maşallah motor taş gibi
kışın amma duman atar bu ha...
Bu vatan, çocuklarımız ve torunlarımız için cennet yapılmaya layıktır.
Bu memleket tarihte [B]Türk[/B]'tü, bugün de [B]Türk[/B]'tür ve ebediyen [B]Türk [/B]olarak yaşayacaktır.[B]M.K.ATATÜRK[/B]
200 nm tork almak amacı ile dizel yapılmış anladığım kadarıyla ekonomi için değil...malum 200nm her ay mecburi bir takım lastik demek...güç yetmez bunu kullanmaya..bu arada bi de kompresyonu olmadığından (malum td) ve ağır olduğundan her ay birer takım da fren balatası....
zor valla
Those who would sacrifice essential liberties for a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Ben Franklin
görüntü de güzel motoru da güzel 115 hp iyimiş..
[I]Hiçbirşey imkansız değildir...[/I]
bu motorun (yukarıdaki animasyondan yola çıkarak) iki zamanlı olması ihtimali olabilir. Yarın araştıracağım. eski iş makinelerinde devir yapabilmesi ve küçük hacimden güç alınabilmesi için tercih edilmiş, ancak yüksek yakıt tüketim değerleri nedeniyle vazgeçilmişti. İki pistonun da neden aynı hareketi yaptığını anlayamadım. Eğer 4 zamanlı ise bunun bir anlamı yok. ama iki zamanlı ise belki. (kaynak: M.E.B. Orta dereceli End. Tek. Öğr. O. Diesel motorlar Temel ders kitabı Yazan: Hüseyin Bilginperk)
motor ıstıyorum bana yardımcı olurmusunuz
Çokluğun ahenginde;Birlik... Varlığın içinde; Yokluk... Yokluğun rahminde; Varlık...
Dizel her zaman benzinliye göre daha güçlü olur denemeklazım
Öncelikle 200 Nm tork vermesinin dizel olmasıyla bir ilgisi yok. Motor turbo olduğu için bu kadar yüksek bir tork veriyor. Aynı hacimdeki turbosuz bir dizel motor benzinli motordan daha fazla tork veremez.
Motor iki zamanlı değil, dört zamanlı. Bunu sadece tahminen söylüyorum çünkü uygulamada 2 zamanlı dizel yapanı hiç duymadım. Piston kollarının iki adet olması alt kısımdaki dşilileri kullanarak dizellerdeki yüksek titreşimi en aza indirmek için yapılmış.
200 nm torklu bi alet insanın zapetmesi çok zor olur 245 nm torklu araba altımdan kaçacak gibi oluyor bu siz tahmin edin ufak bi not ww toureg de bunun 2 katı tork var araç 3000 kg ve 0-100 ü 5 sn siz geri kalanını düşünün.
önemli not bu bahsettiklerimin hepsi dizel araçlar
icat iyi güzel de kışın sabahları çalıştırmak istenildiği zaman zorluk çektirebilir.Alcak adam varsa söyleyim ether leri hazırlasın şimdiden
paylaşım için teşekkürler arkadaşım
LPG li olanıda varmı yakında su ile çalısanıda cıkar
güzel makina olmuşş...........
KIRMIZI BOĞA..
Süpermiş........................
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
dun aksam kendi kendime dusunuyordum, acaba dizel motorlu motosiklet var mi diye? bu konuda hicbir fikrim yok
sirf merakimdan soruyorum, seri uretim dizel motosiklet var mi? yoksa sadece buradaki gibi ozel imalat veya prototip olarak mi mevcut?
Sevgili arkadaşlar,
Motorun Piston dizaynı gerçekten ilginç ve açıklama isteyen bir tip.
Dizel Motorlarda yüksek sıkıştırma basıncı istendiğinden Strok oldukça uzundur. Bu yüzden Connecting Rod dediğimiz Biyel kolu da uzun tutulmak zortundadır. Buna bir de Piston üzerine genleşme strokunda binene yanal itme kuvveti eklendiğinde (Thrust) pistonunda uzun etekli yapılması gerekir. Aksi taktirde piston-segman aşınması çok fazla olacaktır. Hem piston etekleri uzun, hem de biyel kolu uzun olduğunda denkleme bazı parametrelerde eklenir: biyelin silindir alt kenarlarına sürtmemesi için uygun uzunlukta ve silindirin uygun genişlikte olması gibi. Ayrıca bu krank çapı/biyel kolu uzunluğu oranı arttıkça vibrasyon ve gövdeye binen yüklerde artacaktır. Bunların tamamı dizaynı sorunlu hale getirir. (ağırlık, boyut, vibrasyon vs...)
Özetlersek, Animasyona dikkat ettiğimizde, piston kafası çok kısadır. 2 biyel ile bunu sağlamışlardır. 2 biyelin karşılıklı oluşturacağı pistonu yana itme gücü birbirini sıfırlayacaktır. Normalde 2 krankşaft dizaynı istenmeyen bir şeydir. Ancak burada motor boyutlarına inanılmaz katkısı olduğundan tercih edilmiştir.
Dizel Makineler, yapısı gereği akranları benzinlilerden çok daha fazla tork uygularlar zaten. Bu motoru sürmenin inanılmaz bir keyfi olacağından şüphem yok Aşırı Beslemeli bir makina olduğundan verimi yüksek, motor boyutu nispeten küçülmüş olacaktır (Ve daha hafif).
Bir tane de ben alabilsem de uzmanlık alanıma giren bir makine ile uğraşsam yaavv
Poturdak
bence gidişi çok iyidir o makinanın süper olmuş valla ama ses nasıl olur bilmem
bu manyak bişe ya ben de almayı düşünüyorum benim motor 1000 cc lik çok yakıodu benim için ii oldu eniştem komyoncuydu onla kapışırım artık
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)