Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
2. sayfa BirinciBirinci 12

Virajda düştük

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #21
    aguler83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT07
    Geçmiş olsun.3 ay önce de benin sol köprücük kırıldı.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    05 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Dominar 400 - V15
    Dostum benim çok fazla motor kullanmışlığım yok. Toplasan 3 motorla viraja girmişliğim var bunlar; Suzuki Inazuma (Eski motorum), Yamaha R25 ve şuan ki motorum olan Pulsar 200 ns. İlk iki yazdığım motora göre virajı zor olan bir motosiklet pulsar

    @Topgun1111, Hocam benim telefonum 0 554 767 5115. Whatsapp'tan yazarsan sana birkaç yatma tavsiyesi verebilirim Çok geçmiş olsun sana da.

  3. #23
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Alıntı Coorai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sırada yolda duran arabadan çıkan bir kadın " - Kaskı çıkartalım hava alsın" demesinin üzerine "-Boynum kırıldıysa beni öldürmek için çok güzel bir yöntem." diye bağırdım. Kadın sustu. Başka bir adam gelip "-Kaskın altına yastık koyalım" diyince de. "- Abla beni öldürmekten vazgeçti sen neden ısrarcısın" diye seslendim.
    Dostum oncelikle cok gecmis olsun umarım biran once iyilesirsin. Ama yukarıdaki olaya takıldım biraz. Ya yazarken biraz susledin olayı ya da gercekten insanları yardım etmeye calıstıklarına pisman ettin. Her ne kadar dogru hareketler olmasa da amacları yardım etmek.Kaza yapmıs da olsan acı icinde de olsan uslubun hos degil.
    yasdal ve capozzz bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    05 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Dominar 400 - V15
    Bağırdım yazmamın sebebi kafamda kask olduğu için sesimi duyurmak istemem. Bunları esprili bir şekilde söyledim fakat olayın ciddiyetini anlamaları için biraz ağır konuştum. Bilincim açık olmasaydı ve boynumda bişey olsaydı o sert çıktın dediğin kadın beni öldürtmüş olabilirdi.

    Yapmayın diye rica etsem muhtemelen hayır nefes alman gerek diyip yine de kaskımı çıkartmaya çalışabilirdi. Haksız mıyım ? Kibar ölü olmaktan iyidir
    abeciMotoru bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum oncelikle cok gecmis olsun umarım biran once iyilesirsin. Ama yukarıdaki olaya takıldım biraz. Ya yazarken biraz susledin olayı ya da gercekten insanları yardım etmeye calıstıklarına pisman ettin. Her ne kadar dogru hareketler olmasa da amacları yardım etmek.Kaza yapmıs da olsan acı icinde de olsan uslubun hos degil.
    adam can derdinde sen uslupten bahsediyon tequ abi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------

    geçmiş olsun. bakış ne kadar önemli . çoğumuz bakışları kaçırıyoruz. korkudan yere bakıyoruz. bakışı alışkanlık haline getirmek gerekiyor. buda pratikle olucak. kafa hep öne düşüyor yere bakıyor virajlarda.
    Tequ bunu beğendi.

  6. #26
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-Cbf150-SymWolf-Inazuma(x3)-XJ6 F Diversion
    Çok geçmiş olsun dostum, kaza olurken toprak araziye uçtuk demişsin, köprücük kemiğinin kırılmasına aldığın bir darbe sebep olmuş olabilir mi düşündüm, nerdeyse full korumalara rağmen sadece düşme ve sürüklenme ile kırıklı kaza pek duymadım ondan merak ediyorum, çok geçmiş olsun tekrar, son kazan olsun kardeşim.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  7. #27

    Üyelik
    10 Şubat 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    YAMAHA MT07 RACE BLUE
    Gecmis olsun meslektasim

  8. #28
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700x - Jawa Classic 250/1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum oncelikle cok gecmis olsun umarım biran once iyilesirsin. Ama yukarıdaki olaya takıldım biraz. Ya yazarken biraz susledin olayı ya da gercekten insanları yardım etmeye calıstıklarına pisman ettin. Her ne kadar dogru hareketler olmasa da amacları yardım etmek.Kaza yapmıs da olsan acı icinde de olsan uslubun hos degil.
    Bende de bu iki cümle okurken eğreti durdu. Su içip şoka girecek vaziyetteyken gelen yardımları göğüste yumuşatıp hazır cevap voleyi çakmak, biraz az reytingli amerikan komedisi havası verdi. Makul olan, "durun boynum kırılabilir diye bağırmakmış" sanki.

    Onun dışında, çok büyük geçmiş olsun. Şu olabilirdi bu olabilirdi diye canını sıkan çok olmuştur, tekrar etmeye gerek yok ama kazadan sonra bizi motor üstünde uçuran kanatların aslında ikarus kanadı olduğunu görebildiğini umuyorum. Ne tecrübede, ne beceride olursak olalım, Bu işin %10 luk bir şans ve dikkatsizlik payı var ki, her sürüşümüzde yeri öpebileceğimiz ihtimali bu yüzden hiç de az bir ihtimal değil. Bu mereti sürüyoruz, çünkü bayılıyoruz. Başka bir açıklaması yok. Gideceğimiz yere varmanın kırk tane farklı yolu varken biz motosiklet sürüyorsak, "diablo rosso" ların, bizi "valentino rossi" havasına sokmasına müsade etmeyelim. Sakin gidelim. Daha uzun motosiklet sürelim. Çok geçmiş olsun
    barodi ve safak3457 bunu beğendiler.
    Gökhan YAŞDAL

  9. #29

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Geçmiş olsun çok..

    Diablo Rosso lar takibi önemli lakin motosikletin amortisör kalitesi de çok önemli.. Pulsar ne inazuma nede R25 kadar güvenli viraja girebilir. Nek adar ekmek o kadar köfte... Lastik bu işi tek başına çözmez..

    Ayrıca deneyimi çok olmayan arkadaşlar için önerim şu virajla ilgili özel bir eğitim almadıysanız kesinlikle çok yavaş virajlara girin. Viraj işi apayrı bir teknik motosiklette..

    Tekrar geçmiş olsun..

  10. #30

    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    Kuba Black Cat
    Çok geçmiş olsun. Ben bu viraj olayına ufak bir parantez açmak isterim.
    Viraj dönerken motoru yatırıyoruz çünkü belli bir hızın üzerinde gidonu değil motorun kütlesini kullanıyoruz dönmek için. Peki motor yatmadan dönemez mi? Maalesef. Ancak burada ufak bir püf nokta var. Ben bile yaklaşık 1.5 yıllık on-off road sürüş tecrübem ile şunu söyleyebiliyorum mesela, hani 3 tip dönüş tekniği varya, hah o tekniklerin birine yapışıp kalmayın. Her birinin farklı amaç ve özellikleri var ve hemen her biri her motorla yapılabiliyor.
    Senin kazan ile bir ilgisi yok ama bu diz değdirme tabirini kullandığınız dönüş tekniklerinden hiç birinde dizin yere değdirildiğini sanmıyorum.

  11. #31
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    1) Viraja hızlı girmem
    2) Bakışımın kaçması
    3) Lastiklerime güvenmem (Pirelli diablo rosso 2)
    4) Artçının tecrübeli bir artçı olmasına güvenmem
    5) Aynı virajı daha önce 10 kere almış olmam
    6) Evde ekipman bırakmam (Deri motosiklet botumu giymediğim için topuğum hasar aldı, Dizlik giymesi için arkadaşıma öneride bulundum fakat giymek istemedi. GİYMEZSEN BİNEMEZSİN demeliydim bu yüzden dizleri hasar aldı)
    Dostum çok geçmiş olsun. Yıllar önce çok sevdiğim bir arkadaşımın köprücük kemiği kırılmıştı, baya sıkıntısını çekti umarım bir an önce iyileşirsin.

    Napolyon bir savaşı kaybettikten sonra komutanını çağırmış ve neden kaybettiklerini sormuş. Komutan 40 tane sebebi var demiş ve başlamış saymaya "1 barut bitti". Burda Napolyon komutanı susturmuş, "Tamam barut bittiyse zaten savaş bitti gerisini saymana gerek yok".

    Senin durum da biraz ona benziyor. "Viraja hızlı girdim" dediğin anda iş bitti, gerisi teferruat. Ekipmanın varmış-yokmuş, kazayı yaptıktan sonra pek bir anlam ifade etmiyor. Bizim sitede de bu işe yaklaşım biraz ilginç, çoğu sadece ekipman için uyarıyor veya tebrik ediyor, ama seni esas kurtaracak şey o değil. Hem kendi yeteneklerini, hem altındaki makinenin yeteneklerini, hem de gittiğimiz yolların kalite durumunu, trafiğin halini şöyle bir bakışla fark etmeyi öğrenene, anlayana kadar genel sürüş hızını düşürmelisin. Sadece viraj diye düşünme, 70-80 ile giderken aniden önüne çıkacak bir engelden kaçınma manevrası yapabilecek durumda olmalısın (durmak demedim bak kaçınma manevrası dedim, çünkü durduğun zaman da %50 şansın var, arkadan gelen duramayıp sana vurabilir).

    Tekrar geçmiş olsun.

  12. #32
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Geçmiş olsun , tam olarak nerede düştün merak ettim.?

  13. #33

    Üyelik
    05 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Dominar 400 - V15
    Herkese geçmiş olsun dilekleri için tekrardan teşekkürler.

    @zulu, izmir yolu üzerinden mudanya, tirilye yoluna sapan karacabey zeytinlik yolunda, eşkel'e 1km kala sert bir viraj var. Geçersen aha burasıymış dersin zaten

    @aguler83, Hocam 3 ay sonunda omzunu yukarı kaldırabiliyor musun ? Birde motosiklette fren yaparken batma yapıyor mu ? ( Motosiklet kullanmıyorum şuan nerden biliyorsun battığını diye sormayın )

  14. #34

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Alıntı Coorai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sırada yolda duran arabadan çıkan bir kadın " - Kaskı çıkartalım hava alsın" demesinin üzerine "-Boynum kırıldıysa beni öldürmek için çok güzel bir yöntem." diye bağırdım. Kadın sustu. Başka bir adam gelip "-Kaskın altına yastık koyalım" diyince de. "- Abla beni öldürmekten vazgeçti sen neden ısrarcısın" diye seslendim. Bunun üzerine arkadaşım "-Hiçbiyerine dokunmayın!" diye bağırdı.
    Çok geçmiş olsun fakat iyi niyetle yardım etmeye çalışan insanlara karşı bu nedensiz agresiflik hoş olmamış. Neticede sizi görüp durmadan gitmek yerine yardım etmeye çalışmışlar.

  15. #35
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Melbourne, Avustralya
    Motosikleti
    CBR 500 R
    geçmiş olsun, köprücük kemiğimi ben de kırmıştım. alçıya alınamayacak bir eklem olduğundan iyileşme işi biraz hassasiyet gerektiriyor, yatarken özellikle, yüz üstü yatıp kolu yatağın yanına almak gerekiyordu. benim ekleme yakın kırıldığı için ameliyatla sabitlemişlerdi, sonra 1 ayda aşağı yukarı spor bile yapabilecek konuma gelmişti.

    umuyorum sizin de güzel bir iyileşme süreciniz olur.

  16. #36

    Üyelik
    05 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Dominar 400 - V15
    Bana doktor hiçbişey söylemedi hocam. 6 hafta 8 bandajını takacaksın dedi o kadar. 1 ay oldu ve ben onu kendim çıkardım, şuan ağrı sızı yok.

  17. #37
    safak3457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS
    Geçmiş olsun arkadaşım.

    Motoru ilk satın aldığım gün turlamaya çıktım ve Kurtköy civarında bir alanda motosiklet sürüş teknikleri eğitimine rastgeldim. Yolda geçerken gördüm yani. İzin isteyip izlemeye koyuldum kenardan. Kukaları daire şeklinde dizip kursiyerlere viraja giriş motoru yatırma ve sabit hızda dönüşleri gösteriyorlardı. Kukaların ortasında duran eğitmen sürücülerden viraja ya da kukalara değil. Kendisine bakmalarını istiyordu. Sonraki turlarda ortadan çekildi ve görebildekleri en uzak noktaya bakmalarını istedi. Bu da ancak; başımızı lastik ekseninden 90 derece açıyla viraj yönüne doğru çevirerek olabiliyormuş. 1 dersi izleyip ayrıldım.

    Virajlara girerken hep bu tekniği kullanarak dönüyorum.

    Birde geçen racing ler için bir videoya rastladım. Virajı kaçıran kişinin reflex olarak verdiği panik tepkileri ve virajı alamayınca motor eksenin dik neslere takılıp kalmaları gösteriliyordu. Evet reflexlerimizi (otomatikleşmiş haretlerimizi) kontrol etmeye çalışarak motor sürüyoruz.

    Düz yolda üstte anlattığım yöntem işe yarasada. Şehir içinde mesela bir yoncada sağa sola gelen var mı diye bakmaktan işe yaramıyor bazen.

    Pulsarım var. Orjinal lastiklerim var. Lastiklerin üzerlerinde de korku izlerim var (motoru yatırmayanlar da lastik üzerinde oluşuyor) Lastiğin yanaklarını yeterince aşındıramıyorum. Bu da motoru yatıramıyorum anlamına geliyor.

    Pulsar'da vites geçişlerini öğrenelim. 2 sene sonra da 250 lik Honda ile motor yatırmayı öğreniriz artık.


    Geçmiş olsun demek için geç kalmışız. Geçtiğini söylemişsin zaten Tekrarı olmasın inşallah. Kazasız günler.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)