Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklette kriter: Çok gitsin az yaksın. Hero teknolojisi ile az yakıt uzun yol

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Türkiye’de motosiklet tutkunu 2 bin 700 kişi arasında yapılan araştırmaya göre, motosiklet almayı düşünenler önce motorların yakıt sarfiyatına, sonra uzun ömürlü olmasına ve performansına en son olarak da dizaynına bakıyor.

    Motosiklette kriter
    Çok gitsin az yaksın

    Petrol ve yakıt harcamalarına ödediğimiz bedel ile Avrupa ülkeleri arasında birinciyiz. Ülkemizde kişi başına düşen gelirin yüzde 34'ü petrol ve ulaşım harcamalarına gidiyor. Bu oran Yunanistan da 25, İtalya da 15, Norveç ise yüzde 7 civarında. Avrupa ülkelerinde genelinde ise yüzde 8 ile 25 arasında değişiyor.



    Türkiye de yakıtın pahalı olması ulaşım giderlerini de yansıyor. Tabii ki yakıt pahalı olunca ulaşım ücretleri de alıp başını gidiyor. Yakıta ödenen para, yakıt sarfiyatı az olan taşıtları çok daha önemli bir hale getiriyor.

    Yakıt harcaması en az olan araçlardan birisi de motosiklet. Bu nedenle ülkemizde motosiklet kullanımı da son yıllarda belirgin bir şekilde artış yaptı. Ancak motosiklet almak isteyenler alacakları motosikletin yakıt sarfiyatının az olmasına çok dikkat ediyor. Az yakıt harcayan modeller tercih ediliyor. Hindistan’ın dünyaca ünlü Hero Motosikletleri Türkiye yetkilisi Soysal Group'un bayileri arasında yaptığı araştırmaya göre son yıllarda motosiklette en çok aranan özelliklerin başında yakıt sarfiyatının geldiğini ortaya çıktı.

    DİZAYN ÖNEMLİ DEĞİL

    2 bin 700 kişiyle yapılan anketten çıkan sonuçlara göre motosiklet almayı düşünen kişiler motorların az yakmasına uzun ömürlü olmasına, ardından performansına en son olarak da araçların şekline bakıyor. Türkiye'deki motosikletler genel olarak bir litrelik yakıt ile ortalama 25-65 kilometre arasında yol gidebiliyor. Bu rakam, motorun cinsi ve hacmine göre değişiyor. Motosiklet kullanan sürücüler için son derece önemli olan yakıt sarfiyatı benzinin pahalı olması nedeniyle son yıllarda ürün seçiminde en önemli nedenlerden birisi oldu.

    BİR LİTRE İLE 80 KİLOMETRE

    Bu arada yakıt teknolojisinde dünyanın en iyilerinden olan Hindistanlı Hero Motor, Ar-Ge laboratuvarlarında dört farklı teknoloji ile motor üretiyor. Bu teknolojiler 650 mühendis tarafından yapılan bir yıllık bir çalışma sonrasında geliştirildi. Bu motorlarla bir litre benzinle 80 kilometreye kadar yol almak olası. Üretilen motosikletlerin motoru girdap yöntemi ile yanma ve ateşleme teknolojisine sahip. Özel 4 farklı teknolojiyi birlikte kullanan mühendisler, motor cins ve segmentine göre kullanıcı alışkanlıklarına duyarlı sistem oluşturdu. Motosikletlerde gaz tepkimelerine göre yakıtı dengeleyen bir yöntemi baz alan sistem geliştirdi. Bu, yanma ve ateşlemeyi optimize eden özelliklerle de desteklendi. Bu sayede Hero motosikletleri bir litrelik yakıt ile uzun yolda 80 kilometreye kadar yol alabilir hale geldi. Şehir içi kullanımda ise bu menzil 65-70 kilometreye civarında. Bu teknoloji ile ideal şartlarda 1,5 litrelik benzinle 100 kilometre yol alması olası hale geldi.



    HERO KİMDİR?

    Hero, Hindistan merkezli bir motosiklet üreticisi. Yılda 7 milyon adet üretimi ile konusunda dünyanın en büyüğü. Üç fabrikasında toplam 12 bin kişi çalışıyor. 19 model üretiyor. Bugüne kadar 50 milyon adedi aşan üretim yaptı. Hindistan pazarının yüzde 50'sine hâkim. 1983 yılında Japon Honda ile ortak oldu. Ortaklık 28 yıl sürdü. 2011 yılında Honda ile yollarını ayırdı. Kalitesi ile Japon ve Avrupalı üreticilerle yarışan Hero, 2014 yılında Türkiye pazarına girdi. Soysal Group ile anlaştı. Türkiye’ye yayılmış 110 noktada satış ve servis hizmeti vermeye başladı. Ürettiği modellerin uzun ömür ve düşük yakıt özelliğinden dolayı Hindistan pazarında “Babadan oğula miras” veya “Doldur, kapat, unut” gibi sloganlarla bilinen Hero’nun Türkiye sloganı ise “az yakar, çok gider.

    www.heromotocorp.com - www.heromotosiklet.com

    HERO’NUN YAKIT SİSTEMLERİ

    FI(Fuel injection)Yakıt enjeksiyon sistemi. Yakıtı püskürtme esasına dayanan bu sistem karbüratörlü araçlara nazaran daha fazla yakıt ekonomisi sağlar, daha az zararlı egzoz gazı salınımı yapar, yakıtın daha kaliteli ve kontrollü bir şekilde yanmasını sağlar.
    APDEV (Advanced Pro-Series Digital Variable Ignition System)Gelişmiş pro serisi dijital değişken ateşleme bujilerin bir sensor vasıtası ile kontrollü olarak ateşlenmesini üst seviyede yakıt ekonomisi sağlar.



    ASFS (Advanced swirl flow induction system) Gelişmiş girdap akımlı indüksiyon sistemi

    Hero MotoCorp’a özel bu teknoloji ile yanma odasındaki yakıt karışımının bir girdap devinimi ile hareket ederek yanması, üst seviyede yakıt ekonomisi ve çevreye en az zararlı egzoz atığı salınmasını sağlar. Bu sistemde yakıt karışımı silindir duvarına paralel olarak döner, tıpkı çay içine atılan şekerin kaşıkla karıştırılarak tamamen erimesi ve tatlanması gibi son damlasına kadar yakıttan maksimum verim sağlanır. Egzoz atığındaki yanmamış yakıt oranı minimum seviyeye indirgenerek çevreye en az negatif etki sağlanır.



    ATFT(Advanced tumble flow induction system) Gelişmiş Karıştırıcı Akımlı İndüksiyon Sistemi.

    Bu teknoloji de Hero MotoCorp’a ait özel bir teknolojidir. Bu sistemde de yakıt karışımı silindir duvarına dik olarak döner, motosikletten maksimum güç, minimum çevresel atık ve maksimum yakıt ekonomisi sağlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Burdaki modeller karburatorlu. Fiyatlar fahiş. Alttaki iki teknoloji aynı motora aynı anda uygulanamaz. 1 lt ile 80 km işine de inanmıyorum. O paralara aslan gibi ybr cbf alınır.
    Mengu16 bunu beğendi.

  3. #3
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Diğer motorlardan alıp 1 yılda şu kadar benzin masrafı yapacağınıza 1 yıllık yakıt paranızı önden bize verin olmuş bu olay.

    Bizim türk milletinin "dizel araç az yakıyor abi" olayı..

    5 yıldır opele biniyorum ben benzinli aldım.
    52.000 TL
    5 yıldır opele biniyor arkadaşım oda dizel tercih etti. Aynı model motor 2 lt.
    68.000 TL

    Yıllık 10 bin km yapıyorum.
    5 yılda 15.000 TL yakıt parası vermişim.

    Arkadaşta yılda 10 bin yapıyor diyelim.
    5 yılda 11.000 TL yakıt parası verdi.

    Hesaba gelince benim ki dizel az yakıyor diyor.
    Alırken 16.000 önden dizel diye yakıt parasını verdin zaten + 5 yıl bindin 11.000 yakıt ile beraber sana maliyeti 27.000
    Benzinli alaydın 12.000 TL daha az para çıkacaktı cebinden.


    Adam halen dizel az yakıyor diyor.
    He he dedim tamam senin araç az yakıyor haklısın.
    Büyük düşünme yeteneği Allah tarafından verilmemiş ne yapalım, Kafa o kadar basıyor işte. 1 depoyla şu kadar km gidiyor diye kendini avutuyor
    newmoto76, araltı ve essegesse bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer motorlardan alıp 1 yılda şu kadar benzin masrafı yapacağınıza 1 yıllık yakıt paranızı önden bize verin olmuş bu olay.

    Bizim türk milletinin "dizel araç az yakıyor abi" olayı..

    5 yıldır opele biniyorum ben benzinli aldım.
    52.000 TL
    5 yıldır opele biniyor arkadaşım oda dizel tercih etti. Aynı model motor 2 lt.
    68.000 TL

    Yıllık 10 bin km yapıyorum.
    5 yılda 15.000 TL yakıt parası vermişim.

    Arkadaşta yılda 10 bin yapıyor diyelim.
    5 yılda 11.000 TL yakıt parası verdi.

    Hesaba gelince benim ki dizel az yakıyor diyor.
    Alırken 16.000 önden dizel diye yakıt parasını verdin zaten + 5 yıl bindin 11.000 yakıt ile beraber sana maliyeti 27.000
    Benzinli alaydın 12.000 TL daha az para çıkacaktı cebinden.


    Adam halen dizel az yakıyor diyor.
    He he dedim tamam senin araç az yakıyor haklısın.
    Büyük düşünme yeteneği Allah tarafından verilmemiş ne yapalım, Kafa o kadar basıyor işte. 1 depoyla şu kadar km gidiyor diye kendini avutuyor
    Millet olarak Hintliler gibi Rasyonel düşünme kafasını hakikaten kaybettik çok basit hesaplamaları artık yapamaz olduk. Varsa yoksa şehir efsanesi "dizel olsun mutlaka"

    İyide aynen örnekteki gibi sen dizele daha çok para vermişsin bu bir. İkincisi ise dizel araçla 5 yıldaki servis masrafın benzinli ile kıyaslar isek x3 olmuştur. Ayrıca garanti dışında çıkabilecek muhtemel arızalarda örn. Mazot pompası 2 tl iken bu benzin pompası 0,5 TL dir. Enjektörleri hiç söylemiyorum bir tanesi bin eurolardan başlıyor... Bukadar açık matematik varken dizel de dizel diye tutturan halkım alın dizelleri az yakıyor evet ) Sizden hem satarken hemde servise gittiğinizde dizel araba lükslüğünü hissettirirler merak etmeyin.

    1.2 , 1.4 benzinli motorun 5 yıllık işletme maliyeti dizelden çok çok ucuzdur ve olası arızadan kaynaklı onarım maliyetide çok çok düşüktür..
    Mengu16 ve araltı bunu beğendiler.

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Konu dizele nasıl geldi yahu?????

    Dizel araba ekonomik olduğu için alınıyor arkadaşlar.
    Yani sadece az yaktığı için değil.
    Petrol satan ülkeleri saymazsak dünyada Türkler ve Almanlardan başka benzinli arabaya binen keriz pek kalmadı.
    Sanıyorum sebebi güçlü arabaya binme hevesi ama artık dizeller de benzinlinin gücünü yakaladı.
    Kısa süre içerisinde Türkiye'de de benzinli otomobil satışları düşmeye başlar.

    Hero'ya gelince.
    Bir ara HM Honda vardı.
    Sanıyorum bunlar üretiyorlardı.
    Ortada gezen tek bir tane bile görmediğime göre demek ki pek öyle babadan oğula motorlar değiller.
    Modelleri bir incelemek lazım.

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Millet olarak Hintliler gibi Rasyonel düşünme kafasını hakikaten kaybettik çok basit hesaplamaları artık yapamaz olduk. Varsa yoksa şehir efsanesi "dizel olsun mutlaka"

    İyide aynen örnekteki gibi sen dizele daha çok para vermişsin bu bir. İkincisi ise dizel araçla 5 yıldaki servis masrafın benzinli ile kıyaslar isek x3 olmuştur. Ayrıca garanti dışında çıkabilecek muhtemel arızalarda örn. Mazot pompası 2 tl iken bu benzin pompası 0,5 TL dir. Enjektörleri hiç söylemiyorum bir tanesi bin eurolardan başlıyor... Bukadar açık matematik varken dizel de dizel diye tutturan halkım alın dizelleri az yakıyor evet ) Sizden hem satarken hemde servise gittiğinizde dizel araba lükslüğünü hissettirirler merak etmeyin.

    1.2 , 1.4 benzinli motorun 5 yıllık işletme maliyeti dizelden çok çok ucuzdur ve olası arızadan kaynaklı onarım maliyetide çok çok düşüktür..
    Şimdi, basit matematikle hepsi doğrudur fakat şu da var ki hiç kimse aradaki farkı yakıt parası olsun diye kenarda tutmuyor. Bir yerden bir yere giderken "Ulan yemeğe gideceğiz ama şu kadar da benzin yakacağız, değmeyecek" diye düşünmek de var işin ucunda. Dizel araçta binip gidiyorsunuz. İkinci ama aslında daha önemli konu ise 1.6 litre 150 Nm tork veren atmosferik motorlu bir araçla 350 Nm tork veren 2.0 litre turbodizel aracın sürüş zevklerini asla aynı olmayacağıdır. Sürüş zevkine de veriyoruz o parayı ama tabi bu kısım kişisel tercihe girer. Ben bu sebepten her zaman dizeli tercih ederim.

    Hero'ya gelirsek, EFI demişler ama Hero'nun hangi modelinde EFI var merak ettim ? Ben bilmiyorum ya da gözden kaçırmışım. Yakıt tüketimlerine ve kalitelerine bir sözüm yok ama o titreşimlerini düzeltmedikleri sürece yarı fiyatına bile verseler asla o motorları almayacağım.

  7. #7
    oknglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ Çerkezköy Kapaklı
    Motosikleti
    Asya Nostalji 125 , Pulsar 200NS
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer motorlardan alıp 1 yılda şu kadar benzin masrafı yapacağınıza 1 yıllık yakıt paranızı önden bize verin olmuş bu olay.

    Bizim türk milletinin "dizel araç az yakıyor abi" olayı..

    5 yıldır opele biniyorum ben benzinli aldım.
    52.000 TL
    5 yıldır opele biniyor arkadaşım oda dizel tercih etti. Aynı model motor 2 lt.
    68.000 TL

    Yıllık 10 bin km yapıyorum.
    5 yılda 15.000 TL yakıt parası vermişim.

    Arkadaşta yılda 10 bin yapıyor diyelim.
    5 yılda 11.000 TL yakıt parası verdi.

    Hesaba gelince benim ki dizel az yakıyor diyor.
    Alırken 16.000 önden dizel diye yakıt parasını verdin zaten + 5 yıl bindin 11.000 yakıt ile beraber sana maliyeti 27.000
    Benzinli alaydın 12.000 TL daha az para çıkacaktı cebinden.


    Adam halen dizel az yakıyor diyor.
    He he dedim tamam senin araç az yakıyor haklısın.
    Büyük düşünme yeteneği Allah tarafından verilmemiş ne yapalım, Kafa o kadar basıyor işte. 1 depoyla şu kadar km gidiyor diye kendini avutuyor
    Bende bunu çoğu arkadaşıma tanıdığıma anlatamamışımdır. Aynen benzer şekilde örneklerle anlatıyorum aldığım cevap ama dizel bu hem mazot daha ucuz hem daha az yakıyor bla bla bla... :D


    Bu arada hero pek tutmadı sanırım ilk girdiğinde fiyatları çok yüksekti modellerde çok cezbedici değil. Bajajın altında ezildi hero fazlada sürmez gibi geliyor bana. Sağlam bir firma daha farklı bir politikayla almazsa , piyasadan kaybolur gider

    yakıt muhabbetini bajaj içinde yapıyorlardı 1 lt ile 70-75 km diye sonra çıktıki 40-45 km ile gidersen anca yakalıyorsun o değerleri , hikaye bunlar

  8. #8
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Insignia 1.6 turbo 180HP cosmo
    Insignia 2.0 turbo 160HP cosmo

    Maximum süratte, gürültüde, ağırlıkta her şeyde geride dizel. Vergi dilimi var birde..
    Ayrıca arkada çift egzos niye benzinlide var diye deli olmuştu.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Ben ford focus 1.6 Tdci kullanıyorum araç olarak. Yakıt bakim falan hesaplayinca çok farketmez ama 1.6 atmosferik araçların bir çoğundan daha seri ve daha güçlü. Arkadaşıma aynı arabanın benzinli olanını aldık bir de lpg uygulaması ile resmen gitmiyor araba. (Not: senede 20-25 bin km taş bende. 2006da sıfır almıştık 260 bine dayandı km) aradaki performans bence fazladan ödediğim bedele değer. Bu performansı aynı araçta 2000 cc atmosferik motor ile elde edebilirim ki o da vergi ve yakıt olarak üzer. Ayrıca turbolu araçların bakım maliyetleri yüksektir. Benzinli de olsa bu durum böyle. O yüzden 1.8 t insignia alıp masrafı az diyemeyiz. Üstelik benzinli araca da lpg uygulanamaz sa o yakıt karşılanması çok zor düzeylerde oluyor.

  10. #10
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    konu motosikletten ne ara dizel-benzinli araba muhabbetine geldi yav

  11. #11
    jrscout - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2006
    Arkadaşlar, Dizel ve Benzinli araç farklılık ve avantajlarını gidin otomobil forum sitelerinde paylaşın. Olur olmadık yerlere gitmiş konu. Şimdi burada size benzinli ve dizel araç teknolojilerini anlatmaya başlarsam, hayatınızda belkide ilk defa duyacağınız terim ve hesaplar çıkar ortaya. Bunun yeri burası değil. Hero markası yakıtta o kadar iddalıymış ki, bayilerde test ettiriyorlar, tutmazsa almazsın. Titreşim olayına gelince sadece bir modeli yani Thriller modelinde bu şikayet olmuş. Tabiki vibrasyon olayı da göreceli bir kavram. Seko arkadaşımızın bu araçlar ile ilgili test yazısını hatırladım da, vibrasyon var dediği yazısının altına, bir başka test eden arkadaşımız, bu vibrasyon beni fazla rahatsız etmedi, hatta TVS Apachi'den daha az vibrasyon var demişti. Bu araçların sıkıntı ve şikayet yazılarını da araştırın. Sonra değerlendirin lütfen.

    Saygılar,

  12. #12
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    ben bu işe inanmıyorum. rüzgarsız yolda 50 kg ufak tefek bi adamla 50 km hızı geçmeden yapıyorlar testleri. bajaj discover da sözde 1 lt ile 70 km yapacaktı 35-40 zor yapıyor kullanıcıların söylediklerine göre
    Mengu16 bunu beğendi.

  13. #13
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Insignia 1.6 turbo 180HP cosmo
    Insignia 2.0 turbo 160HP cosmo

    Maximum süratte, gürültüde, ağırlıkta her şeyde geride dizel. Vergi dilimi var birde..
    Ayrıca arkada çift egzos niye benzinlide var diye deli olmuştu.
    Dizel kullanmayı beceremiyorsunuz demekki...

    Ki konu da sizin arkadaşınızla dizel konusunda sidik yarışınız değil.İnanın çok fazla lgilenen olduğunu sanmıyorum...

  14. #14
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı mozgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dizel kullanmayı beceremiyorsunuz demekki...

    Ki konu da sizin arkadaşınızla dizel konusunda sidik yarışınız değil.İnanın çok fazla lgilenen olduğunu sanmıyorum...
    Ağzına sağlık

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Petrol satan ülkeleri saymazsak dünyada Türkler ve Almanlardan başka benzinli arabaya binen keriz pek kalmadı.
    Bu doğru değil. Avrupa dışında dünya benzinli arabaya biniyor. Amerika, Güney Amerika, Çin, Rusya, Kore, Afrika, vs. Dünya küçük değil.

    Benzinli motora göre torku fazla olsa da gücü az, zararlı emisyonu daha fazla. Bu iki etkeni benzinli motor ayarına getirince de ciddi fiyat ve bakım dezavantajı oluşuyor.

    Hele hele son VW skandalından sonra ciddi darbe aldı dizel. Hidrojenli fuel cell, ve eğer piller ucuzlarsa da elektriğe kayış söz konusu.

  16. #16

    Üyelik
    28 Ağustos 2014
    Galiba şunu söylemek istemiş Hero; "yeni model getiremiyoruz ama elimizdekilere bir bakın derim."

  17. #17
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Hero pleasure kullanıyorum. İşyerinin motoru. 2500 km oldu. Yakıt olarak 5 litre yakıtla 200 km'ye yakın gidiyor. Ama motorun performansı gerçekten kötü. Rampalar falan gerçekten pişman ediyor insanı bindiğine. Keşke daha fazla yaksa da Adam gibi gitse

  18. #18

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Kimse kusura bakmasin. Dizel kisa omurlu ama performanslidir. Rampada kalmaz benzinli gibi. Yakiti ucuzdur.Sesini pahali arabalarda cozduler. Ama benzinli gibi devir cevirme keyfi alamazsin (kisiye gore degisir). Bakim masrafi fazladir.

    Dermisin dizel araba alirmisin. Evet sadece rampadaki performansi icin alirim

    Edit: benzinli motor mudavimi

  19. #19

    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Fiyat olarak neredeyse Spacy nin yarısı. Bazı yerler kampanyayla 3400 e bırakıyor hem de 9 taksitle. Yokuşlarda 50 cc lik today gibi bayılacaksa değmez bence. Zira 1 litre ile 40 km anca gidiyor(muş)...80 km külliyen yalan.

  20. #20
    essegesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul kadıköy
    Motosikleti
    Kymco New Grand Dink 250--Honda CB 900F Hornet
    Dizel'in kısa ömürlü olduğunu ilk defa duyuyorum.

    Teknik olarak dizel motorlar,yüksek devir çeviremedikleri için çok daha uzun ömürlüdür.hele yeni teknoloji ile inanılmaz sağlam ve performanslı motorlar üretiyorlar.

    Ama benzinlinin de dizelin de kendine göre avantaj ve dezavantajları olduğu da gözardı edilemez.benim fikrimce,eğer aracı çok yoğun kullanmıyorsanız,dizel gereksiz.Çünkü,bakım maliyetleri çok yüksek.
    cenkito ve mozgur bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)