Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bujiler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Buji Tam Bir Asır Önce İcat Edilmişti
    Benzinli bir motorun düzenli olarak çalışması için üç şeye ihtiyaç vardır; hava, yakıt ve buji. Bundan 100 yıl kadar önce Robert Bosch, buluşuna patent almak için başvuru yapmasıyla başladı hikaye. Yüksek gerilimi manyeto tutuşturma sistemi ile birleştirilerek dizayn edilen buji, Carl Benz'in ateşleme sistemindeki en büyük engel olarak tanımladığı parçanın yerini tamamladı.


    İlk buji, tam 1000 km’lik bir ömre sahipti. Tabi o zamanlar, düşük hızlı, alçak kompresyonlu benzin motorlarında kullanılıyorlardı. Teknolojinin araçlar üzerindeki gelişimi, bujilerin de gelişmesine neden oldu. Günümüzde kullanılan modern bakır-nikel bujiler tam 25.000 km'lik ömre sahip. Teknoloji, bujilerin kullanım süresini uzatmasına istinaden aslında bu malzemelerin temel fonksiyonunu, 1900'lü yılların başından beri de değiştirmedi. Değişen tek şey emisyon ve servis hayatındaki gereksinimler oldu.
    Bujilerin görevleri, zaman içerisinde oldukça genişledi. Yakıt ekonomisi,temizlik, etkili tutuşma, motor ve katalitik konvektörlerin güvenilir bir şekilde çalışması, başlıca rol aldığı konulara dahil oldu. Sıradan bir buji, saniyede 100 kez kıvılcım yaratıyor. Daha ileri gidersek, ömrü boyunca 20 milyon kıvılcım yaratıyor. Bu, asli görevinin zorluk derecesini ortaya çıkarmakta oldukça yeterli aslında.
    Bujiler, 1974 yılında devrim sayılabilecek teknolojik gelişmelere uğradı. Bu yıllara kadar bujinin dizaynı ve boyutu, doğru zamanda yeterli sıcaklıkta ve tutuşma rezerv talebine karşılık verebilecek şekilde yapılmıştı. Nikel-krom en çok kullanılan materyaldi. 1974'den sonra motorların emisyon oranlarını azaltmak için getirilen yeni kanunlarla buji de ciddi bir değişime girdi. Bu kanunlar, kurşunsuz benzin kullanımını ve bujinin sık aralıklarda değişimini gerektiriyordu. Ayrıca artık küçük hacimli motorlar diğerlerine oranla daha fazla talep görüyordu. Bu noktada buji dizaynını iki faktör etkiledi. Birincisi kurşunsuz benzin daha yüksek yanma sıcaklığına sahip olduğu için sıcaklık aralığının genişletilmesi ve temizleme sıcaklığının düşük yüklerde erişilebilmesi sağlandı. Böylelikle yüksek yüklerde fazla ısının önüne geçilmesi engellendi. İkincisiyse, bujinin katalitik konvektöre zarar vermesini engellemek amacıyla düzenlenmesiydi.
    Sonuç olarak, gelişmiş korozyon ve erozyon dayanıklılığı sunan ve ısıyı transfer edebilme kapasitesi sağlayan yeni materyaller dizayna entegre edildi. Bu materyallerin birisi, bujinin çekirdeği için kullanılan ve nikel kromla kaplanan bakır oldu.Gelecekteki bujilerin, tutuşma ve benzin enjeksiyon sistemlerindeki değişiklikleri, motor boyutundaki küçülmeleri, emisyon oranlarını ve yakıt ekonomisini destekler şekilde gibi tasarlanacağı tahmin ediliyor.

    Buji nedir?

    İki elektrodu ve porseleni bulunan parçaya buji adı verilir. Asli görevi, yüksek gerilimi, elektrodları arasında kıvılcım şeklinde atlatmasıdır.


    Bujinin motordaki fonksiyonu nedir?

    Buji, ateşleme enerjisini yanma haznesine taşıyarak elektrotlarının arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımının yanmasını sağlar. Sistem, ateşleme bobininin, aküden aldığı elektrik enerjisini ortalama 30 bin Volt değerine yükselterek bujiye aktarması ve uygun zamanda bu yüksek enerjinin bujinin tırnakları (elektrotları) arasında yanmayı başlatıcı kıvılcıma dönüşmesi ile görevini yapar. Yanmanın ideal oluşabilmesi için bujinin yeri çok önemlidir. Buji, ateşleme haznesinde sıkışmış hava yakıt karışımını her şartta en iyi ateşleyebileceği ve diğer faktörlerden etkilenmeyeceği bir yere yerleştirir.

    Bujiler ne sıklıkta değiştirilmelidir?

    Kullanım şartlarına ve buji tipine bağlı olarak değişiklik göstermekle birlikte, standart bir bujinin 15 bin km sonunda değiştirilmesi gerektiği söylenebilir.

    Buji ömrünü kısaltan faktörler nelerdir?

    Buji ömrünü kısaltan başlıca etken kötü yakıttır. Bir diğer önemli etken motor sistemindeki ayarların bozukluğudur. Bu ayar bozukluğuna motorun sürekli olarak zengin karışım ile çalışması örnek gösterilebilir. Bujinin kullanım süresini doldurduğu araç kullanırken anlaşılabilir mi?

    Aracınız normalden fazla yakıt tüketmeye başlamışsa, tekleme yapıyorsa, deparlarda zorlanıyor ve ilk hareket esnasında yavaş kalkıyorsa, bu sorunlar bujiden kaynaklanıyor olabilir.

    Aracımızın bujilerini kendimiz nasıl değiştirebiliriz?

    Bujiyi sökmeden önce basınçlı hava veya fırça kullanılarak bujinin çevresi temizlenmelidir. Böylece buji tam olarak söküldüğünde silindir içine istenmeyen parçaların düşmesi önlenmiş olur. Eğer buji çok sıkı ise onu biraz gevşettikten sonra dişli aralarına girecek şekilde yağ ve pas çözücü damlatılmalı, bir süre beklendikten sonra tamamı sökülmelidir. Aksi takdirde silindir kafasına zarar verebilir.
    Takarken bujinin ve motorun birbirine temas edecek (öpecek) yüzeylerinin temiz olmasına dikkat edilmelidir. Buji sıkılırken mümkün ise tork anahtarı ile sıkılmalıdır. Tavsiye edilen sıkılma şekli ilk önce buji tam oturana kadar el ile sıkmak daha sonra aşağıda verilen listeye göre tork anahtarı ile sıkmaktır. Tork anahtarı yok ise;

    * Yeni bujilerde (düz yüzeyli ve pullu) tam oturuncaya kadar önce el daha sonra anahtar ile 90 derece sıkılmalıdır.

    * Kullanılmış bujilerde ise 30 derece sıkılmalıdır.

    * Konik yüzeyli bujilerde ise el ile tam oturttuktan sonra 15 derece anahtar ile sıkılmalıdır.

    Yukarıdaki hususlara dikkat edilmediği takdirde buji hasar görebilir ve görevini tam olarak yerine getirmeyebilir.

    Uzun paso ve kısa paso bujiler arasındaki farklar nelerdir?

    Uzun paso ve kısa paso bujilerin görev ve performans olarak aralarında fark yoktur. Motor yapısına bağlı olarak uzun veya kısa paso buji kullanılması gerekir. Ancak, yanlış kullanım, istenmeyen hasarlara sebep olabilir.
    Kısa paso buji yerine uzun paso buji kullanılması durumunda buji yanma haznesine doğru çıkıntı yapar ve pistona hasar verebilir. Dişlerde oluşan kömürleşme yüzünden sökmek mümkün olmayabilir ayrıca buji aşırı ısınır.
    Uzun paso yerine kısa paso buji takılır ise yanma haznesi içine gerekli uzantıyı yapamaz ve bunun sonucunda gerekli ateşlemeyi yapamaz.
    Kendi tırnaklarını temizleyecek gerekli ısıya ulaşamaz ve üstü kurum bağlar.

    Özel tip bujilerin motor peformansına ne tür katkıları vardır?

    Özel tip bujiler yapıları gereği daha düşük ısılarda çalışabildikleri için aracın soğuk çalışmasında iyi performans gösterirler. Ayrıca kendilerini temizleme ısıları daha düşük olduğundan kirlenme oranları oldukça düşüktür. Yine yapıları gereği üstlerindeki kayıplar oldukça azdır. Özellikle tırnaklarının farklı metaryallerden yapılması kirlenmesini zorlaştırır.Yukarıda belirtilen bu temel farklılıklar buji ömrünü uzattığı gibi yeterli ve düzgün ateşleme ile yakıt tasarrufu, gerçek gücünde çalışma devamlılığı gibi avantajlar sağlar.



    Zafer Yangın
    www.emok.org
    tozluklu ve aorer bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    caser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Y.Levent
    Motosikleti
    Siyah RR
    Merhaba, bütün bu bilgilerden sonra '' İridyum'' buji ve motosikletlerde kullanımı hakkında bilgi vermeniz mümkün mü?

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı DevilRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    ÖtEkİ DüNyA Da
    Motosikleti
    SaRı ŞeYTaN MonDi
    benımde bır sorum olacak benım motorun bujısını degısıtırmeyı dusunuyorum bosch bujı aalcam onerırmısınız???? bazıları orjınalı cıkarma dıyor kafam karıstı

  4. #4
    ZaferYangin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, doga, Scuba, Kamp, Trekking vs.
    Alıntı caser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, bütün bu bilgilerden sonra '' İridyum'' buji ve motosikletlerde kullanımı hakkında bilgi vermeniz mümkün mü?

    Selamlar,

    Öncelikle çok zaman oldu cevap vermediğim ve bu yüzden özür dilerim. Ama artık elimden geldiğince cevap vereceğim sorularınıza..

    İridium, 2450 cantigrad derecede eriyen bir asil metaldir. Doğaldır ki bu asil metalin buji yapımında kullanılması, yüksek hararetli motorlarda çok daha verim alınmasına nedendir. Çünkü, bildiğiniz gibi yüksek hararet, çeşitli sorunlara yol açar. Bu sorunlar, ciddi motor hasarlarına yol açar. Ancak biz bu sorunlara gelmiş motorlardan değil de, yoğun trafikte kullanılan motorlardan bahsedelim. İşte bu motorlarda hararet, ilk bujilerde sorun çıkarır ve yolda motorunuzun teklemesi, güç kaybı vs. lere sebep olur. Düşük devirler, dur kalk vs. gibi etkenler, öncelikle silindir ve piston içinde ciddi sıcaklık artışına sebep olur. Hele bir de emilen hava da sıcak ise, buji veya bujilere ciddi yük biner. Buji uçlarının etrafında kurum birikmesi, elektrodların erimesi vs. vs. etkenler de bujilerin yeterli görev yapamaması ve ömrünü daha çabuk bitirmesine neden olur.

    İridium bujilerin avantajı, ciddi yüksek sıcaklıklarda erime yapabildiğinden, size bu gibi durumlarda zorluk çıkarmayacaktır. Bunun yanında, elektrod çevresinde tortu birikmemesinden dolayı, tam ve verimli ateşleme sağlayacaktır. Sabahları soğuk çalıştırmada çok daha kolaylık sağlayacaktır.

    Ben, yaklaşık 7000 km dir iridium buji kullanıyorum. Sabahları en soğuk havada bile marşa ilk bastığım anda motor çalışıyor.

    Yani tavsiye ederim. Fiyatı biraz pahalı olsada, diğer bujilere nazaran ömrünün uzun olması, bu fiyat farkını ortadan kaldırıyor.


    Alıntı DevilRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benımde bır sorum olacak benım motorun bujısını degısıtırmeyı dusunuyorum bosch bujı aalcam onerırmısınız???? bazıları orjınalı cıkarma dıyor kafam karıstı

    Bosch bujileri motosiklette hiç kullanmadım. Otomobilde fena değiller. Ancak dediğim gibi motosiklette hiç kullanmadığımdan bir yorum yapmam yanlış olur.

    Sevgiler
    Zafer Yangın

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Başka bir yerde bulamadım soğuk buji ile sıcak buji arasında ne fark vardır motorun çalışmasını hararetini etkilermi bilen varmı?

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Buji

    Soğuk - Sıcak Buji:Bujilerin uç kısmı, yani burun porseleninin bulunduğu kısım 400 ila 800 C derece ısınması gerekir. Bu sıcaklık, yanma sonu orta ve şasi elektrotları üzerine gelen kurumun temizlenmesini sağlar. Aksi halde, yüksek voltaj, tırnakların arasını kapatan kurumun üzerinden kıvılcım meydana getirmeden devresini tamamlar.
    Ancak, burun porseleninin çalışma sıcaklığı 1000 C derecenin üzerine
    çıkması halinde erken ateşlemeye ve elektrotların çabuk yıpranmasına yol açar.Buji imalatçıları çalışma sıcaklığı yönünden, değişik motorlar için çeşitli
    bujiler imal ederler. Çalışırken en az ısınan bujiye soğuk buji, en çok ısınan
    bujiye de sıcak buji denir. Soğuk buji en alt sınırı, sıcak buji de en üst sınırı
    belirler. Bu iki sınır arasında da ara bujiler bulunur.
    Soğuk bujide burun porseleni daha kısadır. Burada toplanan sıcaklık
    kısa yoldan motor soğutma suyuna geçerek bujinin soğumasını ve soğuk kalmasını sağlar.Sıcak bujide burun porseleni daha uzundur. Burada toplanan sıcaklık uzun bir yol kat ettikten sonra motor soğutma suyuna geçer. Bu nedenle buji daha az soğuyacağı için sıcak kalır.

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Teşekkür ederim, ne varsa eskilerde var

    O zaman soğuk buji daha uzun süre kullanılır fakat daha kısa sürede kurum kaplar anlamına gelir sanırım...

  8. #8
    tetikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    lifan 100 a(satılık)
    geçen gün lifan 100 cup a ngk cr6 buji taktırdım hız 110 görmeye başladı
    lifan 100

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Normalde kaç yapıyoduki?

  10. #10
    tetikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    lifan 100 a(satılık)
    100 de kalıyordu
    lifan 100

  11. #11
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bilmiyorum her zaman aynı hıza çıkıyormusun ama bazende farlar açıkken ateşlemede performans düşüklüğü olabiliyor.

  12. #12
    fthinky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğuk - Sıcak Buji:Bujilerin uç kısmı, yani burun porseleninin bulunduğu kısım 400 ila 800 C derece ısınması gerekir. Bu sıcaklık, yanma sonu orta ve şasi elektrotları üzerine gelen kurumun temizlenmesini sağlar. Aksi halde, yüksek voltaj, tırnakların arasını kapatan kurumun üzerinden kıvılcım meydana getirmeden devresini tamamlar.
    Ancak, burun porseleninin çalışma sıcaklığı 1000 C derecenin üzerine
    çıkması halinde erken ateşlemeye ve elektrotların çabuk yıpranmasına yol açar.Buji imalatçıları çalışma sıcaklığı yönünden, değişik motorlar için çeşitli
    bujiler imal ederler. Çalışırken en az ısınan bujiye soğuk buji, en çok ısınan
    bujiye de sıcak buji denir. Soğuk buji en alt sınırı, sıcak buji de en üst sınırı
    belirler. Bu iki sınır arasında da ara bujiler bulunur.
    Soğuk bujide burun porseleni daha kısadır. Burada toplanan sıcaklık
    kısa yoldan motor soğutma suyuna geçerek bujinin soğumasını ve soğuk kalmasını sağlar.Sıcak bujide burun porseleni daha uzundur. Burada toplanan sıcaklık uzun bir yol kat ettikten sonra motor soğutma suyuna geçer. Bu nedenle buji daha az soğuyacağı için sıcak kalır.
    motosikletin kullanım kulavuzunda buji seçimi olarak:


    internetten sipariş verdim NGK Iridium CR8EIX Buji ellerinde kalmamış CR9EIX verelim dediler, kabul etmedim, fark var mı ikisi arasında?

  13. #13
    tetikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    lifan 100 a(satılık)
    fazla olmaz bende senin gibi motorcuya ısrar ettim o fark etmez dedi
    lifan 100

  14. #14
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Nekadar faydalı bir konu,

    GÜNCEL
    #sürenadam

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    evet konuyu ilerletelim Şu buji sıcaklık değeri aslında motorun üzerinden çıkan bujiye göre değiştirilmeli.Sıcak yani erkenden ısınan sıcaklığı yanan buji kış aylarındada kullanılıyormuş motoru daha iyi ısıtmak için.Yani yazın mesela 9 numara (soğuk tip) kışın 7 (sıcak tip) numara gibi.Orta numaradakinde bir anormallik olursada diğer alt veya üst değerden birisi takılabiliyor.kendi motorumun kullanma klavuzunda yazıyor, eğer bir süre sonra bujiler kontrol edilirken veya yenisi takılacaksa üzerinden çıkanda sıcaktan çok fazla beyazlaşma var ise bir yüksek numarayı yani soğuk olanıyla değiştirin yazıyor.Eğer siyahlaşmaya yüz tutmuşsa kurum veya yağlı gibi bir alt değerdeki sıcak buji ile değiştirin diyor.

    Motorun genel olarak hararetinede etki eder bujinin sıcaklık numarası.

    ---------- Post added at 13:00 ---------- Previous post was at 12:54 ----------

    Alıntı fthinky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletin kullanım kulavuzunda buji seçimi olarak:


    internetten sipariş verdim NGK Iridium CR8EIX Buji ellerinde kalmamış CR9EIX verelim dediler, kabul etmedim, fark var mı ikisi arasında?
    Yukarıda yazmıştım hangisi takılması gerekir diye, bizim buralar veya İstanbulda trafik fazla olduğundan vede yazın havalar iyice sıcak olduğundan 9 numaralı buji uygun gibi görünüyor 8 numaralı olandan.Bence sorun olmaz daha iyi olur bile.Tabiki çıkan bujilere bir bakmak gerekir.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  16. #16
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    @Bassturbin

    Tavsiye ettiğin 9 kodlu soğuk buji(yaz dönemi için) acaba İstanbul sıcağına uygun mu? Yani bu konuyu bende düşündüm ama sıcak yada soğu olarak adlandırılan bujilerin gerçekten nekadar sıcağa ve soğuğa göre yapıldıklarına dair net bir bilgi bulamadım. Yani belki bizim ciddi dediğimiz istanbul sıcağı abartılacak bir sıcaklık değildir ve bu soğuk bujiler arabistan-afrika-brezilya gibi gerçekten sürekli sıcak bölgeler için mi üretildi diye düşünmüyor değilim. Bu bujilerin kullanılmasının tavsiye edildiği sıcaklık-nem gibi değerlere yada aralıklara bakmak lazım belkide.
    #sürenadam

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    O şekilde değil, yani diyelim istanbulda yazın hava 36 derece buna göre buji ne olması lazım şeklinde değil, motorun genel olarak çalışma sıcaklığı ve bir süre sonra üzerinden çıkan bujinin durumuna göre bu belirleniyor ama olması gereken normal standartlarda üreticinin verdiği orta değerdeki bujidir.Yani buji sökülür başka bir sorun vs. yoksa mekanik olarak bujide normal olması gerektiği gibiyse bir yüksek veya bir düşük numaralı bujiye ihtiyaç yok.Hatta araştıma yaptığımda sıcak bujinin motora zarar verebileceğinize yazmışlardı buji üreticisi.Kışın mesela motoru erkenden ısıtıp veya sıcaklığını biraz yüksek derecede tutmak için sıcak buji de önerilebiliyorlar.tabiki bu sıcak bujiyle yazın yolculuk edilse haliyle motorun harareti normalinden yüksek olacaktır.Yanma odasındaki sıcaklığı dışarı erken veya geç dışarı atmasıyla alakalı.Sıcak buji erkenden yayıyor soğuk buji (yani numarası orta olandan bir yüksek) geç yayıyor sıcaklığı, sıcaklık geç yayılınca yanma odasında yağ daya iyi tutunma sağlıyor yağlamada motoru soğuk çalıştırıyor bir nebze.

    Yazın istanbulda hava sıcak ve nemlide oluyor buna birde girdinmi çıkmak bilmeyen trafik eklenince motorun harareti artabiliyor.Yani buna göre değilde motorun iç yanma odasındaki yanma durumuna göre buji seçimi yapılabilir. bunuda çıkan bujinin ne durumda olduğunu görerek değiştirebiliriz, tabiki yakıt karışım ayarlarında veya mekanikte bir anormallik yoksa.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  18. #18
    metin_006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    mondial 100ugk + jawa cz180
    şimdi arkadaşlar mondial 100 ugk yatay cup motorlu motosikletim var. üzerinde ki buji torch a7rc. bunu çıkartıp daha kaliteli bir buji önerebilirmisiniz. iridium buji taksam motora zararı olurmu sizce ? küçüc cc olduğu için çabuk ısınma oluyor

  19. #19

    Üyelik
    13 Temmuz 2014
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kuba XR125 Mercedes W123
    merhaba acaba şu tepesi üçlü dörtlü falan olan bujiler var bunlar motosiklette kullanılabilirmi kullanılabirse performansa faydası olurmu?

  20. #20

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    Her daim bilgi en büyük ihtiyaçtır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler