Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor seçiminde yardımınıza ihtiyacım var.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Herkese iyi günler.Siteyi uzun zamandır beğeniyle takip ediyordum ve sonunda üye de oldum.Üniversiteyi yeni bitirmiş ve atanamamış bir öğretmenim ve Bandırma'da yaşıyorum.10 yıldır motor kullanıyorum ve en sonunda yılların birikimi ve gazıyla keyif alacağım bir motor almaya karar verdim.Konu hakkında çok bilgim yok amatörce forumları takip ediyor ve modelleri araştırıyorum.Sizlerden de yardım almak istedim ve eminim ki benim sorularıma cevap arayan birçok kişi daha buradan faydalanacaktır.

    1- Son 7-8 yıldır kanuni 150cc trex scooter kullanıyorum ve artık trafiğe ve sürüşe alıştım diyebilirim(arada düşük cc li vitesli motorlar da kullanndığım oldu)iyi bir motor alabilmek için ciddi bir süre beklemek zorunda kaldım.Şimdi hayaller iron883 olsa da gerçekler beni 20-25 bin tl ile sınırlıyor.Kawasaki vulcan s, hyosung GV650 ya da yamaha XV950 önceliğimdeki araçlar; bunlardan hangisini tavsiye edersiniz ?

    4-Bunların dışında arıza vb sorunlar yaşamayacağım sağlam motorlardan tavisyeleriniz var mıdır ?

    2-Direkt olarak 150 cc den 650 cc ve üstüne geçiş yapmak ne kadar doğrudur.Ağır ve vitesli motorlara hemen adapte olabilir miyim ?

    3-Yukarıda bahsettiğim tipte motorlardan önce 5-10 bin tl lik 250 cc regal, falcon, kuba ya da daelim tarzı bir motorla birkaç ay kadar geçiş dönemi yaşasam daha mı faydalı olacaktır?

    4-Yine yukarıda bahsettiğim markalardan ikinci el tercih etmek uzun vadede bana sorun yaşatır mı ? yoksa öncelikli olarak 0 km araç mı tercih etmeliyim ?

    NOT : Kesinlikle cc takıntım ya da hız tutkum yoktur. Amacım yavaş, güvenli ve keyifli bir sürüş yaparak gezmektir.Bu yüzden tavsiye edeceğiniz motorlar düşük modeller de olabilir.İlginiz ve yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Hocam merhabalar.

    Bahsettiğiniz Kawasaki vulcan s, hyosung GV650 ya da yamaha XV950 markalarının ikinci el temizini bulmak zor olmasa gerek. Çünkü bu motosikletler model itibariyle apaçilerin uzak durduğu, keyif için motosiklet kullanan kesimin daha fazla tercih ettiği tarzda motosikletler. Son hız ve beygirleri düşük, torkları ise yüksek olduğundan motor ömürleri uzun oluyor.
    Yani 2. ellerini almak isterseniz bir servise gösterip kontrol ettirdikten sonra gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.

    Bu motosikletlerin tek dezavantajı 250kg'a yaklaşan yüksek ağırlıklarıdır. Viraj ve frenleme konusunda tüm temel eğitim ve becerilere sahibim diyorsan alınıp dikkatli kullandıktan sonra büyük sorun yaşayacağınızı sanmam. Ancak yine hatırlatayım 100km/h ile giderken yola aniden fırlayan bir köpek karşısında 250kg lık bir motosikleti durdurmak beceri ve eğitim ister.

    Araya 250cc vitesli ucuz yollu bir cruiser koyup 4-5 ay tecrübe etseniz hiç fena olmaz. En azından bu düşük cc'li cruiser ile panik fren ve viraj çalışmalarında ustalaşırsınız. Arada motosikleti kaydırsanız veya devirseniz de içiniz acımaz.

    Tabi tercih sizin, tekeriniz düz bassın...
    Canberk Batu bunu beğendi.

  3. #3
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    1. İlle de bu üçlüden biri olacaksa Vulcan S. O da ABS'li olursa. Çünkü GV650 zannettiğinizin aksine tam bir cruiser değil. 80 beygirlik bir motor bloğuna sahip. Scooter'dan sonra geçilmemesi gereken bir motosiklet. XV950 251 kg'lık ve bacaklarınızla depoyu kavrayamayacağınız bir motosiklet. Görüntüsü çok güzel olsa da rahat etmeyeceğiniz aşikar (Iron 883 de öyle). Bu 3'lünün içinden en mantıklısı ABS'li Vulcan S olur. Sıfır fiyatı 8850 € ancak ülke stoğu tükendi. ABS'siz versiyonları var şu an mağazalarda. O da 8400 €. 2. elleri de henüz oluşmadı. 2-3 tane ilan var, onlar da sıfıra yakın fiyata satıyor. Hatta bir tanesinin depo çizik içindeydi.

    2. 150 cc - 650 cc. Aradaki fark 500 cm³. Bence bu sorunun cevabını siz verin. Ben yerinizde olsam 250'nin üstüne çıkmazdım. Hem ağır motorlar kullanacaksınız, hem vitesli, hem de önceki motosikletinizden hacim olarak 500 cm³ fazla olacak. Benim aklım pek elvermiyor.

    3. Çinli motosikletleri bence pek dahil etmeyin portföyünüze. Elinizden çıkarması zor olabilir. Koreli Daelim Daystar250 ve bu sınıfın tartışmasız en iyi üretimi Hyosung GV250 Aquila'yı tavsiye ederim. Yalnız Daelim'in piyasası biraz daha yeni olduğundan pek yok. GV250'yi değiştirmek isterseniz daha rahat olur elden çıkarması. Biraz servis ve distribütör problemleri var. Ama hallolmayacak sorunlar değil.

    4. Bence bambaşka bir stile sahip, bambaşka bir sürüş dinamiğine sahip motosiklete geçişte, geçmiş tecrübeniz fazla yeterli değilse sıfır almak pek makul olmaz.

    İkinci 4. İlle de 650 cc olsun derseniz elbette Yamaha XVS650A Dragstar çok mantıklı olabilir. Ancak bu motosikletler artık ülkemize getirilmiyor ve neredeyse hepsi 10 yaş ve üstü. Yedek parça konusunda Yamaha sorun yaşatır mı bilmiyorum. Ama hukuken getirdiği modelin 10 sene boyunca parçalarını da getirmek zorunda. O yüzden tam sınırda bir motosiklet. Ama ne kadar yaşlı olursa olsun, kolay eskimez, kolay arıza çıkarmaz, yolda bırakmaz. Daha düşük hacim için tabii ki alternatifleriniz Hyosung GV250 Aquila ve Daelim Daystar 250'den biri olması benim kişisel tavsiyemdir.

    Şimdiden hayırlı olsun.
    Canberk Batu bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  4. #4
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    1- Son 7-8 yıldır kanuni 150cc trex scooter kullanıyorum ve artık trafiğe ve sürüşe alıştım diyebilirim(arada düşük cc li vitesli motorlar da kullanndığım oldu)iyi bir motor alabilmek için ciddi bir süre beklemek zorunda kaldım.Şimdi hayaller iron883 olsa da gerçekler beni 20-25 bin tl ile sınırlıyor.Kawasaki vulcan s, hyosung GV650 ya da yamaha XV950 önceliğimdeki araçlar; bunlardan hangisini tavsiye edersiniz ?
    Dostum, bunca yıl motor üzerinde kalabildiğine göre, kötü bir duruma düşmemek için neler yapılması ya da yapılmaması gerektiğini biliyorsundur. Bu durumda cc sana sorun olmaz diye düşünüyorum. Zaten yavaş ve keyifli gitmek istiyormuşsun, tercihin de cruiser motor. O zaman XV950 almalısın. Çünkü GV 650 tork-beygir gücü (torku az gücü fazla) itibariyle tam bir cruiser değildir, beklenen sürüş stilini veremez. (yüksek vites-ağır devirle sakin gidiş). Vulcan s de V motor bloguna sahip değil ve onun da motor karakteri tam bir cruiser değil, hem beklenen sürüş tarzı8nı veremez, hem de V motor blogunu orda görmemek bir süre sonra canını sıkar.

    2-Direkt olarak 150 cc den 650 cc ve üstüne geçiş yapmak ne kadar doğrudur.Ağır ve vitesli motorlara hemen adapte olabilir miyim ?
    Hem çok basmayacaksın, yani virajlara öyle zart-zurt girmeyeceksin. Hem sıfır noktası falan artık biliyorsundur. Hem de bu makineler ne kadar ağır da olsa, oturma pozisyonları yere yakın olduğu için iki bacağından birden tam güç alarak yere basma olanağın var, bu durumda o kadar da ağırlık hissedilmiyor.

    3-Yukarıda bahsettiğim tipte motorlardan önce 5-10 bin tl lik 250 cc regal, falcon, kuba ya da daelim tarzı bir motorla birkaç ay kadar geçiş dönemi yaşasam daha mı faydalı olacaktır?
    Senin ekonomik durumuna ve yeteneğine bağlı olarak değişir. Bu motorlarla geçiş yaşamak sana sadece ağırlık ve manevra şekli konusunda bie fikir verebilir, gidiş karakteri ve gaz tepkisi konusunda ölçüt olamaz. Sen zaten riskli hareketlere de girmeyeceğine göre çok da lazım değil bence. (Ben 125cc enduro motordan direkt dragstar 650 ye geçmiştim. Ağırlığından dolayı sorun hiç yaşamadım, hatta ayaklarım yere tam bastığı için yavaş manevraları daha rahat yapıyordum)

    4-Yine yukarıda bahsettiğim markalardan ikinci el tercih etmek uzun vadede bana sorun yaşatır mı ? yoksa öncelikli olarak 0 km araç mı tercih etmeliyim ?
    Japon cruiser motorlar çok sağlam ve basit bileşenli olur. Kolay kolay arıza yapmazlar. İyi bakılmış eski modellere de bakılabilir. Ağır devirli oldukları için, bakımları aksatılmamışsa yüksek km dekiler bile sorunsuz olur. Yamaha Dragstar 650, Honda Shadow 750, Kawasaki Vn serisi gibi makienlerde sorun yaşayacağını sanmıyorum. Bunların bütün parçalarını internetten yabancı sitelerden temin etmek mümkün, 15-20 günde eline geliyor. Ama iyi bir ustaya almadan önce mutlaka baktırmak lazım. Bir de zincirli modellerden kaçınmanı öneririm, şaft veya kayış çok daha iyi olacaktır.
    Canberk Batu bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    hepinize yardımınız ve değerli önerileriniz için teşekkürler. Günlerdir model-fiyat araştırmaktan kafa epeyce karıştı.Umarım en kısa zamanda pişman olmayacağım bir karar veririm. Görüşmek üzere..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler