Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Sürücüleri Derneği neden yok / Ayşe Şule BİLGİÇ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Türkiye’de motosiklet sevdalısı olmak biraz "kaderin dikenli yollarında acılar çeken insan" modelini aklıma getiriyor.

    Yurtdışından Türkiye’ye motosikleti ile gelen bir arkadaşım birkaç gün İstanbul’da motosiklet kullandıktan sonra şunu söylemişti; "Burada motosiklet kullanıp hayatta kalabilen herkes, dünyanın her yerinde (çölde, kutuplarda, ormanda) motosiklet kullanabilir." Durumumuz o kadar vahim. Arkadaşımın söylediği şey bizim sıkıntılarımızın sadece birisi ile ilgiliydi. Motosiklet sevdalısının trafikte hayatta kalma mücadelesi. Oysa daha neler var. ÖTV’sinden tutun da ehliyet almasına kadar her şey hicran dolu bir öykü. Oysa ki petrol ürünlerine gelen zamlar ceviz iriliğide dolu gibi kafamıza yağarken tüm ulaşım araçları içinde en avantajlı duruma gelen araç motosiklet olmalı. Otomobil ile ayda 200 YTL benzin masrafı olan birisi motosiklet ile bu masrafını dörtte bire düşürebilir. Ama satışlara bakıyoruz, hiç iyimser bir tablo yok. Dünyada Motosiklet kullanım oranlarına bakın;

    Dünyanın çeşitli ülkelerinde 100 kişi başına düşen motosiklet sayıları; Tayvan’da 53, Tayland’da 24, İtalya’da 17, Japonya’da 11, İspanya ve Almanya’da 9, Yunanistan, Portekiz, Avusturya ve Hollanda’da 8, Fransa’da 4, Hindistan’da 3.5, Polonyo’da 2.5 ve Türkiye’de 1.6.

    Gelişmekte olan ve gelişmiş pek çok ülkede motosiklet kullanma oranları bizim neredeyse beş-altı katımız. Peki nasıl olacakta Türk insanı motosikleti hayatının içine dahil edecek? Elbette bu iş için önce devlet büyüklerimiz yeşil ışık yakmalı. Görev sıralamasında ikinci sırada ise biz motosiklet sevdalılarına iş düşüyor. Motosiklet sevdalıları ile devlet arasındaki bağlantıyı sağlamak ise dernekler ve sivil toplum kuruluşlarına düşüyor. Bu konuda çalışan iki dernek var. Birisi daha önce de "Trafiğin ilacı motosiklet" sloganı ile öne çıkan Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) ve Motosiklet Sanayicileri Derneği (MOTODER). MOTODER son zamanlarda Türkiye’de motosikletin sorunları üzerine detaylı çalışmalar yapmaya başladı. MOTODER’e göre sorunlar şunlar,

    Motosiklet devlet tarafından yaşama katkı yapan bir araç olarak ciddiye alınmamaktadır.

    Ülkemizde motosiklet almak ve kullanmak çağdaş ülkelere göre zorlaştırılmıştır.

    Motosiklet alım vergileri dünyanın birçok ülkesine göre çok yüksektir.

    Avrupa ülkelerinde motosiklet için sadece KDV ödenir ve bunun oranı yüzde 7-22 arasında değişir.

    Ülkemizde motosiklet için KDV oranı yüzde 18’dir

    Motosiklet "lüks tüketim maddesi" sayıldığı için KDV’ye ilaveten yüzde 22-37 ÖTV (özel tüketim vergisi) ödenir

    Böylece motosiklet alan kişinin ödeyeceği KDV + ÖTV toplamı yüzde 40-55’e ulaşmaktadır.

    Bazı Avrupa ülkelerinde plaka-ruhsat işlemleri ücretsizdir, ülkemizde ise yaklaşık 100 Euro’dur.

    Dünyadaki bazı ülkelerde 50 cc. mopedler bisiklet gibi kabul edilip plaka ve ruhsata tabi değildir.

    Türkiye’de 50 cc. moped ile 1800 cc. büyük motor aynı plaka-ruhsat işlemlerine tabidir.

    Çağdaş Avrupa ülkelerinde 50 cc. motosiklet kullanım yaş sınırı 16 olup, Türkiyede 18 dir.

    Avrupa ülkelerinde 50 cc ile 125 cc. arası motosikletler otomobil ehliyeti ile kullanılabilir.

    Türkiye’de 50 cc. motosikleti kullanmak için otomobil ehliyeti yetersiz olup, tekrar ehliyet almak gerekir.

    Ülkemizde motosiklet sürüş eğitimi veren kuruluşlardaki eğitim kalitesi genellikle yetersizdir.

    Türkiye’deki yol ve trafik koşulları genellikle motosiklet sürücülerinin trafikteki durumlarını zorlaştırmaktadır.

    Dünyadaki birçok ülkede motosikletlere özel park yerleri mevcut ülkemizde böyle olanaklar mevcut değildir.

    Diğer ülkelerde sadece motosiklet sporları ile uğraşan ayrı federasyon varken ülkemizde otomobil ve motor sporları aynı federasyon bünyesinde yürütülmektedir.
    Ülkemizde motosiklet sporları için gereken uygun yer konusunda yetersizlik vardır.

    Ülkemizde motosiklet kullanıcıları trafikteki diğer sürücüler tarafından yeterli saygı ve anlayışı görmemektedir.

    Satış ve satış sonrası hizmetlerinin güvenilir ve kaliteli bir şekilde verilebileceği bayilerin yetersizliği.

    ÇÖZÜMLER VE ÖNERİLER

    Buradaki sorunların pek çoğuna tüm motosiklet sevdalıları katılıyordur. Ya çözümleri? Öneriler şunlar;

    Küçük hacimli motosikletlerin lüks tüketim maddesi olmaktan çıkarılması, vergilerin düşürülmesi,

    50 cc. motosikletlerdeki plaka-ruhsat zorunluluğunun kaldırılması,

    125 cc.’ye kadar olan motosikletlerin otomobil ehliyeti ile kullanılabilmesi,

    125 cc.’ye kadar olan olan motosikletlerde ehliyet yaşının 16’ya indirilmesi,

    Sürüş okullarındaki motosiklet eğitiminin daha etkin hale getirilmesi,

    Büyük şehirlerde motosiklet park yerlerinin yapılması,

    Belirli şehir ve caddelerdeki motosiklet yasağının kaldırılması,

    Motosiklet federasyonunun ayrı örgütlenmesi ve yeterli bütçe ayrılması,

    Köprü ve otoyollarda motosikletlere indirimli ücret tarifeleri uygulanması,

    Motosikletlerin gezi veya sportif amaçlı olarak yurtdışına çıkışlarında kolaylık sağlamak

    MOTODER, özellikle ÖTV’nin düşürülmesi konusunda olumlu gelişmeler olacağı konusunda ipuçları veriyor. Çok iyi bir haber bu. Peki güzel, bizim adımıza bazı kuruluşlar girişimde bulunuyor ve bir şeyler yapıyorlar. Dikkat ederseniz işin üretici ya da distribütör tarafı üzerine düşeni yapmaya çalışıyor. Peki biz ne yapıyoruz? Sesini yükselten bir kaç motosiklet sevdalısı dernek var ama bir çatı altında buluşup tüm motosiklet sürücülerinin sesini duyurabilecek ortak bir oluşum yok (EMOK elinden geldiğince bir şeyler yapıyor, küçük olmalarına rağmen seslerini fazlasıyla duyuruyorlar ama yeterli değil). MOTED ve MOTODER’in muhatap alıp, motosiklet sürücülerinin isteklerini-ihtiyaçlarını paylaşabileceği bir ortak hareket platformu bulunmuyor. Yurt dışında ise bu ortak çalışmalar çok oturmuş ve etkili çalışıyor. Motosiklet sürücüleri otoyol bariyerlerinin güvenli olmadığını Avrupa Birliği seviyesinde öne çıkarıp otoyol bariyeri standartlarının motosiklet sürücülerinin güvenliğinin de düşünülerek yenilenmesini sağlayabiliyorlar. En sıra dışı örnek ise Fransa’da "kızgın motorcular" örgütü. Eğer motorcuların kafasını attıran bir gelişme olursa onbinlerce motosiklet sürücüsü yollara dökülüp medeni(!) şekilde seslerini duyuruyorlar. Biz daha trafikte varlığımızı bile kabul ettirememişken böyle bir şey yapsak ne olur bilmiyorum ama gerekirse o da yapılmalı. Ama öncelikle motosiklet sürücülerinin istek ve ihtiyaçlarını her platformda söyleyebilecek bir sivil toplum kuruluşu ihtiyacı şart.

    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Okudum ve düşüncelerim de Türkiye de motosikletin hak ettiği yere gelmesini isteyen biri ortaya çıktı. Her seferinde bunları vurgulayan, harbi motosiklet tutkunu Ayşe Şule..

    Hadi fıstığıım kur derneğimizi.. )))

    Dip Not ; Anti Ayşe Şule ciler ne çıkaracaksınız bu yazıdan da merak ediyorum....
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  3. #3
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Bu sitede zaten bircok uye var Bu uyeler il bazında kendi derneklerini kurarak işe başlayabiliriz....

    Sonra bi bakmışız motorsiklet bakanlıgı kurulmuş. Sonra tum turkiyede motorsiklet kullanımı yasaklanmışş... Hatırlayanınız var mı bilmiyorum ama bilare Levent kırcanın bu gereksiz kurulan bakanlıklar hakkında bi sikeci vardıı....
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  4. #4
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Hayret ilk defa dogru bir konuya degindi , kendini gelistiriyor sanirim.Taktir etmek lazim. Ayaklari yere basmaya basladi
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Aralık 2007
    Şehir
    Ank. Esk.
    Motosikleti
    Asya 150 T - I
    Onlarca ( belki de yüzlerce ) ayrı grup varken bu çok zor bir şey

  6. #6
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    Derneği kimse tınlamıyor.Örneğin araçlar hepsinin kendi içinde odası var Örnek:Taksiciler odası,minibüscüler odası,kamyoncular odası,servisciler odası vs.vs.Birde bunların hepsinin bağlı oldu Şoförler odası var bununda bağlı olduğu Konfederasyon var Organizasyon şeması gibi
    Bizde motosikletçiler odası kuralım sonra yine içimizde bölünür ayrışırız gruplara Endurocular,SSciler vs. Ama başımıza bir tane şemsiye şart.

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    50 cc. motosikletlerdeki plaka-ruhsat zorunluluğunun kaldırılması,

    125 cc.’ye kadar olan motosikletlerin otomobil ehliyeti ile kullanılabilmesi,

    125 cc.’ye kadar olan olan motosikletlerde ehliyet yaşının 16’ya indirilmesi,
    Bunlara katılmıyorum. Bir motorlu aracın her şartta plakası olması gerekli, 50cc moped de olsa TIR da olsa farketmez. Bir YZF-R125 saatte 140 kilometre hıza ulaşabiliyor, 125cc'lerin hepsi 100km/sa hızı geçebiliyor. Bu hızlara ulaşacak araçları 16 yaşındaki gençlere teslime tmek bence yanlış. 125cc bir motosikleti kullanabilmek için bile belli bir eğitim gerekli, her otomobil ehliyeti olan 125'liklerle trafiğe çıkarsa halimiz ne olur bir düşünün.

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    MOTED ve MOTODER üyeleri de aramızda anlaşılan.
    Gerçi aklın yolu bir derler.
    Bu nedenle fikirlerimizde örtüşen yerler olması normal ama bazı detaylara bakınca dernek üyelerinin sitemizin sıkı takipçisi olduklarına karar verdim.

    Benim geçen ay açmış olduğum ve bir çoğunuzun atlamış olduğu bir topic var.


    Buraya tıklayarak yukarıda yazılanların biraz daha genişletilerek tartışıldığı topiğimize bir göz atmanızı ve hatta katkıda bulunmanızı öneririm.
    Tabii olayı kavramak için baştan sona tüm yazılanları okuyun.
    Çünkü bir çok arkadaşımız çok önemli katkılarda bulundu.

    Sonrasına oradan devam edersek amacımıza ulaşma yolunda önemli bir mesafe kaydederiz diye düşünüyorum....

    Linki bulamadıysanız buraya tıklayın.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9
    E.Gülbeyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlara katılmıyorum. Bir motorlu aracın her şartta plakası olması gerekli, 50cc moped de olsa TIR da olsa farketmez. Bir YZF-R125 saatte 140 kilometre hıza ulaşabiliyor, 125cc'lerin hepsi 100km/sa hızı geçebiliyor. Bu hızlara ulaşacak araçları 16 yaşındaki gençlere teslime tmek bence yanlış. 125cc bir motosikleti kullanabilmek için bile belli bir eğitim gerekli, her otomobil ehliyeti olan 125'liklerle trafiğe çıkarsa halimiz ne olur bir düşünün.

    annen baban her gün bir kaza daha haberi görsün ve seni bindirmesin sonra motoruna .. eğitim şart ..

  10. #10
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    tek çatı altında toplanmaz bence her kafa kendi grubunu kurmak isticektir
    facebook.com/kaskafa

  11. #11

    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 650 A DRAGSTAR
    Öncelikle Türkiye deki tüm araçlardan başlıyarak ( otolar, minibüsler, otobüsler, motorlar) araçlara hız sınırlaması gelecek - yasal sınırlar değil araçlara engelleyici takılarak hız yapmaları engellenecek - trafikte kasksız, ehliyetsiz veya yetkisiz araç kullananlara ağır cezalar getirilecek, Motorcular için ayrı yol şeritleri, ayrı kırmızı ışık bekleme yolları oluşturulacak. ama en önemlisi motorcuların bir güç haline gelip farkındalıklarını artırmaları olacak, yoksa trafikte ki gibi bizi görmemeye devam edecekler....

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı CBF150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Derneği kimse tınlamıyor.Örneğin araçlar hepsinin kendi içinde odası var Örnek:Taksiciler odası,minibüscüler odası,kamyoncular odası,servisciler odası vs.vs.Birde bunların hepsinin bağlı oldu Şoförler odası var bununda bağlı olduğu Konfederasyon var Organizasyon şeması gibi
    Bizde motosikletçiler odası kuralım sonra yine içimizde bölünür ayrışırız gruplara Endurocular,SSciler vs. Ama başımıza bir tane şemsiye şart.
    ZATEN İLK O OLUR HEMEN MOTORUNA GÖRE MUAMELE
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  13. #13
    RoLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul- Acıbadem&Fatih
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N
    Alıntı tubis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okudum ve düşüncelerim de Türkiye de motosikletin hak ettiği yere gelmesini isteyen biri ortaya çıktı. Her seferinde bunları vurgulayan, harbi motosiklet tutkunu Ayşe Şule..

    Hadi fıstığıım kur derneğimizi.. )))

    Dip Not ; Anti Ayşe Şule ciler ne çıkaracaksınız bu yazıdan da merak ediyorum....
    harbi he aynısını ben diicektim

    herkes show yapıo dio ama hiç olmazsa sesimizi duyurmak için elinden geleni de yapıo
    Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!

    Drift Religion

  14. #14

    Üyelik
    24 Kasım 2007
    Şehir
    7 ay Antalya 5 ay İstanbul
    Motosikleti
    apache baş baş Gt 250R and today 50 :)
    Alıntı KARACADDY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle Türkiye deki tüm araçlardan başlıyarak ( otolar, minibüsler, otobüsler, motorlar) araçlara hız sınırlaması gelecek - yasal sınırlar değil araçlara engelleyici takılarak hız yapmaları engellenecek - trafikte kasksız, ehliyetsiz veya yetkisiz araç kullananlara ağır cezalar getirilecek, Motorcular için ayrı yol şeritleri, ayrı kırmızı ışık bekleme yolları oluşturulacak. ama en önemlisi motorcuların bir güç haline gelip farkındalıklarını artırmaları olacak, yoksa trafikte ki gibi bizi görmemeye devam edecekler....
    katılıyprum....

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Temmuz 2008
    Şehir
    aslen istanbul /şuan çorum
    Motosikleti
    bisan//senatör
    selam ya düşünün burda bir yazı var ve herkafadan bir ses çıkıyor yok biri çok doğru yok biri şemsiye lazım tok biri efendime söyliyim herkez bölünür yok sisi ci endurou cu vs.vs.bizdaha birbirimize bağdaşamamışız sadece bir fikre bin yorum katıyoruz bugun bize hak tanınsa biz gene birbirimiz içinde bölünürüz beraberlik olmaz bende böle düşünü yorum ...selam lar styleturk

  16. #16
    cobalt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul - Kocamustafpaşa (Paşa)
    Motosikleti
    XL600V 91 Transalp (Gırmızı)
    destur deyip yola çıktıktan sonra gerisi gelir ama kararlı olmalı yolundan dönmemeli insan 125 cc miş ehliyetmiş onların hepsine elbirliği ile çözüm bulunur yeterki kullanıcıları kucaklayacak çatı oluşturulsun ve kullanıcılar bu çatının altında toplanıp birlik olmayı kabullensinler bireysel olarak kimse birbaskı unsuru olamaz bizzat kendi bakan yada başbakan olup birşeyler yapacaksa buyursun ,desteklerim
    Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
    ...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.

  17. #17
    norace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki Address
    bence 50 cc de olsa 1800 cc de olsa ehliyet şart.
    ayrıca 125 cc ye kadar olanların b ehliyeti ile kullanılması ve 16 yaşına indirgenmesi de yanlış olur.(aslında bu iki madde kendi içinde çelişiyor ya neyse) çünkü o zaman motosikleti bilinçsiz ve bilinçsiz kalmak isteyenlere de emanet etmiş olursunuz.öyle değil mi? bu da kazaları büyük ölçüde arttıracaktır.şu anda ehliyetsiz gezen çok olduğu gibi,ehliyeti olmadığı için binmeyen de çok.serbest olsa eğitimini almadan binmeye kalkacak.
    sizce haksız mıyım?

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı norace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence 50 cc de olsa 1800 cc de olsa ehliyet şart.
    ayrıca 125 cc ye kadar olanların b ehliyeti ile kullanılması ve 16 yaşına indirgenmesi de yanlış olur.(aslında bu iki madde kendi içinde çelişiyor ya neyse) çünkü o zaman motosikleti bilinçsiz ve bilinçsiz kalmak isteyenlere de emanet etmiş olursunuz.öyle değil mi? bu da kazaları büyük ölçüde arttıracaktır.şu anda ehliyetsiz gezen çok olduğu gibi,ehliyeti olmadığı için binmeyen de çok.serbest olsa eğitimini almadan binmeye kalkacak.
    sizce haksız mıyım?
    Evet haksızsın.
    Yani yazmış olduğun şeylerin iler tutar bir yanı yok.
    Biz 16 yaşı geç kalınmış bir yaş olarak görüyorken ve de hiç olmazsa 16 bari olsun diye mücadele ederken,
    binlerce ehliyetsiz sürücü sokaklarda cirit atıp kaza üstüne kaza yaparken,
    biz B ehliyeti olup da yani trafikte araç sürme kabiliyetine haiz insanların trafiğe çıkmalarının daha iyi olacağını düşünürken.
    senin yorumun tam tersi olmuş.

    Yukarıda linki vermiştim ama kimsenin ilgisini çekmemiş.
    Bir kez daha veriyorum.
    Biz bu konuyu daha önce tartışmış ve neler yapabiliriz? sorusuna kafa yormuştuk.
    Bu günde tartışmaya devam ediyoruz.
    Önce o linki bir incelerseniz, neden destek verdiğimizi ve ayrıntıları da bulabilirsiniz.

    O LİNK
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Tarafsız ulusal bir dernek, yeni bir federasyon yapılaşması...

    Bunlara uzun zamandan beri ihtiyacımız var...

  20. #20

    Üyelik
    18 Aralık 2006
    Şehir
    ankara-istanbul-bodrum
    Motosikleti
    jinlun 125citycomfort-cbr600fyada gsx600r yakındaa
    arkadaşlar bende en azından b ehliyet ile 125cc ye kadar motorları sürebilme imkanı şart ülkemizde ayda 400 ytl taksitle araba veriyorlar coq arkadaşımında değindiği gibi ehliyeti alır almaz millet gidiyo araba alıyo peki bunlar nasıl eğitim görüyo bilen varmı türkiyede ehliyet almak kadar basit bir şey yok motosiklet ehliyeti derseniz 3 tane kuka koyuyorlar aralarından geç ehliyet senindir arabada ise ankara etlik kasalarda şurayı geç üçe at şurayı geç frene bas diye eğitim veriyorlar sonra sınavda sende sana ezberlettiklerini yapıyorsun hayırlı olsun derler ehliyeti verirler söylermisin norace arkadaşım eğitim nerde ayrıca da bütün dünyadaki motosiklet kazalarının %90 motosiklet sürücüsü tarafından değilde karşı taraf yüzünden kaynaklandığını biliyormusun yani eğitim alan araba kullanıcıları tarafından...motor kullanıcılarının büyük bir bölümü ellerinin altında ne kadar güç olduğunu bilirler bilmeyende öğrenir acıda olsa...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler