Abicim, 2007 yılından beri cruiser kullanıyorum, 3 yıl Ds 650 kullandım sonra Ds 1100 e geçtim. 1100 hala bende. Yaşım 41, boyum 177 kilom 75, her zaman sporumu yaptım. Yana yatmış 300 kilo motoru bir hamlede yerden kaldırabiliyorum. Motorumu yokuş yukarı geri geri çıkarabiliyorum. Bunları birazdan yazacaklarım iyice anlaşılsın diye söylüyorum.
Öncelikle kimse alınmasın darılmasın ama küçük hacim cruiser motor olmaz. Yani küçük cc ile, cruisera binerken çekeceğin kahırlara karşılık alman gereken keyfi alamazsın. Fayda maliyette, maddi-manevi maliyet kısmı ağır basar. Bunlardan ancak başlangıç motoru olabilir, ama o bile mantıklı değildir. Başlangıç yapmak için çok daha mantıklı makineler var.
İkinci olarak cruiser çok gezecek, uzun yol yapacak adamın da makinesi değildir. 35 yaşındayken Ds 1100 ile, gücüm kuvvetim artık doruktayken artçılı 400 km yola çıktım. Ne çektiğimi bir ben bilirim. 8 saat sürdü yol artık ne elim ne ayağım tutmaz haldeydi. Ki Ds 1100 cruiser standartına göre konforlu makinadır. Ds 650 ile arasında Şahin-Mercedes arasında olduğu kadar konfor farkı var. Ona rağmen yandım bittim yani. Bu aletle araya konaklama koymadan tek seferde yuzun yollar seni de kız arkadaşını da perişan eder benden söylemesi, tamam biz motor seviyoruz da hatun kişi çekmez bu kahrı
. Motor ne kadar büyük olursa olsun, isterse 2000 cc olsun öyle yüksek hızlar yaptırmaz adama. Bunun keyfi 90 la, maksimum 110 la giderken alınır. 110 da uzun süre gidemezsin yorar. Uzun yola çıkacak adamın makinesi endurodur. Büyük cc de çok kısa mesafeler de iyi değil. Çalıştırdın 10 dakka gittin durdun, biraz takıldın bi daha çalıştır 10 dakka daha git vs vs böyle yaparsan aküyü de hemen yiyiverirsin. Şarj cihazın olacak, kışın aküyü şarjda takılı tutucan.
Bizim motorlar nazlıdır, rakı gibi bunlar hep yanına bişiler ister. Yağmur-çamur göstermicen, nem göstermicen bunlara. İyi bakıcan. Uzun yıllar kullanmak istiyorsan Japondan aşağı takılmıcan. Elektroniği az olan, kara düzen makine tercih edicen. İyi usta bulucan, masraf çıkaracak göğüs gericen. Karşılığında da çalıştır istediğin yere git, o araya gir, ordan atla-burdan zıpla gibi bir pratiklik alamıcaksın. Bütçeli insanın da canını sıkacak şeyler bunlar.
Artıları ne dersen, tamamen keyfe keder artıları var. şahsi olarak V motor görüntüsü, krom görüntü, sesi gibi şeyleri seviyorum yani bunun için eksilerine katlanıyorum. Yollarda arabalar falan cruiser motorlara daha çok dikkat ediyor, "görmedim de üstüne kırdım direksiyonu" gibi şeyleri çok az yaşıyorsun.
Yani başlangıç diyorsun, arkadaşlar da daha pratik motorlardan güzel önerilerde bulunmuş. Bence o şekilde bir değerlendirip başlangıç yapmakta fayda var. Sonra tecrübelendikçe gerçekten isteriğinin ne olduğuna daha iyi karar verebilirsin. Pratiklik mi, yoksa görüntü-ses mi...