Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kanuni motosiklet Türkiye'de tekrar üretime geçiyor !

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Bajaj'ın Türkiye Distribütörü de olan Kuralkan, sektöründe bir ilki gerçekleştirerek; satış ve pazarlamanın internet üzerinden yapılacağı "yeni iş modelini" devreye aldı. Kuralkan ayrıca, efsane model Kanuni"nin üretimine 3 yıl aradan sonra yeniden başlarken, 60 bin metrekarelik fabrikasında motosiklet "Kanuni ve Bajaj'ın" 11 farklı modelini üretecek.

    Düzenlenen toplantıda ikinci yatırım kararını da açıklayan Ata, ayda 5 bin adetlik motosiklet üretme kapasitesine sahip tesisi yeniden ekonomiye kazandırdıklarını söyleyerek "Adı efsaneleşmiş olan Kanuni markamızı 3 yıl aradan sonra tekrar üretmeye başlıyoruz. Kanuni modelimizin 8 versiyonu olacak. Bajaj motosikletleri ve üreteceğimiz ATV'ler ile birlikte toplam model sayımız 11 olacak. Motosikletlerin hepsi Euro4 standartlarında çevre dostu ürünlerden oluşuyor. Kanuni markamız ile birlikte en yeni modellerimizi ilk olarak 21 Şubat Perşembe günü başlayacak Motorbike 2019'da müşterilerimizin beğenilerine sunacağız ve cazip fiyatlarımızı açıklayacağız. Mart ayından itibaren Kanuni modellerimizin üretimine başlayacağız ve nisan ayından itibaren pazara sunacağız" şeklinde konuştu.

    60 bin metrekarelik kapalı alanıyla Kuralkan'ın kendi sektöründe en büyük üretim tesisine sahip firma olduğunu da dile getiren Kuralkan Satış ve Pazarlama Müdürü Ekrem Ata, Kanuni modellerinin 50-125cc, Bajaj modellerinin de 150-200 cc arasında üretileceğini söyleyerek şu açıklamayı yaptı;



    "Bajaj olarak segmentimizde pazarda yüzde 17'lik bir paya sahibiz. Yeniden üreteceğimiz Kanuni modelleri ile Bajaj'ın olmadığı segmentlerde olacağız. Bunlardan biri de 50 cc motor kapasitesine sahip motosikletlerin bulunduğu segment. 2018 yılında %20'lik bir pazar oranına ulaştı. Türkiye'de 50cc'nin bazı kendine ait özellikleri var. B sınıfı otomobil ehliyet ile kullanılabiliyor, MTV'den de muaf olduğu için şu an çok tercih ediliyor. Bunun yanında ATV de yine büyüyen bir segment. Türkiye'de özellikle kırsal kesimlerde insanlarımızın ulaşımda artık traktör yerine kullandığı bir araç olduğunu görüyoruz. Bayilerimize hiçbir yük getirmeden, yeni sistemimiz ile en yeni ürünlerimizi pazara sunmaya başlıyoruz"



    Kuralkan A.Ş. Satış ve Pazarlama Müdürü Ekrem Ata, 2019 yılına iki önemli kararı hayata geçirerek başladıklarını belirterek "Kuralkan olarak 2019 yılına hızlı bir giriş yaptık. Bu yıl bizim için önemli bir yıl olacak. İlk olarak sektörümüzde öncü bir rol üstlenerek yeni bir satış sistemini devreye aldık, diğer taraftan ise üretimine 3 yıl ara verdiğimiz efsane modelimiz Kanuni'nin üretimine yeniden başladık. Kuralkan olarak öncelikle zor dönemden geçtiğimiz şu günlerde yeni yatırımlarla karşınıza çıkmanın mutluluğunu yaşarken, ülkemiz adına da yararına inandığımız bir işe başlamanın huzuru içindeyiz. Ülkemizin potansiyeline, ekonomisine ve geleceğine güvenimiz sonsuzdur ve gelecekte bu ülkeye güvenenlerin daha kazançlı çıkacağına olan inancımız da tamdır" dedi.



    MOTOSİKLET SATIŞLARI ON-LİNE OLACAK

    Son dönemde motosiklet sektöründe daralmaların yaşandığını ve satışların önemli oranda gerilediğini kaydeden Ata şunları söyledi;

    "Bu durum bizleri ve bayilerimizi zorlamaktaydı. Ürüne yatırım yapan ancak bu ürünü satamadığında yapmış olduğu yatırım nedeniyle büyük kayıplar yaşayan bayilerimiz için bir çözüm bulma yoluna gittik. Satışları artırmak için sektörde yeni bir iş modeline ihtiyaç vardı. Dünyada ve ülkemizde çok farklı sistemleri inceledik. Dijitalleşmenin artık dünyayı egemenliği altına aldığını ve artık insanların ayrılmaz bir parçası olduğunu gördük. Kuralkan olarak buradan hareketle hem bize hem bayilerimize hem de tüketiciye uygun bir çözümde karar kıldık ve yeni iş modelimiz "On-line e kuralkan'' satış sistemini hayata geçirdik. Bu sistem herkesin kazanacağı bir sistem. Uygulamaya aldığımız bu yeni iş modeli ile gerek bayilerimize gerekse tüketicilerimize çok fayda sağlayacağına inanıyoruz.

    Bu sistemin hayata geçmesiyle yetkili satıcıların öz sermayelerini ürün için yatırmalarının gerekmeyeceğini dile getiren Ata " Sektörde bir ilk olan bu yeni iş modeli ile bayilerimiz ana sermayelerini ürün için kullanmayacaklar. Kuralkan ve yetkili satıcılar arasındaki para ile iş yapış şeklini ortadan kaldırıyoruz. Artık tüketiciler satın almak istedikleri motosiklet siparişini on-line olarak e-Kuralkan'a verecekler. Teslimatlar ve test talepleri bayiler kanalı ile gerçekleşecek Yeni iş modelimiz ile bayilerimiz birer çözüm ortağımız olacak ve işlerine devam edecekler ve finans ile uğraşmayacaklar, sadece satışa yoğunlaşacaklar. Bu sistemle daha önce yüzde 8-10 olan kar marjları zor dönemlerde yüzde 1'e hatta 0'a iniyordu. Şimdi yeni sistemimizle bu kar marjı yüzde 4-5 oranında olacak. Ayrıca kalan yüzde 4-5 oranı da tüketiciye yansıtacağız. Bu sistemi "satış sizden, finans yönetimi bizden" olarak adlandırıyoruz" diye konuştu.



    Ata, Kuralkan tarafından devreye alınan yeni iş modeli ile ilgili sözlerine şöyle devam etti;

    "Durgunluğun yaşandığı dönemlerde bayilerin yaşadığı finansal zorluk, kar marjlarını ortadan kaldırmakta ve onları risk altına sokmaktaydı. Kuralkan olarak bir markanın bayileri bu yükten ve riskten kurtarması ve elini taşın altına koyması gerektiğine inandık. Bu sistemi hayata geçirerek, bayilerimizin yaşaması muhtemel riskleri sıfırlamış olacağız. Artık bayilerimiz yatırım yapmadan tüm riskin ana firmada olacağı bir sisteme geçecekler. Bunu kazan-kazan sistemi olarak da adlandırabiliriz. Kuralkan, uygun ve tek fiyat uygulamasına geçecek ve tüketici için ödeme olanakları çeşitlendirilecek. Önümüzdeki 2 yıl içinde İstanbul ve Ankara başta olmak üzere büyük şehirlerde yeni showroomlarımız da açılacak. İstanbul merkez showroom uygulamamız başladı. Ayrıca 7/24 hizmet hattımız devreye girecek ve satış sonrası servis hizmeti noktalarımıza yeni yatırımlar yapacağız."

    Tüm bunlara ek olarak Ata, Türkiye'ye ve geleceğine inandıkları için bu iki türlü yatırımın kararını aldıklarını söyledi. 2016 yılında markanın büyümesinin yüzde 118 olması onlaragüç verdiğini de anlattı. eKuralkan internet sitesinden motosiklet fiyatlarının bayiden bayiye değişmesinin önüne geçmek için tasarlandığı da anlatıldı.

    Kanuni motosiklet üretim tesisi yılda 60 bin adet motosiklet üretimi kapasitesine sahip hem de tek vardiya ile. Bu üretim tesisinde Bajaj ve Kanuni markalarının birbirlerinin karşısında olmamasını sağlayacak modelleri üretilecek. Kanuni ATV, Trodan, Tigrina modelleri burada üretilirken Bajaj'da NS200, NS160 ve RS200 modelleri üretilecek.

    Yapılan bu yatırımın miktarı açıklanmazken mayıs ayı gibi üretim miktarının artacağı ve böylece istihdamında yükseleceği de belirtildi. Kanuni olarak üretilecek olan ATV'lerin hem plakasız hem de plakalı olarak satışı gerçekleştirilecek. Mayıs ayı itibariyle ATV modelleri tarım aracı olarak da satın alınabilecek.

    Ebabil bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Stylmartin ayakkabı bot modelleri için tıklayın
    Motomax
  2. #2
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    on line satış stratejisinde bayi aradan çıkarılmış oluyor.
    pnongrata bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Şimdi Bajaj, Audi-vw grubunu göz önüne alırsak, seat’tan vw statüsüne, kanuni’de Skoda statüsüne mi çıktı?

  4. #4
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    on line satış stratejisinde bayi aradan çıkarılmış oluyor.
    Bu motorlar böyle internetten girip alınabilecek kadar çokmu satılıyor ? Ayrıca koskoca holdingin şu motorlara fotoğraf çekmeye üşenip lise öğrencisine fotoshop yaptırması çok amatör durmuş.. Bu resimlere bi el atmaları lazım scooter havada duruyor

  5. #5
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    on line satış stratejisinde bayi aradan çıkarılmış oluyor.
    Satışı bayi yaptığı için yine payını alacaktır. Online satışta direkt müşteriye satış yaparlarsa bile montajın yapılması için yine bayiye gönderilip oradan teslim alınması gerekir, garantili ürünler sonuçta. Ama bayi para bağlamadan satış yapacak diye bir açıklama var, bu durumda birer tane numune bayiye bırakılıp satışın 1-2 gün sonrası müşteriye teslim gibi bir durum oluşur.
    instagram.com/gerivites

  6. #6

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli arkadaşlar;

    Evet, inşallah sektörde bir ilk yaşanıyor. Herkesin kazanacağı bir sistemi devreye aldık.

    Haber uzun. Çok kısa olarak anlaşılması için şunları söyleyebilirim.

    Bayi ve servisler devreden çıkmıyor. Sadece satış noktalarına dönüşüyor.

    Müşteri ile satış noktalarında herhangi bir parasal ilişki olmuyor. Ödemeler e kuralkan vasıtası ile Kuralkan’a yapılıyor. Bu ödemeyi müşteri isterse satış noktasında, isterse evinden yapabiliyor. Tamamı e kuralkan üzerinden gerçekleşiyor. Müşteri istediği teslim noktasını seçebiliyor.

    Ürünlerimiz tabi ki seçilen satış noktasından servislerimiz vasıtası ile teslim ediliyor.

    Fiyatlar sadece Kuralkan tarafından yönetiliyor. Herhangi bir noktada farklı bir fiyat görülme şansı kalmıyor. Sadece hali hazırdaki bayi stokları sebebi ile farklı bir fiyat kısa süreliğine olacak.

    Motorcu arkadaşlarımıza da iddialı ve istikrarlı bir fiyat sunuluyor.

    Fuarda da ilk uygulaması yapılacak.

    Kısaca her şey yerli yerinde. Ama sistem kökten değişiyor. Bayi ve servislerimizi hiç bir finansal yük altına sokmuyoruz.

    Hayırlı olması dileği ile…
    emenyasin, Green Arrow, Ebabil ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    eyup58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    2018 Pcx125
    hayırlı olsun ekrem bey başarılar dilerim

  8. #8
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Hayırlı olsun ülke ve sektör için inşallah.

  9. #9

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Ekrem bey,

    Bahsettiğiniz sistem kredi kartı ile ödemede başka motosiklet firmaları tarafından da uygulanan bir yöntem.
    Bayiye gidiliyor, kredi kartı veriliyor, kredi kartı ekstresinde bayinin değil ana dağıtıcının adı görünüyor.
    İnternetten veya online alımda da sanırım benzer bir şey olacak.

    Merak ettiğim nakit alım durumu.
    Ben nakit ödeme yapmak istiyorum.
    Bu durumda Kuralkanamı ödeme yapacağım yoksa bayiye mi?

  10. #10
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    Intruder M800
    50 cc de piyasanın kaymağı gitti.
    Geç kaldın kanuni.

  11. #11
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 cc de piyasanın kaymağı gitti.
    Geç kaldın kanuni.
    Kaymak yeni başlıyor. Alım gücü düştükçe kullanılan cc de aşağı çekiliyor. 2019da da 50cc satışları zirvede olacaktır.
    sey_47 bunu beğendi.
    instagram.com/gerivites

  12. #12
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    keşke yeni çıkan jawa içinde böyle bir düşünceniz olsaydı..

  13. #13

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli ufoz;

    Bütün ödemeler e kuralkan sistem üzerinden Kuralkan'a yapılıyor. Nakit de alıyor olsanız. Bayiler ile müşterilerimizin parasal bir ilişkisi yok.

    En büyük temel fark fiyatların terk merkezden yönetilecek olmasıdır. Motosiklet almak isteyen arkadaşlarımız tek fiyat görecekler. Sadece mevcut bayilerimizin elindeki stokların bitmesine kadar olan süreç içinde fiyat farkı olabilecek.

    Elbette sizlerle alakalı değil ama ikinci en büyük değişim bayileri finans yükünden kurtarmaktır. Şu anda sektörün önündeki en büyük sıkıntılardan biri de budur.

    Selam ve saygılarımı sunarım...

  14. #14

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Ekrem bey,
    Anladığım kadarıyla nakit alımda bedel EFT veya HAVALE ile Kuralkana gönderilecek.
    Bilgilendirmeniz için teşekkürler.

  15. #15

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ödeme kısmı kolay bir şekilde haledilir insanlar yeterki kafaya taksın almayı..

    işki arzuluycakları modeller olucakmı.. Burda modeller ve teknoloji önemli.. resimdeki modeller bana çok itici geldi mesela piyasada kanunin muadil olan asya mondial yuki küba gibi diğer markalarda daha çekici daha teknolojik olarak elle tutulur modeller var... Kanuni geçmişdede bundan kaybetmişdi piyasanın motor süren insanların nabzını yoklayamadı hep piyasanın bir adım gerisinden geldi..

    50cc den gidiceklerse misal diğerleri gibi bir scooter modeli bir mobiletten bozma comuuter tarzı getirticeklerine olmayanı getirtseler daha ilgi ve talep çekici olur misal enduro benzeri rx1 benzeri bir makine misal cross tipi bir makine caferacer tarzı bir makine birde hacim yükseltmeyede imkan tanıyan makineler olsa misal 100c misal 150cc falan çok talep görücektir...

    inşallah bu sefer düzelir.. başarılar dilerim..

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Vulture
    Honda gidiyor tabi.

    demirin tuncuna insanın çipine kaldık.

  17. #17

    Üyelik
    12 Ekim 2018
    Şehir
    istanbul
    Takas alımlar,kredili alımlar vs vs bu süreçler nasıl olucak?

  18. #18

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2007 Kuba XY100-E
    50ccler çoğalırken 100cc altı dilimine de MTV yaparlar kesin. Sigorta da zorunlulaştırılır 50ccler için. Gel bana milliyetçilik tasla sonra da ruhsatta 50cc yazan 110cc motora bin

  19. #19

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50ccler çoğalırken 100cc altı dilimine de MTV yaparlar kesin. Sigorta da zorunlulaştırılır 50ccler için. Gel bana milliyetçilik tasla sonra da ruhsatta 50cc yazan 110cc motora bin
    ben bunu sigortacı arkadaşımla konuşdum o iş karmaşık aslında hem kolay hem değil.. çünkü dünyada evrensel olan bir şey bu 50cc motorlu bisiklet sınıfında yani L2 dünyanın genelinde L2 sınıfı araçlara sigorta olmuyormuş motorlu bisiklet olarak geçdiği için ..

    Türkiyede olabilmesi içinde hükümetin tsb ile oturup ya genel sigorta kapsamını top yekün değiştiren yada bu sınıfa özel bir sigorta türü çıkartması gerekir dedi.. bunlarda bugün istesen yarın olabilicek bir şey değil hazırlıklar 1-2 sene sürer dedi.. oda zor dedi elektrikli bisiklete bile sigorta gerekir kimsede yaptırmaz işin içinden çıkılmaz bir hale gelir dedi..

  20. #20
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Üretecek=Montajlayacak


    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)