PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir Aceminin Seçim Konusunda Maksimum Kararsızlığı



AnungUnRama
18 Mayıs 2013, 12:57
Öncelikle herkese merhaba,
Uzun zamandır forumu takip ediyorum. En sonunda üye olmaya karar verdim :)
10 seneden beri aktif olarak araba kullanan bir şoför olarak motora karşı olan tutkum ile beraber trafikteki yoğunluktan bunaldığım için bu yönde
adım atarak A2 ehliyetime başvurdum. Allah kısmet ederse Temmuz ayının sonunda ehliyetime kavuşmuş olacağım.

O kadar araba aldım sattım, yemin ederim motor almak araba almaktan daha zor bir durummuş. Onu mu alayım bunu mu alayım derken işin içinden çıkılmaz bir hal aldı bende.
Sözün kısası ben çevremdeki motorcu arkadaşlarımın hepsi başka bir şey söylüyor.

Durum şu: Benim motor tecrübem hiç yok. Tamam bisiklet sürmeyi bilen bir insanım çok nadirde olsa scooter sürdüm.
Kafamı karıştıran kısım ise ilk önce scooter alıp trafiği tanıyıp ondan sonra mı vitesli almak,
yoksa direk vitesli motor ile başlamak mı idealdir? Kullanma amacım ise evden işe, hafta sonları ise 70-80 km uzaktaki yerler olabilir.

Ben Adana'da ikamet ediyorum ve bu motor eğitimi ile ilgili gidebileceğim tek bir yer var. Ona gidip vitesli motorlada başlayabilirim diye düşünüyorum ama yok ben eğitim almayayım düşe kalka scooterla başlayıp vitesli motor ile mi devam edeyim bilemedim. :silent:

Aklımda ki scooter motor: Sıfır KM Honda PCX veya çok temiz bulduğum bir Honda DYLAN var. Ama ikisi arasında çok fiyat farkı yok. Yani arkadaşım 5000 TL istiyor ve motor gerçekten temiz ikincisi benim arkadaşım satan ben o parayı vereceğime 6.500 TL veririm sıfır motor alırım diye düşünüyorum. Ha tabikide sonsuza kadar o motora binmeyeceğim de kesin o yüzden satarken çok zarar etmemek için dylanda beni cezbetmiyor değil. Bir de motordan beklentim atak olsun, atak derken çok hız manasında değil arabalar beni sıkıştırmasın ya da araba geçerken zorlanmamak anlamında.

Vitesli alırsam dedim Yamaha YBR 125 esd ya da yeni kasa TVS Apache 150 alayım dedim ama vites işi kafamı karıştıyor o yüzden scooter mı alayım diye kafa kalmadı :pale:
Bu arada ben RKS Titanic 150'yi de beğendim fakat piyasada çok olan bir motor değil fiyatıda uygun çok başımda ağrır mı diye onuda bilemedim.

Şimdilik aklıma gelen bunlar, tecrübeli arkadaşlar bana bir yol gösterin n'oooolursunuz... :queen:

Khutuck
18 Mayıs 2013, 13:16
Honda, Yamaha, TVS'den hangi motorun tipini beğeniyorsan onu al.

APALA
18 Mayıs 2013, 13:28
İleride motosikleti büyütmek istiyormusunuz? Ve ne tür bir mtosiklet kullanmak istiyorsunuz?

Arkadaş, belim bıkınım ağrımasın. Memur adamım ben, elimde kask taşımak istemiyorum. Kesin maxi scooter kllanmak isterim ileride...:P
Yav hacı, gaza az bi döşeneyim, 20 metre fırlayayım, sesim ortalıkda yankılansın, nereye kaçacağım beli olmaz benim, fena olmaz bi süpersport...:flower:
Valla usta, ben itibarlı bi adamım. Herkes abi der burada, kısa marlboro içerim, deri ceketim giyerim, iyisimi bir cruiser...:bounce:
Yok kardeş, çarşı bana gelmiyor, ben her sabah gözümü başka yerde açmak isterim. Bir gün ormanın içinde, bir gün anayolun kenarında kamp çadırında...:thumleft:
Valla, motosikleti sadece ucuz ve az yaktığı için alacağım hocam. Senelerce binerim, baş ağrıtmasın, az yaksın, ha bide parça fiyatlarınn içine cin kaçmış olmasın...:pr:
Gibi...

Bu yukarıda yazdıklarım gibi, bir cümle yaz bakalım hocam. Ona göre düşünelim, emin ol cevaplar değişecektir :)

AnungUnRama
18 Mayıs 2013, 13:38
Honda, Yamaha, TVS'den hangi motorun tipini beğeniyorsan onu al.

Hangi motoru alayım derken varmak istediğim nokta bu değildi.
Benim sorum hangisiyle başlamak vitesli ya da vitessiz.
Yazının hepsini bütün olarak okumadınız sanırım.
Yine de zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler.


İleride motosikleti büyütmek istiyormusunuz? Ve ne tür bir mtosiklet kullanmak istiyorsunuz?

Arkadaş, belim bıkınım ağrımasın. Memur adamım ben, elimde kask taşımak istemiyorum. Kesin maxi scooter kllanmak isterim ileride...:P
Yav hacı, gaza az bi döşeneyim, 20 metre fırlayayım, sesim ortalıkda yankılansın, nereye kaçacağım beli olmaz benim, fena olmaz bi süpersport...:flower:
Valla usta, ben itibarlı bi adamım. Herkes abi der burada, kısa marlboro içerim, deri ceketim giyerim, iyisimi bir cruiser...:bounce:
Yok kardeş, çarşı bana gelmiyor, ben her sabah gözümü başka yerde açmak isterim. Bir gün ormanın içinde, bir gün anayolun kenarında kamp çadırında...:thumleft:
Valla, motosikleti sadece ucuz ve az yaktığı için alacağım hocam. Senelerce binerim, baş ağrıtmasın, az yaksın, ha bide parça fiyatlarınn içine cin kaçmış olmasın...:pr:
Gibi...

Bu yukarıda yazdıklarım gibi, bir cümle yaz bakalım hocam. Ona göre düşünelim, emin ol cevaplar değişecektir :)

Cevabınız için teşekkür ederim.
Ben rahatına düşkünüm bir, ikincisi 1.82 - 105 kg bir adamım.
Tabiki ilk etap küçük. Sonrasında 250 cc veya 600 cclere doğru yol almak istiyorum.
Benim arzuladığım Chopper / Cruiser tarzı.
Maxi Scooterda olabilir. Sonuçta o da rahattır eminim. Birde motor gövdeme göre altımda ufacık kalmasın.
Aslında benim motor kullanma amacımı belirteyim.
Ben rahat olsun, o özgürlüğü, rüzgarı yüzümde hissedeyim. Çok hızlı olmasın, emin adımlarla gideyim gideceğim yere.
Hayatım boyunca bir yere gitmek için çok acele etmedim. Biraz ağır bir yapım var.
Yalnız bir yerden başlamak için doğru olanı bulamadım :cat:

Khutuck
18 Mayıs 2013, 14:00
Hangi motoru alayım derken varmak istediğim nokta bu değildi.
Benim sorum hangisiyle başlamak vitesli ya da vitessiz.
Yazının hepsini bütün olarak okumadınız sanırım.
Yine de zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler.


Yok işte, varmak istediğin orası değil ama geleceğin nokta o olacak :)

İlk motor her zaman sorun. Ben CBF150'yle başladım, çok memnunum. YBR125 veya TVS Apache de memnun ettirecek motorlar.

Scooter alırsan da bu üç markanın motorları güzeldir.

Eğer maddi durumun iyiyse, bir-iki sene sonra 250cc bir vitesli alacaksan scooter ile başlayıp, ne yöne gitmek istediğini görebilirsin.

İlk motorda tarzını belirlemek, ilkokuldan sonra üniversitede ne okuyacağını seçmek gibidir. Bazı insanlar baştan bilirler, bazıları yaşadıkça fikrini değiştirir.

APALA
18 Mayıs 2013, 14:11
Rica ederim, şöyle nacizane kendi düşüncelerimi ileteyim. Ehem ehem başlıyorum,

Pcx güzel bir scooter. Nispeten kasa olarak büyük de denilebilir. Tekerlek çaplarının büyük olması, sizi şehir dışına da atar, güzel olabilir. Hele ki, ekstra ön cam takan arkadaşların motosikletleri çok hoş duruyor. Scooter ile, şehir kalabalıklığında motosiklet kullanmayı değil de, çevre hakimiyeti öğrenilir gibime geliyor. Bu bakımdan, eviniz çarşının göbeğinde değil ise, hergün istanbul sokakları gibi nereden adam çıkacak diye düşünmüyorsanız, vitesli bir motosiklet alınabilir. (aklıma bir şarkı geldi, istanbul sokakları... :salut: ) Yani diyorum ki, kalabalık bir yerde kullanacaksa vatandaş, orada öğrenecekse, bir de vites ile debriyaj ile uğraşmasın, etrafına bakabilsin deniyor.
Scooter ile tamamlanan tecrübenin sonrasında, vitesli bir motosiklet sürmek, size hiç motosiklet sürmemiş, bambaşka bir araç sürüyormuş hissi verecek. Bir yandan ufak ufak alışın vitese derim...

Ardından vitesli, alınabilecek bir motosiklet derseniz, bilindiği üzere cbf, tvs, ybr üçlüsü kalıyor... Birde regal raptorlar var...
Haydi bakalım, silahlar ateşlensin, evler yakılsın, kalpler kırılsın... :mrgreen:
şimdi arkadaşlar girişecekler muhabbete vay efendim şöyle vay efendim böyle diye... Kavga var burada kavga var, kan çıkacak.:cherry:

Şimdi bu üçlünün arasında size birşeyler sayayım kararınızı yine siz verin :)

Tvs güzel bir motosiklet. Biraz titreşimden bahsediliyor. Hakikatten öyle, ama yola iyi gidiyor. Kasasıda büyük. Hiçde küçük kalmazsınız. Ama, bir sene sonra değişirim motoru derseniz, ikinci elde diğerlerine nazaran bir nebze yavaş satılıyor. Acelem yok beklerim derseniz, olabilir.

Cbf artık herkesin bildiği, güzel bir model. Konfor açısından epey rahattır. Kendi motosikeltimden inip, cbf e bindiğim zaman, kendimi banyoda küvette hissediyorum mesela. Kasası büyükler sıralamasında ikinci olarak kalıyor. Bilmeyen adama da, honda dediğiniz de şekliniz olur :cat: Malüm, markacı milletiz. Neyse..

Ybr, gün geçtikçe motosikleti küçültüyor. En son esd modeli de, eskilerine oranla daha bi küçüldü, ufaldı. Yakında oyuncak ya da cep motosikleti olarak ybr satılacak hiç şüphem yok. En büyük kalacağınız motosiklet diyebilirim. Ama dersiniz ki, ufacık tefecik olsun, ben bu motor işini iyice bir belleyim, o zaman birşey diyemem. Düşsenizde kalksanızda, içiniz acmız, hakikatten çok komik rakamlara tekrar sıfır yaparsınız motosikleti...

Regal raptor, dd 250e felan diye modelleri var. Bütceye nispeten büyülteceğiz tabi. :cherry: Bir çok arkadaşta olan, kaliteli bir uzakdoğudur kendileri. Bir cruiser deyince, öyle kanepe felan gelmesin aklınıza, buda ufaktır biraz :) Benim gönlümde cruiser yatıyor dediğiniz için, bu örneği verdim. Diğer çinlilere bulaşmayın derim cruiser adına. Ha birde aralarında en fazla yakanı olacaktır. Bence bunu elemelisiniz.

Üç aşağı beş yukarı yazdım birşeyler. Umarım anlatabilmişimdir birşeyler. Bi okuyun bakalım, tekrar birşeyler yazarız :) sağlıcakla.

Tİme_shİft42
18 Mayıs 2013, 14:14
Cbf 150 kasa buyuk 11 bg gitmemis motora 13 bg olmaliydi

AnungUnRama
18 Mayıs 2013, 14:19
Yok işte, varmak istediğin orası değil ama geleceğin nokta o olacak :)

İlk motor her zaman sorun. Ben CBF150'yle başladım, çok memnunum. YBR125 veya TVS Apache de memnun ettirecek motorlar.

Scooter alırsan da bu üç markanın motorları güzeldir.

Eğer maddi durumun iyiyse, bir-iki sene sonra 250cc bir vitesli alacaksan scooter ile başlayıp, ne yöne gitmek istediğini görebilirsin.

İlk motorda tarzını belirlemek, ilkokuldan sonra üniversitede ne okuyacağını seçmek gibidir. Bazı insanlar baştan bilirler, bazıları yaşadıkça fikrini değiştirir.

Peki şimdi hiç vitesli motor kullanmamış biri olarak, şimdi scooter alır trafikte motor kullanmak nedir motor üstünde trafik nedir diye iyice pekiştirdikten sonra direk vitesli 250 cc veya üstü almak doğru bir hareket olur mu? Bunu tam anlamıyla trafiği, motor sürmeyi sindirdikten sonraki aşama olarak söylüyorum.
Demek istediğim scootera bir o kadar para verip, vitesliye geçip en baştan başlamak zaman kaybı.

Peki ikinci el DYLAN mı sıfır PCX mi? Buyur burdan yak. İkisinin arasında 1500 lira gibi bir fark var.

AsyMeTRiQue
18 Mayıs 2013, 14:22
Bir çok kişiden duydum scooter ile başladıktan sonra vitesli motora geçmek zor oluyor diye! Eğer amacın cruiser gibi bir şey ise vitesli ile başla derim. Kişisel fikrimdir. Ama ben sende cruiser ruhu gördüm sanki :) Maxi falan sarmayacak gibi seni :) Apache alırsın titreşim diyorlar. :) RKS dersen kullanıcıları memnun ama satışta ne kadar zorlar bilemem. Alabilirsen bence YBR ile başla derim. Hiç değilse 2. el piyasası var. Ama Boy/kilo oranına ne kadar uyar bilmem...

waeder
18 Mayıs 2013, 14:27
Abi yazdıklarına bakacak olursak scooter alman daha mantıklı iş-ev ve kısa mesafe gezi için scooter idealdir daha rahat edersin. İlerde büyütmeyi düşünüyorsan dylan almanı tavsiye ederim tabiki temizliğine güveniyorsan almalısın pcx çok kısa sürede sana yetmemeye başlar ama yakıtı az, daha teknolojik bir motor. Aradaki 1500 tl farkı motor değiştirdiğinde kullanırsın. Dylan gerçekten temizse kesinlikle değerlendirmelisin ben kullandım çok memnun kaldım ki hor kullanıldığından arıza yapana kadar bu nedenle Antalya dışından alırsan daha iyi olur genelde çok yorgun olur oranın motorları.

AnungUnRama
18 Mayıs 2013, 14:41
Rica ederim, şöyle nacizane kendi düşüncelerimi ileteyim. Ehem ehem başlıyorum,

Pcx güzel bir scooter. Nispeten kasa olarak büyük de denilebilir. Tekerlek çaplarının büyük olması, sizi şehir dışına da atar, güzel olabilir. Hele ki, ekstra ön cam takan arkadaşların motosikletleri çok hoş duruyor. Scooter ile, şehir kalabalıklığında motosiklet kullanmayı değil de, çevre hakimiyeti öğrenilir gibime geliyor. Bu bakımdan, eviniz çarşının göbeğinde değil ise, hergün istanbul sokakları gibi nereden adam çıkacak diye düşünmüyorsanız, vitesli bir motosiklet alınabilir. (aklıma bir şarkı geldi, istanbul sokakları... :salut: ) Yani diyorum ki, kalabalık bir yerde kullanacaksa vatandaş, orada öğrenecekse, bir de vites ile debriyaj ile uğraşmasın, etrafına bakabilsin deniyor.
Scooter ile tamamlanan tecrübenin sonrasında, vitesli bir motosiklet sürmek, size hiç motosiklet sürmemiş, bambaşka bir araç sürüyormuş hissi verecek. Bir yandan ufak ufak alışın vitese derim...

Ardından vitesli, alınabilecek bir motosiklet derseniz, bilindiği üzere cbf, tvs, ybr üçlüsü kalıyor... Birde regal raptorlar var...
Haydi bakalım, silahlar ateşlensin, evler yakılsın, kalpler kırılsın... :mrgreen:
şimdi arkadaşlar girişecekler muhabbete vay efendim şöyle vay efendim böyle diye... Kavga var burada kavga var, kan çıkacak.:cherry:

Şimdi bu üçlünün arasında size birşeyler sayayım kararınızı yine siz verin :)

Tvs güzel bir motosiklet. Biraz titreşimden bahsediliyor. Hakikatten öyle, ama yola iyi gidiyor. Kasasıda büyük. Hiçde küçük kalmazsınız. Ama, bir sene sonra değişirim motoru derseniz, ikinci elde diğerlerine nazaran bir nebze yavaş satılıyor. Acelem yok beklerim derseniz, olabilir.

Cbf artık herkesin bildiği, güzel bir model. Konfor açısından epey rahattır. Kendi motosikeltimden inip, cbf e bindiğim zaman, kendimi banyoda küvette hissediyorum mesela. Kasası büyükler sıralamasında ikinci olarak kalıyor. Bilmeyen adama da, honda dediğiniz de şekliniz olur :cat: Malüm, markacı milletiz. Neyse..

Ybr, gün geçtikçe motosikleti küçültüyor. En son esd modeli de, eskilerine oranla daha bi küçüldü, ufaldı. Yakında oyuncak ya da cep motosikleti olarak ybr satılacak hiç şüphem yok. En büyük kalacağınız motosiklet diyebilirim. Ama dersiniz ki, ufacık tefecik olsun, ben bu motor işini iyice bir belleyim, o zaman birşey diyemem. Düşsenizde kalksanızda, içiniz acmız, hakikatten çok komik rakamlara tekrar sıfır yaparsınız motosikleti...

Regal raptor, dd 250e felan diye modelleri var. Bütceye nispeten büyülteceğiz tabi. :cherry: Bir çok arkadaşta olan, kaliteli bir uzakdoğudur kendileri. Bir cruiser deyince, öyle kanepe felan gelmesin aklınıza, buda ufaktır biraz :) Benim gönlümde cruiser yatıyor dediğiniz için, bu örneği verdim. Diğer çinlilere bulaşmayın derim cruiser adına. Ha birde aralarında en fazla yakanı olacaktır. Bence bunu elemelisiniz.

Üç aşağı beş yukarı yazdım birşeyler. Umarım anlatabilmişimdir birşeyler. Bi okuyun bakalım, tekrar birşeyler yazarız :) sağlıcakla.

Güzel bir noktaya değinmişsiniz çevresel faktörler derken. Adana'da yaşıyorum İstanbul ile trafiği tabiki de kıyaslanamaz ve zaten benim gideceğim yerler belli. Vitesli olarak biraz geç satılması önemli değil. TVS Apache'nin yeni yeşil olanı beni cezbediyor. Yalnız dediğiniz gibi çevresel faktörleri daha bilmez iken vites fren insan çıktı araba çıktı zorlanırım diye korkuyorum :) ama vitesli alırsam TVS için örnek veriyorum. Hem vitesi öğrenirim sonra tabi iyice tecrübelendikten sonrası için konuşuyorum gidip 250'lik ya da 600cc'lik bir chopper alsam zorlanmadan sürebileceğimi düşünüyorum.

Yada yapacağım şey gidip bir PCX alacağım iyice pekişene kadar sürüp satıp vitesli bir TVS ardındanda chopper şeklinde devam edeceğim.
Şimdilik en iyi yol bu gibi.


http://2.bp.blogspot.com/-0MyZ54wrlT4/UWg1GjBy0GI/AAAAAAAAAuQ/SECWw31w1g8/s1600/Apache-2012-RTR-Series-TVS-2.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------


Bir çok kişiden duydum scooter ile başladıktan sonra vitesli motora geçmek zor oluyor diye! Eğer amacın cruiser gibi bir şey ise vitesli ile başla derim. Kişisel fikrimdir. Ama ben sende cruiser ruhu gördüm sanki :) Maxi falan sarmayacak gibi seni :) Apache alırsın titreşim diyorlar. :) RKS dersen kullanıcıları memnun ama satışta ne kadar zorlar bilemem. Alabilirsen bence YBR ile başla derim. Hiç değilse 2. el piyasası var. Ama Boy/kilo oranına ne kadar uyar bilmem...

Apache yeni kasasının görüntüsü güzel yeni başlayacağım için birazcık önemli. Hem boy kilo oranıyla benim için bir artı. Titreşim olayını hiç motor sürmediğim için ne demek bilmiyorum :) YBR de çok güzel fakat TVS ile kıyaslayınca kasa küçük. İkinci eli daha kuvvetli doğru, fakat TVS'yide biraz sabredersen yada biraz daha aşağı fiyat verirsen illaki o da satılır.


Abi yazdıklarına bakacak olursak scooter alman daha mantıklı iş-ev ve kısa mesafe gezi için scooter idealdir daha rahat edersin. İlerde büyütmeyi düşünüyorsan dylan almanı tavsiye ederim tabiki temizliğine güveniyorsan almalısın pcx çok kısa sürede sana yetmemeye başlar ama yakıtı az, daha teknolojik bir motor. Aradaki 1500 tl farkı motor değiştirdiğinde kullanırsın. Dylan gerçekten temizse kesinlikle değerlendirmelisin ben kullandım çok memnun kaldım ki hor kullanıldığından arıza yapana kadar bu nedenle Antalya dışından alırsan daha iyi olur genelde çok yorgun olur oranın motorları.

Scooter benim için başlangıç. Trafik nedir, motor sürmek nedir diye. Daha sonra vitesli alacağım o kesin. Dylan Adana'da ve gerçekten çok temiz hatta arkadaşımın arkadaşı satan ikimizde 105 kiloyuz gel binelim dedi giderken bana mısın demiyor arkasında otururken çekiş gücünü hissediyorsun. Gazı açtığında tutunmak zorunda kalıyordum. PCX ile aynı duyguyu yaşatır mı tabi onuda denemek lazım. Birde gene başka bir abimde PCX var benim kilolarda motorun alt egzoz kısmı değiyormuş bir yerden geçerken sende kilolusun bence düşün dedi. Böle uzar gider bu motor konusu bitmez :)

Khutuck
18 Mayıs 2013, 14:49
Peki şimdi hiç vitesli motor kullanmamış biri olarak, şimdi scooter alır trafikte motor kullanmak nedir motor üstünde trafik nedir diye iyice pekiştirdikten sonra direk vitesli 250 cc veya üstü almak doğru bir hareket olur mu? Bunu tam anlamıyla trafiği, motor sürmeyi sindirdikten sonraki aşama olarak söylüyorum.
Demek istediğim scootera bir o kadar para verip, vitesliye geçip en baştan başlamak zaman kaybı.

Peki ikinci el DYLAN mı sıfır PCX mi? Buyur burdan yak. İkisinin arasında 1500 lira gibi bir fark var.

Bana sorarsan hiç scooter falan alma. Güzel bir eğitim kurumu bul, 1000 lira gibi bir para harcayıp eğitimini al, 250cc vitesli bir motor al.

Eğitim kurumu bulamazsan 125-150cc bir vitesli motor al, sonra büyütürsün. Otomobil kullanıyorsan trafiğe uyum sağlaman çok sürmez. Ben CBF150 ile başladım, öncesinde trafik tecrübem neredeyse hiç yoktu; CBF'ten sonra FZ6 Fazer alıp rahatlıkla kullandım.

APALA
18 Mayıs 2013, 15:01
Son cümlemde ne kadar "birşeyler " demişim onu farkettim :cherry:

Şimdi şöyle anlatayım. Dediklerimi hayal et,:)

Rahat bir koltukta oturuyorsun. Direk karşıya bakıyorsun, önünde küçük bir gösterge ve, iki tane minik elcik var.:) Elciklerin birinde gaz ve ön fren, diğerinde arka fren var. "Fıtı fıtı" yaparak gidiyorsun. Önünde hafif meğilli bir kırmızı ışık var. :)Etrafına rahatca bakıyorsun, panik yapacak birşey yok. Gazı ufaktan salmaya başladın, ışığa yanaşınca, arka freni sıktın. iki ayağında yere tam basıyor. motor fiti fiti diyor altında.:) Gazı hafif vererek, frenleri saldın, kalktın gittin...
Artık iyice biliyorsun bu işi. Şimdi 250 cc veya daha büyük bir motosiklet aldın. Süpersport diyelim... Yazıyorum, bakalım aynısı mı?:mrgreen:

Parmak uçlarınla peg lere basmışsın. dirsekler kırık, iki büklümsün.:silent: İnceden boynun ağrımaya başlamış... :pr: Bacaklarının arasında karpuz gibi, kabak gibi, kallavi bir sac var. Önünde bir cam, camın içinde bir gösterge, göstergenin içinde kırmızı çubuklu bir devir göstergesi...:silent: Birde baktın trafik ışğında kırmızı yanıyor ya da sen gidene kadar yanacak. Debriyajı sıktın, vitesi bir kere küçülttün.:) Debriyajı sert saldın, motor "hınınınınınınınının" diyerek öne yığılma yaptı deli gibi bağıyor, debriyajı tekrar sıktın, dengeni sağladın, sağ ayağınla arka frene dokundun, debriyajı yeniden saldın.:) Bir şekilde, kırmızı ışığa gedin. İkinci vitestesin ve boşa alacaksın. Bastın ve birinci vitese geçtin.:silent: Allah kahretsin, Hafif yukarımıydı o neydi,:silent: yoksa bir kere daha mı aşağı basıyorduk neydi Allahım yardım et! :pr: Boşu buldun nihayet. Motosiklet 150 kiladan fazla. Parmak uçlarınla yere basıyorsun, "vınk vınk vınk ve arada ciiiyyyoovvvv" diye sesler geliyor. Yokuş demiştik.:pr: Korkudan motoru yatırmayayım diye, ayağını arka frene alamıyorsun. ön frende tutuyorsun. (Hele de fazla yokuş sa durmaz o motor öyle, şekli şemalı değişir :) ) Neyse, Yeşil yandı, 1. vitese aldın, kalkacaksın. gazı hafif çevirdin, motor bi anda bağırmaya başladı,:pr: o kırmızı çubğun karşısındaki sayı, 8-9...:cyclopsan Debriyajı ve freni aynı oranlarında salman gerekiyor. Sağ elin hem fren, hem gaz işini yapıyor!:sunny: Vatndaş sana baktıkça panikliyorsun, arkadan korna çalmaya başladı. SEni artislik yapıyor zannediyorlar.:pr: Gazı epey çevirerek, debriyajı ve freni saldın, bi şekilde istop etmeden kalktın. motor arkasını bi sağa, bi sola attı. Arka lastik yol arıyor, yanlıyorsun yani.:cyclopsan Etraf sana bakıp, vay arkadaş diyor! Halbu ki, bilinçli de yapmadın.:pale: Bu esnasında panikleyip frene basarsan düşersin, gazı salarsan yine düşersin, vitesle oynarsan yine düşersin, motor yolu bulana kadar gittin, bir de baktın ki 2 saniye gibi bir zaman içinde, öndeki ekranda 90 km/h yazıyor...:sunny: Tüm bunlar olurken aklından da geçmiyr değil, "ulan arkadaş bir düşsem, asfalta macun olurum yeminle. Hadi bana birşey olmadı, motoru yaptırmaya, iki plastik grenaja bir aynaya ver bakalım 2 bin tl para...":pr:

Demek ki doğru bir hareket değil ve birbiriyle hiç alakası yok :):mrgreen:

İşte bu iki yazıyı harmanlarsak ortaya diğer motorlar çıkıyor. Yola yine hakimsin, ama uçmuyorsun.:cat: ayağın arka frende ama diğer ayağn yere tam basıyor. Gazı çevirdin, motor altından "ya allah bismillah" deyip zıplamıyor.:cat: Önünde koca bir depo yok. 2 saniye gibi bir zamanda 90 yapman imkansız. Hele ki birinci viteste.:cherry: Lafı uzatıp sıkmak istemiyorum, iki parçanın da kolaylıkarı bir mtorda birleşiyor.:thumleft: Dolayısıyla basit bir vitesli motosikletten sonra, büyük bir vitesli mtosikelt sizi zorlamayacaktır. Tabiki tecrübe edindikçe.

Daha büyük zorluları anlatmadım tabiki. Virajları şunları bunları... Yardımcı olduysam ne mutlu :)

AnungUnRama
18 Mayıs 2013, 15:11
Son cümlemde ne kadar "birşeyler " demişim onu farkettim :cherry:

Şimdi şöyle anlatayım. Dediklerimi hayal et,:)

Rahat bir koltukta oturuyorsun. Direk karşıya bakıyorsun, önünde küçük bir gösterge ve, iki tane minik elcik var.:) Elciklerin birinde gaz ve ön fren, diğerinde arka fren var. "Fıtı fıtı" yaparak gidiyorsun. Önünde hafif meğilli bir kırmızı ışık var. :)Etrafına rahatca bakıyorsun, panik yapacak birşey yok. Gazı ufaktan salmaya başladın, ışığa yanaşınca, arka freni sıktın. iki ayağında yere tam basıyor. motor fiti fiti diyor altında.:) Gazı hafif vererek, frenleri saldın, kalktın gittin...
Artık iyice biliyorsun bu işi. Şimdi 250 cc veya daha büyük bir motosiklet aldın. Süpersport diyelim... Yazıyorum, bakalım aynısı mı?:mrgreen:

Parmak uçlarınla peg lere basmışsın. dirsekler kırık, iki büklümsün.:silent: İnceden boynun ağrımaya başlamış... :pr: Bacaklarının arasında karpuz gibi, kabak gibi, kallavi bir sac var. Önünde bir cam, camın içinde bir gösterge, göstergenin içinde kırmızı çubuklu bir devir göstergesi...:silent: Birde baktın trafik ışğında kırmızı yanıyor ya da sen gidene kadar yanacak. Debriyajı sıktın, vitesi bir kere küçülttün.:) Debriyajı sert saldın, motor "hınınınınınınınının" diyerek öne yığılma yaptı deli gibi bağıyor, debriyajı tekrar sıktın, dengeni sağladın, sağ ayağınla arka frene dokundun, debriyajı yeniden saldın.:) Bir şekilde, kırmızı ışığa gedin. İkinci vitestesin ve boşa alacaksın. Bastın ve birinci vitese geçtin.:silent: Allah kahretsin, Hafif yukarımıydı o neydi,:silent: yoksa bir kere daha mı aşağı basıyorduk neydi Allahım yardım et! :pr: Boşu buldun nihayet. Motosiklet 150 kiladan fazla. Parmak uçlarınla yere basıyorsun, "vınk vınk vınk ve arada ciiiyyyoovvvv" diye sesler geliyor. Yokuş demiştik.:pr: Korkudan motoru yatırmayayım diye, ayağını arka frene alamıyorsun. ön frende tutuyorsun. (Hele de fazla yokuş sa durmaz o motor öyle, şekli şemalı değişir :) ) Neyse, Yeşil yandı, 1. vitese aldın, kalkacaksın. gazı hafif çevirdin, motor bi anda bağırmaya başladı,:pr: o kırmızı çubğun karşısındaki sayı, 8-9...:cyclopsan Debriyajı ve freni aynı oranlarında salman gerekiyor. Sağ elin hem fren, hem gaz işini yapıyor!:sunny: Vatndaş sana baktıkça panikliyorsun, arkadan korna çalmaya başladı. SEni artislik yapıyor zannediyorlar.:pr: Gazı epey çevirerek, debriyajı ve freni saldın, bi şekilde istop etmeden kalktın. motor arkasını bi sağa, bi sola attı. Arka lastik yol arıyor, yanlıyorsun yani.:cyclopsan Etraf sana bakıp, vay arkadaş diyor! Halbu ki, bilinçli de yapmadın.:pale: Bu esnasında panikleyip frene basarsan düşersin, gazı salarsan yine düşersin, vitesle oynarsan yine düşersin, motor yolu bulana kadar gittin, bir de baktın ki 2 saniye gibi bir zaman içinde, öndeki ekranda 90 km/h yazıyor...:sunny: Tüm bunlar olurken aklından da geçmiyr değil, "ulan arkadaş bir düşsem, asfalta macun olurum yeminle. Hadi bana birşey olmadı, motoru yaptırmaya, iki plastik grenaja bir aynaya ver bakalım 2 bin tl para...":pr:

Demek ki doğru bir hareket değil ve birbiriyle hiç alakası yok :):mrgreen:

İşte bu iki yazıyı harmanlarsak ortaya diğer motorlar çıkıyor. Yola yine hakimsin, ama uçmuyorsun.:cat: ayağın arka frende ama diğer ayağn yere tam basıyor. Gazı çevirdin, motor altından "ya allah bismillah" deyip zıplamıyor.:cat: Önünde koca bir depo yok. 2 saniye gibi bir zamanda 90 yapman imkansız. Hele ki birinci viteste.:cherry: Lafı uzatıp sıkmak istemiyorum, iki parçanın da kolaylıkarı bir mtorda birleşiyor.:thumleft: Dolayısıyla basit bir vitesli motosikletten sonra, büyük bir vitesli mtosikelt sizi zorlamayacaktır. Tabiki tecrübe edindikçe.

Daha büyük zorluları anlatmadım tabiki. Virajları şunları bunları... Yardımcı olduysam ne mutlu :)

Sesli güldüm yemin ederim :queen: Yaşa!
YBR yada TVS alayım. Keyfime bakayım.
Yavaş yavaş sürer, biraz pratik yaptıktan sonra su akar yolunu bulur misali scooterla zaman kaybetmeyelim diyoruz ama çevresel faktörler gözümü korkutuyor
Ama bir bakarsın scooterlada karşısınıza çıkabilirim :rendeer:
Gerçi şöyle söyleyeyim geçen bir arkadaşımın 100cc Hondasını sürdüm korktum gazı açmaya bir de vitesli alayım diyorum o yüzden scooter cazipti ama iki gün sonra alışıp değiştirmeye çalışmaktansa vitesli alıp iki evreyi bir arada yaşamak daha mantıklı. Uzun vadede tabi.

APALA
18 Mayıs 2013, 15:14
Sesli güldüm yemin ederim :queen: Yaşa!
YBR yada TVS alayım. Keyfime bakayım.

Aynen öyle, hem cümlede geçen 2000 tl para olayını yaşamazsın hocam en azından :mrgreen:

waeder
18 Mayıs 2013, 15:16
Güzel bir noktaya değinmişsiniz çevresel faktörler derken. Adana'da yaşıyorum İstanbul ile trafiği tabiki de kıyaslanamaz ve zaten benim gideceğim yerler belli. Vitesli olarak biraz geç satılması önemli değil. TVS Apache'nin yeni yeşil olanı beni cezbediyor. Yalnız dediğiniz gibi çevresel faktörleri daha bilmez iken vites fren insan çıktı araba çıktı zorlanırım diye korkuyorum :) ama vitesli alırsam TVS için örnek veriyorum. Hem vitesi öğrenirim sonra tabi iyice tecrübelendikten sonrası için konuşuyorum gidip 250'lik ya da 600cc'lik bir chopper alsam zorlanmadan sürebileceğimi düşünüyorum.

Yada yapacağım şey gidip bir PCX alacağım iyice pekişene kadar sürüp satıp vitesli bir TVS ardındanda chopper şeklinde devam edeceğim.
Şimdilik en iyi yol bu gibi.


http://2.bp.blogspot.com/-0MyZ54wrlT4/UWg1GjBy0GI/AAAAAAAAAuQ/SECWw31w1g8/s1600/Apache-2012-RTR-Series-TVS-2.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------



Apache yeni kasasının görüntüsü güzel yeni başlayacağım için birazcık önemli. Hem boy kilo oranıyla benim için bir artı. Titreşim olayını hiç motor sürmediğim için ne demek bilmiyorum :) YBR de çok güzel fakat TVS ile kıyaslayınca kasa küçük. İkinci eli daha kuvvetli doğru, fakat TVS'yide biraz sabredersen yada biraz daha aşağı fiyat verirsen illaki o da satılır.



Scooter benim için başlangıç. Trafik nedir, motor sürmek nedir diye. Daha sonra vitesli alacağım o kesin. Dylan Adana'da ve gerçekten çok temiz hatta arkadaşımın arkadaşı satan ikimizde 105 kiloyuz gel binelim dedi giderken bana mısın demiyor arkasında otururken çekiş gücünü hissediyorsun. Gazı açtığında tutunmak zorunda kalıyordum. PCX ile aynı duyguyu yaşatır mı tabi onuda denemek lazım. Birde gene başka bir abimde PCX var benim kilolarda motorun alt egzoz kısmı değiyormuş bir yerden geçerken sende kilolusun bence düşün dedi. Böle uzar gider bu motor konusu bitmez :)
Dylan tehlikelidir abi :) Başlangıç içinde ideal her iş için ideal daha sonra vitesli eğitimini alıp kullanırsın hayırlısı olsun.

APALA
18 Mayıs 2013, 15:41
Valla hocam foruma baktığım zaman ben epey yazmışım :mrgreen: karar senin :) hayırlısı.
ama korkma yani, cbf tvs felan bunlar basit motosiklettir. :)

AnungUnRama
18 Mayıs 2013, 15:48
Valla hocam foruma baktığım zaman ben epey yazmışım :mrgreen: karar senin :) hayırlısı.
ama korkma yani, cbf tvs felan bunlar basit motosiklettir. :)

Aynen öyle. Ne adamlar görüyorum ne motosikletler sürüyorlar.
Bende değerlendirmemi yapıp nihai kararımı kısa sürede vereceğim.
Eline koluna sağlık çok teşekkür ediyorum mesajların için.

APALA
18 Mayıs 2013, 15:59
Aynen öyle. Ne adamlar görüyorum ne motosikletler sürüyorlar.
Bende değerlendirmemi yapıp nihai kararımı kısa sürede vereceğim.
Eline koluna sağlık çok teşekkür ediyorum mesajların için.

rica ederim :) yine haber et, merakta koma bizi :)

AnungUnRama
18 Mayıs 2013, 16:10
rica ederim :) yine haber et, merakta koma bizi :)

Aynen öyle yapacağımdan şüphen olmasın, saygılar.
Şunu belirtmiştim üstte ama gördün mü bilmiyorum :)
Birde bir bakarsın scooterlada karşısınıza çıkabilirim
Gerçi şöyle söyleyeyim geçen bir arkadaşımın 100cc Hondasını sürdüm korktum gazı açmaya bir de vitesli alayım diyorum o yüzden scooter cazipti ama iki gün sonra alışıp değiştirmeye çalışmaktansa vitesli alıp iki evreyi bir arada yaşamak daha mantıklı. Uzun vadede tabi.
Vitesli sevdama başlamalıyııııımmmm!!! :D

Hsynylmz3458
18 Mayıs 2013, 18:08
Dostlar forumunuzu dikkatle okudum ve konuyu açan arkadaşla aynı durumdayım. Ancak ben honda 250 cbr almayı kafaya koydum. 1.83 boy ve75 kilo ile bana idealdir diye düşünüyorum. Yaş gelmiş 30 a o yüzden yok scotermış yok vitessizmiş bunlarla uğraşmayıp direkt olaya dalış yapacağım... Umarım bir delilik yapmam:) ancak sizden ricam honda cbr250 konusundaki yorumlarınız...

Sepetçioğlu
18 Mayıs 2013, 18:51
Hocam bence vites olayını gözünüzde çok büyütüyorsunuz, gerçekten çok basit.
Ben hiç tecrübem yokken aldım ilk bindim şık şık vitesleri değiştirdim.
Motorda asıl önemli olan firen kullanımıdır.
Eğer sadece vites nedeniyle almıyorsunuz sorun etmeyin bunu.

---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:41 ----------


Dostlar forumunuzu dikkatle okudum ve konuyu açan arkadaşla aynı durumdayım. Ancak ben honda 250 cbr almayı kafaya koydum. 1.83 boy ve75 kilo ile bana idealdir diye düşünüyorum. Yaş gelmiş 30 a o yüzden yok scotermış yok vitessizmiş bunlarla uğraşmayıp direkt olaya dalış yapacağım... Umarım bir delilik yapmam:) ancak sizden ricam honda cbr250 konusundaki yorumlarınız...

Hocam boy kilonun motorla alakası yok, siz ne istiyorsanız o önemli, çok kısa denilebilecek kadar bir arkadaşım var kullanmadığı motor yok.
Cbr 250 konusunda da çok güzel motordur ona denilecek bir şey yok. Başlangıç için yukarıdaki geçen modeller tavsiye edilir, düşme durumlarında filan az zarar çıkarması açısından.
Bende 29 umda başladım, 1.83 65 kiloyum ybr kullanıyorum, ve benim gibi geç başlamış çoğu arkadaşım cbf ybr tarzı kullanıyor:cat:

gazo0202
18 Mayıs 2013, 21:19
Kendi fikrim bu konuda çok büyük bir algı sorunu var. Boy ve kilonun önemsiz olduğunu söyleyenler var :)
Saydığın motorlardan YBR 125 TVS 125 ve RKS 150 nin kesinlikle sana uygun olduğunu düşünmüyorum.
1.82 boy 105 kilodan bahsediyoruz . Ben 1.70 68 kiloyum arkama 50 kilo olan arkadaşım oturduğu zaman ne zaman inecek diye dakika sayıyorum.
Bir motorda artçı olmakla arkanızda artçı olması çok farklıdır.
Benim motorum RKS TİTANİC 150 ilk aldığım gün arkadaşım sürdü bende arkasına bindim lan dedim motor 2 kişiyi ne kadar güzel taşiyor.
Ama ben arkadaşı artçı olarak bindirdiğim zaman in lan in dedim motor gitmiyor :D

Vitesli yada vitessiz olması sizi pek etkilemez diye düşünüyorum sonuçta çocuk değiliz .
Zaten saydığınız bu motorlar yırtınsa 120 yapıyor.
Vitesi çok çabuk öğrenirsiniz . Aldığınız ilk hafta boş bir alanda çalışın araba kullanıyorsanız zaten trafiğe alışırsınız :)
Benim tavsiyem CBF 150 RKS 200 PCX 150 yada sizin hoşunuza giden başka bir 200 250 cc motorla başlamanızdır.
Çünkü motor sizin sandığınız gibi asfaltta akıp gitmiyor 68 kilo olmama rağmen 150 cc motor da altımda birşeyin zorlandığını hissediyorum.
Siz 105 kilosunuz 200cc altı motorlarda asla rahat edeceğinizi düşünmüyorum.

Ayrıca kimse yanlış anlamasın ama ybr ve tvs nin selesini odundan yapıyorlar heralde :D hatta bütün motoru yontulmamış odundan yapıyorlar.
Tamam sapasağlam motorlar ama bizdeki de vücut yani uyuşmasın bir zahmet :D
Ybr ve tvs diyen arkadaşların bir kere de olsun RKS markasını kullanmasını öneririm övmüyorum motorumu çin malı sonuçta :)

Şu da var ki burda 3000-7000 tl arası motorlardan bahsediyoruz . Varsın satarken sizi 2000 tl zarara soksun :)
Yeterki kullanırken hoşunuza gitsin :)

ogzcngdk
19 Mayıs 2013, 01:27
ben size gv 250 tavsiye ederdim ama işe gidip gelecekseniz scooter almanızı tavsiye ederim

bence cruiser enduro supersport gibi motor tipleri araç değil amaç olarak kullanılmalı zevk için yani

scooter ile işe rahatça gider gelirsiniz

AnungUnRama
19 Mayıs 2013, 01:37
Kendi fikrim bu konuda çok büyük bir algı sorunu var. Boy ve kilonun önemsiz olduğunu söyleyenler var :)
Saydığın motorlardan YBR 125 TVS 125 ve RKS 150 nin kesinlikle sana uygun olduğunu düşünmüyorum.
1.82 boy 105 kilodan bahsediyoruz . Ben 1.70 68 kiloyum arkama 50 kilo olan arkadaşım oturduğu zaman ne zaman inecek diye dakika sayıyorum.
Bir motorda artçı olmakla arkanızda artçı olması çok farklıdır.
Benim motorum RKS TİTANİC 150 ilk aldığım gün arkadaşım sürdü bende arkasına bindim lan dedim motor 2 kişiyi ne kadar güzel taşiyor.
Ama ben arkadaşı artçı olarak bindirdiğim zaman in lan in dedim motor gitmiyor :D

Vitesli yada vitessiz olması sizi pek etkilemez diye düşünüyorum sonuçta çocuk değiliz .
Zaten saydığınız bu motorlar yırtınsa 120 yapıyor.
Vitesi çok çabuk öğrenirsiniz . Aldığınız ilk hafta boş bir alanda çalışın araba kullanıyorsanız zaten trafiğe alışırsınız :)
Benim tavsiyem CBF 150 RKS 200 PCX 150 yada sizin hoşunuza giden başka bir 200 250 cc motorla başlamanızdır.
Çünkü motor sizin sandığınız gibi asfaltta akıp gitmiyor 68 kilo olmama rağmen 150 cc motor da altımda birşeyin zorlandığını hissediyorum.
Siz 105 kilosunuz 200cc altı motorlarda asla rahat edeceğinizi düşünmüyorum.

Ayrıca kimse yanlış anlamasın ama ybr ve tvs nin selesini odundan yapıyorlar heralde :D hatta bütün motoru yontulmamış odundan yapıyorlar.
Tamam sapasağlam motorlar ama bizdeki de vücut yani uyuşmasın bir zahmet :D
Ybr ve tvs diyen arkadaşların bir kere de olsun RKS markasını kullanmasını öneririm övmüyorum motorumu çin malı sonuçta :)

Şu da var ki burda 3000-7000 tl arası motorlardan bahsediyoruz . Varsın satarken sizi 2000 tl zarara soksun :)
Yeterki kullanırken hoşunuza gitsin :)

Nedense ben CBF'in tipini hiç beğenmiyorum. İlk motorum olacağı için görüntüyü önemsiyorum ne yalan söyleyeyim şimdi.
Benim kafamda TVS ile Honda PCX var. %60 TVS %40 PCX gibi. Çünkü ikisininde görüntüsü güzel, gerçi ben YBR'nin de görüntüsünü beğenmiyor değilim ama kalıbıma göre küçük gelir aynı bisiklet :) Vitesli olayına gelince 1 hafta boş alanda çalışsam ki bu kadar bile sürmeyecektir alışmam diye düşünüyorum.
Bu arada RKS Çin değil Tayvan ya da Kore malı diye biliyorum. Görüntüsü de çok güzel fakat piyasada çok fazla olmadığı için kafam rahat değil.


ben size gv 250 tavsiye ederdim ama işe gidip gelecekseniz scooter almanızı tavsiye ederim

bence cruiser enduro supersport gibi motor tipleri araç değil amaç olarak kullanılmalı zevk için yani

scooter ile işe rahatça gider gelirsiniz

Amacım sadece işe gidip gelmek değil, motor sürmeyi öğrenip chopper / cruiser tarzına mesela bir Harley-Davidson :) geçmek. Tabi bu bir süreç.


Hocam bence vites olayını gözünüzde çok büyütüyorsunuz, gerçekten çok basit.
Ben hiç tecrübem yokken aldım ilk bindim şık şık vitesleri değiştirdim.
Motorda asıl önemli olan firen kullanımıdır.
Eğer sadece vites nedeniyle almıyorsunuz sorun etmeyin bunu.

Vites olayını yapamam değil, elbette yaparım.
Fakat tecrübesiz olduğum için dış çevre faktörlerine motorun üstünde alışık değilim.
Ayrıca denge, fren, trafik akışı motorun üstünde kesinlikle farklı olacağını düşündüğüm için scooterla başlamak akıllıca mı olur diye düşünmüştüm.

jvcmurat
19 Mayıs 2013, 01:45
slm bende sym orbit 125s var scooter çok memnunum çok güzel motor kalkış yol tutuş mükemmel bu motoru araştırıp almanı öneririm hem fiyatı uygun hen de kaliteli taiwan da üretiliyor

mertçelik
19 Mayıs 2013, 14:37
selam. foruma yeni katıldım. motosiklet alıcam bu yaz. arkadaşların scooterlerini kullandım. suzuki inazuma'yı zaptedebilir miyim sizce yardımcı olursanız sevinirim :)

NoMotorNoCry
19 Mayıs 2013, 14:54
10 senelik araba tecrübesi olan biri vitesli motoru kullanmakta hiç zorlanmaz.Alışmak 1 haftayı geçmez.Ancak motorda yeni olduğunuz için ilk motorun hafif ve kullanımı kolay olması gerekli.Benim size tavsiyem scooterları es geçin ve direk vitesliyle başlayın.Vitesli motor olarak da cbf150 tavsiye ederim.Rahatlık , konfor 10 numara.Her yola gelir.Asfalt yol toprak yol her yolda konforludur.Fazla ağır bir motor olmadığından başlangıç için en ideal motorlardan biridir.Motor koruma demiri takarsanız motoru istediğiniz kadar düşürebilirisiniz.Hiç bişey olmaz.Ama kendisi kolay devrilmeyecek çok dengeli bir motordur.İkinci el cbf150 alıp yolların tadını çıkarın.Tipine falan takılmayın.İlk aldığımda ben de tip olarak beğenmemiştim.Çok itici gelmişti.Ama zamanla acayip yakışıklı gelmeye başladı.Aşık oldunacak nadir motorlardan biridir.

mertçelik
19 Mayıs 2013, 15:25
İnazuma ağırdır ve başlangıç motoru olarak elenmesi gerek diyorsunuz yani :santa:

F54
19 Mayıs 2013, 15:46
bence bu boy bu kilo ya ne pcx olur ne tvs
ucuz yollu bi vitesli motor alın kullanmayı onda öğrenin 1 yıl veya belli bi km yaptıktan sonra da boyunuza uyacak bi enduro alın mesela
v storm
taransalp

mertçelik
20 Mayıs 2013, 02:31
Çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz ve zaman ayırıp birşeyler yazdığınız için :)

egelim 43
20 Mayıs 2013, 04:00
Konuyu sonuna kadar okudum anladığıma göre sizin istediğiniz hem kolay kullanılsın (scoter) hemde atik ve çevik olsun hızlanırken devir aralıklarını ben beliryeyim ama debriyajla uğraşmak gözünüzde büyüyor (vitesli motosiklet) :cat: Bence bu iki istediğin ortak buluşma noktası cub tipi motosiklet :cat: kullanımı kolaydır (scotera yakındır) viteslidir devir aralıklarını kendiniz belirleyebilirsiniz :cat: üstelik bunu yapabilmek için debriyaj kullanmak zorunda değilsiniz (debriyajsızdır aynen triptronik otomobiller gibi) :cat:
Eğer çin malı takıntınız yoksa Mondial 100 ukh gibi bi motosiklet sizin için ideal olacaktır :cat: sıfır alsanız bile kullanıp gereken tecrübeyi edindikten sonra maksimum 500 TL zararla satabilirsiniz :cat:

Yok eğer çin malı olmasın iyi bir şey olsun derseniz Honda İnnova tarzı bi modelde bakabilirsiniz (sizi üzmeyecektir) :cat: fakat satarken edeceğiniz zarar biraz daha fazla olur sadece :wiinkk:

Apachenin yeşil ve 2013 modelleride müthiş ayrıca :P
http://imageshack.us/a/img6/668/img4276b.jpg

http://imageshack.us/a/img12/1874/kltqt.jpg

Gri olanda fena değil hani :P

http://imageshack.us/a/img15/2323/w0ruky.jpg

:cherry: :wiinkk::king:

TuğberkUĞUŞ
20 Mayıs 2013, 05:19
Merak ettiğ*im bir konudur teşekkürler bilgiler için :)

c3nk
20 Mayıs 2013, 07:43
Hocam öncelikle size tavsiyem scooter la başlamanızdır ve önerebileceğim model honda ps 150i'dir. 2008 de dylandan sonra üretilen modeldir enjeksiyonlu ve oldukça ekonomik bir motosiklettir. Dylan ın artık sıfırı üretilmediğinden pek tavsiye etmiyorum, modası geçti denilebilir. Ps 150i ilk aşamada sizi tatmin edecektir.

AnungUnRama
20 Mayıs 2013, 15:13
Şu an için scooter alacaksam;
PCX ha yok vitesli motor almaya kadar verirsem de TVS Apache 2013 ya da Honda CBF150 alacağım.
En az 1 sene maksimum 2 sene satıp chopper/cruiser tarzına geçeceğim 1 ay daha sürem var. Bende kararsızım. :sunny:

drtayfun
20 Mayıs 2013, 16:20
Şahsen scooter ile başlayıp vitesliye geçmiş biri olarak: Vitesli eziyet be kardeşim, keyif için alınacaksa tek alternatif scooter. Ha kuryesindir,adrenalin tutkunusundur o ayrı. Yakın bir zamanda tekrar bir maxiscooter almaya niyetliyim.

AnungUnRama
21 Mayıs 2013, 12:19
Şahsen scooter ile başlayıp vitesliye geçmiş biri olarak: Vitesli eziyet be kardeşim, keyif için alınacaksa tek alternatif scooter. Ha kuryesindir,adrenalin tutkunusundur o ayrı. Yakın bir zamanda tekrar bir maxiscooter almaya niyetliyim.

Ne kuryeyim ne de andrenalin tutkunu :) rüzgarı hissetmek istiyorum ama büyük motor sürmek istediğim için zamanla vitesli öğrenmek şart.

pistolpitt
21 Mayıs 2013, 12:45
Tek derdiniz trafik olsaydı scooter derdim ama ileride almak istediğiniz motorlar da var, size ilk olarak TVS Apache 2013 görünüyor. 10 yıllık araba kullanıcısıysanız zaten vitesli motosiklete hemen alışırsınız bir zorluğu da yok kaldı ki. Bahsettiğiniz yerden eğitim kesin alın çok faydalı olur. motosiklet tutkunuz keyifli geçsin

LostRider
21 Mayıs 2013, 13:30
scooter da karar verirseniz PCX zayıf kalabilir PS150 daha iyi bir seçim olur 16 hp gibi bir gücü var aprilia scarabeo 200 de olur 19 hp cüssenizede uygun. Aprilia forumda sayılanların hepsinden daha iri bir makinadır. vitesli konusunda zaten seçim ler doğru.