop yok malesef işte.Ayaklıkta mandalda yok malesef. Kontak tesisatı hakkında bilgim yok malesef Alternatör büyük ihtimal benim aklımada o yatıyor zaten azdan aza...

    Eyvallah akşam akşam ellerine sağlık kardeşim yardımcı olmak ne demek elinden gelenin en iyisini yaptına inanıyorum teşekkür ederim Allah razı olsun
    Kaza Anında Seni Korur !

  20. #20
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Öyle ise sadece şunu dene,
    Motorun ön dişlisinin yanından çıkan kablolar toplulugu olmalı,
    o kabloları takıp et ve baglantı soketlerını bul,
    SÖK VE TEKRAR TAK birde öyle dene...
    Samet Özkan bunu beğendi.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)