Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Çinliler Ferrari'yi bile klonlamışlar...

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör (eyong) Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X

    Çin'de ünlü markaların çanta ve saatleri, kot pantolonlarının sahtelerinin üretilmesi AB'nin mücadele etmeye çalıştığı önemli bir sorundu. Ancak son "klon ürün", AB'yi de şaşkına çevirdi: Bu kez klonlanan dünyada sadece 6 adet bulunan Ferrari 330 P4.

    Çin saat, parfüm, çanta ve giysiden sonra 3 milyon dolarlık Ferrari'yi de taklit etti. AB Komisyonu Başkan Yardımcısı Frattini "330 P4 modelinden dünyada 6 tane var... Bu da yedincisi" diyerek, ağır bir espriyle Çin'i suçladı.

    Çinli bilimadamları, önceki gün önemli bir klonlama adımı attı. Deli dana hastalığına yakalanmayan bir dana klonladıklarını tüm dünyaya gururla duyurdu. Ancak dün açıklanan bir "klonlama" haberi, ne Çin'in ne de Ferrari'nin hoşuna gidecek türden! Brüksel'de basın toplantısı düzenleyen AB Komisyonu Başkan Yardımcısı Franco Frattini, Şangay'da bir gecekondu mahallesinde çekilen bir fotoğrafı gösterip, "Bu 1967 yapımı 330 P4 modelinden dünyada sadece 6 adet var. Bu da 7'ncisi" dedi. Yani Çinliler, saat, çanta, pantolondan sonra bir otomobilin de taklidini üretmişti!

    ORİJİNALİ 3 MİLYON DOLAR

    Taklit ürünlere karşı kampanya başlatan İtalyan Frattini, bir süredir Daewoo Matiz, Honda Cr-V, BMW ve Mercedes'in çeşitli modellerine de Çin'de rastlandığını belirtti. Ferrari 330 P4 modeli orijinalinin bugün yaklaşık 3 milyon dolar olduğu belirtiliyor. AB'nin korsan mallara karşı başlattığı yenibir girişimin basına tanıtımında artık Ferrari'nin bile taklidinin olduğunun ortaya çıkması, Çinlilerin "kopyalamada" sınır tanımadığını da gösterdi. Frattini'nin el konduğunu söylediği taklit Ferrari'nin ne kadar iyi yapılabildiğini fotoğraftan anlamak kolay değil.

    KORSANA 4 YIL HAPİS CEZASI

    Ancak uzmanlar 1967 üretimi spor arabanın taklidinin yapımının son derece güç vurgulayıp kötü bir taklit olabileceği üzerine bahse giriyor! 330 P4, bir zamanlar pistlerde kazandığı başarıyla efsane olmuştu. Yine de arabanın ilk bakışta uyandırdığı estetik etki orijinalinden pek farklı değil. Frattini, marka ürün taklitleri üretenlerin 4 yıl hapis, taklit malların insan sağlığını ya da güvenliğini tehdit eder nitelikte olması halinde 100-300 bin euro arasında para cezası verilmesini teklif etti. Para cezası özellikle gıda ve ilaç gibi hassas sektörlerde de taklitlerin üretilmesi sonucu gündeme geldi.

    (Sabah)
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    helal olsun be adamlara ne diiiim. 3 milyon dolarlık araba mı olur? her yerı altın olsa kac para edr yaaa.?
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    nasıl yani? bu araba benim mclarenim'den daha mı pahalı? de gidin sinir etmeyin adamı.
    May the force be with McLaren Renault

  4. #4
    kurt_kapani_mos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2005
    Şehir
    eskisehir
    Motosikleti
    pegeout 103 simsek+honda cbr 125 r
    hakkaten adamlar azdı..... yakında insan bile kopyalar bunlar....
    paylaşım için teşekkürler....
    en iyi sürücü en dikkatli olandır...
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    bu vatanın ekmeğini yiyip ihanet eden bir gün ekmeği yediği yerden kurşunu yer....
    kurt_kapani

  5. #5
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    korkulur bunlardan
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  6. #6
    kartalizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    I LİVE İN AKSARAY
    Motosikleti
    1991 ALMAN MZ ETZ 251
    helal olsun adamlara
    kartalca.68@hotmail.com

  7. #7
    CaBRioLeT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    düşünsenize biri hayatını ortaya koyup birşeyler tasarlayıp ortaya güzel bir ürün çıkıyor ve şerefsiz hırsızın teki çıkıp senin ürününü çalıyor....onca harcadığın emek para herşey HAYATIN boşa gidiyor ve kalkıp bu tür insanlara helel olsun deniyor ha..... olayı ciddiye alalım beyler, her ahlaksızlığı çirkinliği görüp başımızı çevirip gitmeye ve hatta vay be adama bak ne yapmış demeye o kadar alışmışızki asıl bize helal olsun be HELAL OLSUN
    O KASKI Hemen Kafana Geçir.......

  8. #8
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    çekik gözlüyse yapar!
    dikkatli, temkinli yaklaşmak gerek bunlara!-hiç bir fikrinizi yanlarında açıklamayın!-

  9. #9
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    Alıntı CaBRioLeT adlı üyeden alıntı
    düşünsenize biri hayatını ortaya koyup birşeyler tasarlayıp ortaya güzel bir ürün çıkıyor ve şerefsiz hırsızın teki çıkıp senin ürününü çalıyor....onca harcadığın emek para herşey HAYATIN boşa gidiyor ve kalkıp bu tür insanlara helel olsun deniyor ha..... olayı ciddiye alalım beyler, her ahlaksızlığı çirkinliği görüp başımızı çevirip gitmeye ve hatta vay be adama bak ne yapmış demeye o kadar alışmışızki asıl bize helal olsun be HELAL OLSUN
    çin mallarının hemen hemen hepsı klonlu sonucta. vespasından tut da cruıserıne kadar tum motorlar klonlu.senın bındıgın motorda oyle unutma.
    bıraz da kendımızı elestırelım bı laf etmeden once
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  10. #10
    CaBRioLeT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    sence benim aldığım gibi bir motoru honda nın tescilli bir modelini kendi markanı üzerine yapıştırıp piyasaya sürüp satabilirimisin ??????????????bunun vergisini alan devlet senin kafana binmezmi ?????????? honda sana dava açmazmı donuna kadar almazmı ?????????????????????????? arkadaşlar eleştride bulunurken 2 kere düşünün.

    kaliteli motor üreticileri tasarımlarını ki bunlar genelde 3. dünya ülkelerine satabiliyorlar eski teknolojiyi bir kez daha paraya çevirip kazanç elde ediyorlar.. patenti alınmış bir motoru satın almak başka projesi çalınmış bir tasarımı kullanmak başka ..Bir Endüstri Ürünleri Tasarımcısı olarak bu konuya biraz fazla hassasiyet gösterdim kusura bakmayın tansyon yaratmak istemiyoum ama boş konuşmayalım...
    O KASKI Hemen Kafana Geçir.......

  11. #11
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    gerginlik yaratmayalım haklısın gerek yok. bos da konusmayalım.
    honda monda bınemez kafama benım.
    bir motor yap mesela bunun patentini de al. 20 sene boyunca bunun ptenti sende olabilir kımse aynını yapamaz. ama 20 senden sonra patent hakkı v.s. kalmaz bıldıgım kadarıyla kamuya mal oldugu ıcın.yasa bu devlet de bısey yapamaz marka sahıbı de bısey yapamaz.patent yasası boyle bildigim kadrıyla aynısı yapılabılır. avukat arkadslar ya da patent ısıyle ılgılenenler bunu daha ıyı acıklayabılır. ben patent almak ıcın ugrastım o sebeple kabaca bılıyorum.
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  12. #12
    Gelişim Sürücü Kursu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    Honda CBF 600
    Korkuyorum yakında eyong uda kopyalıcaklar....işte o zaman yandıkarkadaşlar baksanıza avatara....
    Gelişim Sürücü Kursu
    0216 330 54 44
    0216 336 62 77
    www.gelisimsurucu.com
    msn: ehliyet@msn.com

  13. #13
    İskenderunluKILIC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    İskenderun/HATAY ama Şimdilik AĞVA/İstanbul
    Motosikleti
    Yok Yok İşte Beah ama Olacak merak etmeyin
    Neyse Allah'a Şükür bizi klonlamadılar yaw

    ___KILIÇ___
    ยภยtยlคภlคг ยภยtคภlคгı ครlค ยภยt๓คzlคг ¤ۣۜ __ к ı ℓ ı ç __

  14. #14
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    Adamlar taklit olayını baya bi abarttılar...Bizde taklit olayında fena değilizdir aslında ama çinlilerin eline su dökemeyeceğimizde kesin.Mesela levis marka bi kotun kopyası (tekstille uğraşan arkadaşımın anlattığına göre) marka sahibine kadar ulaşmış ve adam inanamamış2 kot vermişler eline biri orjinal diğeri sahte adam sahtesini seçmiş bu levis demiş Hatta olayın sonunda adlarına üretim yapılması yani fason iş yapılması için teklif bile yapılmış levis tarafından (Marka sanırım levis di tam hatırlayamıyorum) Bide sahte rakı hikayesi vardı bi kaç yıl önce Arkadaşımın bi arkadaşı bu yüzden yargılandı ve az bi cezayla yırttı bunun sebebide yaptığı rakının orjinalinden %8 civarı daha kaliteli çıkmasıydı Taklit kötü bişey buna bende katılıyorum,ama kendin uğraştın araştırma yaptın dizayn ettin diye de abuk fiyatlara satılmasına karşıyım...

  15. #15
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    forrap iş öyle değil işte. evet abuk fiyatla satılan urunler beni de zaman zaman sinir etmiyor degil ama illaki onları da almazsak olmeyiz. ferrarisi olmayan ya da versace giymeyen bi insan bunları yapamadığı için çok buyuk sıkıntılara girmez. bu tarz urunlerin taklidini kullanmak da adamı orjinali gibi tatmin etmez. bu demek oluyorki kalitesiz ve bir anlamda calıntı ürünle kandırılmak! yani aslında bu tip ürünleri talep ettikçe arzını oluşturuyoruz ve hepimiz kaybediyoruz, sadece bu acıktan yararlanan uyanıklar kazanıyor. daha kalitelisini uretmiş diyorsun da bu tarz orneklerin yoğun olduğunu sanmıyorum, genelde kalıtesiz hatta ve hatta insan saglığını tehlkeye atacak sekillerde uretiliyorlar. yine ne oldu kaybeden bizler. -oyuncaklar da bile bas bas bagırıyor uzmanlar kanser yayıyor diye! çinlilerin ne hakkı var bizim cocuklarımızın hayatını calmaya? ya da bilinçsiz toplum ne zaman dinleyecek uzmanları? bu cocukların hepsi tek tek kanserden hastaneye dustuğunde mi?-
    bence CaBRioLeT sonuna kadar haklı!

  16. #16
    johnny_rook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    sonuçta ülkemizde alım gücü seviye olarak çok düşük bu nedenle hayalini
    kurdugumuz bir çok ürünü kalitesizde olsa ki buna motorlarda dahil, alabilme
    adına çin ürünülerine yöneliyoruz, zaten adamların tek avantajı da bu, kusura
    bakmayın ama bu gün hiç kimse yeterli maddi gücü varsa eger gidip taklit
    yada kalitesiz bir çin malı almaz
    ama işin bir de öteki yüzü var, bir ürün ortaya çıkarmak için harcanan emek, zaman, para, kalite çalışmaları ve marka değeri.....birisi tüm bunları göz ardı ederek o malı direkt taklit ediyor, bence bu biraz haksızlık......
    bana kalırsa çok uzak olmayan bir zamanda dünyada ticaret adına çok
    zor bir seçim yapılması gerekecek, ya tüm dünya her türlü üretimini
    çinde yaptıracak (+buna hindistanıda eklemeliyiz), yada bu ticareti bitirmek
    için birleşecek, bunun orta bir yolu yok, hiç bir kuruluş böylesi bir maliyet ile
    kendi ülkesinde mücadele edemez

  17. #17
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    peki ona 10 vermicem deyi 3 alıp iki gune bozulduğunda ne derce karda olacagız? ne derece zararda?
    sonuçta saglık konusu bir kenera atılsa bile-ki kesinlikle en hassas noktası bu- nu ürünler dayanıksız! cinlinin yapmış oldugu ayakkabıyı 2 liraya alıp bir saat giycegime, yurdum ustasının yaptığı 10 liralık ayakkabıyı 6 ay giyerim!!!-
    bu ürünlerin ucuzluğu sadece göz boyama artık bunu herkes biliyor!

  18. #18
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    ferni bende senin gibi düşünüyorum zaten ben sadece o rakı örneğini felan bu şekildesi de var diye söyledim tabi ki o az rastlanan bi olay yani genelde kalitesiz ve sağlığı tehlikeye atanı daha çok yani yazdıklarım demek değil ki taklit ürünleri destekliyorum,kesinlikle desteklemiyorum!Zaten motosikletim haricinde (onunda dizaynı çalıntıymış ki alırken bilmiyordum) taklit bişeyim yok.Ya parasını verip orjinal alırım yada başka bi markayı parama uyan bişeyleri alırım.Yani zaten bende size katılıyorum,karışıklık olmasın...

  19. #19
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    biri bu çinlileri durdursun yoksa çinliler yapacak bişeyler bunlar virüs gibi yaa yavaş yavaş başladılar işe incik boncuk şimdide hızlandılar ıyı cesaret birden şaha kalktı bu çinliler size seslenıyorum çinliler türklere el atmayın sakın
    Kawasaki z750s O Bir Aşk

  20. #20
    kocaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul Ataköy ve Zonguldak
    Kaporta olarak bence her şeyi klonlarlar Lamborghini diablo bile yapabilirler ancak asla o egzost ve motor sesini veremezler ve o beygir gücünü yakayalamazlar.1e1 aynı olmaz yani ama genede güzel olur mesela ben otomotiv piyasasında söz sahibi bir firmanın sahibinden duyduguma göre çok yakında çin otomobilleri piyasayı alt üst edicek üstelik çok ucuz fiyatlara.Motor fiyatına araba diyim.Çıksın onlarıda inceleriz.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler