Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
13. sayfa BirinciBirinci ... 31112131415 ... SonuncuSonuncu

Yerli Otomobil Tanıtım Töreni

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #241
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesla Amerika da 97.000 araba üretebilmiş , biz 100.000 üretirsek maliyet avantajımızla ilk beş yılı zararsız kapatabiliriz..
    97000 sadece bir quarter'da... Sadece 2019'da 350000'den fazla araba üretti Tesla Amerika'da. Toplamda 1 milyona yakın araç üretti...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla,...les_by_quarter

    "biz 100.000 üretirsek" diyorsunuz da, üretmek zaten sorun değil. Sorun, tekrar tekrar ediyorum, kime satacaksınız, ve nasıl kar edeceksiniz?

    Bu aracın bu haliyle yurt içinde bu kadar satması mümkün mü?

    Ucuz versiyondan bahsediyorsunuz, "akıl mantık gereği olması gerekli" diyorsunuz, kabul. Ancak bu konuda hiç bir veri, bilgi, duyum yok, bilakis eldeki bilgi tam aksi yönde.

    Satıp kar edemedikten sonra her ürettiğiniz araç maddi kayıp...

    Duruma karamsar bakmak istemiyorum ancak eldeki veriyle olumlu bakmak için ciddi ciddi bir sürü olmayan varsayım gerekiyor... Koyunlar çiti atlayacak... Atlarken tüyleri dikenli tellere takılacak... Onlar toplanıp yün eğrilecek... İp, kumaş haline getirilecek, elbise dikilip satılarak, para kazanılacak... Ölme eşeğim ölme.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #242
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    97000 sadece bir quarter'da... Sadece 2019'da 350000'den fazla araba üretti Tesla Amerika'da. Toplamda 1 milyona yakın araç üretti...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla,...les_by_quarter

    "biz 100.000 üretirsek" diyorsunuz da, üretmek zaten sorun değil. Sorun, tekrar tekrar ediyorum, kime satacaksınız, ve nasıl kar edeceksiniz?

    Bu aracın bu haliyle yurt içinde bu kadar satması mümkün mü?

    Ucuz versiyondan bahsediyorsunuz, "akıl mantık gereği olması gerekli" diyorsunuz, kabul. Ancak bu konuda hiç bir veri, bilgi, duyum yok, bilakis eldeki bilgi tam aksi yönde.

    Satıp kar edemedikten sonra her ürettiğiniz araç maddi kayıp...

    Duruma karamsar bakmak istemiyorum ancak eldeki veriyle olumlu bakmak için ciddi ciddi bir sürü olmayan varsayım gerekiyor... Koyunlar çiti atlayacak... Atlarken tüyleri dikenli tellere takılacak... Onlar toplanıp yün eğrilecek... İp, kumaş haline getirilecek, elbise dikilip satılarak, para kazanılacak... Ölme eşeğim ölme.
    sizden önceki arkadaşa 3. çeyrekten kâr geldiğini belirttiğim için tekrarlamadım eksik olmuş , insanımızı anlamak zor hep betona yatırım yapıyoruz diye eleştiriyorlardı şimdi otomobil yatırımına ne gerek zarar ederiz diyorlar , iyi hiçbir şey yapmayalım günü kurtaralım , elektrikli otomobilde bir fırsat var ve zaman daralıyor , piyasaya geç kalırsan ki 1961 de içten yanmalı motorlu Devrim ile büyük bir fırsat kaçtı , sebebi tam bir komedi , o otomobil üretilseydi ilk 10 sene belki kâr edemeyecekti ama bugün belki Lada dan daha kaliteli bir markamız olabilirdi , bugün yapılması gereken halkın elektrikli otomobile ilgisini canlı tutmak , gerisini kimse tahmin edemez..
    YasinC ve bursalıali bunu beğendiler.

  3. #243
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizden önceki arkadaşa 3. çeyrekten kâr geldiğini belirttiğim için tekrarlamadım eksik olmuş , insanımızı anlamak zor hep betona yatırım yapıyoruz diye eleştiriyorlardı şimdi otomobil yatırımına ne gerek zarar ederiz diyorlar , iyi hiçbir şey yapmayalım günü kurtaralım , elektrikli otomobilde bir fırsat var ve zaman daralıyor , piyasaya geç kalırsan ki 1961 de içten yanmalı motorlu Devrim ile büyük bir fırsat kaçtı , sebebi tam bir komedi , o otomobil üretilseydi ilk 10 sene belki kâr edemeyecekti ama bugün belki Lada dan daha kaliteli bir markamız olabilirdi , bugün yapılması gereken halkın elektrikli otomobile ilgisini canlı tutmak , gerisini kimse tahmin edemez..
    Umulur ki tren kaçmadan yetişiriz. Daha başında olan bu serüvene erken girip ileriye tecrübe ve bilgi birikimi taşıyan firmalarımız olur. Yani bir temelimiz oluşur inşallah.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #244

    Üyelik
    13 Mart 2012
    Şehir
    İst/Kadıköy
    Motosikleti
    Yamaha NMax 155 ABS

  5. #245
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün yapılması gereken halkın elektrikli otomobile ilgisini canlı tutmak , gerisini kimse tahmin edemez..
    Sadece bugün değil, her zaman yapılması gereken duruma gerçekçi yaklaşıp doğru okuyabilmek...

    Durum, başarılı bir elektrikli otomobil üreticisi olmaya yönünde samimi bir niyetten ziyade siyasi bir şov diye bağırıyor. Gözümüzü kapatıp "inşallah maşallah" demenin bir faydası olduğunu düşünmüyorum...
    espresso bunu beğendi.

  6. #246
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Loading...
    Devlet kendi bünyesindeki tüm kamu araçlarını önümüzdeki 10 yıl içerisinde yerli otomobille değiştireceğini taahhüt ederse ve bunda ısrarcı olursa bu araç piyasada yer eder.

    En başta Reis-i Cumhurun ve çoook değerli bakanlarımızın Merco sevdasından vazgeçmesi lazım. Devlet erkanının tamamının ve tüm kamunun bu arabalara bindiğini gören halk da elbet destek olur.

    Aksi halde yine başarısız ve boşa giden projeler arasında yerini alır, yapılan onca tantana da boşa gider.

    Hala yapılması taraftarıyım, umarım devletimiz bu kez kendi otomobiline sahip çıkar...

  7. #247
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizden önceki arkadaşa 3. çeyrekten kâr geldiğini belirttiğim için tekrarlamadım eksik olmuş , insanımızı anlamak zor hep betona yatırım yapıyoruz diye eleştiriyorlardı şimdi otomobil yatırımına ne gerek zarar ederiz diyorlar , iyi hiçbir şey yapmayalım günü kurtaralım , elektrikli otomobilde bir fırsat var ve zaman daralıyor , piyasaya geç kalırsan ki 1961 de içten yanmalı motorlu Devrim ile büyük bir fırsat kaçtı , sebebi tam bir komedi , o otomobil üretilseydi ilk 10 sene belki kâr edemeyecekti ama bugün belki Lada dan daha kaliteli bir markamız olabilirdi , bugün yapılması gereken halkın elektrikli otomobile ilgisini canlı tutmak , gerisini kimse tahmin edemez..
    https://www.cnbc.com/2020/01/03/tesla-tsla-4q-2019-production-and-delivery-numbers.html

    4. çeyrekte de 112.000 satıldığını eh bundan da birazcık! kâr elde edeceğine her halde zekanız yeter!

  8. #248
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.cnbc.com/2020/01/03/tesla-tsla-4q-2019-production-and-delivery-numbers.html

    4. çeyrekte de 112.000 satıldığını eh bundan da birazcık! kâr elde edeceğine her halde zekanız yeter!
    yok yetmiyor dostum 49 yaşına kadar zekâsız geldim ama seviyeyi düşürmeden toplum içinde yazışmak için zekâm var..

  9. #249
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Kime satılacağını dert etmeyin. Fadıl'ın son projesinin üstünden 5 yıl geçti herhalde. Fadılseverlerin elinde biriken yeni anapara önsiparişleri karşılar diye düşünüyorum. Şahsen ne yerli, ne gavur, piyasaya çıkmamış şeye önsipariş vermem.
    espresso bunu beğendi.

  10. #250
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Bence konuya yanlış açıdan bakıyoruz.

    Betona yatırım da önemlidir arabaya yatırım da. Bu ülkeye yol da lazım okul da hastane de.

    Diyanete ayrılan bütçe hariç her bütçe gereklidir bu ülkede.

    Öncekı sayfalarda bir arkadaşımız da söylemişti , yerli ve milli denilen aracı türk halkı alamadıktan sonra yerli olmasının ne anlamı var?

    350/450 bin tl 'lik arabayı hangi vatandaş alacak?

    Bu ülkeye yerli araba lazım evet ancak fiyatı düşük olup HALK'ın alabileceği yerli araba lazım.

    Sadece önünde otobüs durağı var diye 3+1 eve 600 bin TL'den baslayan fiyat koyuyorlar, halk neresinde?

    Şehir hastanesi yapıyorlar halk sırada beklıyor gitmek için 4 farklı otobüse biniyor.


    Ben orta gelirli bir vatandaşım, yerli denilen şeyi en azından uygun bir kredi ile bile alamıyorsam benim için yerli değildir.
    Metehan07-70 bunu beğendi.

  11. #251

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Anlaşılamayan cümleyi tekrarlıyorum.. "Bir ülkenin asgari ücretlisinin max.24 maaşıyla c segmenti bir araba alamadığı bir yerde uzay mekiği yapsan olmaz."


    Memleket ne güzel yaparız ederizler havada uçuşuyor.. Tamam yapsınlarda görelim.. Kamu kurumlarının pahalıya alacağı arabanın vergisini yine vatandaşa yükleyecekler..

  12. #252

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Ya şu vatandaşa vergi bindirecekler kısmını atlayalım artık orası boş tantana. Mercedes'e binince, korumaların altına audi çekince, konvoya helikopter eşlik edince sanki vergi bindirmiyorlar. Adam evlenmeyenlere bile göz dikti. 2 senede bir araçları yeniliyorlar. 5 sene bindikleri yok.

    Araca gelirsek gelecek için de batarya konusunda AR-GE faaliyeti yürütmek gerekli. Bunla ilgili bir gelişme yok. Yüksek ihtimalle geleceğin hatta bugünün en katma değer katacak ürünü batarya olacaktır. Sadece araç konusunda değil enerji depolama konusunda her sektörde ihtiyaç.

    Yerli elektrikli motor üreticileri var. Gamak, Volt gibi üreticilerimizden mi tedarik edilecek yoksa Panasonic, Siemens gibi firmalardan mı tedarik edecekler?

    En basiti cam konusunda olimpia, doraglass vs ile mi çalışılacak yoksa ithal mi olacak.

    Kurulacak fabrika entegre bir tesis mi yoksa montaj bandı mı olacak? Elektrik kontrol üniteleri kim tasarlıyor?

    Bakın Sony'nin teknoloji konsept tanıtımına,

    Qualcomm, Nvidia gibi firmaları açık açık söylediler. Bizde şuan her şey anonim.
    BIYIKLI bunu beğendi.

  13. #253
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    En son kafanıza takacağınız konu cam olsun . Ülkemde asırlardan beri çalışan bir cam sanayii var. Paşabahçe şişe ve cam sanayi ni bir araştırın bakalım kaç senedir bu memlekette . Ve Paşabahçe gibi daha niceleri. Devrimin camları da ülkemde yapılmıştı 60 sene önce. lastiklerini bilmiyorum yerli miydi
    Avrupa mıydı . Bu gün lastiklerimiz de Avrupa kalitesinde . 3 aydır Anlas kullanıyorum. Metzeler den bile daha iyi stabilitesi var. Endişe edilebilecek tek konu pil ya da akü ve şarj. Onu da zaten Dünya
    çözemedi. Sevgilerle kalınız efendim.

  14. #254

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En son kafanıza takacağınız konu cam olsun . Ülkemde asırlardan beri çalışan bir cam sanayii var. Paşabahçe şişe ve cam sanayi ni bir araştırın bakalım kaç senedir bu memlekette . Ve Paşabahçe gibi daha niceleri. Devrimin camları da ülkemde yapılmıştı 60 sene önce. lastiklerini bilmiyorum yerli miydi
    Avrupa mıydı . Bu gün lastiklerimiz de Avrupa kalitesinde . 3 aydır Anlas kullanıyorum. Metzeler den bile daha iyi stabilitesi var. Endişe edilebilecek tek konu pil ya da akü ve şarj. Onu da zaten Dünya
    çözemedi. Sevgilerle kalınız efendim.
    Ali bey,

    Olimpia, Dora, Başkent, Kuantum gibi otocam üreticilerinin hepsini bilirim. Bazılarında sevdiğim insanlar var.

    Bu firmalar zaten şuan Mercedes'e vs üretiyor. Ancak gelip bu yerli oto muhabbetinde kullanmadıktan sonra anlamı yok.

    Ülkede elektrikli motor üreten de var. Zaman gösterecek artık neyin ne olduğunu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

    PR'ın bokunu çıkarmak

    https://www.donanimhaber.com/tesla-c...onustu--117790

    6 aydan kısa sürede 250 dolar bile değilken 500 dolar üzerine çıktı hissesi. %130 artış bravo

    https://www.tradingview.com/symbols/NASDAQ-TSLA/

  15. #255

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya şu vatandaşa vergi bindirecekler kısmını atlayalım artık orası boş tantana. Mercedes'e binince, korumaların altına audi çekince, konvoya helikopter eşlik edince sanki vergi bindirmiyorlar. Adam evlenmeyenlere bile göz dikti. 2 senede bir araçları yeniliyorlar. 5 sene bindikleri yok.

    Araca gelirsek gelecek için de batarya konusunda AR-GE faaliyeti yürütmek gerekli. Bunla ilgili bir gelişme yok. Yüksek ihtimalle geleceğin hatta bugünün en katma değer katacak ürünü batarya olacaktır. Sadece araç konusunda değil enerji depolama konusunda her sektörde ihtiyaç.

    Yerli elektrikli motor üreticileri var. Gamak, Volt gibi üreticilerimizden mi tedarik edilecek yoksa Panasonic, Siemens gibi firmalardan mı tedarik edecekler?

    En basiti cam konusunda olimpia, doraglass vs ile mi çalışılacak yoksa ithal mi olacak.

    Kurulacak fabrika entegre bir tesis mi yoksa montaj bandı mı olacak? Elektrik kontrol üniteleri kim tasarlıyor?

    Bakın Sony'nin teknoloji konsept tanıtımına,

    Qualcomm, Nvidia gibi firmaları açık açık söylediler. Bizde şuan her şey anonim.

    Korktuğum gibi bu aracın bu ülkeye teknoloji anlamında bir katkısı olmayacak. Ar-ge faliyeti vs yok o değil ÜRGE de yok.

    Bu projeye şahsi olarak hiç bir inancım kalmadı. Batarya için ARGE faliyetini vs geçtim. Elektrikli motor üreticileri var ona rağmen dışarıdan alım yapılacak. Yiyene afiyet olsun ben doydum.

    Karakaş, İtalyan şirketle yapılan anlaşmanın şimdilik gelecek modelleri kapsamadığını fakat Pininfarina ile yola devam etmenin mümkün olduğunu dile getirdi. Araç entegrasyonu konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG’ı seçtiklerini, otonom sürüş sistemleri konusunda Continental, elektrik motoru konusunda da Bosch ile çalıştıklarını belirtti. TOGG CEO’su, pil hücresi ve modülü dışarıdan alıp, bataryanın paketlemesini Türkiye’de yapacaklarını da sözlerine ekledi.

    https://www.donanimhaber.com/yerli-o...rprizi--118207

  16. #256
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Yerli mi?



    Edit:

    Biz Çin Halk Cumhuriyeti miyiz? Bknz. Aiways U5

  17. #257

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli mi?

    https://i.hizliresim.com/JVR8JQ.jpg

    Edit:

    Biz Çin Halk Cumhuriyeti miyiz? Bknz. Aiways U5
    ) Okuyunca bütün bu hengameye gerek yoktu dedim.. Honda nasılsa Türkiyeden çıkıyor.. Ver parasını al adamlardan al sana hazır fabrika ) Bu yerli araba meselesinden daha ne çıkacak merak ediyorum.. Neden bu memlekette bir iş layıkıyla, olması gerektiği gibi ve doğru bir hesapla yapılamıyor?

    Asıl soru şu, büyük ölçekte tamamen dışa bağımlı olduğun bir ürünün üretim maliyetini nasıl kısabilirsin? ve dünya ile nasıl rekabet edebilirsin?

  18. #258
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden bu memlekette bir iş layıkıyla, olması gerektiği gibi ve doğru bir hesapla yapılamıyor?
    Soru retorik ama cevap vereyim: Çünkü amaç farklı.

    Amaç politik prim yapmak mı, yoksa uzun vizyonlu bir yerli araç üretim programı başlatmak mı?
    espresso bunu beğendi.

  19. #259
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Cehaletime verin, hatta Bilal'e anlatır gibi anlatın. cevaplarını biliyorum ama detaylı bilen arkadaşlar benden güzel acıklayacaktır.

    Sayın newmoto76 dediği gibi Honda'nın ülkemizde üretimi var.

    Önceki sayfalarda tüm büyük firmaların tedarikcileri yabancı, genelde tasarımları italyadan tarzı bir muhabbet olmuştu.

    mesela honda'nın başka ülkelere yaptırdıgı bu araçların mühendisliğini honda kendi mi yapıyor? yoksa bizim gibi başkalarına mı yaptırıyor?

    Honda bir marka, TOGG gibi devletin projesi mi? Değil ise "her marka bunu yapıyor" diyen arkadaşların apple mercedes yamaha örneklerini vermemesi gerekirken başka bir ülkenin "yerli" diye övündüğü bir projeyi örnek vermeleri gerekmez mi?

    Japon'lar Honda için Yeri Otomobil mi diyor yoksa Yerli marka mı diyor?


    TOGG için Yerli Marka demek mantıklı olur, ancak yerli otomobil kısmı uymuyor bence.

    Mühendislik konusu ayrı bir olay ki o zaman yerli bile koymamamız gerekebilir bu aracların tanımına.

    Bu soruların cevabı önceki sayfalardaki arkadşaların "hangi marka kendisi üretiyor ki" sorusuna yanıt olacağına inanıyorum.

  20. #260
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl soru şu, büyük ölçekte tamamen dışa bağımlı olduğun bir ürünün üretim maliyetini nasıl kısabilirsin? ve dünya ile nasıl rekabet edebilirsin?
    Çünkü bu irili ufaklı şirketler arabaların özelleşmiş kısımlarını iyi becerebiliyorlar sadece. Bunlara bir baş lazım. İşte biz Voltronun kafasıyız. Ayak işleriyle uğraşmayıp organize ediyoruz. Sayemizde dünya elektrikli araç nasıl yapılırmış görecek.

    Harcanıyorum Amerikalarda... Halbuki ne kalifiye baş danışman olur benden. Bekle Yiğit Bulut geliyorum


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet
13. sayfa BirinciBirinci ... 31112131415 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)