Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

GS500-ER5 arasındayım... Yardım arkadaşlar Lütfen...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Merhaba;

    Öncelikle farkında mısın bilmiyorum ama sorduğun soru motosikleti aleminin 20 yıllık sorularından biri ve hiç eskimez Mt de bunun koskoca bir topiği, her iki modelinde koskoca birer topiği var lütfen araştır. Bir zamanlar bende tüm o yazılanlara rağmen yeterli görmeyip açmıştım. Koskoca bir bilgi yumağı var bu sitede..

    Er 5 (bana göre) çok daha yakışıklı
    Suzi daha sportif görünüyor uzaktan
    Oturuş pozisyonları bana benzer gelmişti ama Er5 daha düzgün durmamı sağlıyordu, bu da kişinin fiziksel özelliklerine göre değişen bir olgu..
    Birinin arka freni kampana bir diğerinin disk, er5 te arkanın istenmeden kilitlemesinin olası olduğunu söyleyenler çok
    Er 5 son hız 210-215 suzi 180-190 diye biliyorum
    Beygir güçleri arasında da fark var ve er5 her halikarda suziyi geçer
    Suzi hava soğutmalı ama hararet yapanı görülmemiştir
    Suzi daha dayanıklıdır deniliyor
    Suzi arkada tek amortisör var ve virajlarda daha dengelidir deniliyor

    Son olarak..
    Er5 alacaksan 2005 ve üstü al.. 2004 ve aşağısına bakma..
    Alacağın motosikletin de gerçekten temiz olanını bul..
    Parçası daha pahalı, yakıt sarfiyatı aynı, gücü daha az olan cbf250 hiç bir zaman alternatif bile olamaz bu motosikletlere. hatta aynı cümle içinde geçmeleri bile ayıp bence
    Hyo/kanuni gt 250 de hakeza öyle.. ciddi bir kalite ve işçilik farkı sözkonusu.. aynı cümle içinde ya bu yada bu mu diye kullanılmamalı..

    Her ne alırsan al hangisini seçersen seç, umarım kazasız belasız keyifle binersin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    oww shit yanlış video database error bu olacaktı http://www.youtube.com/watch?v=fWnUsWGnaoI&feature=fvw ayriyetten abicim yanlış bir bilgilerden kasıt ne kağıt üzerinde herhangi bir bilgi vermedim genel özelliklerden bahsettim ayriyetten 4-5 birim tork farkının lafını mı yapacaz mühim olan tekere gelen tork değilmi? arkadaş şehir efsanesi yapma cbr125 ile 190 görenlere çevirme işi demiş sanki ben gs500 250 yapıyor dedim emir cümleleri felan sevmem bu tarz şeyleri benzinle gelen adama ethanolle giderim herşey karşılıklı! durup dururken birine bir hatasından dolayı aa sen apaçisin bi bok bilmiyosun benzetmesi yapmadım tam tersine "yanlışın var arkadaşım öyle değil böyle olmalı bu" diyerek yaklaşırım sanki er-5 beş para etmez dedim bunuda özellikle sysroot a dedim gibi bir havaya bürünmüş ne gerenk var allasen!
    Master of Davar

  3. #23
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Teşekkür ederim arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için... ER5 daha olumlu gelmeye başladı bu bilgilerden sonra. Ama er5'in arka freni nasıl kitlenir anlamış değilim... Mantıklı bir açıklama getiremedim..?
    __To Be Or NoT tO be__

  4. #24
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı absolit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için... ER5 daha olumlu gelmeye başladı bu bilgilerden sonra. Ama er5'in arka freni nasıl kitlenir anlamış değilim... Mantıklı bir açıklama getiremedim..?
    Yok arkadaşım ne kitlemesi.....
    Bir tutmuyor kampana diyorlar , bir çok tutar ayarlayamassın kitler diyorlar...

    Ben 3 seneye yakın bindim..İstem dışı tuttuğuna yani çökmessen üzerine hayatta kitlemez...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    Alıntı absolit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için... ER5 daha olumlu gelmeye başladı bu bilgilerden sonra. Ama er5'in arka freni nasıl kitlenir anlamış değilim... Mantıklı bir açıklama getiremedim..?
    Kampana ve disk fren arasındaki farkı anlaman için benim gibi kampana frenleri olan bir araba kullanıp ön tamponu birçok kereler olmadık yerlere toslayıp tehlikeler atlattıktan sonra disk frenleri olan bir araba kullanman lazım.

    Kısaca şöyle anlatmak gerekirse kampana fren tekerleği kilitler ve sen frene bastığında altındaki araç durmak yerine kızaklamaya geçip karşındaki duvar gibi nesnelere çarpmana sebep olur.Ancak disk fren tekerleğin kitlenmesine büyük ölçüde engel olup daha hızlı bir duruş sağlar.

  6. #26
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Lifeisgood adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kampana ve disk fren arasındaki farkı anlaman için benim gibi kampana frenleri olan bir araba kullanıp ön tamponu birçok kereler olmadık yerlere toslayıp tehlikeler atlattıktan sonra disk frenleri olan bir araba kullanman lazım.

    Kısaca şöyle anlatmak gerekirse kampana fren tekerleği kilitler ve sen frene bastığında altındaki araç durmak yerine kızaklamaya geçip karşındaki duvar gibi nesnelere çarpmana sebep olur.Ancak disk fren tekerleğin kitlenmesine büyük ölçüde engel olup daha hızlı bir duruş sağlar.
    Sallamayın yaaa... Sanki şimdiye kadar (1990 li yıllara kadar) herkes çarpışan arabalara biniyordu... Arabaların çoğu kampana idi ve her trafiğe çıktıklarında senin gibi tosluyordu...

    Bilmediğiniz konularda ya da kendiniz emin olmadığınız konularda yorumlarda bulunmak arkadaşa yardımdan çok zarar verir...
    Biraz daha dikkat...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #27
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Her iki motoru da kullandım. ER-5 hiç 500cc motor hissini vermiyor, 125cc gibi hissediyorsun. Onun dışında kronik bir denge sorunu var. Skullhunter zamanında ER-5 sahibiydi, kendisine de sorabilirsin. Eğer illa ki bu iki motordan birini alacağım diyorsan GS500 diyorum ama başka modellere de bak derim.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    ben de 88 model gs500 vardı...daha dogrusu GS450L budan sonrakıler yanı 89 ve ustu gs500 olarak cıktı....
    benım motorun dökuntu halıyle bıle 160 km hıza cıkmıstım ve bekledıgımden de az yakıyordu motor...hava fılıtresı yok ve subap ayarı ve senkron ayarı yanlıs olarak...
    hava sogutma meselesını hıc kafana takma...benım motor o kullanma tarzıma ragmen hararet yapmadıysa kımsede hararet yaptıramaz...ama mangal yapabılırsın yanı...
    gene böyle bı gs500-er5 karsılastırma baslıgın 200.000km gıdıpte ekzantrık zıncırı degısmeyen gs500 den bahsetmıslerdı....
    normalde 100.000km de bunun mutlaka degısmesı lazım....
    er5 dekı kampana fren meselesını kafana takma...fren koluna ne kadar basarsan okadar tutar...
    ona bakarsanız dısk frenın de şöyle bı tehlıkesı var...refleks olarak bastıgınızda hemence kıtler...ön yada arka hıc farketmez...
    ben su ana kadar sudugum butun motorlar (gt650r harıc) hep kampana frenlı ve hıc bırındede öyle bı sorun yasamadım....aksıne arka tekerı kaydırmaya ugrasırdım...ciiiiuuuvv dıye fren sesı duyulsun dıye....

    buda 88 model GS450L


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:13 ----------

    ılerde daha buyuk bı motor alacam ve bu gene gs500 olacak...ama daha yuksek model...2000 ve uzerı...

  9. #29
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Ybr ile kaç kilometre yaptin?
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  10. #30
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr ile kaç kilometre yaptin?
    35.000 yeter mi...
    __To Be Or NoT tO be__

  11. #31
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı Lifeisgood adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kampana ve disk fren arasındaki farkı anlaman için benim gibi kampana frenleri olan bir araba kullanıp ön tamponu birçok kereler olmadık yerlere toslayıp tehlikeler atlattıktan sonra disk frenleri olan bir araba kullanman lazım.

    Kısaca şöyle anlatmak gerekirse kampana fren tekerleği kilitler ve sen frene bastığında altındaki araç durmak yerine kızaklamaya geçip karşındaki duvar gibi nesnelere çarpmana sebep olur.Ancak disk fren tekerleğin kitlenmesine büyük ölçüde engel olup daha hızlı bir duruş sağlar.
    kesinlikle katılmıyorum. eşimin arabasında arka frenler disk, benimkinde kampana. motorumda disk fren var, kampana frenli motor da kullandım. biri tutar-öteki tutmaz; biri kitler-diğeri kitlemez gibi bir durum kesinlikle yok. kendi adıma disk freni tercih ederim; ama beğendiğim bir araba veya motordan sırf arka freni kampanaymış diye vaz geçecek boyutta değil.

    disk frenlerin iki üstünlüğü vardır:
    - aynı fren gücünü sağlayacak kampana tipinden daha hafiftir
    - disk kampanadan daha çabuk soğur (fren ısınınca performası düşer)

    kampana frenlerin üstünlüğü ise
    - balata ömrü daha uzundur
    - kapalı olduğu için, toz-toprak ve çamurlu ortamdan etkilenmediği söylenir
    (böyle bir söylenti var, ama disk frenli endurolar söylentiyi tartışmalı hale getiriyor)

  12. #32
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    bu gs500-er5 topiklerindeki polemiklere bayılıyor ve hep aynı şeyi yazıyorum:

    hormonlu ybr binmek istiyosan er-5 alıcaksın, sportif bi naked için gs500

    Alp-tunaya selamlar
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  13. #33
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    ... Hormonlu bir ybr...:D Güzel bir benzetme... Ama neden gs500 biraz daha sportif kalıyor, ben her iki motoru da yakından incelemedim... Gs500 daha mı kalıplı, nedir yani, yoksa daha mı seri veya hızlı?
    __To Be Or NoT tO be__

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    Bilmeden konuşmayın demiş bazı arkadaşlar.Ben kampana ile disk frenin farkının anlaşılması için arabaları örnek gösterdim.Çünkü arabada farkını daha iyi anlıyosun.Ağır bir kütleyi durdurma esnasında fark daha da açığa çıkıyo.Bana bilmeden konuşma diyen arkadaş kaç tane araba veya motor değiştirmiş acaba.Bugün piyasada ucuz araba olarak geçen hyundai veya doblo arabalarını araştırın ve tecrübeli kişilerden fikir alın.Size diyecekleri şey bu arabaların frenleri çok kötü.Evet motor aksamı olarak iyi olabilirler , yedek parça ve bakım masrafları açısından uygun olabilirler ancak emniyetini düşünene kişilere göre değil.Bişeyden anlamıyosun diyenlere soruyorum.Siz hiç çocuk ezme tehlikesi atlattınız mı?Ben bir keresinde az daha eziyordum.Çocuk kendini kaldırıma atıp kurtuldu.Bisikletinin üzerinden geçtim ve paramparça oldu.Kullandığım arabanın kampana frenleri vardı.Accentimi sattığım kişiyle yıllar sonra görüştüğümde nasıl arabadan memnun musun dedim.Adamın ilk dediği şey lanet olsun böyle arabaya az kalsın çocuk eziyodum dedi.Ben otomobil alırken çok araştırdım.Uzman kişilere doblo alayım mı diye sorduğumda ilk eleştirdikleri nokta frenleri oldu.Fren yapmaya kalktığınızda malesef arka kampana frenler savrulmaya sebep oluyo ve tehlike doğuruyo.Ben gittim skoda fabia aldım.İki çocuğumla yola çıkıyorum benim için emniyet başta gelir dedim.İyiki de öyle yapmışım.Şehir içinde abs'nin devreye girmesine gerek kalmadan 4 disk fren zınk diye durduruyo arabayı.Farkı kullanan bilir.

    Biz Türk milleti olarak ne yapıyoruz?Atın ölümü arpadan olsun diyoruz.Ne verirlerse alıyoruz.Avrupada halk bilinçli.Fiat firması kampana frenleri olan bir arabayı avrupada üretip satsın bakalım.Kimse yüzüne bakar mı?Ancak bizim gibi az gelişmiş ülkelere kakalarlar öyle arabaları.Birde hala daha kampana freni savunanlar olması çok düşündürücü.

    Bana sallama diyenler cehaletin doruk noktasındasınız.Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp.Ancak cehaletinizde ısrar edip daha fazla kendinizi küçük düşürmeyin lütfen.Biraz araştırıp tecrübeli kişilerden bilgi sahibi olmayı deneyin lütfen.

  15. #35
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Arkadaşlar ben bu topiği tartışmak için açmadım. Birbirimizi kırmaya gerek yok. Sadece kullananlardan bilgi almak için açtım. Çirkin kelimeler kullanarak kalp kırmayalım. Eğer bu konuda kalpler kırılacaksa yöneticilerimiz konuyu kitlesin... Lütfen. Tartışmaya gerek yok. Aksi bir fikri olan varsa birbirine tatlı bir dille anlatırsa sevinirim.
    __To Be Or NoT tO be__

  16. #36
    slamdunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul (Çanakkale)
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Supermoto 250
    Vay be CBF 250 e 155 km/s hız yaptıran mı istersin ER-5 ile 215 km/s yapan mı istersin herkes burda valla :-)

    Neyse sadece bir fikir olması için eğer bütçeni zorlayarak 7-8 bin TL ye çıkabilirsen 2006-2007 az km de temiz bir Hyosung GT650 almanı önerebilirim. Şu kadar basar , şunu tokatlar demeyeceğim. Diğer düşündüğün 2 motor ile yanyana koy, incele, sür ondan sonra seni memnun eden motosikleti al bence.

  17. #37
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı absolit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Hormonlu bir ybr...:D Güzel bir benzetme... Ama neden gs500 biraz daha sportif kalıyor, ben her iki motoru da yakından incelemedim... Gs500 daha mı kalıplı, nedir yani, yoksa daha mı seri veya hızlı?
    arkadaşım ben 25 bin km kadar gs500 kullandım gayet de memnundum. er-5 kullanan arkadaşlarım da motorlarından memnunlar.
    ikisi de aynı segmentte benzer güç ve özelliklerde makineler. hangisini alsan memnun kalırsın diye düşünüyorum.

    sportif görünüm konusuna gelirsek suzukide monoshock (tek amortisör) var er*5 de ise çift arka amortisör ve doğal olarak her iki yanda da demode bi görünüm.
    ama bence demode beğenen retro tasarım seven onu beğenebiliir.

    ayrıca depo tasarımı da bence suzuki de daha güncel çizgilere sahip.
    ama dediğim gibi bunlar şahsi zevk meselesidir.

    disk-kampana meselesine gelince elbette disk daha emniyetli bi fren mekanizması ama anormal durumlar hariç kampanalı er-5'inde fren sıkıntısı yaşayacağını sanmam, sonuçta yol kullanımında kullanıcak makineler bunlar.

    soğutma sistemine gelirsek er-5 su sğutmalı olarak avantajlı görünüyor ama ben suzukide en sıcak günlerde en berbat yollarda (dağ yolu viraj üstüne viraj ciddi yokuşlarve artçılı,çantalı) sürüşte en ufak bi hararet şişme şu bu hissetmedim, yeterki yağ bakımı yapılmış, ateşleme sistemi düzgün olsun.

    bi de depo göstergesi olmamasını arkadaşlar eksik olarak göstermişler, doğrudur aslında ufak bi gösterge olsa olurmuş ama kararı etkileyecek bi fark değil, sonuçta yedek depo var,yolda benxzin bitip öksürmye başlayınca çeviriypsun musluğu yedek depoyla benzinciye kadar gidiyosun, ya da bunu bile yapmazsın motoru bi sallar depodan gelen sese bakar yakıt durumuna karar verirsin.

    şu an bende 3006 model 600f var onda da yakıt göstergesi yok anca rezerve geçince yanıp sönen dijital gösterge var. motosiklet için çok sıkıntı değil bence bu.
    hangi motoru seçersen hayırlı olsun ikisi de bomba gibi 500cc motor.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  18. #38
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    BU konu,foruma üye olduğumdan beri defalarca açıldı.Okudukça gülüyorum artık.Hep aynı yazılar.Yahu bi zahmet yukardaki arama kısmına yazıp bi arattırsanıza açacağınız konuyu.Bu arada sitenin database ine de hayranım.Bu kadar data olmasına rağmen patlamıyor .
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  19. #39
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım ben 25 bin km kadar gs500 kullandım gayet de memnundum. er-5 kullanan arkadaşlarım da motorlarından memnunlar.
    ikisi de aynı segmentte benzer güç ve özelliklerde makineler. hangisini alsan memnun kalırsın diye düşünüyorum.

    hangi motoru seçersen hayırlı olsun ikisi de bomba gibi 500cc motor.

    olaya pozitif bakıp iki motoruda kefeye koyup tartmak bence budur...
    kişisel tarzlar farklıdır elbet,depodur amortisördür göreceli konular ama ben iki motorun da sahibini memnun bırakacağını düşünüyordum,motorları yarıştırmaktan ziyade ikiside tatmin eder al pişman olmazsın diyen olmadı sizden başka kimse bu konuya değinmedi.
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  20. #40
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    tekrar tekrar aynı konulara dönüyoruz ama bende konuya kitlenmeden evvel bikaç bişey sıkıştırayımda vakit geçsin.

    bir seneye yaklaşıyorum motorumu alalı. almadan önce herkes gibi bende ne alsam diye kafa patlattıktan sonra er-5 e karar verdim. doğru düzgün 250 cc motor olmayışı, olanları inceleyincede er-5 almanın daha mantıklı gelmesi yüzünden. cbf 250 örneğindeki gibi parça fiyatı yüksekliği, yakıt tüketiminin er-5 e yakın olması, performansın cbf-150 yi değiştirdiğime değmeyecek kadar olması gibi nedenlerle er-5 dedim.
    motorum 2005 model ve 30.000 km de 5.500 tl ye aldım. aldığım kişi ise z-moto nun servis sorumlusu. motorda ciddi bir kaza bulunmuyor.fiyata 46 lt topcase, koruma demiri ve tan ped de dahil. motoru bulduğum için şanslıyım. öncesinde bakındığım diğer motorlar tam anlamıyla ölüydüler. ister er-5 ister gs 500 olsun piyasaya düşmüş motorlardır, fiyat- performans dengesi yüzünden büyük makine alamayıp bunları parçalarcasına kullanan, yedek parça ve servis konusunda ucuza kaçan ve sonuçta harap düşmüş pek çok motor mevcut. alırken dikkat.
    er-5 in en yakınılar yönleri arka amortisörleri ve arka freni. arka amortisörler görüntü açısından demode duruyorlar ama ben seviyorum. arka fren mevzusu ise başka konu. kampana fren olduğundan fren mesafesinin uzayacağından yada ısınıp şişip kitleneceğinden bahsediliyor. ısınınca fren mesafesinin uzadığı doğrudur ama sonuçta fren kuvvetini arttırmak sürücünün elinde. otomobil örnekleri verilmiş madem, nissan servisinde çalışıyorum, micra modelinde ön frenler disk, arkalar ise kampanadır. bu aracın 100-0 fren mesafesi 37-38 mt dir. bugün abs li orta sınıf bir aracın max. fren mesafesine 45 mt olarak uygun görüyorlarken micra kampana freniyle spor araçlara yakın bir performas sunabiliyor. ve ayrıca unutulmamalıki motosiklette otomobildeki gibi fren yapılmıyor. yani otomobilde frene basınca 4 tekere uygulanacak basıncı fren merkezi ve limitör karar veriyorken motosiklette ön ve arka fren sürücünün birebir kontrolünde. motorda arka fren kitleniyorsa bu sürücünün tecrübesiyle alakalıdır.
    sürüş konfor açısından er-5 gayet sert bir motor. en ufak çukur, tümsek ne varsa hissettiriyor. ön siperlik camım yok ve şu an çok fazla rüzgara maruz kalıyorum. buda 80 km gibi hızların üzerinde denge ses problemleri yaratıyor.
    parça konusunda herkes kawasaki den şikeyetçi fakat diğer markalarda çok övünülecek durumda değil. unutmamalıki kawasaki nin ufak motoru yok ve satış rakamları çok yüksek değil. parça ihtiyacı azlığı stok yapma dengelerine uymuyor.(ben değil kendileri söylüyor) gereken parçaları ellerinde yoksa sipariş ediyorlar ve 15 gün gibi bir sürede geliyor. istersen farkını ödeyip ertesi günede parçanı alabilirsin. paranın açamıycağı kapı yok. parça fiyatlarıda diğer firmalardan daha pahalı değildir. er-5 ise piyasada en çok bulunan kawasaki modellerinden olduğundan parça konusunda ben kendi adıma pek endişeli değilim.
    ben motoru makul bir fiyata almıştım ama şu an ilanlara bakıyorumda 6000-7000 gibi gidiyor. er-5 2005 de üretimi biten bir motor. gs 500 ise 2004 de bitti. yani er-5 i daha genç olarak alarak alabilirsin. hemde 2004 gs 500 parasına.
    performans olarak gs 500 le yarıştırmana gerek yok. ortalama aynı güçte ve performansta motorlar. ben motorla şimdiye kadar 160 gördüm ve hemen hızımı düşürdüm. naket motorlar hız için pek müsait değil. oturuş pozisyonu, rüzgara direnci falan hız için ideal değil. rüzgar siperliğin yoksa hiç değil.
    yakıt konusunda gs 500 daha az diyorlar ama sanırım oda ufak bir rakamdı. ben genelde 4000 deviri 80 km hızı gçmeden kullanıyorum ve gerekmedikçe gaza asılmıyorum. 4.5 lt min. yakıtın altına düşemedim. 4.0 lt yapanlar olduğunu söylüyorlar. gaza bastımı 7-8 lt ye kadar yükselebilir bu tüketim.
    gene ara ara düşünüyorum bunu satsam ne alırım diye. 250 cc ye düşmem için sebep yok. ybr 250 olsun cbf 250 olsun yakıtta fiyatta er-5 le aynı ,performansta geriler. hyosung 170 görüyor diyorlar(ne kadar gerçek bilemem) ondada krank problemleri ve genel işçiliği sevmedim. ninja 250 grenajlı, bana uymaz. zaten fiyatıda yüksek, er-5 i satıp üstüne ekleyip cc düşürmüş olmak anlamsız. cc büyütsem en az bir er-5 parası daha ekliyeceğimki şu ankinden daha genç bir motor alabiliyim.kısaca er-5 e devam diyorum.
    benim er-5 için aklıma gelenler bunlar. alacaksanda iyice baktır, ucuzuna kanıp alma. biraz daha ekleyip daha iyisini bulman daha karlı olur her zaman. hatta dahada kasarsan honda cbf 500 daha güzel olur ama olmayıncada olmuyor maalesef


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler