Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tekirdağ - İstanbul Yolu İzlenimlerim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Merhaba,

    Bugün 17:00 sularında ailemle Gelibolu'dan İstanbul istikametine doğru hareket ettik. Mola, trafik derken; şu anda Selimpaşa yakınlarındayız. 20 yıldır yaz mevsimlerinde defalarca geçmişizdir. Fakat trafikte gördüğüm olaylar 20 yıl gerilemişiz gibi hissettirdi bugün. Hissettirmeye de devam ediyor. (Mesela şu anda yanımızdan kapalı kaskını yarım takan bir Bandit'li geçti.) Tekirdağ'ı geçtikten sonra, 17-22-59'lu plakalar bitti, rahatsız edici bir şekilde 34'lüler başladı.

    Ne kadar cahil, görgüsüz varsa racing tipi motora biniyor; akıllı adam izlenimi veren, arkasına eşini almış endurocular, 40 senelik sürücü olan babamı saçma sapan geçişlerle endişelendiriyorlar... En masumları ise yıllardır kötülediğimiz, cahil dediğimiz, yolun kenarından kendi halinde giden düşük cc'li kasksızlar. En azından zararları kendilerine.

    Tam motorum ile uzun yol yapacağım dönemin arefesinde böyle bir tabloyla karşılaşmak, ailemden önce beni soğuttu camiadan. Kaldı ki ilk motorumu araştıran, bulan, alan babamdır. Fakat o bile beni artık, yolda gördüklerimizle aynı kefeye koyuyor. Motosikletleri fark edin sloganını kendi davranışlarımızla yoksaydığımızı düşünüyoruz. İnce yapılı araçlarımız, seyir kurallarına uymamız gerektiği gerçeğini değiştirmiyor. Hatta o kadar saçma bir şey gördüm ki az önce, emniyet şeridinden hızlı giden bir motorcu yavaşlayıp, sağ şeritte cam suyu geriye kaçan küçük sınıflı bir aracı saygısız bir şekilde uyarıyor. Bu ne görgüsüzlük, ne işgüzarlıktır.

    Nedense yolda sağımızdan solumuzdan geçmeye çalışan bir tane bile scooter göremedim. Sitemizde de son zamanlarda bilinçsiz-acemi commuter ağırlıklı, racing özentisi bir ortam var ve ben artık burada, eski hevesimle daha fazla paylaşımda bulunamayacağımı düşünüyorum. İhtiyacım oldukça teknik olarak yardımlaşacağım sadece. Dilerim ki marka tartışmalarımızdan ve yollardaki kavgalarda araçlara karşı önyargılı bir birlik olmamızdan öteye gideriz ve gerçekten birbirimiz için somut adımlar atarız.
    tr100a bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    hıyar cok 4-5 senedır motosıklet kullanıyorum kasksız bındıgımı hatırlamıyorum ve otobanda hele hıç . bene cummuter kullanıcıyım montum olmasa bıle artcım dahıl kask ve dızlık mutlaka takarız . ıster 5 km gideyim ister 300 km . kazasız surusler
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  3. #3
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Yazdıklarınızın bir kısmı doğru olmakla birlikte bolca genelleme içeriyor... Racing motor ülkemizde bir sosyal statü olarak görüldüğüveya 25 yaş altı gençliğin salyalarını akıttı bir araç olduğundan genelde motorculuk felsefesi en kıt adamların elinde oluyor.. Ama arada %10 luk bir kesim var düzgün süren ve sport motor sevenler arasında.

    Endurocular konusunda ise sen sürekli motorları gözlemlediğinden biraz sert eleştirmişsin diye düşünüyorum. Çünkü seal leon, VW scirocco, ve bilimum hb sürücüsü adam makaslar atarak otobanlarda yerli yersiz ölüm saçıyorlar iki tekerler için. En son makas atan birtanesi genç bir yönetmeni hayattan kopardı Bakırköy-topkapı arasında.. Araç sürücülerine bakaılırsa Endurocular melektir...

    Bende cevap verirken genelleme yapmak zorunda kaldım.
    Pek genelleme yapmamak lazım benim değinmek istediğim konu. Çünkü istemeden kalp kırılabilir... Her aynı tip motor kullanan benzer sürüş sergilemez..

    Kia Sorento gibi pick-up tan bozma, aşırı yüksek ve esp siz araç ile otobanda makaslar atarken taklalar atıp arkadaşını camdan dışarı asfalta 15 metre uçuran, aşırı tataminsiz 4 teker sürücülerinin olduğu bir ülkede racingle düzlükte ve müsait yerlerde 160-170 hızlanıp yavaşlayan şile yolunda viraj yapan makinasının frenlerinin ve kıvraklığının farkında olan sport sürücüleri çok daha bilinçli geliyor bana

  4. #4
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    çok güzel bir konuya değinmişin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)