Yurt disinda eskibaraclardan alinan vergi 0km araclara gore cok daha yuksek. 0km araclarda sifir verfiye yakin tesvikler var.
Bu tarz bir yontem izlenebilir
Yurt disinda eskibaraclardan alinan vergi 0km araclara gore cok daha yuksek. 0km araclarda sifir verfiye yakin tesvikler var.
Bu tarz bir yontem izlenebilir
avrupalının geliri ile bizimki birmi .. yüksek vergi işi olmaz .. o araçları zaten anadoludaki köylü çiftçi dar gelirli insanlar sürüyor.. zaten 5-10 bin liralık arabalara ne tür yüksek vergi uygulanabilir bu resmen o arabayı sürme demenin altından almanın kibarcası olur .. bu ülkede köylü çiftçi garibanada bir arabaları varsa çok görmeyin ne yapıcaklar yürüyerekmi gidicekler yada at arabasıylamı gidicekler.. zengin binsin aracına gariban dar gelirli köylü çiftçi esnaf araba bile fazla yürüsünler mi..
Ek olarak celik kolay yorulan bir metal degil. Daha dogrusu, azar azar yipranma, celigi ve titanyumu yormuyor. Aluminyumu ve bakiri yoruyor ama.
O yuzden ucak uzerindeki temel ana parcalarin hep belirli bir omru vardir. Vakti gelince yenilenir. Yolcu ucaklarinin her ucusta govdesinin kabin basincina maruz kalmasi bile yipranma faktoru.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------
Bu onemli bir faktor, Amerika'da bile dikkate aliniyor. Mesela buyuk sehirlerde araclar senelik muayeneden geciyor (TuvTurk benzeri), ve emisyon bunun bir parcasi. Cunku buyuk sehirde cok arac oluyor, ve kirlilik ciddi boyutlara ulasabiliyor. Ancak kucuk yerlesim yerlerinde, insanlarin ciftcilik yaptigi yerlerde boyle bir zorunluluk yok. Ciftci, satsa $1000 etmeyecek 20 yasindaki pikup kamyonunu isini gordugu icin diledigi gibi kullaniyor. Ancak etrafta tarladan baska bir sey olmayan yerde o emisyonun zarari da tartisilir zaten.
bu kaza, bizim sanayi esnafı ile galerici esnafının geliştirdikleri süper tamir yöntemlerinin bir sonucu.
1. arkası kazalı bir araba hurdası ile önü kazalı bir araba hurdası alınır
2. hurdalar ortadan kesilir
3. iki parça birbirine kaynakla yapıştırılır (abilerde öyle bir özgüven var ki, otomobil fabrikasında robotların yaptığı kaynak kalitesinde iş yapabileceklerini düşünüyorlar)
4. galerici esnafı tarafından "vallahi orijinal, boya bile yok" yeminleri ile satılır.
normal bir r12 ile aynı kaza yaşansa ezilir, yamulur, ağır hasar alır ama böyle ortadan ikiye ayrılmazdı.
ibret alınsın, ders olsun. süper zeki esnafımız bu yöntemi öyle yaygınlaştırmış ve bilinçsiz kullanıcılar da öyle benimsemiş ki;
insanlar daha ucuza daha saygın bir araba kullanmak uğruna perte çıkarılmış araba alıyor,
aynı yöntemle (iki pert arabanın sağlam yarılarını birbirine yapıştırmak) araba yapıp, çoluk çocuğunun hayatını tehlikeye attığından habersiz, tatile çıkıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)