Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet akü ölçümü ve normal akü değerleri ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    İyi akşamlar,
    bugün bir multimetre aldım ve motosikletimin akü durumunu ölçmek istiyorum fakat multimetreyi kunlanmayı bilmiyorum.üzerinde bir sürü değer var.Multimetrenin + kablosu akününün + kutbununa - kablosu akünün - kutbuna gelicek galiba.Hangi değere getiriceğimide bilmiyorum.
    Motosikletin çalışmazken akü voltaj durumu
    Rolantideyken akü voltaj durumu
    Normal voltaj durumu nedir ?

    Forumda yapan arkadaşlar var fakat ne yazıkki hiç kimse böyle bir konu açıp bilmeyen kimselere yol göstermemiş.elektrikden anlamayan kişiler için voltaj ölçümü biraz kafa karıştırıcı bir durum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Multimetrenin dc volt öçen kısmına getir ayarı, genelde DCV yazar ve soldadır. 200-20 gibi bölümler olması lazım, sen 20 ye getir.

    Motor çalışmazken 12,8 - 13,2 arasında değerler göstermesi lazım. çalıştıktan sonra rölantide 13,8 yüksek devirde 14,4 değerleri olması gerekli.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    Vmaxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2008
    Şehir
    Hamburg , Denizli
    Motosikleti
    yamaha MT-09 MT-07 WR250r
    -.-.-.-.-. isaretli olan bölümün 20 ayarina getir ,düz akim ayarina
    kirmiziyi artiya siyahi eksiye degdir. (yanlis baglasanda sorun degil o zaman -eksi gösterir)
    9V-11V volt akü doluyorsa iyi ,dolmuyor bu voltaji gecmiyorsa akü ölü
    11V-12,5V zayif doluyorsa iyi, dolmuyorsa ölmeye yakin
    12,5-13,5V akü iyi

    ölcümü motor stopdayken yapman lazim , motosikletin elektrik üretimi yaniltir
    ~ bu dalgali akim yani 220v

  4. #4

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    yüksek devirde 15 v geçerse ne olur peki ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------

    Alıntı Vmaxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -.-.-.-.-. isaretli olan bölümün 20 ayarina getir ,düz akim ayarina
    kirmiziyi artiya siyahi eksiye degdir. (yanlis baglasanda sorun degil o zaman -eksi gösterir)
    9V-11V volt akü doluyorsa iyi ,dolmuyor bu voltaji gecmiyorsa akü ölü
    11V-12,5V zayif doluyorsa iyi, dolmuyorsa ölmeye yakin
    12,5-13,5V akü iyi

    ölcümü motor stopdayken yapman lazim , motosikletin elektrik üretimi yaniltir
    ~ bu dalgali akim yani 220v
    multimetrede zaten - ve + gösteriliyor. yani multimetrede - yere takılan kablo aküde - kutupa + yere takılan kabloda akünün + kutupuna mı gelicek ?

  5. #5
    Vmaxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2008
    Şehir
    Hamburg , Denizli
    Motosikleti
    yamaha MT-09 MT-07 WR250r
    o ölcdügün dinamonun voltaji , 15V

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------

    fark etmez ,nasil baglarsan bagla , göstergede - eksi isareti farki olur.
    yanliz motor calismasin

  6. #6

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Sağolun teşekkür ederim.

  7. #7

    Üyelik
    09 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr500R (2015)
    Arkadaşlar aküm bitmişti vurdurarak çalıştırdım 1 hafta sonra yine marş basmadı yine vurdurarak çalıştırdım aküyü şarja verdim salak 5amper ile şarj etmiş 1 hafta çalışmadı yine bitmişti bu süreçte alarm aktifdi. Sonra 0.8amper 12 volt adaptör ile şarj ettim değer 12.05v du, 1 saat felan motorla gezdim 1 defa stop edip marş bastım garaja koyduğumda stop haldeki değeri 12.54v du.
    2 gün sonra yine ölçtüm 12.15v düşmüştü spy 5000 alarm bağlı fakat kurulu değil şu anda. Bu akü değişmelimi? 2 günde 0.4v kayıp normal mi? Alarmı komple söksem mi bilemedim.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı OkNisT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aküm bitmişti vurdurarak çalıştırdım 1 hafta sonra yine marş basmadı yine vurdurarak çalıştırdım aküyü şarja verdim salak 5amper ile şarj etmiş 1 hafta çalışmadı yine bitmişti bu süreçte alarm aktifdi. Sonra 0.8amper 12 volt adaptör ile şarj ettim değer 12.05v du, 1 saat felan motorla gezdim 1 defa stop edip marş bastım garaja koyduğumda stop haldeki değeri 12.54v du.
    2 gün sonra yine ölçtüm 12.15v düşmüştü spy 5000 alarm bağlı fakat kurulu değil şu anda. Bu akü değişmelimi? 2 günde 0.4v kayıp normal mi? Alarmı komple söksem mi bilemedim.

    %100 dolu bir akü 12.8 volt gerilim değerine sahiptir.

    siz stop ettikten hemen sonra ölçtüğünüzde 12.54 ise o akünün şarj tutmadığına kanaat getirebiliriz. Akünün durgun haldeki voltajı 12.15 V ise %35 oranında yaklaşık olarak bir doluluğa sahip diyebiliriz.

    Yani kısacası akününüz 2 yılını doldurduysa değiştirmeli, doldurmadıysa resresör şarjı ile şarj ettirmelisiniz.(Bunu yapacak servisi bulmak biraz zordur.) Diğer şarj türleri akünüzün durumunu değiştirmez.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yamaha'nın YEC-9 aksesuar şarj üniteleri redresör şarjı (sülfatlaşma giderme) de yapar. Ben kullanıyorum... (Bir Yamaha ve iki farklı Honda motorda kullandım; markaya özel bir cihaz değil.) İyi bakılan (düzenli kullanılan ve şarj edilen, motor yattığında bu üniteye bağlanan) aküler 2 yıldan uzun rahat rahat kullanılır. Bundan önceki motorumun aküsü 3,5 yıllıktı ve soğuk havada 1 hafta yatsa bile kolay marş basıyordu.

  10. #10

    Üyelik
    09 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr500R (2015)
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %100 dolu bir akü 12.8 volt gerilim değerine sahiptir.

    siz stop ettikten hemen sonra ölçtüğünüzde 12.54 ise o akünün şarj tutmadığına kanaat getirebiliriz. Akünün durgun haldeki voltajı 12.15 V ise %35 oranında yaklaşık olarak bir doluluğa sahip diyebiliriz.

    Yani kısacası akününüz 2 yılını doldurduysa değiştirmeli, doldurmadıysa resresör şarjı ile şarj ettirmelisiniz.(Bunu yapacak servisi bulmak biraz zordur.) Diğer şarj türleri akünüzün durumunu değiştirmez.
    Motosikleti bu yıl mayıs ayında aldım, 2015 model akünün markası super mf ftz10s yazıyor sanırım orjinal aküsüdür, değişme zamanı gelmiş gibi gözüküyor dün akşam tekrar indim ölçtüm, pazar günü şarjdan çıkarttığımdaki geldiği değere düşmüştü 12.05v'du, alarmı aküden ayırdım bu akşam tekrar ölçüm yaptığımda düşüş olmuş mu ona bakacam.

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha'nın YEC-9 aksesuar şarj üniteleri redresör şarjı (sülfatlaşma giderme) de yapar. Ben kullanıyorum... (Bir Yamaha ve iki farklı Honda motorda kullandım; markaya özel bir cihaz değil.) İyi bakılan (düzenli kullanılan ve şarj edilen, motor yattığında bu üniteye bağlanan) aküler 2 yıldan uzun rahat rahat kullanılır. Bundan önceki motorumun aküsü 3,5 yıllıktı ve soğuk havada 1 hafta yatsa bile kolay marş basıyordu.
    Hocam ben dandirik 12v 0,8amp bir adaptörle yaptım şarjı, aslında şöyle bir şarj cihazım var (link), akü falanda şarj ediyor, amper ve voltaj manuel ayarlanabiliyor fakat bulamadım memlekette unuttum sanırım, olmadı elime geçtiğinde birde onunla şarj ederim ondanda sonuç alamazsam yaz başında bir aküye bayılacağız artık.

  11. #11

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Akü ölçümünde voltaj akünün durumu hakkında tam değer vermez.Akünün durumu yük altında belli olur.Bu yüzden akünüzün durumunu ancak max.amper çekilirken görebilirsiniz.Volt değeri akünün dolu veya tahliye olmuş değerini gösterir.Ömrünü tamamlamış aküde yük çekilmezken 12 voltun üzerinde değer gösterebilir.Sağlam akü,motoru start ederken 11 voltun altına düşmemelidir.İdeali bir akücüde akünüzün durumunu ölçtürmektir.Bunun için para dahi istemezler.

  12. #12

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    5 yıllık Yuasa akü var. 2 kez boşalmasına rağmen halen misler gibi çalışıyor. Ama voltajını ölçmedim.

  13. #13

    Üyelik
    09 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr500R (2015)
    alarmı söktükten sonra üstünden 2 gün geçmesine rağmen voltaj değişmemiş, ama 2 defa marş yaptım 2.de 9,5va düştü akü marş esnasında.
    redresör şarjı deneyecem eğerki oda yemezse çöp


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)