Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Önemli (!) Lütfen yardımcı olun...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Merhaba arkadaşlar, az önce motosikletin şanzıman kapağının üzerinde 4 vida söktüm (toplam 8 vida var)
    sökmemin nedeni ise karbonfiber parçayı takmak için 2 kere uğraştım fakat durum başarısızla sonuçlandı, Usta işi gerekiyor sanırım (umduğum gibi basit değilmiş)
    Önemli olan kısım 2. kere söküp takarken vida üzerinde burgu burgu alüminyum parçalar gördüm ve çok korktum yalama veya dişliyi sıyırma gibi bir durumla karşılaşmaktan,
    herneyse ki 4 vidayıda taktım fakat olası bir durumda vidayı fırlatır mı? Motosikletim yüksek devir çeviren Mv Agusta F4 Corsacorta...
    daha önceden de egzos borusu korumasının vidası yüksek hız ve devirde fırlamıştı, umarım korktuğum başıma gelmez çünkü bu sefer ki hadise noktası hassas!
    Kırmızı olan Rizoma yağ kapağının hemen sağ çaprazında ki vida...
    takmaya çalıştığım karbonfiber parça vites kutusu şeklinde...

    Not: Karbonfiber parçayı takabilmek için 4 adet vida sökmek gerekiyor, tutturabilmek için, vidaları sıktım fakat endişelendiğim tarafı yüksek devir, sarsıntı, sıcaklık gibi durumlarda vidayı fırlatması, Loctite yapıştırıcı kullanmayı düşündüm fakat ilerde sökülebilme ihtimali olan bir parça...
    Vida çelik, kapak ve kutu alüminyum alaşımlı yumuşak bir metal (Motosiklet yeni) yani yeni olduğundan dolayı mı acaba vidadan burgu şeklinde çapak gelmiş olabilir???
    Cevap ve yorumlarınızı Bekliyorum! SAYGILAR-SEVGİLER herkese! Panik halindeyim Kusura bakmayın...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    üzülerek söylüyorum burgu çapak gelmesi yeni olduğundan değil de içeridekı dişleri koparıp gelmiş olmasından..

  3. #3
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    iyi ama vida yatağının içinde ki dişliler kopmuş veya sıyrılmış olsa vidayı nasıl sıktım?

  4. #4
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi ama vida yatağının içinde ki dişliler kopmuş veya sıyrılmış olsa vidayı nasıl sıktım?
    Sanırım dişlileri sıyırmış. Genelde burgu çapak öyle çıkar. Siz zorladıkça kendine yeni diş açmış vida, genişletmiş adım aralıklarını.
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  5. #5
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    üzülerek söylüyorum basıma defalarca geldiği için burgu çapak gelmesi yeni olduğundan değil de içeridekı dişleri koparıp gelmiş olmasından kaynaklanıyor..acaba haddınden fazla mı sıktın cıvataları? ya da ince bi çat sesi duydun mu sıkarken? insallah dişleri koparmamıştır..ve sökülebilen loclite var onlardan al ama kapağı ve cıvataları işi bilen usta birine taktır..fazla panik de yapma 50bin avro da olsa en nihayetinde en fazla diş açmak zorunda kalırlar kılavuz ile..dişlilerin zaten tamamını sıyırmaz bi kısmını sıyırır o da cıvatanin tutmasıni engeller

  6. #6
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    en kötüsünü düşünürsek ne olur?
    kapakta 8 vida var...
    vida zamanla fırlar mı? ya da yağ sızıntısı olur mu? (terleme gibi durumlar normal)

  7. #7
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Vida ya kalın bi şekilde teflon bant gibi vs vs.. siz daha iyi bilirsiniz.. bişey sarsan ömrünü uzatabilir belki. Sadece bi fikir,saçma olabilir dediğim.
    Kim olduğumu biliyormusun ? O zaman sus dalgana bak !

  8. #8
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    çıt sesi, geldi evet ama vidayı takmış oldum sonuç olarak sıkı bir şekilde...

  9. #9

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    bence yüksek devir çevirmeden korlasa götürün ne olur ne olmaz işi sağlama almak lazım

  10. #10
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    keşke vidayı takmadan önce ışık tutup vida yatağında ki dişlere baksaydım...
    belki de çok mu şüpheciyim titizlik mi yapıyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------

    bu arada vidaya gelen burgu çapak 3 diş civarında... yani 4'te 1'i sayılmaz...

  11. #11
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çıt sesi, geldi evet ama vidayı takmış oldum sonuç olarak sıkı bir şekilde...

    Malesef dişleri bozulmus cıkartıp bir daha bakmanızı tavsiye ederim normalde elle bile döner eger hiç dönmüyorsa dişleri gitmiştir Capak dicem oda olmaz
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  12. #12
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    yağ sizmasi yapabilir de yapmayabilir de..tabi eğer kapak gövde ile tam öpüşmediyse mutlaka kaçırır..ama bi daha o cıvataları söker geri takarsan %100 yağ kaçırır..en iyisi motoru o halde servise götür o bozduğun dişlere kılavuz ile yeni diş atsınlar yeni cıvata taksinlar en sağlıklı çözüm o olacaktır..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

    dişlerin 4te 1ini koparmışsin ama bi dahaki söküp takmada geri kalan 4te 3ü de kopartıp cıvata ile dışarı gelecektir..o yüzden sakın söküp geri takma yani kurcuklama..doğru servise ya da direk tanıdığın tornacı varsa oraya..çünkü tornacının asıl işi o ama servisteki ustanın asıl işi kılavuz ile diş açmak değil..

  13. #13
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı delileoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    y

    [/COLOR]dişlerin 4te 1ini koparmışsin ama bi dahaki söküp takmada geri kalan 4te 3ü de kopartıp cıvata ile dışarı gelecektir..o yüzden sakın söküp geri takma yani kurcuklama..doğru servise ya da direk tanıdığın tornacı varsa oraya..çünkü tornacının asıl işi o ama servisteki ustanın asıl işi kılavuz ile diş açmak değil..
    delileoo abinin de dediği gibi hiç servise boş yere gitmeyin...
    iyi bir tornacıya gidin o 4 vidayı söküp yerine yeni diş açtırın...
    en fazla 1 saatini alır yada almaz...
    herhalde sizin vidalar metrik 4dür...ona metrik 5 diş açılacak...inşallah metrik5 vidalarda kapakdan geçerek diş açılacak kısma ulaşır...yoksa kapakdaki vida yerlerini de matkapla genişletmek zorunda kalacaklar...
    geçmiş olsun abicim...

  14. #14
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    teşekkür ediyorum, ilginize... Bakalım şimdilik herhangi bir sorun gözükmüyor, ilerleyen zamanda bir sorunla karşılaşırsam
    gerekeni yaptırırım.

  15. #15
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    En temizi tornacıda basit bir klavuz işlemi olacaktır arkadaşların dediği gibi servise gitmeye gerek yok sağlamlığından emin olacaksın
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  16. #16
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    bir de şöyle bir şey var abicim...
    carbon kaplama olmadan önce
    4 vidanın 1 cm lik (mesela diyorum) kısmı tutucu oluyordu...
    bu kaplamayı da araya ekleyince bu sefer vidaların tutucu kısmı kısalacak...
    yani vidalara pul takmıs olacaksınız...
    eğer yeni diş açtıracaksanız orjinal vidaların boyuna kaplamanında boyunu ekleyerek ustanın diş açtıgı ölçülerde yeni vidalar alın...
    demek istediğimi anladınız sanırım

  17. #17
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    yok karbon parçayı takmaktan vazgeçtim...
    bu kadar büyük sorun olacağını hala tahmin etmiyorum eğer ki olursa
    dediğiniz gibi bir işlem yapılır, vites kutusu kapağını komple sökmedim sadece 4 tane vida söktüm Karbon parçayı takabilmek için...
    bahsettiğim vites kutusunun üzerinde 8 adet vida var zaten Sadece 1 tanesinde sorun yaşadım oda vidanın üzerinde 2 sıra burgu çapak geldi, sonrasında tekrar takıp sıktım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

    vida metrik 8 bu arada uzunluğuda 4-5cm civarında...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

    sadece öğrenmek istediğim şey, acaba ben mi çok işkilleniyorum!
    yoksa bu kadar endişe edecek birşey yokta abartıyo muyum? tabiri caizse (.okunda boncuk bulmuş misali)

  18. #18
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok karbon parçayı takmaktan vazgeçtim...
    bu kadar büyük sorun olacağını hala tahmin etmiyorum eğer ki olursa
    dediğiniz gibi bir işlem yapılır, vites kutusu kapağını komple sökmedim sadece 4 tane vida söktüm Karbon parçayı takabilmek için...
    bahsettiğim vites kutusunun üzerinde 8 adet vida var zaten Sadece 1 tanesinde sorun yaşadım oda vidanın üzerinde 2 sıra burgu çapak geldi, sonrasında tekrar takıp sıktım.
    Hiiiç elleme ozaman hocam kurcalama
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  19. #19
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Alıntı Hedef_Turan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiiiç elleme ozaman hocam kurcalama
    Aynı fikirdeyim

  20. #20
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    hocam locktite kullanmandan yanayım. sonuçta locktite sökülebilen bişey, üstelik seviye seçenekleri mevcut. örneğin bende orta mukavemetli locktite var, sen hafif mukavemetli olanını al... sonuçta küçük vida. sonra vida fırlayıp da o motor basıncıyla oluk oluk yağ gelmesi (ihtimali) senin ve motorun için iyi olmayabilir.... geçmiş olsun...

    özür diliyorum. düzenliyorum, eğer 8 metrikse orta mukavemet iyidir.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)