Jawa 350'lerin ikinci eli neden bu kadar pahalı?
-
Herkese merhaba. Öncelikle belirtmeliyim ki bu başlığı nereye açacağımı bilemedim. Mümkün olan en çok insanın görebileceği yere taşıyabilirsiniz.
Henüz bir motosikletim yok, sırf bu soruyu sorabilmek için sitenize üye oldum.
Sormak istediğim, ikinci el JAWA 350 modelleri (638 ve 640) neden bu kadar pahalı? Yani o kadar sorunlu, İllallah bir motorsa neden böyle? İkinci elci web sitelerinde ne zaman kendi şehrimden arama yapsam genelde 4 civarı satılık çıkıyor. İkisi hurdadan halliceyse diğer ikisi yeni gibi ve pahalı. Yani 25 yıllık bir motosikletin günümüzün 125-250 cclik commuterlarının neredeyse sıfır fiyatına ilanı verilmiş. Disk fren, elektronik eteşleme ve otomatik yağ-benzin karıştırıcıya sahip modellerin biraz pahalı olmasını anlayabilirim. Ve pek ikinci ele düşen bir araç da olmadığını düşünüyorum, çünkü İnterneti baz alırsak İstanbul genelinde bile çok az ilanı veriliyor ve yine ilan veren kişilerin beyanlarına bakarsak çoğu ilk sahibi, diğerleri de genellikle ikincisi, az bir kesim de üçüncü sahibiyim diyor.
Forumlardaki yorumlara bakacak olursak çoğu olumsuz. Yani bu motorun (2 zamanlı) ne kadar zor bir mekaniği olabilir de yapacak usta bulunamaz? Büyük şehirlerin sanayiilerini geçtim, küçük ilçelerde bile illa ki anlayan bir usta olacaktır bence. Artık getirilmese de 640 modeli hala daha üretilen bir makine ve hiç mi yedek parçası bulunamaz internet çağında, hele kargosunu ben karşılıyorsam.
Geçmişte 20-25 yıl önce bu makineleri kullanan abilerimiz üretim yılı itibarıyle fiyatının kaç lira olduğunu yazabilirler mi? Yani düşününce paradan 0 atılmış haline endekslersek aslında müthiş ikinci el değerine sahipler. Hele ki 50'ler sonu, 60'lar ve 70'lerde üretilen Type 353/354 lere 6000, 8000, 10000 lira değer biçiliyor. İyi korunan bir Type 638/640da çok iyi bir yatırım bence. Çin malı hiçbir motor size bunu sağlayamaz.
Çin malı demişken, ucuz olabilirler ama asla Çin malı motor almak istemiyorum. Ben sadece beni bir yerden ötekine götürsün diye motor almayacağım.
Jawa'ların çok yakması (5LT/100KM) normal ama benim işten eve gidiş dönüş mesafem 25 Km bile değildir, hele ki gidebileceğim en uzun yol da bizim köy, gidiş-dönüş 140 Km zaten. Yalnızca arada fazla mesai parası aldıkça keyfine şehir dışına bir yerlere çıkabilirim.
Sorularım hala bitmedi. Bu motor o kadar da kötü olmamalı bence. *Hangi Çin malı motor 25 sene yaşayacak, sana hala daha hizmet edecek ve hala daha ikinci elde değer kazanacak?
*Type 634ler ülkemizde çok mu nadir, niye göremiyoruz, bir ara hiç mi getirilmedi?
*Neden bu kadar olumsuz yorum getiriliyor? Gerçekten moralim bozuldu, borçlarımı ödemeyi bitirince bende ciddi ciddi almayı düşünüyordum. Ben Çek malı bir şeyin (Skoda, Tatra, Zetor, Jawa) kalitesiz olduğunu görmedim, varsın Türkiye'de monte edilsin.
Jawa konusunda usta abilerimiz/ablalarımız cevaplarsa sevinirim, saygılarımla.
Reklamlar
-
çok bilgili bir jawacı değilim ancak bir jawasever olarak bildiğimi açıklayayım.
2005 çin istilasından sonra binek olarak jawa kullananlar daha az yakan modellere yöneldiler. bunda yeni motorların el marşı olması elektronik ateşleme olması benzine yağ katmayı gerektirmemesi gibi etkenler de var.
motosiklet sayısı arttıkça trafik kontrolleri arttı.kalan jawalar da yıllarca ihmal edilen ruhsat devri muayene sigorta gibi biriken sıkıntılarında dolayı ve ikinci el değerinin o dönem bunları yapmaya değmeyeceği için ya trafiğin bağladığı yerde kaldı ya da yedek parça vs oldu veya hastaları tarafından alınıp toplandı.
son kalan fiyatı pahalı olan jawalar işte bunlar. zamanında konyada 700 -1000 tl arasında satılan tertemiz karajawa ( kırmızı 70li yıllarda üretilenler) veya ogar almadığım için kafamı böyle duvara vuruyorum bazen.
-
Teşekkür ederim. Şu an Jawa 350 Type 634 Retro modeli üzerinde çalışıyor. Yakıt tüketimi çok iyileştirilmiş diyorlar. Neden ülkemize getirilmez ki? Getirilse herhalde fiyatı 2.el bir Fiat Palio kadar olur. Ve bir Palio alacak param olsa asla bir Palio almam Anladınız siz
-
yine 2005-2006 yıllarında jawa türkiyeye yeniden giriş yaptı. ancak fiyatlar euro üzerinden yüksek geldi . tasarımları da belki de pek beğenilmedi.
halbuki 125 cc de dandy modelini çok beğenmiştim.
ilginç bir jawa modeli de lazer. forumlardan okuduğum bilgiye göre (kesin doğru bilgiler olmayabilir ) jawa türkiyedeki fabrika ile anlaşmasını bitiriyor ve kalıplarını ve isim hakkını alıp gidiyor. türkiyede eldeki imkanlar ile ve isim benzerliği kullanılarak "Jw laser" diye bir motor üretiyorlar. elektronik ateşleme ve motorun ısınmasını geciktiren değişik bir pistonu varmış. mz in fırtına gibi estiği zamanlarda pek başarılı olamamış ancak.
teknik verileri forumda vardı ama silinmiş.
-
Sağolun. Isuzu'dan emekli bir abimizin dediğine göre Jawa'nın Türkiye montajını da aynı şirket (yanlış olmasın, Anadolu Grubu) yapıyormuş zamanında. 90'larda Jawa hem ucuz, hem kaliteli motor imajına sahipti ve karizmatikti. 2000'lerde belli ki o imajı yitirdi. Zaten sadık alıcı kitlesinin de alım gücü arttı, artmadıysa da Çin malı aldılar :( Ben çocukken çoğu büyüklerimiz fabrikada işçi, sanayide usta falandı ve KaraJawa kullanırlardı. Şimdi JAWA retro motor çıkarsa atlayacağız. 2010'lu yıllar bir karaktersiz zamanlar oldu. Jawa da değişmiş olacak ki enduroya yükleniyorlar şimdi.
-
80 lerde babam ve amcam inşaatlarda çalıştıkları aylıklarını biriktirip birlikte bir jawa ceylan almışlardı. 20 sene önce falan da mz 251 vardı babamda. Ailenin eskileri dedem falan hepsi motorcu ama hiçbiri maddi durumdan dolayı uzun süre tutamamış ellerinde. Şöyle samanlıkta unutulmuş bir klasik olsa ne güzel binerdik şimdi.
-
zamanın gereklerine ihtiyaçlara göre motor talebi değişebiliyor. jawaya ilk darbeyi 90 larda mz vurdu. daha az yakıt tüketimi vaadi, konfor ve etkili bir reklamla satışlarını arttırdı. hatta bazı yarışma programlarında hediye olarak bile verildi.
ben konyadayken yıl 2001 2006 arası beni en çok etkileyen motorlar sırasıyla cezet cz 350 karajawa ve 350 ts idi . cezet için çok tehlikeli motor derlerdi. sürme fırsatım olmamasına rağmen ezgoz sesi dumanı ve görünüşü ile resmen "ben belayım bulaşma bana " diyen bir motordu.
2010lar konusunda düşüncenize tam olarak katılamıyorum. her ne kadar eski güzel motorlar azalsa da motorculuk bilinci arttı ve ekipman kask motorcu grupları konusunda gelişmeler yaşandı. motosiklet hayatın içine daha fazla girdi.
imkanı olanlar mevcut motorları kesip biçip kendi projelerini yapmaya başladı.
-
Tamamen abartılı,gercekten uzak fiyat politikası.Aynı diger araçlarda oldugu gibi.90 lı yıllarda 200 liraya satılan 20m fordun 20000 liraya alınamaması gibi.yüzüne bakılmayan tosbaların güc kuvvet yetmeyecek kadar pahalı olması gibi.
-
airhead adlı üyeden alıntı
Tamamen abartılı,gercekten uzak fiyat politikası.Aynı diger araçlarda oldugu gibi.90 lı yıllarda 200 liraya satılan 20m fordun 20000 liraya alınamaması gibi.yüzüne bakılmayan tosbaların güc kuvvet yetmeyecek kadar pahalı olması gibi.
Hiç böyle düşünmemiştim. Ben hep ederi o kadar diye sanıyordum ama orjinalliği bozulmamış olanlar ileride de iyi para etmez mi? Görürsünüz, ileride bu motorlar zenginlerin oyuncağı olacak haftasonları için. Ben hala vazgeçme niyetinde değilim.
-
Kabul ediyorum km si orijinal,kendisi orijinal,hırpalanmamış,yıpranmamış,şeceresi belli araçlara hakkını istesin vatandaş.Agzı burnu kaymış,toplanma ya da revizyon adı altında uydurma parçalarla yalan yanlış toparlanmış vasıtaların ederi bellidir.Belki jawacılar kızacak ama türkiyede klasik sayılabilecek ve iyi degerden satılacak jawa cok azdır.
-
Yahu çoğu da evraksız olmasına rağmen çok pahalı satıyor. Ne olduğu belli değil alıp ne yapıcaz onu. İlk çevirmede
-
evrak problemi bir çok motor markasını bitirdi. kalanlar da klasik sınıfına girmeye başladı. en azından sahibinden.com da .
-
crxforever adlı üyeden alıntı
evrak problemi bir çok motor markasını bitirdi. kalanlar da klasik sınıfına girmeye başladı. en azından sahibinden.com da .
ÖZALTIN adlı üyeden alıntı
Yahu çoğu da evraksız olmasına rağmen çok pahalı satıyor. Ne olduğu belli değil alıp ne yapıcaz onu. İlk çevirmede
Bu evrak problemi tam olarak nedir? Ben bakıyorum, bazıları 900-1000 lira evraksız, evrakları tam olanlar, muayene-vize 2016ya kadar diyenler 4500 lira istiyor. Benim arabadan bildiğim, evraksız arabalar genelde Renault 12, Murat 124, Lada 2106 gibileridir, onu anlıyorsunuz. Ama dediklerine göre şimdi evraksız devir olmuyormuş. Yedek parça mı yapacaklar o motorları ya da kırsalda Jandarma Trafiğe yakalanmadan mı sürecekler?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
Yani "satışı hazır" denilince de sorun oluyor mu, evrak sormamıza gerek var mı adama?
-
bizim bi abide vardı garajda yatıyordu oda eski motorculardan geçen hafta çıkardı jawa 350 twin sport bakımını filan yaptı çalıştırdı 160-170 görüyor alet
-
LilBrando adlı üyeden alıntı
Bu evrak problemi tam olarak nedir? Ben bakıyorum, bazıları 900-1000 lira evraksız, evrakları tam olanlar, muayene-vize 2016ya kadar diyenler 4500 lira istiyor. Benim arabadan bildiğim, evraksız arabalar genelde Renault 12, Murat 124, Lada 2106 gibileridir, onu anlıyorsunuz. Ama dediklerine göre şimdi evraksız devir olmuyormuş. Yedek parça mı yapacaklar o motorları ya da kırsalda Jandarma Trafiğe yakalanmadan mı sürecekler?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
Yani "satışı hazır" denilince de sorun oluyor mu, evrak sormamıza gerek var mı adama?
Satışa hazır dediğinde evrakları tam ve satışa engel olacak haciz vb. sıkıntı olmadığı anlamına geliyor.
Evraksız ise plaka yok veya var, ama ruhsat yok motor kimin üzerine belli değil. Yani kendi üstüne alamıyorsun, ruhsatı başkasının üzerine yani her türlü problem. Anca alıp parça yaparsın.
Find what you love and let it kill you.
-
İlk vitesli motoru 15 yaşında sürmüştüm, Modelini bilmediğim bi kara jawaydı. Dayımdan saklı kaçırmıştım. Oturaklı bi motordu hareket ettikten sonra kolay kolay devrilmeyecek bi yapısı vardı. Dayım her izninde güzelce yıkar ara sıra pasta cila atardı.Hey gidi günler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)