Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

HJC FG-17 ve ya BELL QUALIFIER

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Arkadaşlar iki kask arasında kaldım. Amazon aracılığı ile alacağım aralarında çok fark yok 100 $ civarı fiyatları var. Tecrübe eden kimse var mı ? Hangisini almalıyım ? Şimdiden teşekkür ederim. (Motorum r25)


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    JuxtaCrucem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 390 ABS
    İkisi arasında kalıp, motoin.de adresinden HJC siparişi verdim.
    600 lira gibi bi fiyata satın aldım. Tabiki + vergi.

    Açıkcası ikisini de kullanmadım fakat kabuk farkından dolayı HJC seçimi yaptım.

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    mağzaya gidip dene hangisi daha geniş açılı gösteriyorsa sana onu al, at gözlüğü gibi sağ soldan kısmasın yanii, yoksa qualifer derim

  4. #4

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Yorumlarınız için teşekkür ederim. Denemeyi "bell" de yapabildim. Bayiide hjc göremedim malesef.
    Juxtacrucem bey; kabuk farkı önemli ise bende tercihimi hjc den yana kullanayım o zaman. Biraz aydınlatır mısınız?
    Velizrsln bey; bell de görüş açısı olarak bakmak hiç aklıma gelmedi açıkcası :/ önemli bir husus aslında...

  5. #5
    JuxtaCrucem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 390 ABS
    Alıntı eskmeta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlarınız için teşekkür ederim. Denemeyi "bell" de yapabildim. Bayiide hjc göremedim malesef.
    Juxtacrucem bey; kabuk farkı önemli ise bende tercihimi hjc den yana kullanayım o zaman. Biraz aydınlatır mısınız?
    Velizrsln bey; bell de görüş açısı olarak bakmak hiç aklıma gelmedi açıkcası :/ önemli bir husus aslında...
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaskların dış yüzeyinin çok kabaca 2 görevi vardır. Birincisi kafaya gelen sert cisimlerin kask içine girmesini önlemek, ikincisi ise düştüğümüzde kafayı yere vurursak yol ile kafamız artasında güvenilir ve sağlam bir sürtünme yüzeyi sağlamak. Kaskınızı ciddi ve güvenilir bir markadan seçiyorsanız, hem ABS/policarbon malzemenin hem de fiberglas malzemenin aynı korumayı sağlayacağınıu düşünüyorum.

    Bu iki malzemenin korumaları arasındaki fark çarptıkları yüzeyde ortaya çıkar. Biliyoruz ki çarpma enerjisini absorbe etme görevi, asıl olarak kaskın içindeki köpük malzeme tarafından yerine getirilir. Düz ve sert bir zemine çarpan policarbon kabuğa sahip bir kaskın dış yüzeyi, fiberglass olana göre daha fazla esner. Böylece darbe, kaskın içindeki köpük malzemeye ilave olarak bir miktarda dış kabuk tarafından emilir. Yani köpük, kafatası ile polikarbon kabuk arasında iki taraftan sıkışır ve darbeyi sönümler. Dolayısıyla beyin daha az darbe alır. Ancak kaskı sert ve kenarlı bir yüzeye çarparsanız bu sefer polikarbon dış kabuk içerideki köpüğü kıracak kadar baskı yapabilir ve köpük tabaka görevini yerine getiremeyeceği için (veya formu bozulduğundan darbeyi eskisi kadar etkili bir şekilde absorbe edemeyeceği için) beyin daha fazla darbeye maruz kalabilir. İşte tam burada fiberglas dış kabuk devreye girer. Daha sağlam ve sert bir dış yüzey sağladığı ve polikarbon yapıya göre içeriye doğru daha az esneyeceği için, kenarlı yüzeylere çarpıldığında kırılarak ve tabakalara ayrılarak darbenin etkisini azaltır ve içteki köpük tabakasının sağlam kalmasını yardımcı olur.

    Kısaca polikarbon ve fiberglas dış kabuğun etkileri, kafayı nereye çarpacağınıza bağlıdır Gidip donk diye asfalta vurursanız kafayı, teorik olarak policarkon dış yapıya sahip bir kaskın daha iyi koruyacağını söyleyebilirsiniz. Yok eğer düştünüz ve kafayı refüjün kenarına vurursanız yine teorik olarak fiberglas bir dış kabuk kafanızı daha iyi koruyacaktır.

    Sanırım yukarıda bir arkadaşın dediğinin tam tersi gibi oldu söylediklerim ancak bilimsel gerçekler böyle

    Ayrıca polikarbon kasklar diğerlerine göre biraz daha hafif oluyorlar.

    Kişisel tercihim kafamı, dış kabuğu fiberglas bir kaska emanet etmek olurdu. Şimdiki kaskımda olduğu gibi.

    Kaskların testleri konusuna gelince. Sharp testlerinin dikkate alınmasını tavsiye ederim ancak bende yeni bir kask alma arifesinde olduğum için şunu söyleyebilirim. Sharp testlerinde sanki Avrupalı üreticiye hafiften bir kıyak geçiliyor Shoei'nin Arai'nin birçok kaskı, Avrupa'lı kasklardan daha düşük derece alıyor. Yani bu testlere ihtiyatla yaklaşmanızı öneririm. Kask testleri konusunda diğer büyük otorite Snell Foundation.

    http://www.smf.org/home

    Bu adamlar gönüllü bir kuruluş. Kask üreticileri de kasklarını test için bu kuruma gönüllülük esasına göre gönderiyorlar. Bildiğiniz gibi Sharp bir İngiliz devlet kuruluşu. Yani politik/ekonomik kaygılar, yapılan testlerin önüne geçebilir. Ancak dediğim gibi Snell Foundation gönüllü bir kuruluş. Web sitelerine girip testleri nasıl yaptıklarını okursanız daha güvenilir bir standartları olduğunu göreceksiniz.
    Yukarıdaki alıntıda forumdan bir arkadaş daha önce kabuklar ile ilgili güzel bi açıklamada bulunmuş, onu okumanızı tavsiye ederim.

    Bu arada kaskı 27.09.2017 tarihinde sipariş vermiştim. Bu gün geldi, baya hızlıydı şaşırdım açıkcası.
    93 TL gümrük vergisi ödedim.
    Kaskı inceleme fırsatı buldum. Daha önceki kaskım AGV K5 idi. Onunla arasında pedlerde bi fark görebildim. Biraz daha orta halli kullanılmış pedler HJC'de. Onun dışında yanında pinlock gönderilmesi de güzel bi ayrıntı. Özellikle önümüzün kış olduğunu düşünürsek.
    25-30 dakika kadar kafamda durdu, herhangi bi sıkıntı yaşamadım. Tavsiye edebilirim.

  6. #6
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Hjc fg17 ses konusunda nasıl acaba?

  7. #7

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    MT25-abs
    Bell Qualifier kullanıyorum, memnunum.

  8. #8
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Bu iki kask arasında çok büyük bir fark var. FG-17 ile dik ve rahat oturuş biçimiyle seyahat ederseniz, supersport motosiklet kullanıcıları için tasarlandığından aerodinamizmi bozmanız sebebiyle müthiş bir uğultu ve rüzgar tecrübe edeceksiniz. Qualifier kask ile supersport pozisyonunda seyahat ederseniz, tur ya da şehiriçi kullanım maksadına tasarlanmış bu kask yine maksadı dışında kullanıldığından yine uğultu ve gürültü ile karşılaşacaksınız.

    Hatta Qualifier ile 140 km hızın üzerine çıktığınızda eğik pozisyonda başınızı sağa ya da sola çevirdiğinizde kaskın içine o kadar fazla hava giriyor ki vizör tamamen açılıyor. Tecrübe ile sabittir.

  9. #9
    tifosi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2003
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC 750 X
    Bell Qualifier NC 750X motorun oturuş pozisyonuna uygun mudur.

  10. #10
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli Leoncino Cinquecento
    Kesinlikle FG 17 snell den geçmiş ve daha iyi malzemeye sahip. Ayrıca Qualifier çok sesli bir kask. İkisi kıyas kabul edilmez. 2 Bell eskittik
    FG17 çok daha iyi tekrar edeyim.


    Bajaj Modellerinde Büyük Fırsat
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)