Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kaza ve düşüncelerim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Merhaba arkadaşlar

    20 kasım 2016 15,00 civarında kazayı yapmış bulunuyorum.

    Bir araba; eski kasa doğan. Bir motosiklet yzf-r125.

    Kaza gelişimi: Cadde üzerinde ilerlerken 75-80 ile. 4 yol ağızından sol taraftan araç çıktı. Fren ile hız 55-60 a düştü. Arkasındaki araç yola burnunu uzattı hafiften durdu. Gaz aç adam bekliyor. Adam hareket etti. Fren çarpışabiliriz. Adam tekrar durdu. Hareket edecekti vazgeçti sanırım. Geçeriz şimdi. O da ne adam tam gaz ileri devam ediyor. Fren! Ön teker kitledi yerde 1m sürüklendim ki kafa arka tampona sağ taraftan çarptı. Çıtırtı sesleri sonra patlayarak kırılma sesleri. Tamponun arabadan kırılarak ayrılması. Sonrada zifiri bir karanlık. 2 sn sonrası baş dönmesi ile kendime geldim. Etrafta bir sürü çocuk var. Motor nerede ? S.ktr karanejlar b.ku yemiş. Araba ? Duruyor. Topla dikkatini ne yapmam gerek ? Iyice topla kendini. Otur yere. Ayak sağlam kol sağlam kask yerinde. Kaskı çıkarmalıyım. Kask çıktığına göre motora koş motoru kaldırmalıyım. Gidon kırılmış iyice sıçtık. Arkadaşı ara hemen gelmeli. Ambulansı arattır. Ilk ağrıyan yer ? Sağ dirsek ve kafa. Kafayı söyle. (Motoru kaldırmayı filan bilinçli yapmıyorum. Hatlar gidip geldi bi.) Arkadaş geldi tanıdık yüz rahatlama. Trafik polisi motorize çok güzel arkadaş yat diyor yattım ambulans geldi. Oda ne boyunluk takıldı. Montu çıkardılar. Ruhsatla telefonu istiyor arkadaşım ver. Ambulansa bindik ve hastaneye doğru gittik.

    Hasar kaydı: Vücudda hiç bir şey yok. Kafada ağrı var. Hastaneden 2 saat sonra taburcu.

    Motosiklet hasar kaydı: serviste belli olacak karenajlar ve gidon gitmiş gördüğüm

    Ekipmanın değerini hastanede yatarken iyice anladım. Yan sedyede 1 motosiklet kazası daha vardı. Arabayla çarpışmış. Sol bacak 3 yerden kırık sağ kol ve bacak kırık. Sürtünmeleri saymıyorum. Doktor ayağına dokunduğunda hissetmiyorum hiç bir şey abe demesi hala kulaklarımda.
    Ekipmansız motosiklete binmeyin. Eski çene açılır kaskım olsa yanmıştım. Full face kullanın. %47 denk gelmez demeyin ben dedim kaskı değiştirdikten sonra olmasıda şans mı kader mi bilemedim. Shoeiyi test etmiş oldum. Qwest tam notu aldı. Tekeriniz düz bassın.
    orhanay06 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR125 ESD 15
    Çok geçmiş olsun.

    Bu arada şans da kaderin içindedir. Tesadüf diye birşey yoktur.

  3. #3
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Büyük geçmiş olsun.

  4. #4
    Emreköktürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    VFR 800 X
    En kısa sürede tekrar sağlığınıza kavuşmanız dileğimle , geçmiş olsun .

  5. #5

    Üyelik
    26 Ekim 2015
    Şehir
    Mersin/Toroslar
    Motosikleti
    Benelli Tnt 250
    Çok geçmiş olsun Bu aralar biraz fazla kaza haberleri okuyoruz
    Dikkat edin arkadaşlar Tekeriniz düz bassın

  6. #6

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Çok geçmiş olsun

  7. #7
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Geçmiş olsun sizde kırık çıkık olmaması sevindirici..
    Yolcu0 bunu beğendi.
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  8. #8
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Geçmiş olsun kardeşim.
    Yolcu0 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    2005 yılında Fiyat Palio araba aldım.

    Kış geldi, kış lastiği aldım. O zamanlar daha Türkiye'de kış lastiği kavramı yok. Bilen yok. Millet, bu ne yeeeaaa havasında. Derdimi ve lastik özelliklerini anlattıklarım, abi Palio'da ne gerek var kış lastiğine diyorlardı. Ne ilgisi var. Bu araba da 130-150 gidiyor, sıklıkla yağmur, kar durumlarına maruz kalıyordu. 10 yılda biraz biraz kış lastiği nedir ne değildir anlaşılır oldu. Biraz ama çok da değil.

    Zaman geçti Suzuki İnazuma' ya biner oldum. Bot, dizlik, bellik, mont, eldiven ve kask takar oldum. Yorumlar benzer oldu. Racingci misin, 300 le mi gidiyorsun, bu ne robocop gibi giyinmişsin, bu kadar giyinip soyunana kadar arabayla git, motor kaça kıyafet kaç para v.s.

    İyi de en ufak bir düşmede eller soyuluyor. Yan yatsan aşık kemiği, kaval kemiği çubuk kraker gibi kırılacak. Diz kırıldı mı bittin. Bellik takmazsan hortumla işersin, tekerlekli sandalyeden kalkamazsın. Montu yazmayacam zaten, kaskın faydasını yazanı dövüyolar artık 1 milyonuncu posta.

    Ev kapısını kapattıktan sonra, korumaları giyip motoru 1. vitese takmamı ölçtüm, 7 dakka. Çok sallansam, hadi giy çıkart yapsam 10 dakka. 10 dakka da gittiğim yerde soyunma 20. BEn 1 saat erken varıyorum, 40 dakika ve stressiz trafik bana kar.

    Hero, ybr 125, Bajaj Boxer 150, tricity her neye binersek binelim, hepsi 80-100 gibi şanslıysa düşünce adamı 5 parça yapacak, şansı yoksa öldürecek süratlere çıkıyor. Ybr de ne dizliği, tricity de ne gerek var bota demeyin. Ölürsünüz.
    Sadık1453, gursus ve Salurbey bunu beğendiler.

  10. #10
    kuesier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2005 yılında Fiyat Palio araba aldım.

    Kış geldi, kış lastiği aldım. O zamanlar daha Türkiye'de kış lastiği kavramı yok. Bilen yok. Millet, bu ne yeeeaaa havasında. Derdimi ve lastik özelliklerini anlattıklarım, abi Palio'da ne gerek var kış lastiğine diyorlardı. Ne ilgisi var. Bu araba da 130-150 gidiyor, sıklıkla yağmur, kar durumlarına maruz kalıyordu. 10 yılda biraz biraz kış lastiği nedir ne değildir anlaşılır oldu. Biraz ama çok da değil.

    Zaman geçti Suzuki İnazuma' ya biner oldum. Bot, dizlik, bellik, mont, eldiven ve kask takar oldum. Yorumlar benzer oldu. Racingci misin, 300 le mi gidiyorsun, bu ne robocop gibi giyinmişsin, bu kadar giyinip soyunana kadar arabayla git, motor kaça kıyafet kaç para v.s.

    İyi de en ufak bir düşmede eller soyuluyor. Yan yatsan aşık kemiği, kaval kemiği çubuk kraker gibi kırılacak. Diz kırıldı mı bittin. Bellik takmazsan hortumla işersin, tekerlekli sandalyeden kalkamazsın. Montu yazmayacam zaten, kaskın faydasını yazanı dövüyolar artık 1 milyonuncu posta.

    Ev kapısını kapattıktan sonra, korumaları giyip motoru 1. vitese takmamı ölçtüm, 7 dakka. Çok sallansam, hadi giy çıkart yapsam 10 dakka. 10 dakka da gittiğim yerde soyunma 20. BEn 1 saat erken varıyorum, 40 dakika ve stressiz trafik bana kar.

    Hero, ybr 125, Bajaj Boxer 150, tricity her neye binersek binelim, hepsi 80-100 gibi şanslıysa düşünce adamı 5 parça yapacak, şansı yoksa öldürecek süratlere çıkıyor. Ybr de ne dizliği, tricity de ne gerek var bota demeyin. Ölürsünüz.
    Eline sağlık abicim. Saygilar

  11. #11
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Ortada bir kaza var ben genellikle motorcu tayfasına yani kenimize kusura bulanlardanım.

    Neden?

    Çünkü hayatımızı korumakla yükümlü olan bizleriz. O şahinin içindeki aracı o anda bakışlarınızla eğitip bilinçli bir sürücü haline getirebiliyorsanız amnenna. Yok yapamıyorsa kendinize dikkat edeceksiniz. Bir kere sapak ve kavşaklara yaklaşırken tam kavşağın ortasında duracakmış gibi bir hıza düşülmesi gerekiyor. Bunu ben söylemiyorum, bu meredin üzerinde hayatta kalmayı sağlayacak eğitimlerin ana kurallarından.

    Diğer taraftan koruma bizleri belirli bir sürate kadar oda kısmen korur. Bizi asıl koruyan bilinçli sürücüler olmak, bunun çözümü eğitim almak. Bana kimse eğitimler pahalı ama demesin. Hele sigara için biri hiç demesin. Bu konuda daha önce çoooooook polemiğe girildi. Hala orada o arkadaşlar.

    Diğer taraftan tam ekipman koruması ile ilgili yazdıklarınız çok güzel buna sevindim.

    Ancak şu algı topluma yıkılmadı. büyük motor - küçük motor.

    Üzerinde bir karoseri olmayan ve hareket eden herşey tehlikelidir kardeşimmmmmmm.

    80 km. ile giden bir R1 - 600RR - 1200GS ile YBR 125 veya CBF 150 çok büyük farklar yoktur. Sadece büyük cc.li motorlar ağırlıkları nedeni ile biraz daha fazla sürüklenirler. Bu motorların hangisi bacağınıza düşerse düşsün kırar. Yani tam koruma kullanmak için 100 hp' e ihtiyacınız yok.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Mengu16 ve Salurbey bunu beğendiler.

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Herhangi bir şüpheye düştüğünüzde frene abanın gideceğiniz yere en fazla 20-30 saniye geç gidersiniz 50 gram da fazla benzin yakarsınız ama kaza olmaz. Bizim mahallede ara sokakların kesişimlerinde yavaşlamayanlar yüzünden neredeyse her hafta çarpışan 2 araca da ağır hasar veren kazalar oluyor. 1 kere takla bile attılar ara sokakta.

  13. #13
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Arkadaşlar bugün karakoldan kaza tutanağını aldım. 52/1-A dan beni kusurlu karşı tarafıda 57/1-b den kusurlu göstermişler. Trafiğe gittim abi ben orada önden bir araç çıktığı için yavaşlamıştım dedim. Yavaşlasan çarpışmazdınız dedi. Abi adam dur kalk yapmasa zaten çarpışmıcaz dedim. Dursaydın madem dedi. Içimden küfürler ederek çıktım. Olay yerine gittim. Benim olduğum yol cadde olarak geçiyor. Yolda yavaşla dur veya hızla ilgili hiç bir tabela yok. Karşı tarafın olduğu yol sokak olarak geçiyor. Ve 3m önde dur tabelası var. Kazada hızım 50-55 ortalarındaydı. Anlamadım ben şehrin alt çevre yolu denilen caddesinde her sokak köşesinde yavaşlayacaksak hiç bir aracı kullanmayalım. Anlamadığım şey ise benimle ilgili bir tabela yok ama %50 olarak kusurlu bir tutanak düzenlemişler. Tutanağa itiraz etmeli miyim adamın beni beklemesi gerek. Adamda bende para yok sigortadan yaptıralım diyor. Kusur olarak 52/1-a kusuru yazmasa polis direk yaptıracam ama sigortayı deldirmek istemiyom. R125 in karenajlar gidon egzoz gidik kafadan 4-5 bin lira masrafı var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------

    Geçmiş olsun dilekleriniz için ayrıca sağolun arkadaşlar

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Hocam bende aynı şekil bir kaza yaptım yol hakkı benim oldugu halde 55-60 la giderken kavşakta çıkan araç önüme atladı. Benim kaza yaptıgımda tam kavşak sayılmaz bile ana yolu kesecek şekilde 2 tane dandirik asfalt atmışlar ne tabela ne çizgi var. Banada 52/1a ihlali verdiler. Suç oranı %75 karşı taraf %25 bana verildi
    Yolcu0 bunu beğendi.

  15. #15
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Alıntı modifix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bende aynı şekil bir kaza yaptım yol hakkı benim oldugu halde 55-60 la giderken kavşakta çıkan araç önüme atladı. Benim kaza yaptıgımda tam kavşak sayılmaz bile ana yolu kesecek şekilde 2 tane dandirik asfalt atmışlar ne tabela ne çizgi var. Banada 52/1a ihlali verdiler. Suç oranı %75 karşı taraf %25 bana verildi
    Itiraz ettiniz mi peki ?

  16. #16
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    Buyuk gecmis olsun. Onemli olan saglik sihhat. Sehirici zaten 50 km hiz siniri var. Hizla gelince diger surucunun de kafasi karismis. En azindan gormus, ya yola atlasaydi direkt.

  17. #17

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Alıntı Yolcu0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Itiraz ettiniz mi peki ?
    Etsemde pek birşey çıkacagını düşünmedigim için uğraşmadım hocam


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)