Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İlk motor için Cruiser?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Kasım 2016
    Herkese merhabalar, forumda yeniyim, kısaca kendimi tanıtmak gerekirse, 28 yaşındayım ve İstanbul'da yaşıyorum. Doktorum. Uzun süredir motorlara ilgim olmasına rağmen cesaret edemiyordum, ancak son zamanlarda artık bu merakımı dizginleyemiyorum. Cruiser tarzı motorlara ilgim çok fazla. Ne ehliyetim var, ne daha önce motora bindim(bikaç kez scooter'a binmem dışında). Ehliyetimi de eğitimimi de güzelce alacağım, bu konuda sıkıntı yok. Ancak bazı soru işaretlerim var.

    1. İstanbul'da motor kullanmak gerçekten çok mu tehlikeli? Adam gibi sürdükten sonra çok sıkıntı olur mu?
    2. Cruiser ile motora başlanır mı? 250'lik Cruiser'la başlamayı düşünüyorum ancak bazı yerlerde çok zorlanılacağını söyleyenler olmuş. Ama başka motor alırsam da zevk alamayacağımı düşünüyorum.
    3. 250 cc'lik Cruiser için tavsiye bekliyorum, klasik Yeni Japon motorları olmadığı için, eski 2. el Japon 250'liklere o kadar para vermeyi açıkçası çok uygun görmüyorum. Ve ilk motorum olacak.

    Regal Raptor Daytona 250 şeklini gerçekten çok beğendim. Ancak kronik sorunlu bir model olduğu, arka süspansiyonun çok kötü olduğu için çok rahatsız bir motor olduğu söyleniyor, gerçekten öyle mi?
    Hyosung gv 250 çok tavsiye edilmiş ama bana göre görünüşü bu klasmandaki en kötü motor. Yani sırf sorun çıkartmasın diye görünüşünü beğenmediğim bir motor almak mantıklı mı?
    Daelim Daystar kısmen görünüşü güzel ve bildiğim kadarıyla daha az sorun çıkartan bir motor. Bu nasıldır?
    RKS Blackster var bir de, tipi güzel gibi ama tam da emin olamadım.

    Başlangıç olarak ne yapmalıyım, önerilerinizi bekliyorum. Uzun oldu biraz, kusura bakmayın Yeni başlayacak birisi için cesarete ihtiyacım var:D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Hangi hastanede doktorsunuz çok merak ettim.Bende istanbul tabibler birliği başkanıyım.Meslektaşımla tanışmak isterim.

  3. #3

    Üyelik
    26 Kasım 2016
    istanbul tabipler birliği yok yalnız, türkiye tabipler birliği ve istanbul tabip odası var ttb'nin başkanı raşit hocayı bilirim, öğrencisiydim, o olduğunuzu düşünmüyorum(mesajlarınıza bakarak), ist tabip odası başkanı olmanızsa imkansız gibi, kendisinin oldukça yaşı var çünkü.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    1. Sadece istanbulda değil, motosiklet bilinçsiz kullanıldığı zaman tehlikelidir. Trafikte kimsenin sizi görmediğini düşünerek hareket ederseniz bir çok tehlikeyi bertaraf edersiniz.
    2. 250cc cruiser ile başlanır tabiki, cruiserin zor yanı zaman zaman araba gibi hareket etmek gerekiyor, bir motor gibi manevra yapamıyor, bunun dışında gidonu diğer tüm motosikletlere göre farklıdır ama alışma meselesi tabi..
    3. Hyosung GV250, Daelim Daystar 250, Regal Raptorun modelleri dışına çıkmamakta fayda var, yeni çin mallarıda var piyasada ama arada dağlar kadar fark var inanabilirsiniz.

    canınız ne istiyorsa onu alın, alacağınıuz motoru buraya yazarsınız yine yardımcı oluruz.

  5. #5
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Troll misin diye bir dürteyim dedim aslında,günde elli tane konu açılıyor .Neyse umarım kalıcı olursunuz.

    Başlangıç için crusier japon olmadığından mecbur bu markaları alacaksınız.Bence ilk deneyiminizi başka bir classman ile yapın.Madem doktorsunuz ekonomik özgürlüğünüz iyidir diye tahmin ediyorum.İlerleyen zamanda japon bir 600 üstü crusiere geçersiniz.Crusier makinelerin ağırlıkları malum biraz fazla.Deneyim yok ise çok düşersiniz diye tahmin ediyorum.

    Daha hafif naked birşeyle başlamanız saha stabil olur.1 sezon herşeyi öğrenip ,elinizdekini satar en kötü bir dragstar felan alabilirsiniz.
    cenkyenmez bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Kasım 2016
    yok troll değilim yakında evlilik düşündüğümden çok masraf yapmak istemiyorum, bir de ilk motorum olacak. o yüzden nispeten ucuz bişeyler almak istiyorum. ama sürekli sorun çıkartsın da istemiyorum. ileride daha üst modellere geçmeyi tabi ki istiyorum. ama cruiser dışındaki modelleri beğenmiyorum nedense. o yüzden şart mıdır illa başka motorla başlamak?

  7. #7
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    DAelimler tek silindirdi galiba.
    Rks falan zaten cin.
    Regaller de cin.
    En mantikli arac hyosung olarak duruyor. Kullandim, uzun yola cok ciktim. Yolda birakmaz rahattir. Ancak tipi dediginiz gibi herkese hos gelmiyor.
    Regaller falan hyosunga gore kalite anlaminda bayagi asagida.
    Kubalarin kullanicisi cok, iyi diyorlar ama bilmiyorum.
    Bence idareten hyosung alinabilir. Tipine katlanilir bir sure. Sonrasinda, istediginiz yuksek ccli bir japona kayilabilir.
    Ama seveyim de bineyim diyorsaniz regal alinir sifir olarak. Binilir bir sure ariza cikarmadan. Sonra satarsiniz.
    Istanbul trafigini hic bilmiyorum.

  8. #8
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    En mantıklısı hyosung + lifan ,bence lifanlara bakın harley modeline daha yakın bir clone .Madem görüntü için iyi birşey olsun istiyorsunuz.Regal raptorun kronik sorunu var.İnceleyin eğer krpnik sorunu çözlmemiş ise 1000 1500 tl ayırın kenara .

  9. #9
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Ben honda shadow diyorum. 250'lik olsun diye ne idüğü belirsiz motorlara para vermeyin bence. Hyosung'un servis ve parça sıkıntısı çok diye biliyorum başı ağrıyan çok kişi var. RKS blackster şüphesiz güzel görünüyor ama çinli almayın. Shadow diyorum.

  10. #10
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Honda ABD'de Rebel 300 çıkaracak, Türkiye'ye gelirse size uygun olacaktır.

  11. #11
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı onurstn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhabalar, forumda yeniyim, kısaca kendimi tanıtmak gerekirse, 28 yaşındayım ve İstanbul'da yaşıyorum. Doktorum. Uzun süredir motorlara ilgim olmasına rağmen cesaret edemiyordum, ancak son zamanlarda artık bu merakımı dizginleyemiyorum. Cruiser tarzı motorlara ilgim çok fazla. Ne ehliyetim var, ne daha önce motora bindim(bikaç kez scooter'a binmem dışında). Ehliyetimi de eğitimimi de güzelce alacağım, bu konuda sıkıntı yok. Ancak bazı soru işaretlerim var.

    1. İstanbul'da motor kullanmak gerçekten çok mu tehlikeli? Adam gibi sürdükten sonra çok sıkıntı olur mu?
    2. Cruiser ile motora başlanır mı? 250'lik Cruiser'la başlamayı düşünüyorum ancak bazı yerlerde çok zorlanılacağını söyleyenler olmuş. Ama başka motor alırsam da zevk alamayacağımı düşünüyorum.
    3. 250 cc'lik Cruiser için tavsiye bekliyorum, klasik Yeni Japon motorları olmadığı için, eski 2. el Japon 250'liklere o kadar para vermeyi açıkçası çok uygun görmüyorum. Ve ilk motorum olacak.

    Regal Raptor Daytona 250 şeklini gerçekten çok beğendim. Ancak kronik sorunlu bir model olduğu, arka süspansiyonun çok kötü olduğu için çok rahatsız bir motor olduğu söyleniyor, gerçekten öyle mi?
    Hyosung gv 250 çok tavsiye edilmiş ama bana göre görünüşü bu klasmandaki en kötü motor. Yani sırf sorun çıkartmasın diye görünüşünü beğenmediğim bir motor almak mantıklı mı?
    Daelim Daystar kısmen görünüşü güzel ve bildiğim kadarıyla daha az sorun çıkartan bir motor. Bu nasıldır?
    RKS Blackster var bir de, tipi güzel gibi ama tam da emin olamadım.

    Başlangıç olarak ne yapmalıyım, önerilerinizi bekliyorum. Uzun oldu biraz, kusura bakmayın Yeni başlayacak birisi için cesarete ihtiyacım var:D
    1- Sadece İstanbul'da değil Türkiye'nin her yerinde motosiklet kullanmak riskli. Ancak bu riski belli bir oranda azaltabilmek de (düzgün ve tam ekipman kullanımı, defansif sürüş vs.) bizim elimizde.

    2-Motosiklete Cruiser ile başlanır. (6 yıl önce ben başladım mesela) 250 cc'lik bir makine başlangıç için (motorun ağırlığı olsun, gaz tepkisi olsun) gayet ideal olur.

    3-Kuba Superlight, Regal raptor, Rks Cruiser ve tipini beğenmeseniz de Hyosung GV 250 aklıma gelen bazı modeller. Farklı marka ve model tavsiyeleri de olabilir pek tabii ki.

    "Sırf sorun çıkarmasın diye tipini beğenmediğin motoru sürmek" önermesinin karşılığı "Sırf tipi güzel diye sorunlu bir motosiklet almak" olabilir.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  12. #12

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Alıntı onurstn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhabalar, forumda yeniyim, kısaca kendimi tanıtmak gerekirse, 28 yaşındayım ve İstanbul'da yaşıyorum. Doktorum. Uzun süredir motorlara ilgim olmasına rağmen cesaret edemiyordum, ancak son zamanlarda artık bu merakımı dizginleyemiyorum. Cruiser tarzı motorlara ilgim çok fazla. Ne ehliyetim var, ne daha önce motora bindim(bikaç kez scooter'a binmem dışında). Ehliyetimi de eğitimimi de güzelce alacağım, bu konuda sıkıntı yok. Ancak bazı soru işaretlerim var.

    1. İstanbul'da motor kullanmak gerçekten çok mu tehlikeli? Adam gibi sürdükten sonra çok sıkıntı olur mu?
    2. Cruiser ile motora başlanır mı? 250'lik Cruiser'la başlamayı düşünüyorum ancak bazı yerlerde çok zorlanılacağını söyleyenler olmuş. Ama başka motor alırsam da zevk alamayacağımı düşünüyorum.
    3. 250 cc'lik Cruiser için tavsiye bekliyorum, klasik Yeni Japon motorları olmadığı için, eski 2. el Japon 250'liklere o kadar para vermeyi açıkçası çok uygun görmüyorum. Ve ilk motorum olacak.

    Regal Raptor Daytona 250 şeklini gerçekten çok beğendim. Ancak kronik sorunlu bir model olduğu, arka süspansiyonun çok kötü olduğu için çok rahatsız bir motor olduğu söyleniyor, gerçekten öyle mi?
    Hyosung gv 250 çok tavsiye edilmiş ama bana göre görünüşü bu klasmandaki en kötü motor. Yani sırf sorun çıkartmasın diye görünüşünü beğenmediğim bir motor almak mantıklı mı?
    Daelim Daystar kısmen görünüşü güzel ve bildiğim kadarıyla daha az sorun çıkartan bir motor. Bu nasıldır?
    RKS Blackster var bir de, tipi güzel gibi ama tam da emin olamadım.

    Başlangıç olarak ne yapmalıyım, önerilerinizi bekliyorum. Uzun oldu biraz, kusura bakmayın Yeni başlayacak birisi için cesarete ihtiyacım var:D
    Gv250 kendi klasmanında yerini almış ve kendisini kabullendirmiş bir motor. Yanlış hatılamıyosam yedek parça sorunu vardı. (Yanlış hatırlıyo olabilirim) day star 250 ve lifan lf250b daytonaya göre nispeten kücük curizer lardır. (Şahsi görüş) regal raptorlaron kronik sorunları vardır. Fakat her motorda ortaya çıkmaz. İkinci el alınacaksa iyi kontrol edilmeli mutlaka. Daytona modelinde amortisör kötü değil. Yok. amortisör yerine iki adet şok emici var. Tek kişilik kullanımda oldukça iyi. Fakat artçılı kullanımda işkence.

  13. #13
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Eğer şu anda bu piyasa şartlarıyla az sorunlu bir 250' lik cruiser ile motosiklete başlanacaksa, bu konuda alternatifsiz tek çözüm Daelim Daystar 250'dir. Bununla beraber Hyosung'un GV300 'ü ve Honda'nın Rebel 300'ü kesin olmamakla beraber ülkemize giriş yapması beklenen modeller. Fuara kadar sabredin, eğer fuarda bu iki modeli görüp de beğenirseniz; kafanızdaki diğer alternatifleri silin.

    Ben de Kadıköy tarafındayım, ufak çaplı bir gezi grubumuz da var. İstanbul içinde ilk motosikletinizi seçme, bakım ve sürüş açısından gücümüz yettiğince yardımcı olabiliriz. Bu konuda da haberleşme konusunda sıkıntınız olmasın. Çok yakında Türkiyedeki cruiser piyasasını hareketlendirecek birkaç atılım içerisindeyiz aynı zamanda.

    Ayrıca evet, İstanbulda "herhangi bir araç" kullanmak her haliyle diğer illere göre daha zor ve daha ölümcül. Yaklaşık 15 yıldır trafikte hem otomobil hem de motosiklet süren birisi olarak bunu rahatlıkla söylerim. Siz ne kadar iyi bir sürücü/şoför olursanız olun, beyni olmayanlar size zarar verebilir.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  14. #14
    Owl King - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2016
    250cc hem de cruiser?
    250cc nasil baslangic icin ideal oluyor onu merak ettim bazi arkadaslar demis de...
    Onu gecersek cruiser larin agirligi olsun gidon yuksekligi olsun isi daha da zorlastiracak etmenler.

    Bana kalirsa maddi durumunuz iyi diye tahmin edersek, 150cc bir commuter ile ile baslamaniz hem sizin hem de motorun sagligi acisindan daha iyi olacaktir.

  15. #15

    Üyelik
    11 Ağustos 2016
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    Lifan Lf250-b
    Merhaba,
    üç aylık motosiklet kullanicisiyim.
    0 km 2016 Lifan lf250b ile iki haftada 600km tecrubem var.
    İster Çin olsun ister Japon 250lik olsun sorunları bir şekilde çözülür. Bence onemli olan sizin o motordan elektrik alıp, alamadiginizdir. Nacizane tavsiyem mutlaka alacağınız motoru gidip bayide görün mumkunse test edin tabiki ehliyeti aldiktan sonra...

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    0. Forumda ciddi bilgi kirliliği mevcut, deneyimsiz fikir belirten çok olduğu için.

    1. Motosiklet tehlikeli bir şey. Bana kalsa hiç kullanmayın. Karar sizin. Ama eğer ille de kullanacaksanız:

    2. Cruiser ilk motor olarak idealdir. Amerika'da zorunlu motosiklet eğitimini 250cc Cruiser'larla verirler genelde. Selesi alçaktır, nispeten güvenlidir, naked veya SS gibi agresif değildir, çok güçlü olanları bile tekere gelmez, ön frene abansaniz arkası kalkmaz. İlk motorum 600cc Honda VLX cruiser'di. Bakmayin 600cc olduğuna, gücü 250cc SS gibi az çok. Ancak yüksek tork kullanımını kolaylaştırır. Ağırlık sorun değildir. Çok çabuk alışıyor insan.

    3. 250cc bir Cruiser için çok küçük bir hacim. Zaten yapı olarak agresif olmadıkları için yüksek hacim sorun olmaz ilk motor için. Mesela 1100cc ve alti hacim orta sınıf olarak geçer. 1500cc ve yukarısı büyük Cruiser'dır. Yeni Rebel 300 güzel. İkinci el Honda shadow veya Kawasaki 500cc Cruiser'lar da mükemmeldir. Durumunuz müsaitse Japon tercih edin bence.

  17. #17

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Motosikleti
    HONDA SHADOW 600
    Merhaba Üstadım,
    35 yaşındayım Manisa'da yaşıyorum. Ehliyetimi Temmuz ayında aldım. Motorumu da 2 ay önce aldım. Honda Shadow 600 kullanıcısıyım. Ben de sizin gibi tereddütlü ve Regal odaklıydım ancak iki motoru da yan yana görüp kullanma şansım oldu. 10 bin TL'lik limit bir anda 20 bin TL ye çıkmak zorunda kaldı. Zira arada ciddi farklar var. Bir kere güçlü motor ciddi avantaj. Honda'nın ağırlığı ve dengesi de gerçekten güzel. 600 cc gözünüzü korkutmasın derim. Daha fazla güven veriyor. Acele etmeyip eski de olsa düzgün bir Japon her zaman idealdir diye düşünüyorum. Zaten ehliyet, eğitim alıncaya dek ciddi bir vaktiniz olacaktır.
    Şunu da unutmamak gerekir ki cruiser biraz da görünüştür. Motora bindiğinizde fotoğrafınızı çektirip değerlendirin derim

  18. #18
    Simsar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2016
    Bence fuarı beklemek en mantıklısı , detaylı inceleyip kıyaslama yapabilirsin . Şubat 25 gibi fuar çok bi zaman da kalmadı

  19. #19

    Üyelik
    02 Mart 2016
    Biraz motor tecrubesi varsa xv950 yi de dusunebilirsiniz.

  20. #20

    Üyelik
    31 Aralık 2016
    3ayda ehliyetin elinde olmuş olur en geç
    bende jinlun jl250 aldım ilk olarak çok memnunum 1--2 ısınma turu bindikten sonra ilk olarak motor hızlı ama agır oldugunu fark ettim u dönüşü yaparken bu agırlık cok hissediliyor onun dişinda Cruiser çok rahat ve beklentileri çok karşılıyor şimdiden hayırlı olsun


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)