sayın supersport ve sport touringciler ve tecrübeli pilotlar, bakabilir misiniz?
-
Uzun bir aradan sonra tüm aileye tekrar merhaba. Yaklaşık 1,5 senedir MT'den uzak kaldım. Bunun sebebi yoğun ve seferi yaşam trafiğim diyebilirim. Keza bu 1,5 sene içinde bir KTM 640 adv ve ardına da Bmw r1100 gs kullanıcı oldum.
Son durum itibari ile sürüş geçmişime bakarsak;
- Zongshen 200 gy-a (cross) başlangıç motorum (yaklaşık 5.000 km kullandım)
- Yamaha XT 350 (cross) (2.500 km sürdüm)
- Yamaha XJR 1200 (naked) (15.000 km sürdüm)
- MZ Baghira 660 (supermoto) (7000 km sürdüm)
- Virago 750 (chopper) (7000 km '')
- Suzuki Bandit GSF 600 (12.000 km '')
- Kawasaki VN 800 (chopper) (13.000 km '')
- KTM 640 ADV (enduro) (9000 km '')
- BMW R1100 GS (enduro) (8000 km'')
2005'ten bu yana Kıbrıs dahil olmak üzere motor ile gezerek Türkiye'nin güney ve batı ve kuzeybatı şeridini pek güzel şekillerde kat ettim. Şimdi ise Honda CBR Blackbird 1100 XX almanın arefesindeyim. Bir aksilik olmaz ise salı günü işlem tamam. Lakin sormak istediğim şey sevgili supersport'cular ve sport touring'cilere olacak.
Kullandığım motorlar ve kilometreleri gözeterek kendimi tecrübeli bir sürücü olarak görüyorum lakin daha önce hiç sahip olmadığım bir oturuş pozisyonuna ve sürüş
dinamiğine geçeceğim.
Siz değerli pilotlardan ricam acaba cbr'ın bana getirilerini ve benden isteyeceklerini kendi tecrübeleriniz üstünden paylaşabilir misiniz?
Şimdiden ilginize teşekkürler.
Wildgoose Rider - Transalp 650
Reklamlar
-
konfor olayında farkeder senin için
alışkanlık olması lazım biraz
cüsse önemli boyun posun
artcı önemli
sana akıl verilmez herşeyi denemişsin hocam
birde bunu dene bakalım
-
Bu kadar farklı motorda bunca km yapmış birine XX in sorun yaratacağını sanmıyorum Sanırım biraz eğik oturmak belinizi ve bileklerinizi rahatsız edebilir fakat alışırsınız , başka - niz olacağını düşünmüyorum.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
Hocam tecrübe bana göre yapılan yola bağlı değildir.Kazalara bağlıdır.Ben kendimden örnek vericek olursam 1 yıl 7 ay boyunca hiç kaza yapmadan geziyordum , ama aslında bir çok yerde hata yaptıgımı kaza yapınca anladım.
Yani demek istediğim istediğniiz kadar yol yapın.Belki hata yaparak solluyoruz belki hata yaparak viraja giriyoruz basımıza hiçbirşey gelmedi.Bu tecrübe demek değildir kaza yapmak tecrübe kazandırır çünkü o kazanın basımıza gelmemesi için çabalarız
Bu kadar farklı tarzdan sonra onunda altından kalkıcağınıza eminim.Hayırlı olsun motorunuz tekerin düz bassın.
-
Teşekkür ederim, çok haklısın. Keza yaptığım kazalar, düşüşler ve neredeyse yapacak olduğum kazaları yazsam kitap olur. Az buz façam yoktur vücudumda :D ama giderek azalan
bir kaza grafiğim var demek ki öğreniyorum hep derslerimi. Ama 167 beygirlik bir delilikten çekinmiyor da değilim.
Wildgoose Rider - Transalp 650
-
-
görmüş geçirmiş insanın hali başka, çoluk çocuk hayabusa peşinde siz hala tereddüttesiniz, XXiniz hayırlı olsun ama bence cabuk enduro yada touring'e geri dönersiniz kazasız belasız sürüşler
-
Evimin onunde ehliyetsiz genc bir cocugun doblo ile xx e gecirmesiyle hayatimda ilk defa xx gordum ve boyle bir motorun oldugunu ogrendim.xx cok ilgimi cekiyo hayirli olsun motorun gule gule kullan o calismasiyla kaldirima ziplamam unutulmazdi ekliyim
-
ErknOzyurt adlı üyeden alıntı
Hocam tecrübe bana göre yapılan yola bağlı değildir.Kazalara bağlıdır.Ben kendimden örnek vericek olursam 1 yıl 7 ay boyunca hiç kaza yapmadan geziyordum , ama aslında bir çok yerde hata yaptıgımı kaza yapınca anladım.
Yani demek istediğim istediğniiz kadar yol yapın.Belki hata yaparak solluyoruz belki hata yaparak viraja giriyoruz basımıza hiçbirşey gelmedi.Bu tecrübe demek değildir kaza yapmak tecrübe kazandırır
çünkü o kazanın basımıza gelmemesi için çabalarız
Bu kadar farklı tarzdan sonra onunda altından kalkıcağınıza eminim.Hayırlı olsun motorunuz
tekerin düz bassın.
hacı o zaman benim tecrübe abidesi olmam lazım 2 günde bir motorla yerlerde oldugum için :D
44bin km yol yaptım hala kendimi büyük cc ler için yeterli görmüyorum
çünkü hata yapan ben değilim her defasında karşı taraf oluyor
kendi hatamla kazam 1 kere oldu
-
Surus.açısından herhangi bir sikinti cekmezsin aslinda. Sadece sürüş tarzi sana ne kadar uyucak ona kadar vermelisin. Bunun icinde kullanmalisin tabi. Agirligi iz açıklığı ve fren sistemiyle bir cok hatayı örtebilecek bir makina. Gidon pozisyonu biraz ileride boyun 1.75 ustu ise herhangi bir sikinti olmaz sanirim. Vites oranlari uzun ve alt devirleri oldukca güçlü. Alt devir kullaniminda 160 kusur beygir seni uzmez. Sadece alisana kadar sehir ici kullaniminda kisa gidon turu ve ağırlığı sorun olabilir kisa bi sure ama alisirsin. Hayirli olsun şimdiden gule gule kullan ;)
-
Şu videonun 10. dakikasından sonrasını izlemek biraz daha fikir verebilir.
http://www.youtube.com/watch?v=-G8-QscNwlc
-
Tsubasa adlı üyeden alıntı
hacı o zaman benim tecrübe abidesi olmam lazım 2 günde bir motorla yerlerde oldugum için :D
44bin km yol yaptım hala kendimi büyük cc ler için yeterli görmüyorum
çünkü hata yapan ben değilim her defasında karşı taraf oluyor
kendi hatamla kazam 1 kere oldu
Azizim o zaman karşındaki hata yapacak diye düşünüp , hamleni ona göre yapacaksın
-
Çok teşekkürler cevaplarınız için. Kendisinden pek memnun kaldım. Baya bi ürkerek üstüne yerleştim ama bana inanılmaz bir güven hissettirdi herşeyden önce. Sürüş dinamiği gerçekten çok abuk geldi benim için lakin bir traktörden inip XX'e geçtiğim için sanırım yeterince kas yapmışım ki motor bana çok düşük hızda bile hiç hantal gelmedi. Bileklerime binecek yükten ve belimde olacak hırpalanmadan korkmuştum ama bileklerim gayet nazik bir gidon ile karşılaştı doğrusu. Belim için ise günlük mekik çekme oranımı biraz daha arttıracağım sanırım. Velhasıl Tebrikler Honda!!
Wildgoose Rider - Transalp 650
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)