Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

LIFAN LF-250B KAZA SONRASI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sinan Boyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2020
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lifan LF-250 B
    Arkadaşlar merhaba,

    Motoru aldıktan 2 ay sonra bana önden kafa kafaya yavaş bir şekilde araba çarptı. Haliyle amortisörler yamuldu ve ben yeni amortisör alıp taktırdım. Lakin motosiklet sola çekiyor. Hatta oturduğumda sol elim biraz önde sağ elim biraz arkada kalıyor.. Hizada durmuyor ve görüyorum hala hafif bir yamukluk var. Buna istinaden gittim fabrikasından orijinal maşa satın aldım değiştirdim ama hala problem devam ediyor. Hala bir yamukluk var. Maşa değişti, amortisörler değişti.. Daha problem ne olabilir? Şase kolay kolay yamulmaz değil mi?

    Önerilerinize açığım. Teşekkürler şimdiden.
    bassturbin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Furş takımı? Maşa değişirken onu da değiştirdiler mi? Bir montaj hatası mı var acaba?

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Gidon yamuk olabilir mi?

  4. #4
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Amortisörleri sökün veya söktürün.Alt mesnetle üst mesnetin eşit paralel duruşu olmamış olabilir.

    Amortisörleri borusundan alt ve üst mesnete takarken çok rahat eşit gerine geçmesi lazım.

    Örnek alt mesnete amortisör borusunu takıp geçirdiğinizde üst mesnete aynen birebir geçmesi gerekiyor.

    yani alt ve üst mesnet çok hafifte olsa çaprak durma ihtimali var.Gidon somunları gevşetilip alt ve üst eşitlenmeli.

    Buralarda sorun yoksa üst mesnet değişmediyse üst mesnette kazadan dolayı eğiklik mevcuttur bazen gözle görünemeyebiliyor.

    Yine buralarda sorun yok alt ve üst mesnetin şaseye geçirilip bağlandığı takıldığı şase kısmı çok düşük ihtimal eğilmiş olabilir.

    Motorun başka şase kısımlarından çok hassas ip yardımıyla eşitmi değilmi ölçülmesi gerekir.



    Çok kısa yoluda yere su dökün 3 metre gibi dümdüz bişekilde suyun üzerinden geçin lastik izlerine bakın önlastik izi arkayla aynı birebir üstüne oturmuyorsa ön aksam şaseyle ve mesnetlerle alakalı yamuktur.1 2 cm bile eğim olsa motor çeker bir tarafa çünkü üstten 1 cm lik eğim alt lastik yere değen kısımdan 5 10 cm eğikliğe yol açar.
    freasy, yec, Sinan Boyar ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidon yamuk olabilir mi?
    Bana da büyük ihtimalle bu gibi geldi.
    Servisler bu konuda acayip beceriksiz, benim de XJ6'nın gidonunu düzgün takamamışlardı kazadan sonra, kapı gibi yetkili servis

    Kendimiz düzelttik sonra.
    bassturbin bunu beğendi.

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana da büyük ihtimalle bu gibi geldi.
    Servisler bu konuda acayip beceriksiz, benim de XJ6'nın gidonunu düzgün takamamışlardı kazadan sonra, kapı gibi yetkili servis

    Kendimiz düzelttik sonra.
    İyi etmişsiniz elinize sağlık.Ayrıca gidon yamuk olsada eller bırakılınca düz ortada oturarak test edildiğinde motor düz gitmeli.Yamuk oturulunbcada çeker motor ayrıca biraz işi bilen hafif bir kişiylede test daha makbul olur.
    hasmet bunu beğendi.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  7. #7
    Sinan Boyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2020
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lifan LF-250 B
    Öncelikle detaylı anlatımınız ve çiziminiz için teşekkür ederim. İnanın çok yardımı dokundu. Bir sorum var size.. '' Yine buralarda sorun yok alt ve üst mesnetin şaseye geçirilip bağlandığı takıldığı şase kısmı çok düşük ihtimal eğilmiş olabilir. '' demişsiniz. Bana çarpan araba 20 km hız ile çarpı. Şasenin yamulma ihtimalı var mıdır bu kadar kolay? Eğer şase yamuksa bu düzeltilebilir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amortisörleri sökün veya söktürün.Alt mesnetle üst mesnetin eşit paralel duruşu olmamış olabilir.

    Amortisörleri borusundan alt ve üst mesnete takarken çok rahat eşit gerine geçmesi lazım.

    Örnek alt mesnete amortisör borusunu takıp geçirdiğinizde üst mesnete aynen birebir geçmesi gerekiyor.

    yani alt ve üst mesnet çok hafifte olsa çaprak durma ihtimali var.Gidon somunları gevşetilip alt ve üst eşitlenmeli.

    Buralarda sorun yoksa üst mesnet değişmediyse üst mesnette kazadan dolayı eğiklik mevcuttur bazen gözle görünemeyebiliyor.

    Yine buralarda sorun yok alt ve üst mesnetin şaseye geçirilip bağlandığı takıldığı şase kısmı çok düşük ihtimal eğilmiş olabilir.

    Motorun başka şase kısımlarından çok hassas ip yardımıyla eşitmi değilmi ölçülmesi gerekir.

    https://i.hizliresim.com/fbunqpl.jpg

    Çok kısa yoluda yere su dökün 3 metre gibi dümdüz bişekilde suyun üzerinden geçin lastik izlerine bakın önlastik izi arkayla aynı birebir üstüne oturmuyorsa ön aksam şaseyle ve mesnetlerle alakalı yamuktur.1 2 cm bile eğim olsa motor çeker bir tarafa çünkü üstten 1 cm lik eğim alt lastik yere değen kısımdan 5 10 cm eğikliğe yol açar.
    Öncelikle detaylı anlatımınız ve çiziminiz için teşekkür ederim. İnanın çok yardımı dokundu. Bir sorum var size.. '' Yine buralarda sorun yok alt ve üst mesnetin şaseye geçirilip bağlandığı takıldığı şase kısmı çok düşük ihtimal eğilmiş olabilir. '' demişsiniz. Bana çarpan araba 20 km hız ile çarpı. Şasenin yamulma ihtimalı var mıdır bu kadar kolay? Eğer şase yamuksa bu düzeltilebilir mi?
    bassturbin bunu beğendi.

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Estağfirullah bildiğim herşeyi anlatırım;

    20 km ile çarpmada darbeyi ilk amortisör boruları alacaktır arabayla önden kafa kafaya çarpıştık deyince heralde büyük bir kaza sandım.

    Evet düzeltilir her türlü şase ustasına denk gelirseniz yapmak isteyen usta olursa fakat ö20 km hızla önce lastik sonra borular darbeyi emip yamulacağı için şasede değil o çekme sizin üst mesnette veya alt mesnette diye tahmin yapabilirim.

    Amortisörler komplemi değişti iç nikelajlı borularımı değişti?

  9. #9
    Sinan Boyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2020
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lifan LF-250 B
    Ön amortisörleri komple değiştirdim yeni taktırdım. Bide alt mesneti yani maşayı yeni aldım.. Sadece bu ikisini değiştirdim. Üst mesneti değiştirmedim birsek.. Amortisörlerde 2 mesnetten çok rahat geçti gerçi. Ama siz görülmeyen bir yamulma olabilir diyorsunuz üst mesnette. Onuda değiştiririm problem değil de birisi burada furş takımınıda değiştirin diyor. Sizce onuda yapmalı mı?

    Çok teşekkürler

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Furj takımından dolayı çekme yapmaz direksiyon sağa ve sola açık rulmanlar üzerinde hareket etsin diye.

    Şunu yanlış anlamayın benim resimde çizdiğim gözle görünür bir yamukluk değil yani 1 cm bile yamuk olsa amortisörlerin en alt kısmından ön tekerlek miline bağlandığı için üstteki 1 cm yamukluk aşağıda 5 10 cm eğim yapar.

    Elinizi bırakınca çekme yaptığını söylemişsiniz şasenin yamuk olması için su testi yapılmalı.

    Alt mesnetten üste rahat geçiyorsa amortisör borusu sizin görünen mesnetle alakalı bir sorununuz yok.

    40 50 km hızla giderken elinizi bırakın dik arkaya doğru durun 5 10 metre kadar düz gidiyorsa motor sorun yok ve başka biriside test etsin.Ayrıca arkada çanta vs varsada yapabilir oturuş pozisyonuyla alakalıda yapabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------

    Arka tekerlek zincir ayarı yapılırken eşit gerilmeli tekerlek arka lastikten dolayıda çekme yapar motor.

    Zincir gergi ayar vidaları eşit olmalı ölçülerek.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Benim gidon yamuktura yönelme sebebim kazada yamulmasından da değil, servis söktükten sonra gidonu simetrik düzgün takamamış olabilir demek istiyorum. Ellerin hizaları falan düzgün değil, baya takarken düzgün takılmamış olabilir.
    bassturbin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler