PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çinli Cg İçin Yardım ?



Sayfa : 1 2 [3] 4 5

boora
08 Haziran 2014, 16:08
sen nasılsa geri dönüşümü iptal edeceksin o yüzden gerek yok külbtör kapağına kapakla birlikte oraya geçecek geri dönüşümün aparatınıda alman gerek. en güzeli kaynakla doldurmak ama senin şimdi motora binmek için engelin yok tak 125lik kapağı kullan. ben hem silindirin kafasından aldırdım hemde orjinal 125 lik kapak ile kullandım hemde 200 km yol yapmıştım gün içinde :) sadece ilk çalışırken stop ederse marş rublesine geri vuruyordu bi takırtı kopuyordu motorun içinde birde hareret artmıştı biraz onun haricinde 3 e kadar düşeceğim rampalarda 5 le çıkmak inanılmaz keyif verici.sattığım motorumu özledim ya :salut:

ufukk
08 Haziran 2014, 16:26
o deliğin kapanması gerekiyorsa, kaynak değilde kılavuz çekerek tapa takman daha mantıklı olur,
çünkü kaynak yapılan parça eğilir deforme olur

walkman011
08 Haziran 2014, 17:22
sen nasılsa geri dönüşümü iptal edeceksin o yüzden gerek yok külbtör kapağına kapakla birlikte oraya geçecek geri dönüşümün aparatınıda alman gerek. en güzeli kaynakla doldurmak ama senin şimdi motora binmek için engelin yok tak 125lik kapağı kullan. ben hem silindirin kafasından aldırdım hemde orjinal 125 lik kapak ile kullandım hemde 200 km yol yapmıştım gün içinde :) sadece ilk çalışırken stop ederse marş rublesine geri vuruyordu bi takırtı kopuyordu motorun içinde birde hareret artmıştı biraz onun haricinde 3 e kadar düşeceğim rampalarda 5 le çıkmak inanılmaz keyif verici.sattığım motorumu özledim ya :salut:


o deliğin kapanması gerekiyorsa, kaynak değilde kılavuz çekerek tapa takman daha mantıklı olur,
çünkü kaynak yapılan parça eğilir deforme olur

nasıl bir işlem gerek ?

boora
08 Haziran 2014, 17:25
ufukk un dedigide olur sen nasilsa silindir icin tornaciya gideceksin o zaman tornaciya dersin oraya dis acar klavuz ile civata atarsin parada almaz belki

walkman011
08 Haziran 2014, 17:39
ufukk un dedigide olur sen nasilsa silindir icin tornaciya gideceksin o zaman tornaciya dersin oraya dis acar klavuz ile civata atarsin parada almaz belki

cıvata gevşemezmi orda ?

cenkito
08 Haziran 2014, 17:40
cıvata gevşemezmi orda ?

subab piyanolarını tutan vida gevsiyor mu?

walkman011
08 Haziran 2014, 18:29
subab piyanolarını tutan vida gevsiyor mu?

o bahsettim cıvata üst kapak farklı olduu için üstten geri donusumlu oranın cıvatası ayrıca subab piyanolarını tutan vidada gevşiyor yalama olmus yarın yenılerini alacam birde 125 lik üst kapak ile topladım ama hala yag yakıyor ? anlamadım bişey

boora
08 Haziran 2014, 18:45
geriye iki secenek kaliyor ya motor silindir icinde kalan yagi Yakiyor. eger boyleyse kesilir bir muddet sonra. ya da sekmanlarda problem var ya yanlis taktin ya da sekmanlar adi eridi kacak yapiyor ? takarken yamultmadin degil mi sekmanlari?

cenkito
08 Haziran 2014, 19:14
yada piston veya segmanlar küçük,

bir ihtimalde egzosda kalan yag yanmaya devam ediyor.

keske ucuz diye onu almayıp bildik yerden yakından alsa idin.

eger piyano vidalarının yuvaları yalama olduysa kötü tornacıda celik helikol attırmak gerek

tanesine 15-20 lira istiyor karsıyakadaki tornacılar.

walkman011
08 Haziran 2014, 19:28
geriye iki secenek kaliyor ya motor silindir icinde kalan yagi Yakiyor. eger boyleyse kesilir bir muddet sonra. ya da sekmanlarda problem var ya yanlis taktin ya da sekmanlar adi eridi kacak yapiyor ? takarken yamultmadin degil mi sekmanlari?

sanmam yamuldugunu ama bilmiyorum piyano vidalarının yenilerini alcam yarın alip takim deniyecegim motoru

cenkito
09 Haziran 2014, 13:53
son durum nasıl oldu ?

walkman011
09 Haziran 2014, 17:02
son durum nasıl oldu ?

aldığım 150 lik üst kapağı değişim için yolladım yerine biraz farkla 200lük orjinal zongshen gelecek gönüşümsüz olarak şimdilik 125 kapakla topladım motoru herhalde çarşamba-perşembe gelir ürün h.sonuna motor hazır olur inşallah

solmyr
09 Haziran 2014, 17:37
Yağ yakma sızdırma nasıl oldu? Guç nasıl?

walkman011
09 Haziran 2014, 17:53
Yağ yakma sızdırma nasıl oldu? Guç nasıl?

YAĞ YAKMIYOR DEMEKKİ İÇNDE KALANI YAKMIŞ.
GÜÇ DENEMEDİM RODAYDA OLDUĞU İÇİN 4 BİN DEVİRİN İSTİNE 60-70 İN ÜSTÜNE ÇIKMIYORUM
TEK ÇÖZEMEDİĞİM BU SAATE KM NASIL HESAPLANACAK BEN 1000 KM OLDUNU NASIL ANLICAM ?
http://i.hizliresim.com/Eldz1n.jpg (http://hizliresim.com/Eldz1n)

solmyr
09 Haziran 2014, 18:08
4bin deviri geçmemek motora zarar verir. Sen 70km geçme yeterli. 6000 devire falan çıkabilirsin. Zaten şu an subap ve şanzıman rodajında olmadığına gore o kadar kasma. Harley değil bu 4000i geçmiycek ��

1000km kısmını anlamadım

cenkito
09 Haziran 2014, 18:26
motor 4097 de 5097 olunca 1000 km yapmıs olacaksın, bunun nesini sordun ? :silent:

boora
09 Haziran 2014, 18:42
yani km yaziyor orada bende anlayamadim 1000 km olayini. 200 luk ust kapak almakla iyi ettin yalniz silindirden aldirmani tavsiye ediyorum hala verim alamazsin bu haliyle gitmiyor tecrubeyle sabit ;) kekse karburator bogazini da 200 luk alsaydin

walkman011
09 Haziran 2014, 19:12
yani km yaziyor orada bende anlayamadim 1000 km olayini. 200 luk ust kapak almakla iyi ettin yalniz silindirden aldirmani tavsiye ediyorum hala verim alamazsin bu haliyle gitmiyor tecrubeyle sabit ;) kekse karburator bogazini da 200 luk alsaydin

ZAMANLA ONLARIDA YAPARIM BENİM SORUM SİBOP AYARINI YAPTIM KENDİMCE AMA YİNE ESKİSİNDEN AZ OLMAK ÜZRE MOTORDAN ÇIK ÇIK ÇIK SES GELİYOR PROBLEM OLURMU ?
BİDE ŞİMDİ MOTOR ISINDI BEN ANİDEN GAZ VERDİM MOTOR SUSTU BUNLARDA NORMAL AMA SUSARKEN KARBURATORUN ORDAN BİYERDEN DUMAN ÇIKTI VE AŞIRI BI SESLE TAK ETTİ MOTR OYLE SUSTU NEDENDİR ?

boora
09 Haziran 2014, 19:30
tak sesi büyük ihtimalle marş rublesinden gelir soğukken benimkiside yapıyordu onu stop ettirmemeye çalış motoru. rölantiyi biraz yükseltebilirsin. subap sesi sorun olmazda neden yapamadın ki onu ? jileti sok araya böyle jileti ileri geri yaptığun zaman sürtünecek hafif yani çok zor çıkarmayacaksın subapın arasından ama baya sürtünecek birde motor soğuk olmalı yaparken. ben karbüratörü tiner ile temizlediğim zaman karbüratörden geri duman çıkıyordu öyle bir şey yaptın mı?

walkman011
09 Haziran 2014, 19:46
tak sesi büyük ihtimalle marş rublesinden gelir soğukken benimkiside yapıyordu onu stop ettirmemeye çalış motoru. rölantiyi biraz yükseltebilirsin. subap sesi sorun olmazda neden yapamadın ki onu ? jileti sok araya böyle jileti ileri geri yaptığun zaman sürtünecek hafif yani çok zor çıkarmayacaksın subapın arasından ama baya sürtünecek birde motor soğuk olmalı yaparken. ben karbüratörü tiner ile temizlediğim zaman karbüratörden geri duman çıkıyordu öyle bir şey yaptın mı?

YOK TEMİZLİK FİLAN YAPMADIM ACABA YAPTIGIM SIBOP AYARINDANMÖI DİYE DÜŞÜNDÜM TUTMADIDA SIBAPLARIN BİRİ KAPANMADAN DİĞİERİ AÇILINCA Bİ SIKISTIRMA YAPMISTIR DİYE DUSUNDUM AMA :D PROBLEM OLMAZSA SORUN YOK

boora
09 Haziran 2014, 19:55
hayır subap ayarı sıkı olursa kork çünkü piyanolar subapa sürekli basılı kalacağı için subap açık kalır subap yakarsın. ama az sesli olsun bir şey olmaz subapların tam kapanıyordur şu anda. 1000 km beklemene de gerek yok bence ben 300 km ilk yağını değiştirdim ondan sonrada normal kullandım. 2000 km kadar kullandım sonra alıcısı çıktı motorun sattım herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım. benm merak ettiğim 200 lük kapakla nasıl olacak acaba. çünki benim motorda 125lik kapak ile 8 binden sonra motor kasılıyordu resmen aşırı titreşim yapıyordu ve yavaş devirleniyordu. hatta 10 bin gibi kesici yapıyordu. ama motorun alt devirleri çok canlanmış resmen dizel araba gibi 3000 den sonra fırlıyordu :)

walkman011
09 Haziran 2014, 22:01
hayır subap ayarı sıkı olursa kork çünkü piyanolar subapa sürekli basılı kalacağı için subap açık kalır subap yakarsın. ama az sesli olsun bir şey olmaz subapların tam kapanıyordur şu anda. 1000 km beklemene de gerek yok bence ben 300 km ilk yağını değiştirdim ondan sonrada normal kullandım. 2000 km kadar kullandım sonra alıcısı çıktı motorun sattım herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım. benm merak ettiğim 200 lük kapakla nasıl olacak acaba. çünki benim motorda 125lik kapak ile 8 binden sonra motor kasılıyordu resmen aşırı titreşim yapıyordu ve yavaş devirleniyordu. hatta 10 bin gibi kesici yapıyordu. ama motorun alt devirleri çok canlanmış resmen dizel araba gibi 3000 den sonra fırlıyordu :)

MOTORU DENEDIM 5.VİTESSDE 6-7 BİN DEVİR ARASI 95 FİLAN GÖRÜYO DÜZDE 125 KAPAKLA HALA BİRAZ YAĞ YAKIYO YAA :( EN BÜYÜK SORUNUM EGSOZDAN UFAK UFAK BEYAZ DUMAN ATIYOR

PİSTONU TAKARKEN 2 SEGMAN VARYA ONLARIN BİRİ GRİ BİRİ SİYAH YERLERİ FARK EDİYORMU ?

boora
09 Haziran 2014, 22:10
siyah sekmanlar yag sekmani en alta takiyorsun onlari digerleri basinc sekmani onlari uste takarsin sekmanlarin uzerinde yazi yazar o yazilar uste bakacak sekmanin yonu odur

walkman011
09 Haziran 2014, 22:29
ben ona hiç dikkad etmedim dw filan bişeyler yazıyodu ben sadece o garip tırtıklı olanı en aşşağı üstüne siyahı üstüne griyi taktım yönüne bakmadım değiştirmem gerekirmi ,yönlerini değiştirsem yağ yakmaz ozaman ?
bide silindirin üstüne üst kapağı takarken saptamaların etrafına bi silindir gibi bişey takılıyor 3 tanesine pernonun ufagı gibi onlardan biri eksik bende kayıp bende oyle topladım onun bi etkisi olurmu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------


siyah sekmanlar yag sekmani en alta takiyorsun onlari digerleri basinc sekmani onlari uste takarsin sekmanlarin uzerinde yazi yazar o yazilar uste bakacak sekmanin yonu odur

? Ne diyosun ustam bu işe :cherry:

boora
09 Haziran 2014, 22:32
dort tane sekman bir tane yay olmasi lazim. pistonun en alt centigine etrafi siyah olan sekmandan birini tak sonra yayi tak ama yayi takarken yayi ic ice gecirme yay serbest olacak sonra onun altina diger siyah sekmani tak yani pistonun en alt centiginde iki sekman ve sekmanlarin ortasinda yay olmasi lazim. diger iki sekmanida yazilari uste gelecek sekilde pistondaki diger centiklere takmalisin. buradaki motorcu ile konustugumda yazilarin uste gelip gelmemesi onemli degil demisti bana ama ben benim bildigim gibi bioiyorum. bu arada o yuzukler uc tanedir zaten bir tanesini olmaz cunki orasi yag kanalidir silindirin icinden ust kapaga yag gecer ;-)

walkman011
09 Haziran 2014, 22:36
dort tane sekman bir tane yay olmasi lazim. pistonun en alt centigine etrafi siyah olan sekmandan birini tak sonra yayi tak ama yayi takarken yayi ic ice gecirme yay serbest olacak sonra onun altina diger siyah sekmani tak yani pistonun en alt centiginde iki sekman ve sekmanlarin ortasinda yay olmasi lazim. diger iki sekmanida yazilari uste gelecek sekilde pistondaki diger centiklere takmalisin. buradaki motorcu ile konustugumda yazilarin uste gelip gelmemesi onemli degil demisti bana ama ben benim bildigim gibi bioiyorum. bu arada o yuzukler uc tanedir zaten bir tanesini olmaz cunki orasi yag kanalidir silindirin icinden ust kapaga yag gecer ;-)

zaten en altta iki segman çok ince arasınada yay geliyor onun üstüne kalın sıyah segman onun ustunede gri kalın segman taktım

dediğin gibi saptamaların 3 unde yuzuk olmalı ama ben 2 tane taktım çapraz şekilde biri kayıp.

solmyr
09 Haziran 2014, 22:36
hayır subap ayarı sıkı olursa kork çünkü piyanolar subapa sürekli basılı kalacağı için subap açık kalır subap yakarsın. ama az sesli olsun bir şey olmaz subapların tam kapanıyordur şu anda. 1000 km beklemene de gerek yok bence ben 300 km ilk yağını değiştirdim ondan sonrada normal kullandım. 2000 km kadar kullandım sonra alıcısı çıktı motorun sattım herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım. benm merak ettiğim 200 lük kapakla nasıl olacak acaba. çünki benim motorda 125lik kapak ile 8 binden sonra motor kasılıyordu resmen aşırı titreşim yapıyordu ve yavaş devirleniyordu. hatta 10 bin gibi kesici yapıyordu. ama motorun alt devirleri çok canlanmış resmen dizel araba gibi 3000 den sonra fırlıyordu :)

subap ayarının gevşek olması da, subapların tam açılamamasına sebepten performans düşüşüne neden olmaz mı? aradaki fazla boşluktan, piyano başlarının aşınmasına neden olmaz mı?

walkman011
09 Haziran 2014, 22:38
subap ayarının gevşek olması da, subapların tam açılamamasına sebepten performans düşüşüne neden olmaz mı? aradaki fazla boşluktan, piyano başlarının aşınmasına neden olmaz mı?

aynen öyle zaten oyuzden çok ufak mm lik boşluklar bırakılıyor
ama dediği gibi çok sıkıda olursa subaplar kapanamaz

boora
09 Haziran 2014, 22:46
subap ayarının gevşek olması da, subapların tam açılamamasına sebepten performans düşüşüne neden olmaz mı? aradaki fazla boşluktan, piyano başlarının aşınmasına neden olmaz mı?

sıkı olmasındansa gevşek olması daha iyi ama arkadaş ta zaten az ses yapıyor demiş o yüzden dedim öyle ama dediklerinde haklısın :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------


zaten en altta iki segman çok ince arasınada yay geliyor onun üstüne kalın sıyah segman onun ustunede gri kalın segman taktım

dediğin gibi saptamaların 3 unde yuzuk olmalı ama ben 2 tane taktım çapraz şekilde biri kayıp.

benim pistondaki sekmanlar aynı resnkteydi o yüzden bir şey diyemeyeceğim ama doğru takmışsın. o yüzükler benimkindede iki taneydi herhalde ya çokta önemli değil zaten çaprazlama ikisi yeterlidir tek silindir eski teknoloji motor altı üstü :)

walkman011
09 Haziran 2014, 22:46
yağ yakıyor ama :D

boora
09 Haziran 2014, 22:54
bir ihtimal daha var o da kötü olanı.bir gün buradaki motorcu ile muhabbetimde silindir setinin kalitesi fark ediyor dedi bir tane silindir değiştirdim motor 10 dk içinde bembeyaz duman atıyordu dedi söküp baktığımda motorun sekmanlarının kıl gibi kaldığını gördüm dedi aklıma en son gelen bu. gerçi zongshen almışsın ama bilemedim. bu benim dediğim en kötü ihtimal. en iyiside cenkito abi dün demiş egzozun içine yağ dolduysa onlarda yanabilir. motoru ne kadar kullandın kaç km kadar?

walkman011
09 Haziran 2014, 22:57
Benim anlamadığım nıye yağ yakıyo bu ama az yakıyor yanı belli etmiyor sadece gaza biraz basınca beyaz duman atıyo ordan anladım
bayagı kullandım yani varsada o yag yanmıstır 5-6 km oldu bide motor ısınınca garip yağ kokuları geliyor motordan

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------


bir ihtimal daha var o da kötü olanı.bir gün buradaki motorcu ile muhabbetimde silindir setinin kalitesi fark ediyor dedi bir tane silindir değiştirdim motor 10 dk içinde bembeyaz duman atıyordu dedi söküp baktığımda motorun sekmanlarının kıl gibi kaldığını gördüm dedi aklıma en son gelen bu. gerçi zongshen almışsın ama bilemedim. bu benim dediğim en kötü ihtimal. en iyiside cenkito abi dün demiş egzozun içine yağ dolduysa onlarda yanabilir. motoru ne kadar kullandın kaç km kadar?

yani en çok üst kapağım gelince pistonu sökerim yeni segman alırıp oyle denerim

boora
09 Haziran 2014, 22:59
sekmanların açık ağızlarını birbirine zıt taktın mı ? yani biri saat 3 yönündeyse diğeri 9 biri 12 ise diğer 6 yönünde gibi ? aynı yönde yaptıysan aralarından az yağ kaçağı olabilir ?

solmyr
09 Haziran 2014, 22:59
Benim anlamadığım nıye yağ yakıyo bu ama az yakıyor yanı belli etmiyor sadece gaza biraz basınca beyaz duman atıyo ordan anladım
bayagı kullandım yani varsada o yag yanmıstır 5-6 km oldu bide motor ısınınca garip yağ kokuları geliyor motordan

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------



yani en çok üst kapağım gelince pistonu sökerim yeni segman alırıp oyle denerim

segmanı halletsende sök tak sök tak motor yalama olacak artık :queen:

walkman011
09 Haziran 2014, 23:03
sekmanların açık ağızlarını birbirine zıt taktın mı ? yani biri saat 3 yönündeyse diğeri 9 biri 12 ise diğer 6 yönünde gibi ? aynı yönde yaptıysan aralarından az yağ kaçağı olabilir ?

dediğine hiç dikkat etmedim belli oldu tekrar sokmem lazım bu motoru :pr: :pr:
Daha önce mobylette ile uğraşıyodum hiç boyle dertler yook :D :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------


segmanı halletsende sök tak sök tak motor yalama olacak artık :queen:

vallahi oyle olacak pistonun altındaki 2 vidayı kırdım kulbutor kapagının vidasını kırdım sıra neyde bakim bi hal oldu motor ya :D

boora
09 Haziran 2014, 23:18
yanlış anlama beni hani amacım sana akıl vermek değil ama tavsiye sadece sen motoru son kez sök piston ne kadar aşağıda kalıyor ölçüsünü al sonra al eline pistonu bir motorcuya sekmanları göster yönlerini felan sonra tornacıda silindiri kısalt farzımisal 2mm aşağıda kalıyorsa piston 1,6-1,7 mm aldır çünkü sen 200 lük kapak alacaksın onun yanma odası daha büyüktür ben gibi 1,5 aldırmak zorunda değilsin. yalama olan civatalarıda çelik civata ile değiştir motordan daha fazla soğumadan zevkle bin 200 lük karbüratörde alırsın ileride tahminim benimki9500 gibi kesilen motorumdan daha iyi olacaktır senin motorun 10 bin 11 bin görürsün düz yolda inşallah

ufukk
09 Haziran 2014, 23:31
paşam motoru tornacıya değilde rektefiyeciye götür
hem piston sıkıştırma oranını ayarlasın , hemde tork anahtarıyla toplasın
yoksa bu gidişle hem daha fazla paran gidecek hem moralin bozulacak
misal bende tornacıyım ama motor parçalarının hangi toleranslarda çalıştığını bilmem
adamların ona göre tezgahları takımları var
bir tork anahtarı almaya kalksan 300tl den başlar
işi alet yapar el övünür diye ata sözü var
adam bu mesleğe yatırım yapmışsa elinde takımı varsa götüreceksin
iki tane civata kırmışsın ya blok yalama olsaydı mecbur gidip helicoil yaptıracaktın

walkman011
10 Haziran 2014, 21:57
yanlış anlama beni hani amacım sana akıl vermek değil ama tavsiye sadece sen motoru son kez sök piston ne kadar aşağıda kalıyor ölçüsünü al sonra al eline pistonu bir motorcuya sekmanları göster yönlerini felan sonra tornacıda silindiri kısalt farzımisal 2mm aşağıda kalıyorsa piston 1,6-1,7 mm aldır çünkü sen 200 lük kapak alacaksın onun yanma odası daha büyüktür ben gibi 1,5 aldırmak zorunda değilsin. yalama olan civatalarıda çelik civata ile değiştir motordan daha fazla soğumadan zevkle bin 200 lük karbüratörde alırsın ileride tahminim benimki9500 gibi kesilen motorumdan daha iyi olacaktır senin motorun 10 bin 11 bin görürsün düz yolda inşallah


paşam motoru tornacıya değilde rektefiyeciye götür
hem piston sıkıştırma oranını ayarlasın , hemde tork anahtarıyla toplasın
yoksa bu gidişle hem daha fazla paran gidecek hem moralin bozulacak
misal bende tornacıyım ama motor parçalarının hangi toleranslarda çalıştığını bilmem
adamların ona göre tezgahları takımları var
bir tork anahtarı almaya kalksan 300tl den başlar
işi alet yapar el övünür diye ata sözü var
adam bu mesleğe yatırım yapmışsa elinde takımı varsa götüreceksin
iki tane civata kırmışsın ya blok yalama olsaydı mecbur gidip helicoil yaptıracaktın

Artık son dağıtısım olacak ya alıcam elime gidicem motorcuya yap dicem :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------


yanlış anlama beni hani amacım sana akıl vermek değil ama tavsiye sadece sen motoru son kez sök piston ne kadar aşağıda kalıyor ölçüsünü al sonra al eline pistonu bir motorcuya sekmanları göster yönlerini felan sonra tornacıda silindiri kısalt farzımisal 2mm aşağıda kalıyorsa piston 1,6-1,7 mm aldır çünkü sen 200 lük kapak alacaksın onun yanma odası daha büyüktür ben gibi 1,5 aldırmak zorunda değilsin. yalama olan civatalarıda çelik civata ile değiştir motordan daha fazla soğumadan zevkle bin 200 lük karbüratörde alırsın ileride tahminim benimki9500 gibi kesilen motorumdan daha iyi olacaktır senin motorun 10 bin 11 bin görürsün düz yolda inşallah

yarıın 200lük zongshen kapak geliyor bu haliyle 125 lik de 5de 7bin de 100 diyor ama gazı bırakınca yığılıyor öne :D

walkman011
11 Haziran 2014, 22:50
aldığım 200 üst kapağa egsoz flanşı uymuyor ? saptamada uymuyordu küçük geliyordu gitti cıvatacıdan aldım buyuk ama flans civatalara girmiyo kucuk geliyor ve buyugu de yok ?

boora
11 Haziran 2014, 23:50
matkapla.delikleri genisletsen olmuyor mi ?

walkman011
12 Haziran 2014, 00:25
matkapla.delikleri genisletsen olmuyor mi ?

olmuyor alüminyum olduğu için genişlemiyor mm lik genişlemeler oluyor anca yarın olmazsatornacıda genişlettirecegım

boora
13 Haziran 2014, 18:04
gelişme var mı :)

adige_10
15 Haziran 2014, 09:04
Merhaba
Windy s e 63.5 silindir+üst kapak taktim
Hemen dewir aliyor, vites istiyor
Üzerinde 15 - 41 dişli var
Arka dişliyi ne kadar ufaltmam gerekiyor ?

walkman011
15 Haziran 2014, 14:09
gelişme var mı :)

kusura bakmayın bi süre foruma giremedim
şu an randıman guzel ama memnun değilim 5 de zar zor 120 görüyor bağıra bağıra benım eskı 125 de aynıydı bide yakıt arttı tek fark kalkış filan daha performanslı hız aynı :( benim isteğim hız idi olmadı. bide yolda giderken sabit gazda gidince gaz kesiyor oda karb. galiba ayarlıcam onuda inşallah

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------


Merhaba
Windy s e 63.5 silindir+üst kapak taktim
Hemen dewir aliyor, vites istiyor
Üzerinde 15 - 41 dişli var
Arka dişliyi ne kadar ufaltmam gerekiyor ?

Benim motorumda 15-38 vardı dediğin gibiydi ben 17-32 yaptım canavar oldu :D sende önü 17 yap arkayıda satılan en küçüğün bir büyüğü filan yap yani varsa 38 filan senin işini görür ama dikkat et kalkısta motor yıgılıyor arka dişli küçüldükçe

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------

Birde ben bunları yaptıktan sonra burda bi ustaya gittim bana dediki bunla fazla hızlanma devir yapma motor yuksek devir lerde yağlama yapmaz dedi ??
doğrumu bu kitleme olasılıgı filan varmış bende yağ pompasını değiştirsemmi dedim kendi kendime etkiler mi bizim motrlar için satılıyor cg200 yağ pomp diye fark olurmu ki ?

Zuzuuw
15 Haziran 2014, 14:49
Şu masrafları üstüne koysaydınız her halükarda 120 yapacak adam gibi bir motor alırdınız. :P

Hobi diyorsanız orası ayrı. Devir arttıkça yağ pompasınında deviri artar. Usta sana parça satmak istiyor olabilir.

boora
15 Haziran 2014, 17:57
Merhaba
Windy s e 63.5 silindir+üst kapak taktim
Hemen dewir aliyor, vites istiyor
Üzerinde 15 - 41 dişli var
Arka dişliyi ne kadar ufaltmam gerekiyor ?
önü 16 yapabilirsin yada arkayı 38 yaparsın ya da önü 17 yap

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------


kusura bakmayın bi süre foruma giremedim
şu an randıman guzel ama memnun değilim 5 de zar zor 120 görüyor bağıra bağıra benım eskı 125 de aynıydı bide yakıt arttı tek fark kalkış filan daha performanslı hız aynı :( benim isteğim hız idi olmadı. bide yolda giderken sabit gazda gidince gaz kesiyor oda karb. galiba ayarlıcam onuda inşallah

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------



Benim motorumda 15-38 vardı dediğin gibiydi ben 17-32 yaptım canavar oldu :D sende önü 17 yap arkayıda satılan en küçüğün bir büyüğü filan yap yani varsa 38 filan senin işini görür ama dikkat et kalkısta motor yıgılıyor arka dişli küçüldükçe

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------

Birde ben bunları yaptıktan sonra burda bi ustaya gittim bana dediki bunla fazla hızlanma devir yapma motor yuksek devir lerde yağlama yapmaz dedi ??
doğrumu bu kitleme olasılıgı filan varmış bende yağ pompasını değiştirsemmi dedim kendi kendime etkiler mi bizim motrlar için satılıyor cg200 yağ pomp diye fark olurmu ki ?

17-32 ne yaptın sen yahu ben 16-38 yaptım iyiydi senın üst kapak büyük hadi sende 17-38 yap ama yaptığın dişli kombinasyonu ile motoru zorlarsın en çokta debriyajı zorlarsın kalkışlarda felan. ben 18-38 denedim onu bile bitiremiyordu motor 8 binde kalıyordu
yağlama ile ilgili bir şey diyemeyeceğim 2 bin km kadar kullandım modifiyeden sonra çoğu zamanda dip gaz gittim sıkıntı olmamıştı. ayrıca benim yakıt değişmemişti yine 3 litre civarı yakıyordu

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------

sen neler yaptın onlarıda paylaşır mısın bizimle mesela 125 liğin piyano takımı 200 lük kapağa oldu mu ? silindirin üstünden aldırdın mı ? aldırdıysan ne kadar aldırdın ? egzoz flanşını nasıl çözdün ?

solmyr
15 Haziran 2014, 18:20
yahu beni modifiye etmekten vazgeçireceksiniz şimdi :P

walkman011
15 Haziran 2014, 23:10
yahu beni modifiye etmekten vazgeçireceksiniz şimdi :P

vaz geçma ya :D ama ne yapıyorssan hafta içi yap ki bi sorun çıktığında çözebilesin ;) zor bişey yok benim gibi parça parça yapma yeter herşeyini al aynı anda tamamım dediğin an işe başla ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------


önü 16 yapabilirsin yada arkayı 38 yaparsın ya da önü 17 yap

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------



17-32 ne yaptın sen yahu ben 16-38 yaptım iyiydi senın üst kapak büyük hadi sende 17-38 yap ama yaptığın dişli kombinasyonu ile motoru zorlarsın en çokta debriyajı zorlarsın kalkışlarda felan. ben 18-38 denedim onu bile bitiremiyordu motor 8 binde kalıyordu
yağlama ile ilgili bir şey diyemeyeceğim 2 bin km kadar kullandım modifiyeden sonra çoğu zamanda dip gaz gittim sıkıntı olmamıştı. ayrıca benim yakıt değişmemişti yine 3 litre civarı yakıyordu

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------

sen neler yaptın onlarıda paylaşır mısın bizimle mesela 125 liğin piyano takımı 200 lük kapağa oldu mu ? silindirin üstünden aldırdın mı ? aldırdıysan ne kadar aldırdın ? egzoz flanşını nasıl çözdün ?

vallahi 17 - 34 var şu anda ben bunu 18 - 36 yapacağım çünkü 5 de gitmiyor motor deniyeceğim :)
- Üst Kapağı Full Olarak Aldım Yani ; Üst Kapak - Subap - Külbütör - Külbütör Üst Kapak Olarak Zongshen Marka
- Silindir 65,50 Zongshen 150 CC Hiç Oynama Yapmadım Direk Taktım
- Karbürator Sheng Wey 150 CC ve Dönüşümsüz Karburator Boğazı
Bunların Haricinde Herşey Orjınal Ama Silindirden Aldıracam Ya Belki Performans Artışı Olur Memnun Değilim.
Aklımda Bikaç Şey Daha Var Araştıracağım : 200 CC lik özel CDI Beyin Bobin Volant Statör Balata Seti Vs Gibi...
Bilen varsa desek beklerim.
@boora sen bikaç şey işe yaramaz demiştin ne için demiştin bobin için mi ?

solmyr
15 Haziran 2014, 23:17
şu an randıman guzel ama memnun değilim 5 de zar zor 120 görüyor bağıra bağıra benım eskı 125 de aynıydı bide yakıt arttı tek fark kalkış filan daha performanslı hız aynı :( benim isteğim hız idi olmadı. bide yolda giderken sabit gazda gidince gaz kesiyor oda karb. galiba ayarlıcam onuda inşallah[COLOR="Silver"]
Benim motorumda 15-38 vardı dediğin gibiydi ben 17-32 yaptım canavar oldu :D


krank değiştirmeden silindiri değiştirmek son hızı pek etkilemez zaten, son hıza çıkma süresinin kısalmış olması lazım? hem bu yaptığın dişli değişimiyle devirin çok düşmüş olmalı. 120km ile giderken kaç devir çeviriyor motor? bir de yakıt artışını hesapladın mı?

boora
15 Haziran 2014, 23:24
o motorda ideali 17-38 dir baska kombimasyonlar da olabilr belki ama bence ideali bu. ayrica karburatoru pz30 alman daha iyi olurdu yani 200 luk olanindan. volan seti belki ise yarar 18 sarimli olanlar felan var konjektor degisimi vs ile belki ise yarar ama belki diyorum cunki ben denemedim. bende bobin ve beyin vardi performans tipi hic bir halta yaramadi. ayrica senin motor neden yag yakiyormus