Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Royal Enfield 500 Classic ile Başlamak

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Herkese merhaba,

    Yıllardır bu forumu takip etmeme rağmen ilk defa üye oluyorum Umarım keyifli paylaşımlar gerçekleştiririz. Çok uzatmadan soruma geçmek istiyorum, fakat öncelikle kendimden bahsedeyim.

    27 yaşındayım, 1.90 boyda 85 kiloyum. 2008 yılında motor ehliyetimi aldım, daha sonra 2013 yılına kadar aralar vermek suretiyle 125 cc'lik bir çin motoru ile bir kaç bin km yapıp düşe kalka acemiliğimi attım ve yine 2013 yılında daha büyük bir motora geçme hevesi ile motorumu sattım ancak bu fırsat elime geçemeden araba kullanmaya başladım, yani 4 yıldır elimi motora sürmedim. Vitesli motor deneyimim hiç yok.

    Bu ay içerisinde Motto Akademi'ye giderek bütün eğitimleri tamamladıktan sonra boyuma posuma uygun bir motor almak istiyorum. Özellikle cruiser tercihimdir. Hız, makas atmak, basıyım uçayım giderim, aralara girerim, ön kaldırırım diye bir derdim hiç yok. Tamamen sağ şeritten araba gibi usul usul, tabiri caizse lömbür lömbür gitmek istiyorum Anlayacağınız sakin bir sürücü profiline sahibim ve her zaman kurallara uymaya özen gösteririm.

    Ağırlıklı olarak İstanbul şehir içinde (belki çok çok nadir bir heves maceraya atılmak istersem şehir dışına kullanabilirim) günlük kullanacağım. İş yerim Beykoz'da ve Göztepe'de oturuyorum, haliyle haftada 5 gün 3 vasıta gidiş 3 vasıta dönüş toplamda 50 km yolda 3 saatim TEM'de geçiyor. Ne araba, ne toplu taşıma çözüm, şu 4 yıldır içimde ukte kalan ve sürekli heves edip gerçekleştiremediğim tutkumu artık gerçekleştirmek istiyorum. Ekipmana 5.000 civarı, motora ise 25.000-30.000 civarı para ayırabilirim. Maddi anlamda yakıt ve bakım maliyetlerine çok takılacağımı düşünmüyorum (özellikle Mini Cooper 2011 otomatik benzinli 12 lt / 100 km yakan bir araçtan sonra motosiklet ilaç gibi gelecektir, aracımı geçen ay sattım)ama özellikle ekipmana inanılmaz önem veriyorum, bakkala gitsem dahil full giyinirim. %20 gümrük vergisinin de kapıda olduğunu düşünürsek eli çabuk tutmak lazım.

    Bir çok alternatif baktım, Dragstar'lar, Shadow'lar, Vulcan'lar, 883'ler, Triumph'lar çok hoşuma gidiyor ama eğitimleri almış ve scooterla acemiliği atmış olmama rağmen direk bu büyüklükteki motorlarla başlamak herhalde doğru olmaz. Bu noktada gözüm Royal Enfield 500 Classic'e takıldı, hem uygun cc, hem müthiş klas görüntüsü, hem de çokta büyük olmayan boyutları ve yapısı ile trafikte çokta sıkışıklığa takılmama sebep olmayacaktır. 190 kg 27 bg 41 nm tork tek silindir hava soğutmalı enjeksiyonlu demir döküm blok bir motora sahip. İncelemelerde tek eksisi 100'ün üzerine çıkıldığında aynalar gözükmeyecek kadar fazla vibrasyon ve göstergelerdeki aşırı sadelik olarak belirtilmiş ama bunlarda kişisel tercih. Hız yapmayacağım için çok dert değil ama aranızda bu motoru bilenler varsa yorumlarınızı almak isterim.

    250 cc motorlar hem altımda ufak kalır, hem de kısa sürede adapte olacağım için çabuk sıkılırım diye tercihim değil (Hyosung GV250 çok met ediliyor fakat tipi ve sesi pek hoşuma gitmedi, Regal Raptor, Dragstar 250 ve bilimum CBF ve benzeri motorlar buna dahil). Biliyorum bu yoruma çok kızanlar olacaktır, vitesli motoru eğitimler dahilinde tam deneyim etmeden, hem de TEM'de direk 500 cclik ve ağırlığı ben + yakıt + ekipmanlar 300 kg'ya varabilecek bir motorla kısa yoldan öbür tarafa gidersin diyenleriniz de olacaktır Buradan itibaren yönlendirmelerinizi rica ederim. Nasıl bir yol izlemeliyim? Bu konu hakkında çok post var fakat herkesin bütçesi, deneyimi ve zevkleri farklı..

    Şimdiden çok teşekkürler!


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    O motoru aldıktan sonra ilk ve son sahibi olma ihtimalin yüksek haberin olsun.
    Ben çok eskiden beri bildiğim bir motor fuarda da üstüne binerek incelemiştim görüntüsü çok güzel boya işçiliği harika bir motordur ama ondan sonrası için o motor ve diğer versiyonları için hiç hiç iyi şeyler duymadım karar senin...

  3. #3
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze/Fatih
    Motosikleti
    Var bişeyler
    Motor güzel de o parayı hak etmez abi.Rahat rahat kullanırsın orasını kafana takma.

  4. #4

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Ne gibi sıkıntıları var? Detaylandırabilirseniz ona göre farklı alternatifler bakayım? Çünkü Youtube'da bir çok inceleme izledim (yerli-yabancı) kötü bir şey duymadım ama uzun süreli kullananların yorumları ve deneyimleri farklı olabilir tabi. İlla olmaz derseniz ne önerirsiniz? Teşekkürler.

  5. #5
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Merhabalar,
    Şimdi bu motorla ilgili 2 review okudum, birde youtubeda video izledim. Yazdığın 1 konu kafamı kurcalıyor. Acaba vibrasyon kişisel tercihmidir? Enteresan bir detay. Bilmiyorum ama ben vibrasyonu bu kadar yüksek bir motor kullanmak istemezdim.
    Ikincisi 50'lerin dizaynı olması. Hadi cafe racer havası daha fazla olsa anlarım ama bu motor, bu dizayn, bu ağırlıkta ve titreşimde ancak biraz daha "old school" tiplere uygun gibi. ;)
    Tamam sağlamdır, klasiktir ama 27 yaşındasın.
    Baska Cafe racer modellere, ducatiye vs baktın umarım.
    Mini Cooper'in motordaki karşılığı bumudur açıkçası bilemiyorum.
    Üstelik ikinci elini ben olsam şimdiden düşünürdüm. Bu motorlar kolay satilirmi? Zor satılacak motor alabilecek durumdaysan hiç düşünme tabiki ama benim için düşünülmesi gerekli bir faktör.
    Senin bu olgunlukla holigan olup obur tarafa hizla gideceğin yok tabiki ama 500/600cc'yi aşmanın mantığıda "bence" yok.
    Hiç Honda CRF250 Rally dikkatini cektimi?
    Bu tür enduro tarzı motorların senin altında hicde küçük duracağını düşünmüyorum açıkçası.
    * Umarım bu motorun sahiplerini ve sevenlerini kızdırmamisimdir. Benim yorumum beni bağlasin lütfen.

  6. #6
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze/Fatih
    Motosikleti
    Var bişeyler
    Alıntı Artorias adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne gibi sıkıntıları var? Detaylandırabilirseniz ona göre farklı alternatifler bakayım? Çünkü Youtube'da bir çok inceleme izledim (yerli-yabancı) kötü bir şey duymadım ama uzun süreli kullananların yorumları ve deneyimleri farklı olabilir tabi. İlla olmaz derseniz ne önerirsiniz? Teşekkürler.
    Sıfır km fiyatı 28bin miş.Bence çok o motor için ya.Orjinal ingiliz üretimi değil ki bunlar, Hindistandan geliyor.CB500F gibi modern bir naked alabilirsin o fiyatta.ABS avantajı da olur.Ordan da XSR700 e geçersin mis gibi retro.Aslında size Rebel 500 ilaç gibi gelirdi de ülkemize ithal edilmiyor :(

  7. #7

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Kişisel tercihten kastım, bu tarz motorlara binen kişilerin o sarsıntıyı bilerek göze alıyor olması idi Mini Cooper muadili olabilecek tek yanı büyük ihtimal tip ve geçmişi itibari ile karakter sahibi bir araç gibi hissettirmesinden olabilir (Mini'lerin yarış geçmişi olan araçlar olması ve yıllar boyunca orijinal tasarımını koruyarak ufak tefek makyajlar ile kendini yenilediğini hatırlatırım). Bu tip motorlara Cafe Racer dendiğini bilmiyordum, bir araştırayım hemen, cahilliğimi mazur görün, henüz yeniyim . Bu sırada 500/600 cc civarlarında cruiser önerilerinize açığım. Yedek parça sıkıntısı yaşamamak, yolda bırakmaması, kronik problemleri olmaması makbuldür. Enduro/adventure tarafına da göz gezdirdim, özellikle BMW F650GS tarzı motorlar da hoşuma gidiyor, ama içimdeki o gürüldeyen/patırdayan egzoz sesini duyma aşkından dolayı cruiser/chopper ağırlık basıyor. Belli mi olur, bir cruiser alırım, memnun kalmam, klasman değiştiririm. Bunu zaman gösterecek...

  8. #8

    Üyelik
    19 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Bajaj as 150>Kawa Versys 650>CF MOTO 650 TK
    Merhaba, Enfield classic 500 bu bahsettiğiniz motor yaşadığım ülkede 14250 TL karşılığı satılıyor. TR'de hangi mantık ile bu fiyata çıkmış anlayamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    2017 sıfır fiyatı 14 ila 17 bin TL arası yurtdisinda ülkesine gore. Türkiye'ye gelince nasıl bu fiyata çıkmış anlamadim

  9. #9

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    7000 Euro fiyat etiketi ile maalesef bu fiyatları bulmuş durumda... vergi zammı ile daha da artacaktır, arkadaşların son dediklerinden sonra fiyat/konfor/performans/donanım anlamında daha iyi alternatifler olabileceğini öğrenmiş oldum. Katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Peki bu durumda eski tercihlerim olan Dragstar - Shadow tarzı motorlar için ne düşünürsünüz? Yukardaki kriterler düşünüldüğünde zorlanır mıyım?

  10. #10
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Nasil anlayamazsiniz? Biz cok iyi anladik halbuki. ;)
    Iste uzun sure disarda yasarsaniz bu oluyor sonucta. Donun ulkenize, sizde anlarsiniz kazigi.
    birbilent bunu beğendi.

  11. #11
    surcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/küçükyalı
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Bu motor oyle aman aman kaliteli bir motor degil. Eski Ingiliz mirasinin ustune konmaya calisilip oyle bir imajla satiliyor bir cok memlekette ancak standart bir Hindistan menseili motosiklet. Tek guzel yani goreceli olsa da ( benim de hosuma gidiyor)tasarimidir. Onun disinda tipik bir Hindistan motorudur. Titresimden civatalari dusen, aynalari yamulan bir motor.Altin Elbiseli Adam videosunu izlemediyseniz izleyin mutlaka. Yamaha sr400, Kawasaki w800 gibi daha basarili oldugu asikar muadilleri var.

  12. #12

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Evet izlemiştim, motorun tipine ve sesine kapılıp gitmiş olabilirim Bu durumda resmi olarak Enfield'ı eliyoruz sanırım.

  13. #13

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Genel bu tip motor yüksek cc olsa da düşük HP ve agırlık merkezleri yere yakındır ,ve uzun aks mesafeleri , ön maşa açılı gelir genelde gördüğüm yumuşak gaz tepkimesi vardır ,
    Bu tip motor ile diger motorları karşılaştırılamaz da diyelim elma ile armut karşılştırdın bunların 700 cc digerler tip motor ların350 cc gibi si düşün .

  14. #14

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Aslinda cc'den ziyade agirlikla alakali soru isaretlerim var. Evet scooter kullandim ve egitim alacagim ama bu tip agir motorlar ozellikle viraj alirken zorluyormus. Benim de hic vitesli tecrubem yok. Bu yuzden cc/agirlik anlaminda ebatlarima uygun bir baslangic cruiseri sormustum.

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F
    Gerçi aynı kategoriye sokmalı mıyız bilemiyorum ama Yamaha'nın SR 400 diye klasik görünümlü bir motoru var 400 cc hava soğutmalı, çok da retro bir tarzı var. Şu an sıfırı gelmiyor ama 2. elleri çok düşük km.lerde. Motor ayaktan marşla çalışıyor. Youtube'da Royal Enfield'ların titreşimini çeşitli küçük modifikasyonlarla en aza indiren pek çok hint videosu var, izlemeni tavsiye ederim.

  16. #16
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Motor o kadar onemli degil de, TEM'de her gun ise gitmek icin motor almak bence iyi bir fikir degil. Cok tehlikeli. Insanlar patir patir ölüyor.
    Ise gitmek icin baska bir yontem bulmali. Ya da is veya evi degistirmeli. Motor olarak da daha once de onerilen Rebel 500 cok iyi olur bence de. Ama daha gelmedi TR'ye sanirim. Ya da hic gelmeyecek de olabilir.

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motorla ilgili hiç bilgim yok, o yüzden bir şey yazamam.
    Yazdığın mesajdaki dilinden ve yaklaşımından seninle ilgili yazabilirim ama.
    Doğru yoldasın, 27hp tek silindir 500cc'den bir zarar gelmez, Motto'ya git, moturu da götür, onlar seni mis gibi yaparlar.

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW G 310 R
    Royal Enfield Hindistan'da Bajaj Dominar'ın az üzerinde bir fiyata satılıyor. Burada da olması gereken fiyat 20 bin TL'dir. Eski teknolojisiyle o parayı kesinlikle hak etmiyor ama metal yığını sağlam bir motor gibi de duruyor. Titreşiminden şikayet etmeyenini duymadım. Ayrıca sadece 100 km üzerindeki hızlarda değil, çalıştığı anda titremeye başlıyor. Bu sebepten, kesinlikle keyifli yolculuğa çıkılabilecek bir motor değil. Bunun yanında ufak tefek bir motor ve 190 cm boy için küçük duracaktır. Youtube incelemelerinde Beta Sürümü kanalını izlediyseniz onları çok kaale almayın. Hem teknik olarak yeterli değiller, hem de sadece reklam olsun diye inceleme yapıp, inceledikleri her motoru övüyorlar. Hiçbir inandırıcılıkları yok ama sevenleri çok. Türkiye işte...

    Özetle, Royal Enfield alınmaz.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı greenex34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, Enfield classic 500 bu bahsettiğiniz motor yaşadığım ülkede 14250 TL karşılığı satılıyor. TR'de hangi mantık ile bu fiyata çıkmış anlayamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    2017 sıfır fiyatı 14 ila 17 bin TL arası yurtdisinda ülkesine gore. Türkiye'ye gelince nasıl bu fiyata çıkmış anlamadim
    Bize vergi döşüyorlar o yüzden bu fiyata çıkıyor.
    Birde burada yaşayıp anlayamayıp, bize döşeyenleri savunanlar var. Senin farklı ülke görmene rağmen anlayamamış olmana mı, yoksa buradaki anlayamayanlara mı üzülelim bizde bunu anlayamıyoruz.

    Royal Enfield alınırmı? Nasuh Mahruki, Alex Chacon'un bu motor ile videoları var. Seyredip karar verebilirsin. Bu motorun titreşimi, hızı vs den önce çok farklı bir ruhu var.

  20. #20

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor o kadar onemli degil de, TEM'de her gun ise gitmek icin motor almak bence iyi bir fikir degil. Cok tehlikeli. Insanlar patir patir ölüyor.
    Ise gitmek icin baska bir yontem bulmali. Ya da is veya evi degistirmeli. Motor olarak da daha once de onerilen Rebel 500 cok iyi olur bence de. Ama daha gelmedi TR'ye sanirim. Ya da hic gelmeyecek de olabilir.
    Bu söylediğinizi bende çok düşünüyorum. Zaten TEM'de o kadar çok trafik varki gitmek mümkün değil, hele birde cruiser gibi ağır bir motorla çokta problem olmaz diye düşündüm. Hatta aklım ve kalbim arasında inanılmaz bir çatışma var. Biri diyorki bu paraya al bir 2. el dizel Polo git gel veya yakınlarda kiraya çık. Ama kalbimde diyorki korkarak yaşamak, yaşamak değildir, iki teker ruhu taşır, sakin sakin sağdan sağdan gidersin, herkes gidiyor, çocukluk hayalini kovala. Motor tutkum çok ufakken Marvel karakteri olan Ghost Rider'ı görünce başladı, ne zaman o canavar gibi chopper motoru ile gümbür gümbür alevler içinde ortaya çıksa ekrana yapışırdım O gün bugündür ehliyet, scooter aşamalarını başarı ile tamamladım ama devamı bir türlü gelemedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Royal Enfield Hindistan'da Bajaj Dominar'ın az üzerinde bir fiyata satılıyor. Burada da olması gereken fiyat 20 bin TL'dir. Eski teknolojisiyle o parayı kesinlikle hak etmiyor ama metal yığını sağlam bir motor gibi de duruyor. Titreşiminden şikayet etmeyenini duymadım. Ayrıca sadece 100 km üzerindeki hızlarda değil, çalıştığı anda titremeye başlıyor. Bu sebepten, kesinlikle keyifli yolculuğa çıkılabilecek bir motor değil. Bunun yanında ufak tefek bir motor ve 190 cm boy için küçük duracaktır. Youtube incelemelerinde Beta Sürümü kanalını izlediyseniz onları çok kaale almayın. Hem teknik olarak yeterli değiller, hem de sadece reklam olsun diye inceleme yapıp, inceledikleri her motoru övüyorlar. Hiçbir inandırıcılıkları yok ama sevenleri çok. Türkiye işte...

    Özetle, Royal Enfield alınmaz.

    Merhaba, görüşlerinize katılıyor gibiyim. Royal Enfield'ı aklıma motosiklet sektöründe çalışan bir arkadaşım soktu, yoksa ben Dragstar - Shadow - Triumph gibi seçenekler arasında boğuşuyordum.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler