Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dusme motoru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mayıs 2014
    Merhaba,
    Racing tarzi motor istiyorum aslinda ama 125likte olsa dusup biryerlerimi kiracagima boyle sagina soluna koruma yaptirip en azindan ayagimi bacagimi ezmeden kirmadan bol dusme antremani yaparak tecrube kazanabilecegim bir motor ariyorum. Racing 125 motor alipta demir takmak takdir edersiniz ki hos durmaz. Su sekilde
    Yasadigim yer itibari ile profesyonel ders alamiyorum bu yuzden bende kendim calismak istiyorum ancak duse duse ogrenmek deyimiyle yani trafige kapali alanda viraja girislerde cikislarda yagmurda camurda yani dikkat etmem gereken hususlari hem okuyup hem pratik yaparak ogrenmek istiyorum e dusmeden ogrenecegimide sanmiyorum ve bilakis dusmek istiyorum ki nasil dusulmeyecegini ogreneyim. Bu yuzden beni yoracak, bana kontrol etmeyi ogretecek, geri satilabilir, vitesli bir motor ariyorum. Arabayi direksiyonu donmeyen hurda bir sahinle ogrendim simdi bana ust modeller oyuncak gibi geliyor. Bu mantiktan hareketle boyle bir motor ariyorum. Hos dogrumu yapiyorum yanlis mi bunuda yuksek bilgilerinizle aydinlatirsaniz sevinirim ve tabiki bir motor tavsiyesi.
    Su model soyle bu marka bir motor al soyle yap boyle yap gibi butun tavsiyelerinize acim acigim. Klasik cbf150 ybr 125 ikilemine girmeden belki farkli fikride olanlar vardir diyerek bu klise soruyu gundeme getirdiysemde yinede affola.
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    hocam hemen git sıfırı 2700 tl olan bajaj boxer al taş gibi...üzerine her türlü modifikasyonu yapabilirsin 2 yıl garantili 3 yıl muayene yok tepe tepe kullan süper makine. hindistanda taksi olarak kullanılıyor 3 kişiyi bile rahatlıkla taşır ciddiyim
    muhammetcon bunu beğendi.

  3. #3
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Bajaj mantıklı olmuş. Sanzımanı nasıldı onun.

  4. #4
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı kkmik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Racing tarzi motor istiyorum aslinda ama 125likte olsa dusup biryerlerimi kiracagima boyle sagina soluna koruma yaptirip en azindan ayagimi bacagimi ezmeden kirmadan bol dusme antremani yaparak tecrube kazanabilecegim bir motor ariyorum. Racing 125 motor alipta demir takmak takdir edersiniz ki hos durmaz. Su sekilde
    Yasadigim yer itibari ile profesyonel ders alamiyorum bu yuzden bende kendim calismak istiyorum ancak duse duse ogrenmek deyimiyle yani trafige kapali alanda viraja girislerde cikislarda yagmurda camurda yani dikkat etmem gereken hususlari hem okuyup hem pratik yaparak ogrenmek istiyorum e dusmeden ogrenecegimide sanmiyorum ve bilakis dusmek istiyorum ki nasil dusulmeyecegini ogreneyim. Bu yuzden beni yoracak, bana kontrol etmeyi ogretecek, geri satilabilir, vitesli bir motor ariyorum. Arabayi direksiyonu donmeyen hurda bir sahinle ogrendim simdi bana ust modeller oyuncak gibi geliyor. Bu mantiktan hareketle boyle bir motor ariyorum. Hos dogrumu yapiyorum yanlis mi bunuda yuksek bilgilerinizle aydinlatirsaniz sevinirim ve tabiki bir motor tavsiyesi.
    Su model soyle bu marka bir motor al soyle yap boyle yap gibi butun tavsiyelerinize acim acigim. Klasik cbf150 ybr 125 ikilemine girmeden belki farkli fikride olanlar vardir diyerek bu klise soruyu gundeme getirdiysemde yinede affola.
    Acemiliğinizi atana kadar, (korumalarınızı aldınız değil mi?), düşme kalkma elbette olacaktır, hepimizin başına geldi.

    Ancak özellikle "düşmeyi öğrenmek" için motor tavsiyesi istemek, hatta "bilakis düşmek istemek" doğru yol değil diye düşünüyorum.

    Böyle bir hadise başınıza gelecekse, acemilikte zaten "doğal yollarla" gelir, sizin hiç zorlamanıza gerek yok.

    Saygılarımla.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  5. #5
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    evet bajaj boxer mantıklı gibi ama düştükten sonrada orası burası yamulmadan talimlere devam edeyim derseniz bence cross tarzı baksanız daha iyi olur. ve en iyi motosiklet toprakta öğrenilir kanaatindeyim toprak kum çamur, denge ve motosiklet tepkilerini öğrenmek açısından daha öğretici olur kanaatindeyim. özelliklede hem senin hem motosikletinin düşmelerinde ciddi hasar ve kırımlar yaşamazsın bu sayede

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Bütçenin ne kadarını düşme işine harcamak istiyorsan o kadarlık bi şey bak.

    Her motosikletle düşülebiliyor, yeterki sen iste.

    Ne saçma bi başlık, ne saçma bir konu.

  7. #7
    Egee22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul/Küçükçekmece Edirne/Enez
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Prince
    Bitane çinli cg al dussende bisey olmaz parçalari ucuz zaten kirilacak yeride yok
    maxi97 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Sanırım 100 kg'lık motosikletle düşmeyi 20 kg'lık bisikletle düşmekle aynı sanıyorsun. Bacağın kırılıp sakat kalırsan ne olacak ? Onun için işin düşme kısmını bir kenara bırak ve kafanda düşerek öğrenmek değil düşmemeye çalışmak, bunun için de ilk zamanlarda gerektiği kadar temkinli hatta korkarak sürmek olsun. Eğitim alamıyorsan internetten okuyup biraz da video izle ve uygulamaya çalış. Özellikle ne durumda nasıl fren yapılır öğrenirsen zaten düşme ihtimalini en aza indirebilirsin. Düşenlerin çoğu panik frenleme sırasında düşüyorlar.
    efendy06 bunu beğendi.

  9. #9
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Cross tipi bir model bakmanı tavsiye ederim. Hem düşmeye kalkmaya dayanıklı olur, hem de üzerine düştüğünde diğer modellere oranla çok daha hafif olduğu için muhtemelen yara bile almazsın. Arazide sürmeyi öğrenince de asfaltta sürmeyi öğrenmen çok daha kolay olur. Hatta crossla başlarsan racingden vazgeçip supermoto hayalleri kurmaya başlaman içten bile değil

  10. #10
    eraksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok.
    Düşmek yerine düşmemeye odaklansanız daha iyi sanki

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    sanırım motoru denerken dur bir düşeyim nasıl oluyormuş falan diyeceksiniz
    siz natilanın dediği gibi boxer alın, sakin sakin kullanın viraj ve fren konusunda limitleri zorlamadıkça düşmezsiniz zaten durduk yere yeni başlayan illaki düşer diye düşünmeyin, elbet düşersiniz ama 10 sene sonrada olabilir bu yani

  12. #12

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba,

    Tabikide yanliş, arabada neyse vura kıra carpa curpa öğrenmeniz motorda da bu şekilde isi yapacağınızı göstermez. Çünkü kaporta sizsiniz.. Kirilan arabanın on tamponu yerine motorda sizin kafanız,kolunuz,bacağıniz olabilir. Olaki oluvermiş olsun, oluverdi bilmem kac ay kiriginiz iyilessin de tekrar düşe kalka ogreneyimmi dersiniz??

    Isi öğrenmek,başarı ile gerçeklestirebilmek , isi kapmak, motoru guzel sürrebilmek için yapabildiginizin en iyisini yapmalısınız, atomu keşfetmeyin ya da elektriği bulmaya çalışmayın..

    Tarzinizi,kullanim amacinizi belirleyin ona göre bir yol sunmaya calisalim dilimiz döndüğünce , elimiz yazdığınca...

  13. #13
    eraksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok.
    Ben de motora yeni başladım. 2.000 km dir trafikdeyim. Sürerken sürekli kendimle konuşuyorum. Nasıl konuşuyorum. İlerde viraj var, zemin ıslak, hızını düşür. Daha dik dön, yada virajdan taşarsam, viraj için kendini geliştir gibi dün rivaya gittim mesela dönüş de hava soğudu iyice ben de eve erken gitmek için gazı açtım olmadık yer de sağdan giderken tak araba atladı sağa fren miren zor bela solundan geçtim, arabaya suç bulmak yerine kendime, gereksiz hızlanmalardan kaçın dedim. Çünkü o araba her zaman atlayacak önüme, yani kısaca kendi kendinin eğitmeni ol. Saygılar.

  14. #14

    Üyelik
    27 Mayıs 2014
    Alıntı yusufozugenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cross tipi bir model bakmanı tavsiye ederim.
    Sanirim zaten bircok racingcide supermoto ile antreman yapiyor aslinda bende dusundum ama tarzimdan cok uzaklasmis olurum. Onerin icin tesekkur ederim.

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım 100 kg'lık motosikletle düşmeyi 20 kg'lık bisikletle düşmekle aynı sanıyorsun.

    Alıntı natila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam hemen git sıfırı 2700 tl olan bajaj boxer al taş gibi...üzerine her türlü modifikasyonu yapabilirsin 2 yıl garantili 3 yıl muayene yok tepe tepe kullan süper makine. hindistanda taksi olarak kullanılıyor 3 kişiyi bile rahatlıkla taşır ciddiyim
    Tesekkur ederim bunu dusunecegim.

    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj mantıklı olmuş. Sanzımanı nasıldı onun.
    Alıntı vader adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acemiliğinizi atana kadar, (korumalarınızı aldınız değil mi?), düşme kalkma elbette olacaktır, hepimizin başına...
    Suan arayistayim ama once tabikide korumalarimi alacagim cok tesekkurler.
    Alıntı emc2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bajaj boxer mantıklı gibi ama düştükten sonrada orası burası yamulmadan talimlere devam edeyim derseniz bence...
    Tavsiyeniz icin tesekkur ederim.

    Alıntı Egee22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bitane çinli cg al dussende bisey olmaz parçalari ucuz zaten kirilacak yeride yok
    cin mali da cok dandik olur diye dusunuyorum tesekkur ederim.

    Alıntı eraksoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de motora yeni başladım. 2.000 km dir trafikdeyim...
    darisi basima onerilerinizi dikkate alacagim sagolun.

    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Tabikide yanliş, arabada neyse vura kıra carpa curpa öğrenmeniz motorda da bu şekilde isi yapacağınızı göstermez. Çünkü kaporta sizsiniz.. Kirilan arabanın on tamponu yerine motorda sizin kafanız,kolunuz,bacağıniz olabilir. Olaki oluvermiş olsun, oluverdi bilmem kac ay kiriginiz iyilessin de tekrar düşe kalka ogreneyimmi dersiniz??

    Isi öğrenmek,başarı ile gerçeklestirebilmek , isi kapmak, motoru guzel sürrebilmek için yapabildiginizin en iyisini yapmalısınız, atomu keşfetmeyin ya da elektriği bulmaya çalışmayın..

    Tarzinizi,kullanim amacinizi belirleyin ona göre bir yol sunmaya calisalim dilimiz döndüğünce , elimiz yazdığınca...
    Öncelikle cevap icin cok sagol.
    Ben aslinda cbr 125 veya 125 cc klasmani racing gorunumlu bir motor ile baslamayi daha sonra 250 klasmanina gecmeyi dusunuyordum birkac haftaya kadar.
    Ben bir kaykayciyim kaykayi duse duse ogrendigim icin simdi hangi pozisyonda nasil dusebilecegimi onceden kestirebiliyorum bu yuzden suan kaykaydan asla dusmem en azindan kirik acacak kadar dusmem.
    Bu dusunceyle dedim ki ayni sekilde motordada uygulayayim ama dogal olarak tepkiniz mantikli isteyerek dusulmez bende isteyerek dusmeyecegim sadece dusme durumlarini calisacagin mesela viraja giris cikislarda gaz acarsam kapstirsam ne olur fren yaparsam ne olur nasil toplanir soguk kanli olunur gibi pratik yaparak ogrenmek ve trafikte basima gelirse boyle birsey tecrubem olsun dedim sonucta trafikte dusmeyle trafige kapali alanda dusmek cok farkli boyutlar.
    Istedigim tarzda motoru alsam simdi bunlari onunla yapmaya kalksam yazik olur karenajlara bende racingi ikinci plana attim baslangic icin bunlari yapabilecegim bir motor tavsiyesi ariyordum tabi etrafina uzerime yigilinca ayagimi kirmasin diye demir filan taktiricam ki birde bu var racinge tutupta demir taktirilmaz. Umarim anlatabilmisimdir.

    Birde tabi isin guvenlik boyutuda var simdi ybr gibi demir korumalik takilabilen bir motorda baslarsam baslarda dusme cok olurmus dustugumde en azindan taktirdigim demirler beni korusun ayagim altinda kalip ezilmesin gibi. Cbr 125 de karenajdan hemen sonra ayagim var ilk dususte ayagim gider.

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım motoru denerken dur bir düşeyim nasıl oluyormuş falan diyeceksiniz
    siz natilanın dediği gibi boxer alın, sakin sakin kullanın viraj ve fren konusunda limitleri zorlamadıkça düşmezsiniz zaten durduk yere yeni başlayan illaki düşer diye düşünmeyin, elbet düşersiniz ama 10 sene sonrada olabilir bu yani
    Daha cok denemek istiyorum virajda nasil yapmali nasil yapmamali gibi bunun icindr korumalari taktirabilecegim motor dusundum hem karenajlar kirilip cizilmez hemde benim ayagim.

    Alıntı eraksoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşmek yerine düşmemeye odaklansanız daha iyi sanki
    Aslinda olmasi gereken bu ben anlatamadim ozur dilerim.
    Alıntı mhmtesk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütçenin ne kadarını düşme işine harcamak istiyorsan o kadarlık bi şey bak.

    Her motosikletle düşülebiliyor, yeterki sen iste.

    Ne saçma bi başlık, ne saçma bir konu.
    Yinede sağol

  15. #15
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    düşme motoru nedir? abi dalga mı geçiyosunuz? düşmiceksin motordan niye düşüyosun? düşmeye odaklanmışsın ya. 10binlerce km tecrübe eğitimlerden sonra da düşebilirsin düşcem diye motor mu sürülür?
    KADRCELK ve efendy06 bunu beğendiler.

  16. #16
    KADRCELK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Derbi ETX
    Kendin bilinçli olarak düşmekle bir tecrübe kazanacağını hiç zannetmiyorum, hatta düşüp bir yerlerini kırırsan motosiklet süremeyeceğin için tecrübe kazanmak yerine zamandan kaybedeceksin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)