PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet akü ölçümü ve normal akü değerleri ?



Kenway
27 Şubat 2016, 18:28
İyi akşamlar,
bugün bir multimetre aldım ve motosikletimin akü durumunu ölçmek istiyorum fakat multimetreyi kunlanmayı bilmiyorum.üzerinde bir sürü değer var.Multimetrenin + kablosu akününün + kutbununa - kablosu akünün - kutbuna gelicek galiba.Hangi değere getiriceğimide bilmiyorum.
Motosikletin çalışmazken akü voltaj durumu
Rolantideyken akü voltaj durumu
Normal voltaj durumu nedir ?

Forumda yapan arkadaşlar var fakat ne yazıkki hiç kimse böyle bir konu açıp bilmeyen kimselere yol göstermemiş.elektrikden anlamayan kişiler için voltaj ölçümü biraz kafa karıştırıcı bir durum.

Olcay Avşar
27 Şubat 2016, 18:33
Multimetrenin dc volt öçen kısmına getir ayarı, genelde DCV yazar ve soldadır. 200-20 gibi bölümler olması lazım, sen 20 ye getir.

Motor çalışmazken 12,8 - 13,2 arasında değerler göstermesi lazım. çalıştıktan sonra rölantide 13,8 yüksek devirde 14,4 değerleri olması gerekli.

Vmaxxx
27 Şubat 2016, 18:42
-.-.-.-.-. isaretli olan bölümün 20 ayarina getir ,düz akim ayarina
kirmiziyi artiya siyahi eksiye degdir. (yanlis baglasanda sorun degil o zaman -eksi gösterir)
9V-11V volt akü doluyorsa iyi ,dolmuyor bu voltaji gecmiyorsa akü ölü
11V-12,5V zayif doluyorsa iyi, dolmuyorsa ölmeye yakin
12,5-13,5V akü iyi

ölcümü motor stopdayken yapman lazim , motosikletin elektrik üretimi yaniltir
~ bu dalgali akim yani 220v

Kenway
27 Şubat 2016, 18:48
yüksek devirde 15 v geçerse ne olur peki ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------


-.-.-.-.-. isaretli olan bölümün 20 ayarina getir ,düz akim ayarina
kirmiziyi artiya siyahi eksiye degdir. (yanlis baglasanda sorun degil o zaman -eksi gösterir)
9V-11V volt akü doluyorsa iyi ,dolmuyor bu voltaji gecmiyorsa akü ölü
11V-12,5V zayif doluyorsa iyi, dolmuyorsa ölmeye yakin
12,5-13,5V akü iyi

ölcümü motor stopdayken yapman lazim , motosikletin elektrik üretimi yaniltir
~ bu dalgali akim yani 220v

multimetrede zaten - ve + gösteriliyor. yani multimetrede - yere takılan kablo aküde - kutupa + yere takılan kabloda akünün + kutupuna mı gelicek ?

Vmaxxx
27 Şubat 2016, 18:57
o ölcdügün dinamonun voltaji , 15V

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------

fark etmez ,nasil baglarsan bagla , göstergede - eksi isareti farki olur.
yanliz motor calismasin

Kenway
27 Şubat 2016, 19:10
Sağolun teşekkür ederim.

OkNisT
27 Kasım 2018, 22:04
Arkadaşlar aküm bitmişti vurdurarak çalıştırdım 1 hafta sonra yine marş basmadı yine vurdurarak çalıştırdım aküyü şarja verdim salak 5amper ile şarj etmiş 1 hafta çalışmadı yine bitmişti bu süreçte alarm aktifdi. Sonra 0.8amper 12 volt adaptör ile şarj ettim değer 12.05v du, 1 saat felan motorla gezdim 1 defa stop edip marş bastım garaja koyduğumda stop haldeki değeri 12.54v du.
2 gün sonra yine ölçtüm 12.15v düşmüştü spy 5000 alarm bağlı fakat kurulu değil şu anda. Bu akü değişmelimi? 2 günde 0.4v kayıp normal mi? Alarmı komple söksem mi bilemedim.

ogzcngdk
27 Kasım 2018, 22:33
Arkadaşlar aküm bitmişti vurdurarak çalıştırdım 1 hafta sonra yine marş basmadı yine vurdurarak çalıştırdım aküyü şarja verdim salak 5amper ile şarj etmiş 1 hafta çalışmadı yine bitmişti bu süreçte alarm aktifdi. Sonra 0.8amper 12 volt adaptör ile şarj ettim değer 12.05v du, 1 saat felan motorla gezdim 1 defa stop edip marş bastım garaja koyduğumda stop haldeki değeri 12.54v du.
2 gün sonra yine ölçtüm 12.15v düşmüştü spy 5000 alarm bağlı fakat kurulu değil şu anda. Bu akü değişmelimi? 2 günde 0.4v kayıp normal mi? Alarmı komple söksem mi bilemedim.


%100 dolu bir akü 12.8 volt gerilim değerine sahiptir.

siz stop ettikten hemen sonra ölçtüğünüzde 12.54 ise o akünün şarj tutmadığına kanaat getirebiliriz. Akünün durgun haldeki voltajı 12.15 V ise %35 oranında yaklaşık olarak bir doluluğa sahip diyebiliriz.

Yani kısacası akününüz 2 yılını doldurduysa değiştirmeli, doldurmadıysa resresör şarjı ile şarj ettirmelisiniz.(Bunu yapacak servisi bulmak biraz zordur.) Diğer şarj türleri akünüzün durumunu değiştirmez.

Cyan
27 Kasım 2018, 23:43
Yamaha'nın YEC-9 aksesuar şarj üniteleri redresör şarjı (sülfatlaşma giderme) de yapar. Ben kullanıyorum... (Bir Yamaha ve iki farklı Honda motorda kullandım; markaya özel bir cihaz değil.) İyi bakılan (düzenli kullanılan ve şarj edilen, motor yattığında bu üniteye bağlanan) aküler 2 yıldan uzun rahat rahat kullanılır. Bundan önceki motorumun aküsü 3,5 yıllıktı ve soğuk havada 1 hafta yatsa bile kolay marş basıyordu.

OkNisT
29 Kasım 2018, 14:59
%100 dolu bir akü 12.8 volt gerilim değerine sahiptir.

siz stop ettikten hemen sonra ölçtüğünüzde 12.54 ise o akünün şarj tutmadığına kanaat getirebiliriz. Akünün durgun haldeki voltajı 12.15 V ise %35 oranında yaklaşık olarak bir doluluğa sahip diyebiliriz.

Yani kısacası akününüz 2 yılını doldurduysa değiştirmeli, doldurmadıysa resresör şarjı ile şarj ettirmelisiniz.(Bunu yapacak servisi bulmak biraz zordur.) Diğer şarj türleri akünüzün durumunu değiştirmez.

Motosikleti bu yıl mayıs ayında aldım, 2015 model akünün markası super mf ftz10s yazıyor sanırım orjinal aküsüdür, değişme zamanı gelmiş gibi gözüküyor dün akşam tekrar indim ölçtüm, pazar günü şarjdan çıkarttığımdaki geldiği değere düşmüştü 12.05v'du, alarmı aküden ayırdım bu akşam tekrar ölçüm yaptığımda düşüş olmuş mu ona bakacam.


Yamaha'nın YEC-9 aksesuar şarj üniteleri redresör şarjı (sülfatlaşma giderme) de yapar. Ben kullanıyorum... (Bir Yamaha ve iki farklı Honda motorda kullandım; markaya özel bir cihaz değil.) İyi bakılan (düzenli kullanılan ve şarj edilen, motor yattığında bu üniteye bağlanan) aküler 2 yıldan uzun rahat rahat kullanılır. Bundan önceki motorumun aküsü 3,5 yıllıktı ve soğuk havada 1 hafta yatsa bile kolay marş basıyordu.

Hocam ben dandirik 12v 0,8amp bir adaptörle yaptım şarjı, aslında şöyle bir şarj cihazım var (link) (https://tr.aliexpress.com/item/SKYRC-Original-IMAX-B6-Mini-Portable-Battery-Lipo-Digital-Balance-Charger-For-RC-Helicopter-Car-Toys/32220236879.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.259.7 dc13c00s43crW), akü falanda şarj ediyor, amper ve voltaj manuel ayarlanabiliyor fakat bulamadım memlekette unuttum sanırım, olmadı elime geçtiğinde birde onunla şarj ederim ondanda sonuç alamazsam yaz başında bir aküye bayılacağız artık.

noz
29 Kasım 2018, 16:18
Akü ölçümünde voltaj akünün durumu hakkında tam değer vermez.Akünün durumu yük altında belli olur.Bu yüzden akünüzün durumunu ancak max.amper çekilirken görebilirsiniz.Volt değeri akünün dolu veya tahliye olmuş değerini gösterir.Ömrünü tamamlamış aküde yük çekilmezken 12 voltun üzerinde değer gösterebilir.Sağlam akü,motoru start ederken 11 voltun altına düşmemelidir.İdeali bir akücüde akünüzün durumunu ölçtürmektir.Bunun için para dahi istemezler.

artemis99
29 Kasım 2018, 17:14
5 yıllık Yuasa akü var. 2 kez boşalmasına rağmen halen misler gibi çalışıyor. Ama voltajını ölçmedim.

OkNisT
02 Aralık 2018, 15:54
alarmı söktükten sonra üstünden 2 gün geçmesine rağmen voltaj değişmemiş, ama 2 defa marş yaptım 2.de 9,5va düştü akü marş esnasında.
redresör şarjı deneyecem eğerki oda yemezse çöp :)