PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj sırasında neden uzun yola çıkılır?



Bune
04 Ocak 2015, 19:09
Soru bu forumda bazı arkadaşlar motorun rodajı için haftsonu gezisi yaptık x şehrinden y şehrine gittik vs diyorlar anlamıyorum bu olayı, rodaj esnasında belli hız ve devri geçmeden kullanmak ve sık sık viteş değiştirmek gerekmiyor mu? Eee o zaman bu arkadaşlar şehirler arası yolda nasıl seyahat ediyorlar? Benim bildiğim şehirler arası yola çıktınmı gaza basarsın.

Rüyama bile giriyor bu rodaj konusu R25 alıyorum ve 6 bin km rodaj süresi var yazıyordu kitapçık kafayı yiyordum :queen:

Freye
04 Ocak 2015, 19:12
rodajı uzun yolda yapılan motordan uzak dur birde ilanların açıklamasında böyle demiyorlarmı arkama bakmadan kaçıyorum. taşlamadan önce;
NOT:Bu kesin bilgidir Barkın Bayoğlu demişti.

AydınOğlu09
04 Ocak 2015, 19:17
Bildiklerin doğru,

Diğeri ise tamamen kulaktan dolma şeyler uzun yol yapma motoru zorlamak vs.

solmyr
04 Ocak 2015, 19:17
rodajı uzun yolda yapılan motordan uzak dur birde ilanların açıklamasında böyle demiyorlarmı arkama bakmadan kaçıyorum. taşlamadan önce;
NOT:Bu kesin bilgidir Barkın Bayoğlu demişti.

şu kafadan kurtulun ya. bir de kırmızıyla yazmış. barkın camdan atla dese atlayacak adam var ya. yazık. herkesin her dediğine inanmayın. kesin bilgiye ulaşmak o kadar kolay değil der, barkından girer niçeden çıkarım. :queen: dekarta selam çakarım.

Bune
04 Ocak 2015, 19:18
İkinci el motora zaten güvenim yok borç harç ediyorum sıfır alıyorum malum motoru rodajda çok iyi açtık diyenlerden ve her trafını parmaklayıp tamamen orjinal diyenlerden ötürü ama ben bu tip yazılara forumda bi kaç kez denk geldim ondan sordum.

Mamba09
04 Ocak 2015, 19:18
(bknz. 20 kere cevaplanan şeyi tekrar sormak)

motorcu48
04 Ocak 2015, 19:19
rodajı uzun yolda yapılan motordan uzak dur birde ilanların açıklamasında böyle demiyorlarmı arkama bakmadan kaçıyorum. taşlamadan önce;
NOT:Bu kesin bilgidir Barkın Bayoğlu demişti.

kesin bilgi diye aktarılan bu soz mekaniker mühendis değilse o kişi için kesin bilgi denemez sadece sahsa munhasır bir iddadır ancak bencede doğrudur çünkü vites değiştirip vites geçişlerindeki dişlileri alıştırmak gerekir vede motoru yüksek devire sokmadan yapılmış olur.

Bune
04 Ocak 2015, 19:20
(bknz. 20 kere cevaplanan şeyi tekrar sormak)

Tamam güzel kardeşim sen de cevap vermezsin olur biter 21. ci başlık sensiz olsun. :king::king:

Freye
04 Ocak 2015, 19:21
'solmyr' siyaha geri döndüm :)

solmyr
04 Ocak 2015, 19:22
siyaha geri döndüm

alıntılarda hala kırmızı :queen:

Freye
04 Ocak 2015, 19:24
niye alıntı alıyonuz ki
sebebi neydi ki :)

solmyr
04 Ocak 2015, 19:35
niye alıntı alıyonuz ki
sebebi neydi :)

mesajın muhatabı belli olsun diye.


konuya cevap olarak ise:

evet, uzun yolda rodaj yapılan motorun rodajı iyi olmamıştır. rodaj demek, çalışan parçaların birbirini törpülemesi, birbirine alışması demek. fabrikadan ne kadar pürüzsüz gibi çıksa da, piston, silindir, dişliler gibi işi birinci derece çalışmak olan parçaların üzerinde, kalıpları ya da imalat teknolojileri gereği mikronluk girinti ve çıkıntılar bulunur. bunların törpülenmesi için motorun zorlanmadan, değişken hızlarda ve tüm çalışan parçaların eşit oranda çalışacak şekilde kullanılması gerekir.

uzun yolda rodaj yaparsanız, motor 5000km'ye geldiğinde, 5. vites dişlisinden başka hiç bir parçanın rodajı tamamlanmamış olur. rodaj bitti diye basarsanız da, bu törpüleme işi, adete zımparalamaya dönüşebilir. o yüzden, değişken hızlarda ve şehir içinde motosikletin kullanılması demek, işleyen bütün parçaların birbirine eşit seviyede alışması ve bunu zorlanmadan yapması demektir.

biz mesele (uzay bilimcisi olarak :cherry:) teleskop aynası yaparken, aynayı 8 - 9 farklı hızda, 8 - 9 farklı aşındırma malzemesiyle saatlerce aşındırırız. bu bir çeşit rodaj gibi düşünülebilir. başlarda milimetrik olan pürüzler, sonraları mikronlara düşer. aynanın üzerinde sanki yağ varmış gibi olur. böyle bir silindir olsa, motor yağına ihtiyaç duymayacakmış gibi gelir bana.

rodaj önemlidir. uzun yolda rodajı yapılmış ve yeni rodajı bitti denilen motor alınmaz değil, alınır. ama sizin o aslında yapılmamış olan rodajı tekrar yapmanız gerekir. eğer rodaj uzun yolda yapılmış ve üzerinde çok geçmiş ise, geri dönüşü olmayan yine mikronluk çizikler olma ihtimali çok yüksektir motorun içinde.

eoyrmlamam bu gadar.

C.Kaan
04 Ocak 2015, 19:37
Uzun yolda rodaj yapılmaz, genelde rodaj denen şeye inanmayan ve kendini motosiklet mühendisi sanan kimseler yapar bu hareketi :)

Freye
04 Ocak 2015, 19:39
mesajın muhatabı belli olsun diye.


konuya cevap olarak ise:

evet, uzun yolda rodaj yapılan motorun rodajı iyi olmamıştır. rodaj demek, çalışan parçaların birbirini törpülemesi, birbirine alışması demek. fabrikadan ne kadar pürüzsüz gibi çıksa da, piston, silindir, dişliler gibi işi birinci derece çalışmak olan parçaların üzerinde, kalıpları ya da imalat teknolojileri gereği mikronluk girinti ve çıkıntılar bulunur. bunların törpülenmesi için motorun zorlanmadan, değişken hızlarda ve tüm çalışan parçaların eşit oranda çalışacak şekilde kullanılması gerekir.

uzun yolda rodaj yaparsanız, motor 5000km'ye geldiğinde, 5. vites dişlisinden başka hiç bir parçanın rodajı tamamlanmamış olur. rodaj bitti diye basarsanız da, bu törpüleme işi, adete zımparalamaya dönüşebilir. o yüzden, değişken hızlarda ve şehir içinde motosikletin kullanılması demek, işleyen bütün parçaların birbirine eşit seviyede alışması ve bunu zorlanmadan yapması demektir.

biz mesele (uzay bilimcisi olarak :cherry:) teleskop aynası yaparken, aynayı 8 - 9 farklı hızda, 8 - 9 farklı aşındırma malzemesiyle saatlerce aşındırırız. bu bir çeşit rodaj gibi düşünülebilir. başlarda milimetrik olan pürüzler, sonraları mikronlara düşer. aynanın üzerinde sanki yağ varmış gibi olur. böyle bir silindir olsa, motor yağına ihtiyaç duymayacakmış gibi gelir bana.

rodaj önemlidir. uzun yolda rodajı yapılmış ve yeni rodajı bitti denilen motor alınmaz değil, alınır. ama sizin o aslında yapılmamış olan rodajı tekrar yapmanız gerekir. eğer rodaj uzun yolda yapılmış ve üzerinde çok geçmiş ise, geri dönüşü olmayan yine mikronluk çizikler olma ihtimali çok yüksektir motorun içinde.

eoyrmlamam bu gadar.


Rodajı çok doğru anlatmışsın ama artık rodajı üreticilerde tınlamıyor hatta bir çok motorun kullanma kılavuzunda sadece 2 satır bilgi alıyor rodaj ile ilgili :)

dekmanci
04 Ocak 2015, 19:53
HOCAM rodaj konusu ince bir mevzu
1 motordaki piston sekman vs nin alismasi ve uzerindeki cikintilarin gitmesi (ilk 500km yagi hafif metalik oluyor rengi ) sanziman dislilerinin bir birine iyice alismasi (ilk baslarda vitesler tıkir tikir gecmez) motor blogunun sicak soguk tam anlami ile oturmasidir

lakin genelde motorsiklet rodajlari firmaya gore deyisir cc (124 -250-600 cc)ye gore yasa silindir sayisina gore(tek silindir cift 4 silindir vs gibi) deyisir
mesela bazilari ilk yag deyisimini 1000 de yapar bagZilari 500 de
ama bana sorar isen klavuza uymaya calis ortalama bir motorun ilk rodaji alisma suresi 1000 km dolar yag deyisiminden sonra 2000 km kadar da dikkat etmek ve Zorlamamak lazim bos ta faZla gaz vermek lazim mesele 6000 devri 1000 km kadar gecme ondan sonra 1200 km ye kadar 7000 i gecme 1600 km ye kadar 8000 devri gecme gibi ama kitapcigina iyi bak bazi ustalar ilginc seyler soyluyor

6000 km rodaj suresi olacagini zannetmiyorum bu tekrar bak istersen
cunku yeni alinmis motorlar 5000 km ye dogru yada 5000den sonra tam guucune ulasmaya baslar boyle burseydir

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------


mesajın muhatabı belli olsun diye.


konuya cevap olarak ise:

evet, uzun yolda rodaj yapılan motorun rodajı iyi olmamıştır. rodaj demek, çalışan parçaların birbirini törpülemesi, birbirine alışması demek. fabrikadan ne kadar pürüzsüz gibi çıksa da, piston, silindir, dişliler gibi işi birinci derece çalışmak olan parçaların üzerinde, kalıpları ya da imalat teknolojileri gereği mikronluk girinti ve çıkıntılar bulunur. bunların törpülenmesi için motorun zorlanmadan, değişken hızlarda ve tüm çalışan parçaların eşit oranda çalışacak şekilde kullanılması gerekir.

uzun yolda rodaj yaparsanız, motor 5000km'ye geldiğinde, 5. vites dişlisinden başka hiç bir parçanın rodajı tamamlanmamış olur. rodaj bitti diye basarsanız da, bu törpüleme işi, adete zımparalamaya dönüşebilir. o yüzden, değişken hızlarda ve şehir içinde motosikletin kullanılması demek, işleyen bütün parçaların birbirine eşit seviyede alışması ve bunu zorlanmadan yapması demektir.

biz mesele (uzay bilimcisi olarak :cherry:) teleskop aynası yaparken, aynayı 8 - 9 farklı hızda, 8 - 9 farklı aşındırma malzemesiyle saatlerce aşındırırız. bu bir çeşit rodaj gibi düşünülebilir. başlarda milimetrik olan pürüzler, sonraları mikronlara düşer. aynanın üzerinde sanki yağ varmış gibi olur. böyle bir silindir olsa, motor yağına ihtiyaç duymayacakmış gibi gelir bana.

rodaj önemlidir. uzun yolda rodajı yapılmış ve yeni rodajı bitti denilen motor alınmaz değil, alınır. ama sizin o aslında yapılmamış olan rodajı tekrar yapmanız gerekir. eğer rodaj uzun yolda yapılmış ve üzerinde çok geçmiş ise, geri dönüşü olmayan yine mikronluk çizikler olma ihtimali çok yüksektir motorun içinde.

eoyrmlamam bu gadar.

COK GUZEL ANLATMİSSİNNİZ

SlimShady1
04 Ocak 2015, 21:07
Bi önemli konu; madeni mi yoksa sentetik yağ ile mi yapılır?

Mamba09
04 Ocak 2015, 21:21
Tamam güzel kardeşim sen de cevap vermezsin olur biter 21. ci başlık sensiz olsun. :king::king:

sevgili kardeşim beni yanlış anladın. burda söylemek istediğim "arama yaparsanız bir sürü bu başlıktan bulabilirsiniz" demekti. arkadaşlar anlatmış yinede, sevgiler güzel dostum. :)

Bune
04 Ocak 2015, 21:54
sevgili kardeşim beni yanlış anladın. burda söylemek istediğim "arama yaparsanız bir sürü bu başlıktan bulabilirsiniz" demekti. arkadaşlar anlatmış yinede, sevgiler güzel dostum. :)

Ben de bunu anlatamıyorum Allah' a şükür ben motorumun rodajını çok güzel yaptım nasıl yapılacağını da iyi biliyorum mesajımda zaten anlatmıştım arkadaşlar anlatmış ama alışkanlıktan dolayı herlade anlatmışlar zira ben kimseye rodaj nasıl yapılır diye sormadım.

Benim sorduğum forumda kelli felli adamlar var bunlar uzun yola çıkıyorlar rodaj için bi kaç tane konuya denk geldim böyle o bu değil kalabalık guruplarla çıkıp gezi işine çeviriyorlar bunu bi şehirden bi şehire ama kimse mi söylemiyor bu adamlara yahu yaptığın yanlış bak uzun yola çıkarsan basarsın rodaj bozulur vs. vs. diye? İçimizden adamlar bunlar ya üşenmesem arama yapıp mesajlarını bulucam ama mutlaka içinizde bu tip mesajları görenleriniz olmuştur atıyorum adam Urfa' da rodaj için Mersin' e gidicem bu hafta sonu diyor. Ben şehirler arası yolda 60 ile gidip sürekli vites değiştirdiklerini düşünmüyorum başka bi alameti farikası olmalı bu işin acaba sürekli mola verip piknik modunda mı geçiriyorlar haftasonunu yoksa çevreyoluna çıkmadan en uzun yoldan giderek mi yapıyorlar bu işi gerçekten anlamadığımdan dolayı soruyorum.

telike
04 Ocak 2015, 22:49
Ben de bunu anlatamıyorum Allah' a şükür ben motorumun rodajını çok güzel yaptım nasıl yapılacağını da iyi biliyorum mesajımda zaten anlatmıştım arkadaşlar anlatmış ama alışkanlıktan dolayı herlade anlatmışlar zira ben kimseye rodaj nasıl yapılır diye sormadım.

Benim sorduğum forumda kelli felli adamlar var bunlar uzun yola çıkıyorlar rodaj için bi kaç tane konuya denk geldim böyle o bu değil kalabalık guruplarla çıkıp gezi işine çeviriyorlar bunu bi şehirden bi şehire ama kimse mi söylemiyor bu adamlara yahu yaptığın yanlış bak uzun yola çıkarsan basarsın rodaj bozulur vs. vs. diye? İçimizden adamlar bunlar ya üşenmesem arama yapıp mesajlarını bulucam ama mutlaka içinizde bu tip mesajları görenleriniz olmuştur atıyorum adam Urfa' da rodaj için Mersin' e gidicem bu hafta sonu diyor. Ben şehirler arası yolda 60 ile gidip sürekli vites değiştirdiklerini düşünmüyorum başka bi alameti farikası olmalı bu işin acaba sürekli mola verip piknik modunda mı geçiriyorlar haftasonunu yoksa çevreyoluna çıkmadan en uzun yoldan giderek mi yapıyorlar bu işi gerçekten anlamadığımdan dolayı soruyorum.

o kelli felli abilere bunu anlatamazsın işte. en iyisini kendileri bilirler. senin eğitimin var mı bi kere? ha? (!)

fazil
04 Ocak 2015, 23:12
Bi önemli konu; madeni mi yoksa sentetik yağ ile mi yapılır?
Bildigim kadariyla, motor fabrikadan madeni yag konarak cikiyor, rodajda surtunmenin normalden fazla olmasi istendiginden madeni yag daha iyi is goruyor.
Rodajdan sonra sentetige gecilmesi oneriliyor.

oluroyle
04 Ocak 2015, 23:17
Bildigim kadariyla, motor fabrikadan madeni yag konarak cikiyor, rodajda surtunmenin normalden fazla olmasi istendiginden madeni yag daha iyi is goruyor.
Rodajdan sonra sentetige gecilmesi oneriliyor.

Rodajın fabrika çıkışında içerisindeki yağ ile yapılmış olması önemli.

bur4q330
04 Ocak 2015, 23:21
Ahahaha bu güzeldi :D rodajı bitmemiş bi motoru direk uzun yola çıkarıp gazlamak mı? motorun 5 yıl gideceği varsa 5 hafta sonra eline alır o arkadaş motoru :rendeer:

fz6_fazer
05 Ocak 2015, 01:03
Sözde dosta gider demiş mış müş
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-abs-li-duzgun-kullanilmis-dosta-gidecek-motor-arayanlara-195306564/detay
Rodajın gözüne vurmuş tenereci
Rodaj:Haraketli parçların birbirine alışmasıdır,dip gaz gidilmemeli

hakikiteker
05 Ocak 2015, 01:16
Adettendir, uzun yola çıkılır ve hatta Bodrum'a gidilip gelinir. Köklenip de hata yapıldığı anlaşılınca, ben şeklimi yaptım gibisinden ilanlarla hevesli ve bu sebepten kandırılabilecek arkadaşlara motor itelenir. Km 1000-1200 civarı, renk kırmızı ya da HRC tarzı albenilidir :mrgreen:

Not: Yıkamacıda, bayiden alındığındaki poşetli hali ve deniz kenarında çekilmiş fotoğraflar bu tip ilanlarda elzemdir.

Arkadaş, araştıra araştıra... ::dalga::

ehil
05 Ocak 2015, 11:05
rodaj uyum sürecidir. buna sürücü de dahildir. içinde bolca sabır vardır. piston ve silindir ilişkisi ne indirgemek ...

erensipahi
05 Ocak 2015, 11:10
Ben mesela rodajı şu şekilde yapıyorum yani teknik servis bana bunu tavsiye etti ilk 1000 km hız yapmadan sakin sakin vites değiştirerek kullanılır daha sonra motor ilk bakıma yağ değişimine götürülür 1600 km gibi bi yol kat ettikten sonra ise ikinci bakım yapılır subab ayarı hava ayarı yağ değişimi yapılır sonra düz bi yola çıkıp dip gaz gitmek gerekir bu yöntemle motosikletin son hızı artış gösterir bu teknikle 99 u geçmeyen motosikletim bi haftasonu yaptığımız dip gazlama yöntemi ile son hızı 124 e çıkmıştır dahada çıkacak inşallah :)

Darkin
05 Ocak 2015, 12:16
Ben rodajin büyük bir kısmını uzun yolda yaptım, yalnız vaktim vardı, şehirden bir 400 km uzaklaşıp ertesi gün geri geldim, böyle ağır ağır (sağdan sağdan :mrgreen:) bol duraklamalı, temiz havalı gezi gibi oldu. Ne kitapçıkta belirtilen devirleri geçtim, ne uğramadığım vites kaldı. Kalan km'yi de daha düşük viteslerde şehir içinde geçirdim. Rodajın son km'lerinde de bir miktar bastım dayanamayıp kısa süreli. Şimdilik yolunda her şey. :thumleft:

Bune
05 Ocak 2015, 12:55
Sözde dosta gider demiş mış müş
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-abs-li-duzgun-kullanilmis-dosta-gidecek-motor-arayanlara-195306564/detay
Rodajın gözüne vurmuş tenereci
Rodaj:Haraketli parçların birbirine alışmasıdır,dip gaz gidilmemeli

Dediğim böyle bişey işte sen bulmuşsun tebrik ederim ama bunu forumda yapanlar da var o zaman insan bi duraksıyor ya acaba ben mi yanlış yapıyorum da bunca senelik motorcu üstelik yanına da arkadaşlarını almış o mu doğru yapıyor diye bi sorguluyor insan kendi kendini :)

http://i.hizliresim.com/04lPrB.jpg

Machair
05 Ocak 2015, 13:29
Rodaj uzun yolda yapılmaz diye bir şey yok. Hatta rodajı tanımlarken uzun yolda olmaz diyen ve detay veren arkadaşlarda kendileri ile çelişiyor. Bence önemli olan o uzun olan yolun nasıl olduğu. Otobana girip 300 km. dümdüz gitmek ayrı bir şey, virajlarda vites atmak molalar vermek ayrı bir şey. Ben motoru aldıktan sonra ilk 180 km.yi 6000 devri geçmeden şehir içinde yaptım. Sonra uzun yola çıktım. Rotam İzmir merkez, Urla, Gülbahçe, İnecik, Karaburun, Yeni Liman, Küçük Bahçe, Balıklıova, Urla, İzmir merkez şeklinde idi. 220 km, 5 buçuk saat süren bir yol. Ama bu yol araba ile giderken bile 2. ile 5. vites arasında sayısız geçiş yaptığınız, çok sayıda virajdan oluşan, 1-2 yer dışında hafif iniş çıkışlı bir yol. Birkaç yer hariç isteseniz de 100 km ile gitmeniz zor. Ben 5000-6000 devri geçmeden, tabi ki ağırlıklı olarak 4-5-6 vitesi kullanarak ilk 400 kilometremi tamamladım. Sonraki hafta ise İzmir'den kıyı şeridi boyunca virajları takip ederek Kuşadası, Güzelçamlı Millipark, Söke, Ortaklar, İzmir yaparak 400 km daha yaptım. Bu yolda da farklı hızlar ve vitesleri kullandım. Kitapçıkta belirtildiği şekilde 800 km sonrası devri 7000-8000 lere çıkardım. Benim tek yaptığım normalde 2-3 haftada tamamlayacağım 1000 kmyi 3 günde sabahtan akşama uzun sabır sonucunda yaptım. (tabi haftasonundan haftasonuna yine 2 hafta oldu ama malum kış mevsimi) Rodajın ve sabrımın zorlandığı tek yer Söke - Bafa arası 24 kmlik düzlük oldu.

Bence motorun rodajı uzun yolda da yapılır. Ama buna uygun yol ve seyahat planı çizilmesi gerekli.

LynXMaSTeR
05 Ocak 2015, 16:51
her kitapçıkta açıkça bir bilgi yok sanırım. ben cbr250r ın kitapçığına baktım, ilk 500 km sakin sürün, fazla gazlamayın gibisinden şeyler yazıodu, şu kadar devir bu kadar vites felan detaylı değildi yani. o yüzden herkes kafasına göre birşeyler söylüyo.

telike
05 Ocak 2015, 16:57
bence de mantıklı olan her viteste sakin sakin anlık gazlamalardan ve aşırı sıkıştırmalardan uzak olmaktır. hepsi bi tanışsın kaynaşsınlar sonra daha hızlı çalışırlar

tuna_tour
05 Ocak 2015, 17:10
uzun yolda motorun rodajı bittikten sonra açma işlemi yapılır, egzost gibi bazı parçalar kurum bağlar, uzun yolda bunlar atılır, motorun gidişi ferahlar, açıldı deriz bu hadise oradan geliyor, öyle ciğerini çıkaracak şekilde basmaya da gerek yoktur, yüksek devirde uzun süre yol almak bu kurumdan vs den arındırır motoru

Bune
05 Ocak 2015, 17:25
Rodaj uzun yolda yapılmaz diye bir şey yok. Hatta rodajı tanımlarken uzun yolda olmaz diyen ve detay veren arkadaşlarda kendileri ile çelişiyor. Bence önemli olan o uzun olan yolun nasıl olduğu. Otobana girip 300 km. dümdüz gitmek ayrı bir şey, virajlarda vites atmak molalar vermek ayrı bir şey. Ben motoru aldıktan sonra ilk 180 km.yi 6000 devri geçmeden şehir içinde yaptım. Sonra uzun yola çıktım. Rotam İzmir merkez, Urla, Gülbahçe, İnecik, Karaburun, Yeni Liman, Küçük Bahçe, Balıklıova, Urla, İzmir merkez şeklinde idi. 220 km, 5 buçuk saat süren bir yol. Ama bu yol araba ile giderken bile 2. ile 5. vites arasında sayısız geçiş yaptığınız, çok sayıda virajdan oluşan, 1-2 yer dışında hafif iniş çıkışlı bir yol. Birkaç yer hariç isteseniz de 100 km ile gitmeniz zor. Ben 5000-6000 devri geçmeden, tabi ki ağırlıklı olarak 4-5-6 vitesi kullanarak ilk 400 kilometremi tamamladım. Sonraki hafta ise İzmir'den kıyı şeridi boyunca virajları takip ederek Kuşadası, Güzelçamlı Millipark, Söke, Ortaklar, İzmir yaparak 400 km daha yaptım. Bu yolda da farklı hızlar ve vitesleri kullandım. Kitapçıkta belirtildiği şekilde 800 km sonrası devri 7000-8000 lere çıkardım. Benim tek yaptığım normalde 2-3 haftada tamamlayacağım 1000 kmyi 3 günde sabahtan akşama uzun sabır sonucunda yaptım. (tabi haftasonundan haftasonuna yine 2 hafta oldu ama malum kış mevsimi) Rodajın ve sabrımın zorlandığı tek yer Söke - Bafa arası 24 kmlik düzlük oldu.

Bence motorun rodajı uzun yolda da yapılır. Ama buna uygun yol ve seyahat planı çizilmesi gerekli.


Anlattığınıza göre çok sabırlı ve güzel bir rodaj işlemi olmuş gibi gözüküyor. 220km yi neredeyse 6 saatte aldıysanız taş açtlasın molaları aradan çıkartıp gaza bastığınızda en fazla 60 la gittiğiniz gibi bir şey anladım ben, peki şehirler arası nasıl gittiniz? Anayolları mı kullanıp böyle yavaş gittiniz yoksa başka alternatif rota mı çizdiniz kendinize?

hakikiteker
05 Ocak 2015, 19:35
uzun yolda motorun rodajı bittikten sonra açma işlemi yapılır, egzost gibi bazı parçalar kurum bağlar, uzun yolda bunlar atılır, motorun gidişi ferahlar, açıldı deriz bu hadise oradan geliyor, öyle ciğerini çıkaracak şekilde basmaya da gerek yoktur, yüksek devirde uzun süre yol almak bu kurumdan vs den arındırır motoru

Öyle bir şey yok abi, daha yeni motor ne ara kurum bağlayacak ki atılsın. Hasta insan değil ki bu kendini zorlayarak iyileşsin, mekanik düzen. O çapaklar öyle ya da böyle atılacak ama yüksek devir çevirirseniz çapakların daha büyük parçalar olarak atılması muhtemel. O yüzden deniyor zaten alışsın parçalar birbirine diye. El işçiliği gereken işlerde de öyle değil midir? Mesela odun kesiyorken güçlü bir şekilde bastırarak kestiğinizde kestiğiniz odunda bolca çıkıntı kalır ama çok git-gel yaparak ağır ağır keserseniz tabiri caizse kaymak gibi olur. Bunda da aynı mantık işte, ayrıca kullandığınız makine sizin kullanım tarzınıza göre alışır. Bu alıştırma "sağır" diye tabir edilen şekildeyse, "açılmış" hale istediğiniz zaman zorlayarak getirebilirsiniz ama "açılmış" haldeyse "sağır" hale asla getiremezsiniz. Dip gaz zorlanarak "açılmış" bir motordan kompresyon ve verim manasında bir şey beklememek lazım. Daha rahat çalışır; çünkü arada kompresyonu koruyacak ve dolayısıyla sürtünme yaratacak pek bir şey kalmamıştır, yanlış bilgi olmasın.

Freye
05 Ocak 2015, 19:54
her kitapçıkta açıkça bir bilgi yok sanırım. ben cbr250r ın kitapçığına baktım, ilk 500 km sakin sürün, fazla gazlamayın gibisinden şeyler yazıodu, şu kadar devir bu kadar vites felan detaylı değildi yani. o yüzden herkes kafasına göre birşeyler söylüyo.

dediğim gibi artık üreticilerinde umrunda değil eski motorların kitapçığında çok güzel bilgiler vardı netten ara sıra bulup okumaya çalışıyorum

sandıkçı
05 Ocak 2015, 20:40
Dostlar bu araçlar fabrikada zaten fazlasıyla km yapıyorlar test bandlarında.artık yeni teknolojide rodaj diye birşey kalmadı.3 yılda 3.üncü 0 motosikletim ve ilk yağı değişene kadar hızlı gittim ama çok sıkıştırmadım.hiçbir sıkıntı çıkmadı he bu çıkmayacağı anlamına gelmez.çıkarsada garanti var.gerekirse motor bloğunu değiştirirler.sıfırda pek takılmayın böyle şeylere...
Not=bahsettiğim belli markalar çinli-hintli vb.markaların üretim test videolarını izlemedim.

telike
05 Ocak 2015, 20:58
Dostlar bu araçlar fabrikada zaten fazlasıyla km yapıyorlar test bandlarında.artık yeni teknolojide rodaj diye birşey kalmadı.3 yılda 3.üncü 0 motosikletim ve ilk yağı değişene kadar hızlı gittim ama çok sıkıştırmadım.hiçbir sıkıntı çıkmadı he bu çıkmayacağı anlamına gelmez.çıkarsada garanti var.gerekirse motor bloğunu değiştirirler.sıfırda pek takılmayın böyle şeylere...
Not=bahsettiğim belli markalar çinli-hintli vb.markaların üretim test videolarını izlemedim.

seri üretim bandında kim kullanıyormuş 100 km o motoru? (1000km demiyorum bile)
yok öyle bişey dostum. hangi biri o kadar çalışacak.. sadece dyno üzerinde ennn fazla yaptığı en fazla yaptığı 5km dir. ki 125cc motosikletlerin (japon markalar dahil) çinde üretilenlerinin öyle bir uygulamaya tabi tutulduğunu bile düşünmüyorum. dyno gibi..

ben ablamın düğününde araç kiraladım büyük bi firmadan. 2014 model ford focus aracı bana 7km de getirdiler 7 (YEDİ) peki o motor daha arabaya monte edilmeden mi çalıştırılıyor? şanzuman sürekli geçiş yapıp çalıştırılıyor? seri üretim bandındaki araba? 24 saatte 100lercesini üretiyorlar. ki motosikleti hiç söylemiyorum bile.

sandıkçı
05 Ocak 2015, 21:09
Kardeşim videolar var.özellikle bmw robotlara kullandırıyo.dediğin gibi 100 lerce üretiliyor olabilir.ama bir kısmı testen geri dönüyor.natıonal geographıc te ducatı panigalenin üretimi var en son izlediğim.bir bak.diğer markalarıda izledim.
Kardeş adamlar bir testler yapıyor inanası gelmîyor insanın karbüratörü ayrı bir bölümde falan bir izle anlatmıyım.

tubejh
05 Ocak 2015, 21:18
Arkadaşlar , Motor da kılcal çizikler bilerek açılır bu motor, piston silindir uyumunu sağlamak içindir. Aynı zamanda motor dişlilerinin de birbirine alışması gereklidir.

telike
05 Ocak 2015, 21:20
Kardeşim videolar var.özellikle bmw robotlara kullandırıyo.dediğin gibi 100 lerce üretiliyor olabilir.ama bir kısmı testen geri dönüyor.natıonal geographıc te ducatı panigalenin üretimi var en son izlediğim.bir bak.diğer markalarıda izledim.
Kardeş adamlar bir testler yapıyor inanası gelmîyor insanın karbüratörü ayrı bir bölümde falan bir izle anlatmıyım.

dostum ducati bmw firmalarının videolarını izledim evet. üretim bantlarını falan. ama büük motorlardan bahsetmiyoruz. mesela kawa h2r ya da h2 yi her türlü deneyip dynoda kesin sonucu alıp çıkartır. ama maliyeti 1000-1500 euro olan bi motosikleti kim sokacak dynoya? ducati bmw özellikle s1000rr hp4 ve r1200gs üretimlerini izledim. efsane ama.. dediğim gibi cbr250.. ybr125, yzf r125?? hani bunlarda böyle detaycılık yapmazlar. ki kalite farkını şöyle de çözebilirsin yanyana bir r1 bir de r125 koysak. ikisini de incelemen gerekirse çalıştırmadan sadece dokunarak. ya r1 efsane dersin. (ki r125 de sınıfının en kaliteli motosikletidir.)
özetle seri üretimde ufak motosikletler çerezdir. güvenlik için gerekli analizleri testleri yapılır ve yola koyulur. rodaj kadar sürülmezler.. (arge aşaması olabilir izlediğin video) çünkü filmcilikte böyle şeyler vardır istediğini göstermeye çalışır yönetmen.

sandıkçı
05 Ocak 2015, 22:51
İllaki tv dünyasında her zaman abartı var.ona bende takıldım.başka açıdan bakarsak hondanın videosunda motor bloğunu robota bağlıyorlar aynı motor bağlantıları var ve değişik sıcaklıkta çalışıyor. 600 racing diye hatırlıyorum.belki lastik olsa km sayacı olsa 1000 den fazla km yapmış olacak.
Dikkat edersen arabada motorda hata nerdeyse 1000/1 .hadi yaptık hazır diye gönderseler bu başarıyı yakalıyacaklarına inandığı nolur bana söyleme.başarı tesadüf olamaz.

Machair
06 Ocak 2015, 00:48
Anlattığınıza göre çok sabırlı ve güzel bir rodaj işlemi olmuş gibi gözüküyor. 220km yi neredeyse 6 saatte aldıysanız taş açtlasın molaları aradan çıkartıp gaza bastığınızda en fazla 60 la gittiğiniz gibi bir şey anladım ben, peki şehirler arası nasıl gittiniz? Anayolları mı kullanıp böyle yavaş gittiniz yoksa başka alternatif rota mı çizdiniz kendinize?

Elimden geldiğince yaptıklarımı yazmaya çalıştım. Linkide burada

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/140778-suzuki-gw-250-inazuma-rodaj-gezisi.html