PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çinli Cg İçin Yardım ?



Sayfa : [1] 2 3 4 5

walkman011
07 Haziran 2014, 01:00
Öncelikle Merhaba.Ben Sergen.Aranıza yeni katıldım.
Birkaç Sorum olacak işi bilenlere;
Mondıal 125Mg Motosikletimi Güç Artışı için 150CC 65,50MM silindir , üst kapak , karbüratör aldım.
Bunların Yanına Ek Olarak 5 yay , 6 balata baskı seti düşünüyorum performans için.
Ekstra olarak ne tavsiye edersiniz?
bujim yeni.Birkaç Arkadaş Şunları Önerdi ama ;
150cc lik yağ pompası , daha büyük bir bobin , konjektör (Örn:200W) , statör , volan ve beyin dediler ama aklıma takılan hangi marka modelinkini ben alıp buna takacağım ? ::sos::

cenkito
07 Haziran 2014, 01:06
zaten 150 cc orjınalde 62 mm dir. 65.5 mm aldıgın zaman 166 cc olur

motorun sıfır ve kurcalanmamıs ise yag pompasını filan değişme orjınaller gayet iyi iş yapıyor

hatta orjınalde pz27 ise karburatörüde bosa aldın.

debriyajı illa değişmek istiyorsanda 6yay 6 balatalı al

daha sıkı kavrar ama debriyaj maneti de bir o kadar sert olur

baska parcaya gerek yok, fuzuli masraf yapma

walkman011
07 Haziran 2014, 01:10
anladım.motor kurcalanmamış 2011 ama iş yapar diye düşünüyorum :cat:
debriyajı bende 6 yay 6 balata alacaktım burdaki ustalar 5 yay 6 balata dedi sebebini bilmiyorum ?
ozaman konjektör statör volan beyin vs ekstra bi katkısı olmaz :thumright
bana en az +10Hp dediler demekki yalanmış :cherry:

zaferkarizma
07 Haziran 2014, 01:15
oha +10 yok devesi adamlar litrelik makinaya 10 bg katcaz die kaç bin Euro döküyor :)

walkman011
07 Haziran 2014, 01:17
Bende Oyüzden Bi Tedirgin Oldum :)
Demekki Hepsi yalan :queen:
ozaman 150 silindir , üstkapak , karbüratör , 6lı balata (5yaymı 6 yaymı kararsızım) Yeterli :cat:

cenkito
07 Haziran 2014, 01:24
debriyaj yaylarının güce etkisi olmaz, sadece kalkısta kacırma olayını azaltır, sıfırlar

bu arada o saydıklarınla 10 bg motora 10 bg ilave ettiğini kanıtlasın herseyimi ona veririm

yoksa donuna kadar acımadan alırım

eger ki düz yolda kullanacaksan kaliteli balata alsan dahi 4 yay yeterli olur

bu benim crosun resmi orjınalde 6 balata 6yay

ama arazide debriyaja cok yük bindiğinden orjınalde böle yapmıslar.

http://i.hizliresim.com/glGJo5.jpg

racer 200 de bile orjınalde 4 yay vardır, demekki 200 cc de olsa cadde de yeterli oluyormus

walkman011
07 Haziran 2014, 01:28
bakalım bukadar parça (4-5 parça ortalama 250 TL) ve el emeği ile 120'yi gören motorum kaçı görecek :queen:
Bide bukadar şeye ustalar 450 Tlden aşşağı fiyat istemiyor

cenkito
07 Haziran 2014, 01:30
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116667-racer-200-motor-yarma-motor-yenileme-full-resimli.html

buradan racer motoruna bakabilirsin

boora
07 Haziran 2014, 01:33
mg deluxe sayfasina bakarsan senin yaptigin islemleri ben yaptim. nelerle karsilastim vs yazdim uzun uzun. ben ust kapak almamistim yalniz debriyajda almadim ama 200 luk karburator aldim. silindiri taktiktan sonra piston en ust noktada iken bir bak bakalim piston en uste geliyor mu? eger gelmezse biraz tornacida traslat silindirden. yoksa verim alamazsin. 125 ile cok farki olmuyor. neyse sen mg sayfasina gir bak uzun uzun yazdim ben orada

walkman011
07 Haziran 2014, 01:41
http://i.imgur.com/y1MPcT9.jpg
Bende Dağıttım Motoru Parça Bekliyorum :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------


mg deluxe sayfasina bakarsan senin yaptigin islemleri ben yaptim. nelerle karsilastim vs yazdim uzun uzun. ben ust kapak almamistim yalniz debriyajda almadim ama 200 luk karburator aldim. silindiri taktiktan sonra piston en ust noktada iken bir bak bakalim piston en uste geliyor mu? eger gelmezse biraz tornacida traslat silindirden. yoksa verim alamazsin. 125 ile cok farki olmuyor. neyse sen mg sayfasina gir bak uzun uzun yazdim ben orada

yani taktığımda piston üst kapağa subaplara tam değecek ?

cenkito
07 Haziran 2014, 01:41
adana merkez de değilmisin ? ne parcası bekliyorsun git camgöz e al :)




yani taktığımda piston üst kapağa subaplara tam değecek ?


öle ayarlarsan motor u 50-100 metrede kitleyebilirsin.

bazı silindirler haddinden fazla uzun oluyor piston silindirden 1 mm kısa olsa iyidir

boora nın resimden alıntı olsun

http://i.hizliresim.com/lY9m1g.jpg

walkman011
07 Haziran 2014, 01:45
adana merkez de değilmisin ? ne parcası bekliyorsun git camgöz e al :)




öle ayarlarsan motor u 50-100 metrede kitleyebilirsin.

bazı silindirler haddinden fazla uzun oluyor piston silindirden 1 mm kısa olsa iyidir

boora nın resimden alıntı olsun

http://i.hizliresim.com/lY9m1g.jpg

Anladım yani piston silindirle gözle bakıldığında nerede ise aynı seviyede olacak yüksek olmayacak ama 1mm küçük olursa iyi :cat:

Camgözden almıyorum konya alımmotor dan geliyor hem uygun hem kaliteli mal :cat:
zaten külbütör külbütör itici mil filan orjinal değişmiyeceğim
boora arkadaşım senin konunun linkini atarsan sevinirim yeni olunca bulmakta sorun yaşıyorum :wiinkk:

boora
07 Haziran 2014, 01:50
cenkito abi resmi koymus sagolsun benim piston 2 mm asagida kaliyordu 1,5 mm aldirdim resimde az da olsa belli oluyor 0,5 mm kadar asagida. bu islemin artilari motora tork geliyor hemde oyle boyle degil orjinal haliyle 4 te bayilan yerde beste yarim gazla cikiyorsun hatta gaz verdikce gaz yiyor motor.eksisi ise hararet :-/ malum sikistirma artiyor ama benim ust kapak 125 lik ti 200 luk ust kapakta isinma yapmaz belki

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

bende telden giriyorum link nasil atiliyor bilemedim ama motosiklet modrllerinden mondiale gir mg deluxe diye yaziyor zaten yarisini ben yazdim mg forumunun :)

cenkito
07 Haziran 2014, 01:51
hadi ben attım dediğin linki

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/79368-mondial-125-mg-delux-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-32.html

hepsinde ısınma oluyor.

bir eksisinide ben yazayım. güç arttırdıgın zaman zaten azda olsa titresim artacak

silindiri tornalayıp sıkıstırmayı da arttırınca titresim biraz daha artacak

ama degermi dersen bence deger

solmyr
07 Haziran 2014, 01:52
cenkito abi resmi koymus sagolsun benim piston 2 mm asagida kaliyordu 1,5 mm aldirdim resimde az da olsa belli oluyor 0,5 mm kadar asagida. bu islemin artilari motora tork geliyor hemde oyle boyle degil orjinal haliyle 4 te bayilan yerde beste yarim gazla cikiyorsun hatta gaz verdikce gaz yiyor motor.eksisi ise hararet :-/ malum sikistirma artiyor ama benim ust kapak 125 lik ti 200 luk ust kapakta isinma yapmaz belki

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

bende telden giriyorum link nasil atiliyor bilemedim ama motosiklet modrllerinden mondiale gir mg deluxe diye yaziyor zaten yarisini ben yazdim mg forumunun :)

piston nasıl yukarı alınıyor?

walkman011
07 Haziran 2014, 01:52
cenkito abi resmi koymus sagolsun benim piston 2 mm asagida kaliyordu 1,5 mm aldirdim resimde az da olsa belli oluyor 0,5 mm kadar asagida. bu islemin artilari motora tork geliyor hemde oyle boyle degil orjinal haliyle 4 te bayilan yerde beste yarim gazla cikiyorsun hatta gaz verdikce gaz yiyor motor.eksisi ise hararet :-/ malum sikistirma artiyor ama benim ust kapak 125 lik ti 200 luk ust kapakta isinma yapmaz belki

tamamdır :cat:
gelsin silindirim eğer yüksek olursa alt etek çalından aldıracağım doğru dimi :)

http://i.hizliresim.com/El04jA.jpg (http://hizliresim.com/El04jA)

boora
07 Haziran 2014, 01:53
silindirin ust kapaga gelen kismindan aldirrak :-)

walkman011
07 Haziran 2014, 01:55
http://i.hizliresim.com/P3VZ95.jpg (http://hizliresim.com/P3VZ95)

boora
07 Haziran 2014, 01:56
mg lerin blok agizlari genis.oradan aldirmiyorsun ust kapagin oturdugu yerden aldiriyorsun. cenkito abinin attigi resim varya orafa belli zaten bi.cikinti var iste oradan. silindiri alt eteginden makineye bagliyor tornaci senin verdigin olcuye gore aliyor

walkman011
07 Haziran 2014, 01:58
mg lerin blok agizlari genis.oradan aldirmiyorsun ust kapagin oturdugu yerden aldiriyorsun. cenkito abinin attigi resim varya orafa belli zaten bi.cikinti var iste oradan. silindiri alt eteginden makineye bagliyor tornaci senin verdigin olcuye gore aliyor

tamam motor contasının geldiği yer işte :)
orayada zaten saptamalarla üst kapak geliyor.

boora
07 Haziran 2014, 01:59
evet aynen orasi. oradan aldirdiktan sonra subap sisleri uzun gelebilir o zamanda kulbutorun altina uc tane pul atiyorsun tamamdir birde silindirin disinda bir civata var horoz mu diyorlar ne bu subap sislerinin oturdugu parcayi sabitleyen civata onun altina pul atarsin tamamdir

cenkito
07 Haziran 2014, 02:05
piston nasıl yukarı alınıyor?

üst ölü noktaya ayarlamak demek

walkman011
07 Haziran 2014, 02:06
mg delux sayfasında tofaş bobini filan denilmiş ? anlamadım :bounce:

solmyr
07 Haziran 2014, 02:06
salça olıyım az. :)
benim silindir kanuni yedek parçada silindire 76,5mm diyor. silindir çapı 63,5
ben 65,5 lik silindir almak istiyorum ama o silindirlerde boy 79mm diyor. bu aradaki farkı silindirin kartere kısmından kestiricem mi yoksa kaçırdığım başka bir nokta mı var?
birde 63lük silindiri tornada 65lik mi yaptırsam iyi olur, 65 alsam mı iyi olur?

cenkito
07 Haziran 2014, 02:08
Camgözden almıyorum konya alımmotor dan geliyor hem uygun hem kaliteli mal :cat:


deminden beri dediğin adresi inceliyorum ama hiçbir espirisi yok alim motorun.

ne fiyat nede kalite yönünden.

65.5 150 silindire 75 lira yazmıs bide kargo binecek.

camgözde de orjınal zongshen ya 70 ya da 75 lira olmalı.

daha bir kaç gün önce arkadasım aldı

walkman011
07 Haziran 2014, 02:10
salça olıyım az. :)
benim silindir kanuni yedek parçada silindire 76,5mm diyor. silindir çapı 63,5
ben 65,5 lik silindir almak istiyorum ama o silindirlerde boy 79mm diyor. bu aradaki farkı silindirin kartere kısmından kestiricem mi yoksa kaçırdığım başka bir nokta mı var?
birde 63lük silindiri tornada 65lik mi yaptırsam iyi olur, 65 alsam mı iyi olur?

bildiğim kadarıyle en performanslısı zaten 63,50 mm 200 cc

cenkito
07 Haziran 2014, 02:10
salça olıyım az. :)
benim silindir kanuni yedek parçada silindire 76,5mm diyor. silindir çapı 63,5
ben 65,5 lik silindir almak istiyorum ama o silindirlerde boy 79mm diyor. bu aradaki farkı silindirin kartere kısmından kestiricem mi yoksa kaçırdığım başka bir nokta mı var?
birde 63lük silindiri tornada 65lik mi yaptırsam iyi olur, 65 alsam mı iyi olur?

tornada rektefede hiç ugrasma direk 200 lük 65.5 yada 67 al tak

senin piston pimi ile üstü arası farklı olabilir

ama benim bildiğim 79 boy olanlar 250 kranka göre yani sana olmaz sen klasik 200 lük 65.5 alacaksın

walkman011
07 Haziran 2014, 02:13
deminden beri dediğin adresi inceliyorum ama hiçbir espirisi yok alim motorun.

ne fiyat nede kalite yönünden.

65.5 150 silindire 75 lira yazmıs bide kargo binecek.

camgözde de orjınal zongshen ya 70 ya da 75 lira olmalı.

daha bir kaç gün önce arkadasım aldı

camgözde daha doğrusu sitesinde 138 TL yazıyor üst kapak için

serkanADH13
07 Haziran 2014, 02:13
Bende şuanda kullandığım KÜBA ÇİTA motoruma 6 vites şanzuman performans debriyaj aldım,

kısmetse uyguladıktan sonra (eğer boş vaktim kalır ise tabii) sizler ile paylaşırım,,,

boora
07 Haziran 2014, 02:14
solmy sen 65 yapacagina 67 al daha iyi olmaz mi ? bu arada kisa silindir vardir illaki arastirmak gerek 200 luk silindirlerin boyu genelde ust kapaga oturan kisimdan ayarliyorlar gibi geliyir bana 200 racer incelemistim onun silindirinin ust kapaga oturan kismi uzundu baya. eger oyleyse 79 boya da sahp olsa tornada alinarak verim alinir yok silindir komple farkli ise subap sisleri cok uzun gelir silindiri kisalltigin zaman. bu arada silindir 60-80 arasi zaten rektefeciye genisletsen 100 lira alir birde piston alacaksin degmez

solmyr
07 Haziran 2014, 02:16
@walkman, silindir büyüse daha iyi değil mi?

@cenkito, cevap için teşekkürler. alayım o zaman. şu okul bir kapansın :) serkanadh'yi ziyaret ettiğimde racer200 silindiri göstermişti, piston çap farkı sadece gömlek inceliğinden farkediyor. 63,5 silindirin gömleği biraz kalınca, 65,5 ideal, hafiften inceye kaçıyor denebilir. o yüzden 67mm silindirin hiç verimli olacağını düşünmüyorum. çabuk hareret yapıp, çabuk soğuyacağından metal daha kısa sürede yıpranabilir. daha önceki mesajlarında okuduğum karter oyup daha kalın gömlekli silindir olacaksa başka. ama bu 70mm kartere 65,5 en fazla takılmalı bence.

@boora, cenkito için cevabım sanada geçerli :P

boora
07 Haziran 2014, 02:16
tofas bobinini meraktan ben denedim verim alamadim ugrasma :)

walkman011
07 Haziran 2014, 02:19
bana o siteden ;
silindir kapak (orjınal ASYA)Dolu 90TL
silindir 65,50 Zongshen 15 Perno 75TL Bu Pernoda (Kararsız kaldım 2011 125 mg classıc kaç perno 13-15-16 ?)
165 TL + 12 Tl Kargo ile Geliyor burada ise bana 250-260 tl arası çıkarttılar fiyat.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:16 ----------

vallaha @serkanADH13 paylaşımlarını bekleriz cg de 6 vites ilginç olur

cenkito
07 Haziran 2014, 02:19
camgözde daha doğrusu sitesinde 138 TL yazıyor üst kapak için

ben silindir fiyatından bahsediyorum. üst kapagı da tlf da ögren net biraz pahalı olabiliyor.


Bende şuanda kullandığım KÜBA ÇİTA motoruma 6 vites şanzuman performans debriyaj aldım,

kısmetse uyguladıktan sonra (eğer boş vaktim kalır ise tabii) sizler ile paylaşırım,,,

serkan hocam bende 6 lı sanzımanlara baktım ama dişlileri cok ince arazide patlatırım diye vazgectim.

1-2-3 den memnunum ama keske 4 le 5 i değiştirme uzatma sansım olsa .

öle bir imkanım var mı :)


solmy sen 65 yapacagina 67 al daha iyi olmaz mi ? bu arada kisa silindir vardir illaki arastirmak gerek 200 luk silindirlerin boyu genelde ust kapaga oturan kisimdan ayarliyorlar gibi geliyir bana 200 racer incelemistim onun silindirinin ust kapaga oturan kismi uzundu baya. eger oyleyse 79 boya da sahp olsa tornada alinarak verim alinir yok silindir komple farkli ise subap sisleri cok uzun gelir silindiri kisalltigin zaman. bu arada silindir 60-80 arasi zaten rektefeciye genisletsen 100 lira alir birde piston alacaksin degmez

bence cıkan silindiri ölçüp ona göre alsın bosa torna parası vermesin

boora
07 Haziran 2014, 02:20
mg 15 perno ama sen motoru sokmussun zaten al eline cetvel goz karari distan olc piston pimini 15 mm gelmesi lazim

walkman011
07 Haziran 2014, 02:22
evet silindir nerede ise aynı ama üst kapağı almışken silindiride aldım tek korkum silindirin motora uymaması :(
satan adam uyar dedi pek deneyimim yok bu ilk olacak
15 perno 65,50 silindir boyunu filan bilmiyorum standartmış

cenkito
07 Haziran 2014, 02:24
evet silindir nerede ise aynı ama üst kapağı almışken silindiride aldım tek korkum silindirin motora uymaması :(
satan adam uyar dedi pek deneyimim yok bu ilk olacak
15 perno 65,50 silindir boyunu filan bilmiyorum standartmış

silindiri değil krank taki piston deliğinin capını ölçeceksin kaç mm diye

walkman011
07 Haziran 2014, 02:26
http://i.hizliresim.com/1PoAgj.jpg (http://hizliresim.com/1PoAgj)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------


silindiri değil krank taki piston deliğinin capını ölçeceksin kaç mm diye

tamam onu anladım boy problemi var bide :D
neyse en geç p.tesi elimde Allah'tan bi mani çıkmazsa herşeye bakıp yazacağım buraya

cenkito
07 Haziran 2014, 02:34
ya o pimi ölçersin yada pimin girdiği krankdaki deliği

zaten ya 13mm dir yada 15 mm

http://i.hizliresim.com/1PoA6N.jpg

cg 150 tabanlı 65.5 larda boydan sorun olmaz standart olması lazım

krankın 49.5 mm sıkıstırma oranına (stronga) sahip

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------

elimdeki orjınal 150 cc 62mm piston silindir in boyu 69.5 mm geliyor

walkman011
07 Haziran 2014, 02:41
Tamamdir hepinize tesekkur ederim p.tesi son durumu yazacagim.

solmyr
07 Haziran 2014, 02:47
Tamamdir hepinize tesekkur ederim p.tesi son durumu yazacagim.

bekliyorum. alıntı falan yaparsan o gün hemen okuyabilirim. :cat: ayrıntılı resim bekliyorum, senden bakarak ben de değiştiricem.

walkman011
07 Haziran 2014, 11:24
bekliyorum. alıntı falan yaparsan o gün hemen okuyabilirim. :cat: ayrıntılı resim bekliyorum, senden bakarak ben de değiştiricem.

Tamamdır :cat:
işe başladığım andan itibaren detayları paylaşırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------


tofas bobinini meraktan ben denedim verim alamadim ugrasma :)

sen mg delux formunda şöyle yazmışsın ;
"ben egzoz performans tipi beyin performans tipi ateşleme bobini ve daha kuvvetli konjektör artı cub amortisörü aldım 200 kusur lira vermiştim hepsine "
sendeki aynı eksoz bendede var.zaten resimlerinde dördüm buji kablon filan turuncu bunları açarmısın biraz etkisi ne nasıl filan ?
Birde bu makinalarda hava ayarı filan nasıl oluyor bulamadım az çok subap ayarı yaptım (yine ses geliyor ama :D )ama motorun hava filtresini çıkarınca gaza bastıgımda motor bogulup susuyor yemiyor ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:55 ----------

Birde subap ayarındada benzin girişine 1 jilet egsoz çıkışına 2 jilet koyupmu ayar yaptın ? :D

dönüşüm iptalini nasıl yaptın ?
http://i.hizliresim.com/rLmPk3.jpg (http://hizliresim.com/rLmPk3)
ben silindirin oraya takacak düz demir bulamadım

ferhatkars
07 Haziran 2014, 11:44
debriyaj yaylarının güce etkisi olmaz, sadece kalkısta kacırma olayını azaltır, sıfırlar

bu arada o saydıklarınla 10 bg motora 10 bg ilave ettiğini kanıtlasın herseyimi ona veririm

yoksa donuna kadar acımadan alırım

eger ki düz yolda kullanacaksan kaliteli balata alsan dahi 4 yay yeterli olur

bu benim crosun resmi orjınalde 6 balata 6yay

ama arazide debriyaja cok yük bindiğinden orjınalde böle yapmıslar.

http://i.hizliresim.com/glGJo5.jpg

racer 200 de bile orjınalde 4 yay vardır, demekki 200 cc de olsa cadde de yeterli oluyormus

benim 250 cc çapır da 4 yay...
5 yada 6 takacaktım ama mahrumiyet bölgesinde oldugum için uğraşmadım...
çorumdaki parçacıda göbekleri felan uymaz boşa alma dedi... bende küçük sözü dinleyip almadım :P

cenkito
07 Haziran 2014, 12:11
benim 250 cc çapır da 4 yay...
5 yada 6 takacaktım ama mahrumiyet bölgesinde oldugum için uğraşmadım...
çorumdaki parçacıda göbekleri felan uymaz boşa alma dedi... bende küçük sözü dinleyip almadım :P

choper ın arazide yada sert kalkısla işi olmaz zaten. daha öncede dediğim gibi debriyaja asırı yuk bindiğinde 6 yay öne cıkıyor

tabi dez avantajıda var, debriyaj kolu cok sert oluyor, yoruyor

walkman011
07 Haziran 2014, 12:13
choper ın arazide yada sert kalkısla işi olmaz zaten. daha öncede dediğim gibi debriyaja asırı yuk bindiğinde 6 yay öne cıkıyor

tabi dez avantajıda var, debriyaj kolu cok sert oluyor, yoruyor

benım debriyaj kolum zaten el kası için yapılmış resmen :D çok sert

boora
07 Haziran 2014, 12:15
egzozun ekstra bir artısı yok. sadece silindiri ilk taktığım zaman üst kapakla felan oynamamıştım daha işte ozaman gazı kestiğim zaman motorun öne yığılmasını engelliyordu. sonradan üst kapağın içini oydum orjinal egzozla taktığım egzoz arasında fark kalmadı. sen üst kapağı kaçlık alıyorsun 200 mü 150 mi ? aldığım bobin vs gibi parçalar hiç bir işe yaramıyor yarar derlersede ben inanmıyorum. o turuncu renkli bobine 30 lira para verdim 6-7 sonra arıza yaptı ateşlemesi düştü normal bobinden hiç bir farkıda yoktu. hava-yakıt ayarıda karbüratörün altına bak bir tane düz tornavida ile açılan vida vardır gerisi yıldızdır. düz olanı biraz aç. uçları değişen tornavidalar vardır onun ucu ile çevirebilirsin. subap ayarınıda tek jiletle yapacaksın emme ve egzoz aynı değerdedir cg de.

cenkito
07 Haziran 2014, 12:17
Birde bu makinalarda hava ayarı filan nasıl oluyor bulamadım az çok subap ayarı yaptım (yine ses geliyor ama :D )ama motorun hava filtresini çıkarınca gaza bastıgımda motor bogulup susuyor yemiyor ?Birde subap ayarındada benzin girişine 1 jilet egsoz çıkışına 2 jilet koyupmu ayar yaptın ?

dönüşüm iptalini nasıl yaptın ?

ben silindirin oraya takacak düz demir bulamadım

hava ayarı için karburatörün ön kısmında hava ayar vidası var, oradan yapman lazım.

geri dönüşüm iptalinde de hava filtre kutusu baglantısını, karburatör manifolt baglantısını kapatacaksın.

düz demir bulamadım demişsinde, mevcut demirin ucunu kesip, ezip kaynakla da kapatabilirsin

subab ayarını da sentil ile 0,10 mm yap emme egzos aynı,

genelde bu tarz cg lerde 0,06mm 0,07mm deniyor ama hem tutturması zor hemde tutmazsa, sıkı olursa subab yakma olasılıgı ver.

bence en ideali 0.10 mm az sesli ama güvenli

http://i.hizliresim.com/NVoPWP.jpg

boora
07 Haziran 2014, 12:17
geri dönüşüm iptalinide artık kendi imkanlarına göre uyduracaksın. arkadaşın dükkanında elektrikli bileme aleti vardı bu bıçak bileme için olan seyden sacı kesip kenarlarını biledim matkapla delik açtım o kadar

walkman011
07 Haziran 2014, 16:52
tamam yeni gelen silindirim 150cc orjınal egsozla kullanmak ıstıyorum bı ıslem yapmam gerekmi ? ama benım orjınal efsozum açık biraz sesli yani
hem DH-001 diye tabir edilen performans egsozu hemde kaynakcıda ufak bi işlem gör dü susturuculardan biri alındı galiba tatlı bi sesi var yani biraz fazla ama :D
subap ayarınıda dediğiniz gibi tekbir jilet ile yapacağım
karburator hava ayarı ise bana : tamamen kapat 2,5 tur çevir aç sonra oralarda ufakca oynayarak motorun çalışma durumuna gore yap dediler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------

@solmyr @boora @cenkito ups bi güzellik yaptı p.tesiye kalmadan getirdi kargomu :queen:
http://i.hizliresim.com/A2VQYL.jpg (http://hizliresim.com/A2VQYL)
http://i.hizliresim.com/7mJEVY.jpg (http://hizliresim.com/7mJEVY)
http://i.hizliresim.com/XWG7D3.jpg (http://hizliresim.com/XWG7D3)
VTC SUBAP VAR ÜSTÜNDE
http://i.hizliresim.com/385B10.jpg (http://hizliresim.com/385B10)
BİRDE SİLİNDİRİN KUTUSUNUN İÇİNDEN ŞÖYLE BİŞEY ÇIKTI NEDİR BU NEREYE TAKILIR ? :
http://i.hizliresim.com/lYX2kQ.jpg (http://hizliresim.com/lYX2kQ)
BİRDE İÇİNDE GELEN CONTALARDA FİLAN 250CC DİYOR AMA 150 CC ?
http://i.hizliresim.com/oQ5PgX.jpg (http://hizliresim.com/oQ5PgX)
BUDA CEZAMIZ :D
http://i.hizliresim.com/oQ5PZX.jpg (http://hizliresim.com/oQ5PZX)
http://i.hizliresim.com/ElLn5v.jpg (http://hizliresim.com/ElLn5v)
Allah'ın izniyle yarın takıcam.

boora
07 Haziran 2014, 17:55
silindirin içinden çıkan o yeşil yaylı parçalar "subap lastiği" contalaarın üzerinde 250 yazması önemli değil silindir geçiyorsa sıkıntı yok. zaten 250 65,5 siye belirtmiş. takmak için yarını neden bekliyorsun ki ? ben merak ettim şimdi acaba piston aşağıda mı kalacak ? silindiri sen mi sökmüştün ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------

bu arada senin üst kapak dolu geldiği için subap lastiklerini kullanmana gerek yok takılı haldedir zaten o. keşke üst kapağı 200 lük alsaydın daha iyi olurdu 150 nin subapları 125 ten çokta büyük değil