Motosikletiniz Için Küçük Bakim Teknikleri;
Reklamlar
-
Motoru 15 günde bir çalıştırıp 3 kilometre kadar kullansam genede kışlık kaldıracak gibi bakım yapmama gerek varmı ( motorun normal bakımlarını zaten yapıyorum )
Trenox bildiğimden değil tamamen kendi yorumum bence yağ boşalınca hiç marş işine girme derim eğer yağı kendin boşaltıyorsan yağı, bence motoru tapa açık 1 gün bekle zaten yağ baya çıkmış olur.
Tatlı su motorcusu. Yamura çamura gelmez.
Reklamlar
-
Teşekkürler kardeşim bilgiler için
-
trenox adlı üyeden alıntı
faydalı bilgiler ve paylaşım için teşekkürler.
yağ konusunda;yağı boşalttıktan sonra;tapayı tekrar kapatmadan önce,motoru start edip ya da döndürüp devreleri de boşaltsak, boşaldıktan sonra da temiz yağ ile içerde kalan yağ filmini de akıtsak nasıl olur.sonuçta motor hareketli aksamları üzerinde bir yağ filmi olduğu için start-stop gibi kısa bir dönmede bişey olmaz. devredeki az da olsa yağ da dışarı atılmış olur mu? yoksa hiç gerek yok mu?
Kesinlikle böyle birşey yapma. O anlık dediğin süreç içinde, farkında olmadan motoruna ciddi hasarlar verebilirsin. İçeride yağ kalmaz merak etme. Kalan ince film tabakası da yeni koyduğun yağı bozmaz..
beto_977 adlı üyeden alıntı
Motoru 15 günde bir çalıştırıp 3 kilometre kadar kullansam genede kışlık kaldıracak gibi bakım yapmama gerek varmı ( motorun normal bakımlarını zaten yapıyorum )
Trenox bildiğimden değil tamamen kendi yorumum bence yağ boşalınca hiç marş işine girme derim eğer yağı kendin boşaltıyorsan yağı, bence motoru tapa açık 1 gün bekle zaten yağ baya çıkmış olur.
Bu şartlarda lastiklerini havaya kaldırman, 2-3 psi fazla basınç uygulaman vs. gibi olaylara girmene gerek yok.
Bir diğer konu ise, yağ değişimlerini akşamdan sabaha bekleyip öyle yaparsanız, zaten motorunuzdaki bütün yağ, kartere dolacaktır. Bu sayede, motor bloğunun içinde hemen hemen hiç yağ kalmayacaktır. Ama, akşam kartesi açıp, sabaha kadar süzülmesini beklemek gereksiz ve riskli olabilir. İçeri girebilecek gözle göremediğiniz toz, böcek vs. gibi etkenler de olabilir.
Sevgiler
-
benim bi sorum olucak yag tapası yalama oldu bende kendı aklıma geldıgı sekılde deliğe klavuz çektim sonra içini yıkadım gazla demir talaşı kalmaması için sonra baktımkı çap genişledi cıvata gırıyor ama eskı çapında 0,01 bı toleransı gectı yag akıtması yapıyo tabıkı devır yedıgınde makıne bunu daha cok yapıyo bende buna bı su tesıstcılarında olan plastik liflerden sardım cunkı orjınalı olmuyo kendı cektıgım bı somuna yaptım plastık lıfı tapaya sarmamın bı zararı varmıdır içine gitmıyor ama yag akıtmayıda kestı... bılgı alabılırsem tesekkur ettım sımdıden
Aslında Söylediklerimden Çok, Sakladıklarımda Gizliyim.Siz En İyisi Beni Anlamak İçin Konuştuklarımdan Çok Sustuklarımı Dinleyin...([url]www.motorcular39.azbuz.com[/url])([url]www.delikentli39.skyblog.com[/url])
-
samet_1987 adlı üyeden alıntı
benim bi sorum olucak yag tapası yalama oldu bende kendı aklıma geldıgı sekılde deliğe klavuz çektim sonra içini yıkadım gazla demir talaşı kalmaması için sonra baktımkı çap genişledi cıvata gırıyor ama eskı çapında 0,01 bı toleransı gectı yag akıtması yapıyo tabıkı devır yedıgınde makıne bunu daha cok yapıyo bende buna bı su tesıstcılarında olan plastik liflerden sardım cunkı orjınalı olmuyo kendı cektıgım bı somuna yaptım plastık lıfı tapaya sarmamın bı zararı varmıdır içine gitmıyor ama yag akıtmayıda kestı... bılgı alabılırsem tesekkur ettım sımdıden
Bu, geçici bir çözümdür. Ancak o lif, içeri girerse, sonucu kötü olabilir. En kısa zamanda bir servise götürüp, motoru açmak gerekir. Açıldıktan sonra, oraya, varolan bir tapaya göre diş açılır ve o tapa takılır. Bu işlem, belki de o kısmın doldurularak yeniden diş açılması ile eski tapanın da uygunluğu sağlanacak şekilde yapılabilir.
-
abi zaten bozulan tapa olmadı bozulan girişi oldu klavuzla duzelttık ama orjınalı gıbı olmuyo tabıkı tapa yaptık torna makınesınde dıs derınlıgı vermessek tapa gırmıyor tam olcude cıkmıyor anlıyacagın m.metrik bırımınden acılan dıslı az dis derınlıgı verınce sıkı gırıyor ve zorlarsak gen bozucak cok verınce tatlı gırıyor ama akıtmaya devam tabıkı en ıyısımı kımse kafa yormasın ben sokeyım atayım bunu:D
Aslında Söylediklerimden Çok, Sakladıklarımda Gizliyim.Siz En İyisi Beni Anlamak İçin Konuştuklarımdan Çok Sustuklarımı Dinleyin...([url]www.motorcular39.azbuz.com[/url])([url]www.delikentli39.skyblog.com[/url])
-
teşekkurler bizleri bilgilendirdiginiz için ..Saygılar
-
teşekkürler
-
08 Aralık 2012, 17:16
#29
cok güzel anlatım emeğe saygı tşkr
-
22 Aralık 2012, 14:56
#30
arkdaşım motorun yagını değiştireceksen 3 saat kadar bekleyicen motor sıcaksa eğer motor soğuksa 1 saat kadar bekle yağ kartele iner ve tıpayı acdımmı bütün yağlar boşalır bide hiç gerek bile yok öyle yapmana
-
22 Aralık 2012, 15:14
#31
Paylaşım için teşekkürler.
Birşey sormak istiyorum.Son paragraf hakkında.
Kitapçıkta 800 Ml yağ dediği halde Servis ısrarla 1 Lt koyuyor.Sitedeki arkadaşların servisleride 800 koyuyor.Sizce servis neden böyle yapıyor?
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
22 Aralık 2012, 17:04
#32
Çok açıklayıcı bir dille yazılmış çok faydalı bir metin olmuş. Çok teşekkür ederim
-
Sayın Hocam, peugeot 103 ninja 1995 model bir mopedim var.2 zamanlı yağlı benzinle çalışıyor.Acaba benzin filitresi takarsam benzindeki yağıda süzer mi?Bir sorun teşkil eder mi? Şimdiden teşekkürler.
-
Sade ve güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.
(Hortlatayım da benim gibi cahiller faydalansın )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler