Vites problemi (Küçültme)
-
16 Ağustos 2012, 11:59
#1
Merhaba arkadaşlar benim vites düşürmek ile ilgili bir problemim var. Daha önce forumda vites düşürmek ile ilgili konuları okudum fakat aradığım cevabı bulamadım ya da kesin bir yargıya varamadım. Yorum atan herkes farklı bir tarzda sunmuş vites küçültmeyi.
Öncelikle 125 cc lik bir motosiklet düşünelim.
1. vitesi sadece kalkışlarda , durma noktasında kullanıyoruz.
2. vites geçiş vitesi olarak adlandırılan vites.
3. yolculuk için gereken mesafe kat etmeye yarayan vitesler
4. ''
5. ''
Diyelim ki şehir içinde 3 ile gidiyorum. Süratim 60 km/s 7000 devirde. Ardından 300 metre ileride ışıklar var. Benim kendi öğrenme stilime göre nasıl duracağımı aktarıyorum. Yanlış olabilir bu konuda yardım istiyorum.
Gazı yavaşça keserim. Ön ve arka freni eş zamanlı olarak sıkarım. Motosiklet yavaşlamaya başlayınca. 3. vitesten debriyajı basılı tutarak 1.vitese alırım. Vites küçültürken debriyajı sürekli çek bırak yaparak mı düşüreceğiz? Tıpkı arttırmadaki gibi? Mesela 60 km/s hızında giderken gazı kesince süratım 50 40 diye azalırken ben 40 km/s ikinci vitese mi geçeceğim?
Vites küçülttükten sonra debriyajı yavaş mı bırakmalıyım ? Gazı debriyaj ile eş zamanlı mı açmalıyım ?
Sürücü kursunda bu tarz bilgileri öğretmiyorlar. Daha önce Keeway 250 cc chopper kullandım. Vites küçültürken öne yığılma yaptığım için karbüratör borusunu motosikletten koparmışım. Yeni alacağım motoruda haşat etmek istemiyorum yardım edin üstadlarım.
the A.G.Z
Reklamlar
-
16 Ağustos 2012, 12:11
#2
Anıl_88 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar benim vites düşürmek ile ilgili bir problemim var. Daha önce forumda vites düşürmek ile ilgili konuları okudum fakat aradığım cevabı bulamadım ya da kesin bir yargıya varamadım. Yorum atan herkes farklı bir tarzda sunmuş vites küçültmeyi.
Öncelikle 125 cc lik bir motosiklet düşünelim.
1. vitesi sadece kalkışlarda , durma noktasında kullanıyoruz.
2. vites geçiş vitesi olarak adlandırılan vites.
3. yolculuk için gereken mesafe kat etmeye yarayan vitesler
4. ''
5. ''
Diyelim ki şehir içinde 3 ile gidiyorum. Süratim 60 km/s 7000 devirde. Ardından 300 metre ileride ışıklar var. Benim kendi öğrenme stilime göre nasıl duracağımı aktarıyorum. Yanlış olabilir bu konuda yardım istiyorum.
Gazı yavaşça keserim. Ön ve arka freni eş zamanlı olarak sıkarım. Motosiklet yavaşlamaya başlayınca. 3. vitesten debriyajı basılı tutarak 1.vitese alırım. Vites küçültürken debriyajı sürekli çek bırak yaparak mı düşüreceğiz? Tıpkı arttırmadaki gibi? Mesela 60 km/s hızında giderken gazı kesince süratım 50 40 diye azalırken ben 40 km/s ikinci vitese mi geçeceğim?
Vites küçülttükten sonra debriyajı yavaş mı bırakmalıyım ? Gazı debriyaj ile eş zamanlı mı açmalıyım ?
Sürücü kursunda bu tarz bilgileri öğretmiyorlar. Daha önce Keeway 250 cc chopper kullandım. Vites küçültürken öne yığılma yaptığım için karbüratör borusunu motosikletten koparmışım. Yeni alacağım motoruda haşat etmek istemiyorum yardım edin üstadlarım.
son satırda anlattığın olayı sonda 3 . satırda yaptığın olay yüzünden başına gelmiş bu kadar teknik kullanırsan ne yapacam derken kaza yaparsın...ışıklara 300 mt kala gazı kes debriyajı sık ve motorun son yavaşlama anında gelirken 2 ye tak bunlar araba değil aralarda boşluk yok 3 den direk 2 ye geçiyor bu yüzden 3 den 40 50 km hızda 2 ye atarsan takla bile atabiklirsin...
-
16 Ağustos 2012, 12:32
#3
hocam bu nedir ya kural güzel birşeyde 300 metre ışıklara kadar gazı kes fren yapmasanda motor durur mantığı çözdükten sonra zaten ön arka kombin fren yaparsın.
3vitesle normal giderken (örn 60km ile ) ani bir durumda motoru durdurmam gerekiyor ne yapmam lazım demen senin için daha öğretici olacaktır.
-
16 Ağustos 2012, 12:37
#4
Yani ışıklara yaklaşırken gazı kesiyorum durma anına yakın olarak debriyajı sıkarak 2. vitese geçiyorum. Teşekkür ederim arkadaşlar.
Peki 4. vites ile giderken 80 km/s hız ile aniden durmam gerekirse izlemem gereken yol nedir ? Açıkcası debryajı vites küçülttükten sonra nasıl bırakacağım bilmemem beni soruna sürüklüyor. Aniden mi çekmeliyim yoksa kademeli olarak bırakırken gazı mı açmalıyım ? ( Kalkış gibi)
the A.G.Z
-
16 Ağustos 2012, 13:00
#5
Vites küçültürken debriyajı yavaşça bırakmalısınız yoksa motoru vurdurmuş gibi olursunuz ani devir değişimleri motora zarar verir.
-
16 Ağustos 2012, 13:04
#6
babaduru adlı üyeden alıntı
Vites küçültürken debriyajı yavaşça bırakmalısınız yoksa motoru vurdurmuş gibi olursunuz ani devir değişimleri motora zarar verir.
peki gazı debriyaj ile orantılı olarak mı açmalıyım ? kalkıştaki gibi ?
the A.G.Z
-
16 Ağustos 2012, 13:10
#7
bence her daim hıza uygun vites ve devirde olmak en iyisi çünkü bu olağan dışı bir durumda size ani atak ve kaçış imkanı verir.
-
16 Ağustos 2012, 13:19
#8
Vitesi düşürürken sürekli debriyajı sık bırak yapmana gerek yok dostum, yavaşlarken deviri 3 binin altına geldiğini görünce sıkıcaksın, mesela aniden önüne bişey çıktı frene basıcaksın durmaya yakın debriyajı sıkıp öyle bekliyebilirsin motor istop etmez sonradan dururken debriyajı bırakmadan aşşa doğru basarak tekrardan 1e atıp kalkıp yoluna devam edebilirsin yani debriyajı 1 kez sıktığında arka arkaya vites düşürebilirsin bu bi sorun teşkil etmiyor.
-
16 Ağustos 2012, 13:25
#9
Motoemree adlı üyeden alıntı
Vitesi düşürürken sürekli debriyajı sık bırak yapmana gerek yok dostum, yavaşlarken deviri 3 binin altına geldiğini görünce sıkıcaksın, mesela aniden önüne bişey çıktı frene basıcaksın durmaya yakın debriyajı sıkıp öyle bekliyebilirsin motor istop etmez sonradan dururken debriyajı bırakmadan aşşa doğru basarak tekrardan 1e atıp kalkıp yoluna devam edebilirsin yani debriyajı 1 kez sıktığında arka arkaya vites düşürebilirsin bu bi sorun teşkil etmiyor.
Evet debriyajı sıkılı tutup vitesle oynayabilirsin. her seferinde debrijaı sıkıp bırakman hata yapmanı sağlayacaktır. Duruşlarda motorun kompresyonuna ihityacacın yoksa 20 km hıza kadar büyük viteste isop etmez motor.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
16 Ağustos 2012, 13:30
#10
Anıl_88 adlı üyeden alıntı
Yani ışıklara yaklaşırken gazı kesiyorum durma anına yakın olarak debriyajı sıkarak 2. vitese geçiyorum. Teşekkür ederim arkadaşlar.
Peki 4. vites ile giderken 80 km/s hız ile aniden durmam gerekirse izlemem gereken yol nedir ? Açıkcası debryajı vites küçülttükten sonra nasıl bırakacağım bilmemem beni soruna sürüklüyor. Aniden mi çekmeliyim yoksa kademeli olarak bırakırken gazı mı açmalıyım ? ( Kalkış gibi)
-Gaz tamamen kapanır.
-Debriyaj sıkılır.
-1 vites düşürülür.
-Debriyaj kalkışta bırakıldığı hassasiyette bırakılır.
-Gaz hala açılmamıştır.
-Bir vites daha düşürülür... bu böyle gider
Işıklara durmaya yakın ulaşıldı.
-Sağ ayak arka frende,
-1. viteste kalkış yaptığınıza göre 1. viteste durmuş olmalısınız !
-Debrijaj çekilmiş ve bekleniyor.
-Sol ayak yerde
Ve yine tam tersi, kalkış.. Bu döngü sürer gider
Ani duruş apayrı bi olay, 80 km de ani duruş denenmez pek, üst limit 70 km/s dir bunu üstünde seyir halinde ani durumlarda sadece kıvırma deneyecek kadar zaman vardır.
Demek ki neymiş, ani durumların oluşacağı hiçbiryerde sürat yapmıyormuşuz !!!
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
16 Ağustos 2012, 14:02
#11
Teşekkür ederim arkadaşlar. Peki motor kompresyonuna yük bindirmeden stabil şekilde nasıl kullanım sağlayabilirim. Çılgın ya da agresif süren biri değilim sadece motor ömrü uzun olsun yeterli. Vitesi devirsiz düşürdüğüm için sürekli kompresyona yük biniyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------
cihangir151 adlı üyeden alıntı
bence her daim hıza uygun vites ve devirde olmak en iyisi çünkü bu olağan dışı bir durumda size ani atak ve kaçış imkanı verir.
hıza uygun vites ve deviri nasıl kontrol edeceğim. Her motosikletin sanırım farklı bir dengesi oluyor bu konuda.
the A.G.Z
-
16 Ağustos 2012, 14:10
#12
ben cbrde bi kac gundur motor freniyle yani vites kuculterek duruyor gibiydim sadece 20 km altina gelince frenleri kullaniyordum motor one dogru kompresyon yapiyordu hep yani beni one atiyordu yani bu yanlis mi ne gibi zarari olur?
-
16 Ağustos 2012, 14:36
#13
rapidhacker5 adlı üyeden alıntı
ben cbrde bi kac gundur motor freniyle yani vites kuculterek duruyor gibiydim sadece 20 km altina gelince frenleri kullaniyordum motor one dogru kompresyon yapiyordu hep yani beni one atiyordu yani bu yanlis mi ne gibi zarari olur?
Sevgili Kardeşim,
Yakında ustan söyler ne zararı olduğunu
Motosiklet gazı kapattığınızda kendi kompresyonu ile yavaşlar. Bu yavaşlamanın yetmediği durumlarda frenler devreye girer ve motor frenine destek olur . Durma anına yakın debriyaj çekilir ve bir sonraki kalkış için hazırlık olarak motor 1. vitese kadar düşürülür , düşme esnasında debriyaj daimi olarak çekili tutulur (blok vites düşme). Acil durumlarda debriyaj ve vites düşünülmeden en hızlı şekilde frenler kullanılır ilk fırsatta debriyaj çekilir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)