Kızaklı Bariyerler Yaygınlaşıyor
-
Kızaklı bariyer, gördüğünüz gibi içe doğru katman katman bölümlerden oluşuyor. Darbe anında, içeri katlanıyor ve etkiyi azaltıyor. Yapılan denemeler tatmin edici olunca, uygulama kent geneline yayıldı.
ESKİDEN GİYOTİN GİBİYDİ
Otoyollarda meydana gelen kazaların büyük kısmı, kontrolden çıkan araçların bariyerlere çarpmasıyla gerçekleşiyor. Özellikle de yol ayrımlarında, asfaltın orta yerine doğru uzanan bariyerler büyük tehlike oluşturuyor. Araçlar, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesiyle işte bu yol ortasına uzanan bariyerlere çarpıyor, paramparça oluyor. Tabii aracın içinde bulunanlar da ağır yaralar alıyor. Özellikle de motosiklet sürücüleri risk altında. Zira bariyerlere çarparak hayatını kaybeden motosiklet kullanıcılarının sayısı hayli fazla.
DENEMELER BAŞARILI
İşte otoyollardaki bu tehlikeye karşı, yetkililer harekete geçti, raylı bariyer sistemi hayata geçirildi. Çarpma anında içeri doğru esneyerek aracın hızını ve çarpma etkisini azaltan, dolayısıyla hayat kurtaran bu kızak bariyerler önce, en kritik, en çok kaza olan noktalardaki yol ayrımlarına yerleştirildi. Birçok kazanın raylı bariyerlerle hafif şekilde atlatılması üzerine de sistem, kent geneline yayıldı. Son olarak da Okmeydanı’ndaki kavşak ayrımına darbe anında koruyucu olması için kızaklı bariyer konuldu. Olmayan yerler için de çalışmalar sürüyor.
Kaynak: Haberturk
Reklamlar
-
eskisinden iyi belki işe yarar
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
Onca insanın hayatını kaybetmesi ve yakınlarının acı çekmesi mi lazımdı bunların yapılması için.
-
Yol kenarlarındaki bariyerlerin de elden geçirilmesi lazım.
-
malumunuz bariyer ; demirleri yere sabitlenmiş (çakılmış) kazık demirlerine monte edilmiş plakalardan oluşuyor...bizi öldüren bu bariyerlerin altındaki giyotin görevi gören ana kazık demirleri ...kazada düşen beden bu kısımlara çarptığından ilk darbeyi alıp uzuv kaybı kaynaklı kanama dolayısıyla hastaneye yetiştirilemeden rahmete kavuşuyor...ama kimse bu çakılı demirlerin üst kısımlarındaki tehlikenin farkında değil...çoğu motorcu emniyet şeridinde ilk darbeyi alıyor ve bu bariyerlerin üst kısımlarına resmen çivileme düşüyor...en ağır darbe ve risk aslında üst kısım da...çok basit...bu bariyerler yerine beton kullanılmalı...şeridler birbirini görmeyecek şekilde yüksek olursa yola konsantre artar...hiçbir arac karşı şeride geçemez...beton bariyerler bence bu iş için birebir çözümdür...ne dersiniz...ama eğimli betonlar...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
-
mavibuz adlı üyeden alıntı
işte abicim bu tarz bloklardan oluşmalı...daha yüksek de olabilir...ama karşı şeridi görmeyecek şekilde...nedeni ise kaza olduğunda bende bakayım nolmuş la diyenlere de önlem olur...yola konsantre olmak için tünel gibi sağı solu görmemekde fayda var...
http://www.bortasyapi.com.tr/images/refuj.jpg
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
mete_han adlı üyeden alıntı
işte abicim bu tarz bloklardan oluşmalı...daha yüksek de olabilir...ama karşı şeridi görmeyecek şekilde...nedeni ise kaza olduğunda bende bakayım nolmuş la diyenlere de önlem olur...yola konsantre olmak için tünel gibi sağı solu görmemekde fayda var...
http://www.bortasyapi.com.tr/images/refuj.jpg
trinity bacımızın sürdüğü yol gibi olsa, hayat bayram olsa
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)