Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Türkiye Motosiklet Çalıştay'ı yapıldı. Motosiklet üretimi için destek müjdesi verildi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Tedarikçi Geliştirme Dijital Platformu Projesi’nin yılbaşında hayata geçeceği müjdesini vererek, “Bu projeyle; büyük işletmelerle KOBİ’ler bu platform üzerinden bir araya gelecek. Ürünlerin geliştirilmesi süreci daha sonra KOSGEB tarafından yani bizim tarafımızdan desteklenecek.” dedi.

    Motosiklet Endüstrisi Derneği’nce düzenlenen Türkiye Motosiklet Çalıştayı’nın açılışı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Varank, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, Türkiye Motosiklet Federasyonu Milli Takımlar Kaptanı ve AK Parti Sakarya Milletvekili Kenan Sofuoğlu’nun katılımıyla gerçekleştirildi. Bakan Varank, burada yaptığı konuşmada, dünyanın her yerinde şehirlerde mobilite seviyesinin arttığını ancak erişim, park, yoğun trafik gibi sıkıntıların şehir hayatını olumsuz etkilediğini, bu kapsamda motosikletin dünyada daha hızlı yaygınlaşmaya başladığını aktararak, e-ticarete olan talebin günden güne artmasının da sektör için önemli fırsatları beraberinde getirdiğini belirtti.

    FIRSAT PENCERESİ

    Varank, motosiklet sektörüyle alakalı olarak Türkiye’nin kendine has avantajları olduğuna dikkati çekerek, “Burada büyük bir gelişme potansiyeli olduğu hususunda sektör temsilcileriyle hemfikiriz. Diğer taraftan bakıyorsunuz büyüyen bir de elektrikli mobilite sektörü var. Tabii bunun otomobillerde olduğu gibi motosikletler üzerinde de önemli yansımaları oldu, olmaya devam edecek. Belki geleneksel motosikletlerin üretiminde dünyadan bir parça geride kalmış olabiliriz ancak elektrikli motosikletler hususunda önümüzde açık olan fırsat penceresini de şu anda yakalama imkanımız var. Bu manada etkili şekilde yol alabilmek için paydaşlarla sürekli iletişim halindeyiz, çalışmalarımızı yürütüyoruz.” diye konuştu.

    MOBİLİTE ARAÇ VE TEKNOLOJİLERİ YOL HARİTASI

    2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejilerinde koydukları bir hedef olduğunu, imalat sanayinde orta yüksek ve yüksek teknolojilerin payını yüzde 50’ye çıkaracaklarını, motosiklet, bisiklet, scooter gibi iki tekerlekli araçların da üzerinde özenle durdukları alanların başında geldiğini dile getiren Varank, Mobilite Araç ve Teknolojileri Yol Haritası kapsamında elektrikli araç kullanımının desteklenmesi yönünde hedefler belirlediklerini, bu yol haritasında yer alan hedefleri de hayata geçireceklerini ifade etti.

    MOBİLİTE ÇAĞRISI

    Bakan Varank, Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi Programı ile motosikletleri de destek kapsamına aldıklarını ve küçük konsept araçların da hamledeki mobilite çağrısı kapsamında desteklenmesine başlandığını belirterek Getgo firmasının elektrikli mobilite aracı geliştirme projesini hamle programı kapsamında kabul ettiklerini ve prototiplerin hazır olduğunu dile getirdi. Varank, sadece bu projenin başarılı olması halinde sağlayacağı katma değerin 5 yıl içerisinde 4,5 milyar liranın üzerinde olacağını vurguladı.

    TÜRKİYE’YE YATIRIM ÇAĞRISI

    “Bu dönemde yerli üreticilerimizin yatırımları var.” diyen Varank, “Bizim bu dönemde mutlaka büyük çaplı yatırımları, global markaları bu ülkeye kazandırmamız lazım. Borusan bir distribütör ama Borusan’ın sanayici ayağı da var. BMW’yi buraya çekebiliriz, Honda’yı, Yamaha’yı buraya çekebiliriz. Zaten şu anda tedarikçi olan firmalarımız da var, Türkiye’de bunların parçalarını üreten firmalarımız da var. Ben bu kürsüden kameralarda var açık çek veriyorum, burada biz Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak hangi teşviki verebilirsek, hangi desteği verebilirsek… Yeter ki bu firmalar buralara gelsinler, buradaki partnerleriyle ortak olabilir, kendileri bu yatırımları yapabilirler ama biz bunları desteklemeye hazırız yeter ki Türkiye yatırım yapsınlar. Üretim olsun, istihdam olsun ve elbette ihracat olsun.” ifadelerini kullandı.

    GÜVENLİ LİMAN

    Salgın ile birlikte Türkiye’nin üretimde dünyada bir merkez ülke konumuna gelmesinin de hızlandığına işaret eden Varank, bunu 20 yılda Türkiye kazandırdıkları sanayi ekosistemi sayesinde başardıklarını söyledi. Varank, “Bunu nasıl başardık? Tüm dünya kapanmaya giderken biz sanayimizi çalıştırarak aslında Türkiye’nin ne kadar güvenli bir liman olduğunu tüm dünyaya gösterdik. Buradan isim vereceğim kusura bakmasınlar Çin’de tedarikçiler telefonlarını açmazken bizim firmalarımız siparişlerini yetiştirmek için harıl harıl çalışıyorlardı. Dolayısıyla burada müthiş bir potansiyel var. Bu potansiyeli değerlendirelim. Yerli firmalarımız şu anda yavaş yavaş harekete geçtiler. Bunlar da değerlendirirsin, biz bunlara her türlü desteği vereceğiz” diye konuştu.

    FİRMALARA SESLENDİ

    Konuşmasında firmalara da seslenen Varank, “Türkiye’ye getirilen ürünlerde zaman zaman sıkıntılar yaşıyoruz. Zaman zaman farklı gösterimlerle farklı ürünlerin satıldığını görebiliyoruz. Kalitesiz ürünlerin piyasaya girebildiğini görüyoruz. İşte burada da bizim hem distribütörlerden hem üreticilerden ricamız lütfen bu yollara gitmesinler. Zaten geçen sene itibarıyla çok sıkı denetimlere başladık. Burada vatandaşın sağlığına zarar verecek ürünleri biz bu ülkede görmek istemiyoruz. Üstünde ne yazıyorsa o ürün satılsın, hangi standart gerekiyorsa o standartta bu üretimler, bu dağıtımlar yapılsın.” ifadelerini kullandı.

    MÜJDE VERDİ

    Bakan Varank, motosiklet endüstrisini destekleyecekleri birçok uygulamanın olduğuna işaret ederek, desteklere ilişkin bilgi verdi. Varank, bir müjdeyi de paylaşmak istediğini belirterek, “Yılbaşında Tedarikçi Geliştirme Dijital Platformu Projesi’ni hayata geçireceğiz. Şu anda otomotiv sektöründe büyük işletmelerin yerlileştirilmesine ihtiyaç duyduğu ürünleri tespit etmek ve bu ürünleri üretecek KOBİ’leri eşleştirmek bizim vasıtamızla oluyor. Yani manuel bir şekilde gerçekleşiyor. Ama Dijital Tedarikçi Platformu Projesi ile büyük işletmelerle KOBİ’ler bu platform üzerinden bir araya gelecekler, ürünlerin geliştirilmesi süreci daha sonra KOSGEB tarafından yani, bizim tarafımızdan desteklenecek.” diye konuştu.

    MOTOSİKLET ENDÜSTRİSİ

    Bunun gibi farklı uygulamaları paylaşmaya devam edeceklerini, teknoloji geliştirme anlamında da bir ivme yakalandığını aktaran Varank, “Daha çok yapacak işimizin olduğunun da farkındayız. Bu manada sıkı bir şekilde çalışmaya devam edeceğiz. Türkiye büyüyor. Türkiye sanayisi büyük bir ivmeyle şu anda gelişmeye devam ediyor. Ülkemiz yaptığımız altyapı yatırımlarıyla, yetiştirdiğimiz yetkin insan kaynağıyla her alanda zirveye oynamaya aday. Biz otomotiv endüstrisinde nasıl TOGG’la doğru zamanda, doğru teknolojiye yatırım yaptıysak, aynısını motosiklet endüstrisinde de yapabiliriz. Türkiye’nin önünde bu manada hiçbir engel olmadığına inanıyoruz. Aksine Türkiye’nin bu alanda birçok avantajı olduğunu görebiliyoruz. İnşallah bu avantajları en iyi şekilde kullanarak, en kısa zamanda motosiklet endüstrisinde de istediğimiz atılımı yakalayacağız.” dedi.





    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    milletin cebine para koyacağız diyen varank değil mi bu

  3. #3
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    arabalardan +10km fazla gidilmesi sonunda güzel olmuş olması gereken
    vergi oranı ne kadar düşecek belli değil onun dışında gerisi çöp havagazı
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    daelim s 3
    Yinemi Müjde...

  5. #5
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Üretim mi? Montaj olmasın o?
    Bir tane örnek verin lütfen, bu ülkede genel kullanıcı için son 30 yılda ne gibi bir kolaylık, iyileştirme sağlandı? O kadar motosikletle ilgili federasyon, dernek var hatta senatörümüz bile oldu, ama değişen ne? Yok...

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Duyduğum duyumlar çoğu marka 50cc stoklarını eritip yerine eskisi kadar çok 50cc model almıycakmış ne kadar doğru bilmem…
    yüksek ihtimal şu 125cc yasası çıkıcak gibi ..

  7. #7
    Şükrü Çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Benelli TNT 250/ Honda Dio 110
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duyduğum duyumlar çoğu marka 50cc stoklarını eritip yerine eskisi kadar çok 50cc model almıycakmış ne kadar doğru bilmem…
    yüksek ihtimal şu 125cc yasası çıkıcak gibi ..
    125cc yasası ne kadar doğru bilmiyorum ama ilk dediğin doğru. Tanıdığım bir kaç büyük motosiklet satış mağazası şimdiye kadar stok bitmeden 50cc motosiklet siparişi verirken artık elindeki stokları bitirmeye çalışıyor. Bence vardır bildikleri ya da duydukları.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)