NC'ye ancak NC'ye binmemiş veya görmemiş adam enduro ve hatta adventure der... Böyle benzetmeler okuyunca söylenenlerin geri kalanına bakamıyorum bile.
NC'ye ancak NC'ye binmemiş veya görmemiş adam enduro ve hatta adventure der... Böyle benzetmeler okuyunca söylenenlerin geri kalanına bakamıyorum bile.
Yukarida "Dunyayi Turkiye'den ibaret goruyoruz" derken de bunu demek istemistim aslinda. Kuba/Honda satis oraninin artmasi, Kuba'nin Honda ile rekabet ederek Honda'yi zayiflattiginin gostergesi degil, ulke olarak fakirleserek Honda'nin rekabet alanini terkettigimizin gostergesi.
Küba Honda'nin rakibi falan degil. Turkiye de oyle gorunebilir, ancak dunya capinda bakacak olursaniz Kuba Honda'ya tehdit olusturan bir firma degil. Honda'nin rakibi Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW, KTM, vs.
Acikcasi Turkiye icin bile oyle degil muhtemelen. Onemli olan satis adedi degil, gelirdir. Insanlar toplamda Honda'ya ne kadar para kazandirmis? Kuba'ya ne kadar para kazandirmis?
Ancak ulke olarak daha da fakirlesecek olursak, ki simdilik oyle gozukuyor, Küba/Honda satis orani daha da artacaktir. Bu durum Kuba'yi sevindirir.
Ancak Honda'yi cok etkilemez. Cunku Honda malini sadece Turkiye'ye satmiyor. Dunya'nin alim gucu yerinde olan ulkelerinde, insanlarin motosiklete ciddi para harcadigi pazarlarda, Kuba diye bir marka yok bile.
Bizim enduro motosiklet algımız;
https://www.google.com.tr/search?biw...24.CpeLBtCLNss
Gavurların enduro motosikletleri;
https://www.google.com.tr/search?biw...30.bfzbpJ8TFGQ
Araya bazı filler karışmış ama olsun.
sen hiç anlamıyorsun yada anlamak istemiyorsun olayı honda merkezinde kişiselleştirmişsin. ben ise türkiye merkezinden genelleştirerek yazdım..
dediklerin doğru tabiki ama konuyla bir ilgisi yok..
Benim orda yazdığım belli vizyon bakış açısı pazarlama stratejisi .. Adamlar bana göre kan kaybediyor rakamlarda onu gösteriyor zaten.. burda mevzu onu bunu geçmiş şu bundan fazla satmış olayı değil tam aksine sen marka merkezli olayı aşırı kişiselleştirmişsin .. ben burda ileriyi görememekden pazarı kaybetmekden bahsediyorum..
MArkalar sadece verisel anlatımda bir örnek küba olmaz mondial olur o olmaz ktm olur o olmaz bmw olur farketmez markaya takılma.. burda bir pazarlama ve ülkeyi yanlış değerlendirip yanlış modeller hacimler getirtme olayından bahsediyorum bayiilerde galerilerde 2-3 senedir satılamayan modellerden bahsediyorum ..
Honda ondan büyükdür bu şundan küçükdür o böyledir şu buna rakipdirde değiliz.. o bambaşka bir konu.. konumuz değil zaten.
Yanlışda anlaşılmasın hondayı çok severim ama son 20 yıldır bana kalırsa cbr ları geçiyorum normal kesimde yapdıkları iki başarı var biri cbf150 biride nc ki bazı vlogg lardada modern cbf150 diyor vloggerlar satış başarısı açısından.. başka yok.. 90 lılarda fırtına gibiydi honda türkiyede kült bir markaydı önce honda derdik sonra diğerleri.. şimdi geldiği bu hal üzücü..
Ayni hissediyoruz. Daha acik nasil anlatabilirim bilemiyorum. Hala israrla Turkiye odakli dusunup yorumladiginizi gorememektesiniz. "Türkiye merkezinden genelleştirerek" ne demek Allah askina? Tum dunya Turkiye'den mi ibaret? Yoksa Turkiye'de ne olup bittigi, dunya'da olup bitenin bir ozeti mi? Bakin burada Z1000'in fiyati yillardir %5 oynamadi.
Honda-Turkiye kan kaybediyor olabilir ama Honda-dunya hic oyle degil.
Bu arada Honda övucu degilim, motosikletim Honda da degil, kisisellestirme falan da yok. Hic sevmem marka fanatikligini. Forumda "CB1000R" aratirsaniz Honda firmasi hakkinda ne dusundugumu gorebilirsiniz. Yukaridaki yorumlarda Honda yerine Suzuki, Yamaha, Kawasaki vs. de yazabilirsiniz. Mesela:
Kawasaki-Turkiye can cekisiyor olabilir ancak dunya capinda hic oyle degil.
Üstat Honda dünyada ne kadar satmış, bana ne. Benim aradığım, 2 kişilik konforlu selesi olan, yaklaşık 800mm sele boyu olan, yollar bozuk olduğu için enduro özelliğine sahip,ekonomik, servis problemi olmayan, 2 kişi ile kullanılacağı için performansı yeterli olan bir motor. Belki hatırlarsınız, bir zamanlar ER5, KLE500 ,CBF500, F6F, XL600 v.s. motorlar vardı. Seç beğen al. Şimdi ki naked lar ,çakma, grenajı sökülmüş SS lere döndü, endurolar da hormonlu deve gibi. Motora biniyoruz ayaklar karış havada. ihtiyacımız olan motor var mı? var.Lakin Honda tüketiciyi iplemediği için lütfedip getirmiyor. Daha önce yazdığım gibi 250cc altı piyasanın neredeyse %90'ı kadar. Diğerleri prestij pazarı. 3-5 tane ortalıkta görünsün yeter.
ben zaten türkiye merkezli konuşuyorum hondaya dünyada ne olucak kaya gibi markadır.. deli gibide arabasıda motoruda satıyor.. ama beni ne ilgilendirir amerika satışı ingiltere satışı ben türkiye ayağına bakarım.. bendede piaggio var hondayla alakam yok .. ama severim böyle olması üzüyor beni türkiye piyasasında..
Türkiyeden bakıyorum olaya zamanında honda türkiyede çok iyiydi cupları vardı c90 yağını koyma gider derdik , 250 lik rebelleri vardı benzin at dünyayı gezersin derdik,crosscuya cr250 si vardı stuntcu adama xl 185 leri falan vardı, comuuterci adama cg125 i vardı, scootercıya kinetic activaları vardı 50cc de bile todayi vardı.. polis motorları bile silme cbx750 lerdi..
Yani honda birebir hayatın içindeydi.. köylü mahmut amcanında altındaydı kırsaldaki ali kardeşiminde şehirdeki bakkal osman abiminde..
yüksek hacimlere çıkmıyorum bile bu bahsettiğim hep küçük hacimler ama ülkeyi döndüren o zamanda bu hacimlerdi.. yoksa vt side vardı ,africatwinide vardı magnasıda vardı cbr larıda vardı transalpide vardı ama küçük hacimdede türkiyede halkın içinde varlığını hissediyordu..
benim demek istediğim bu o hondandan bugünkü hondaya geldik.. o honda bugün olsa değil 5 bin Yılda 15 bin satardı bugün..
peki soru şu honda bugün cub mı üretmiyor hayır üretiyor 50 lik 100lük 125 lik 150 lik 250 lik motorlarmı üretmiyor hayır her türünü çeşit çeşit üretiyor..
peki niye Türkiyeye yollatmıyor 90 lılardan bugüne ne değişdi o zaman alım gücümüz bugüne göre daha düşükdü üstüne bir de..
Honda nın odaklandığı pazarın, talibi çok. Kriz derinleştikçe, düşük fiyatlı markalar öne çıkacaktır. Büyük hacimler zaten çoktan hayal oldu. Yamaha MT serisinin parlamasının sebebi bence budur, düşük fiyat, yüksek performans. Piyasanın eksiği 2 kişilik konforlu selesi olan orta karar motosiklettir. Uygun fiyata ilk getiren malı götürecektir bence.
İyi de sadece Türkiye pazarına odaklanarak, nasıl global bir şirketin aldığı kararı isabetsiz bulabilirsiniz? Çünkü ikiniz de Honda'nın pazar araştırması yapmadığı iddiasındaydınız.
Diğer konuyla gelince, eskiyle yeni arasında ne fark var?
1. Eskiden ucuz ve iş gören Çinli motosikletler yaygın değildi.
2. Artık motosikletler ulaşım değil, zevk amaçlı kullanılıyor. Sapına kadar naked olan ender modellerden Superduke gibi bir motosiklet dahi anlamsız bir güce, yol tutuşuna ve iyi bir arabadan yüksek fiyata sahip.
Türkiye pazarı Japonya’dan araştırılmıyor. Honda Türkiye yapıyor. Benim düşüncem, defalarca yazdığım gibi, piyasanın çok büyük kısmını içeren 250cc altına odaklanıp, daha üst segmentte , sadece meydanı boş bırakmamak babında modelleri getirmek. Yıllarca Afrika twin gelmedi, gelince endurocular bayram etti. Bu seferde Transalp gelmiyor, yerini NC700X-750X getirdiler.Sorun bakalım enduroculara hangisini tercih ederler? Biz 500X beklerken X-ADV getirdiler, hem de Afrika twin fiyatına😳😁😂😂. Tamamen keyfiyet, tamamen reklam kokan haraketler. Kalite tamam , servis tamam, satış kolaylığı v.s tamam ama, üst segmentte,250-1000cc arası modellerin özenli seçilmediğini düşünüyorum. Onun için İnazuma da devam diyorum. 500cc inazuma çıksa düşünmem alırım.
Yıllarca afrika twin gelmedi derken 2000 yılına kadar üretimi olan eski AT den mi bahsediyorsunuz ?
Bu sefer de Transalp gelmiyor falan diyorsunuz iyice kafam karıştı.Üretimi devam ederken bu motor geliyordu zaten.
500x gelsin biz de isteriz de direkt nc satışlarını etkileyeceği için getirmiyor.
Eleştirileriniz bana bi tuhaf geldi.
CB500X ABD'nde 6500USD, NC750X 8000USD, arada %23 fiyat farkı var. NC'nin şu anki liste fiyatı üstünden gidersek biri 54.400TL, diğeri de 44.200TL eder. TRK 502'yi piyasadan siler (bu segmente ilgisi olan biraz ıkınır sıkınır gider Benelli yerine Honda alır.)
NC'yi tehdit eder mi? Bence etmez; bu fiyat segmentinde NC alacak adam 10.000 daha ucuz diye gidip CB500X almaz. (Özellkle NC'nin DCT opsiyonlusuyla ilgilenen potansiyel müşteriyi çekmez...)
Kaldı ki 2019 fiyatlarıyla düşünürsek zaten aradaki fark iyice açılacak, cidden farklı segment olacaklardır ve NC'nin fiyat segmentinde "o kadar para veriyorsam az daha vereyim de bunu alacağıma daha canavar bir şey alayım" diyen adam olacaktır...
Ben yolda hiç CB500F görmüyorum (ama TRK 502 gördüm ki kaç tane geldi onlar?), X olaydı tonla görürdüm eminim. Naked'da MT-07'ye rakip olamadı 500cc platformu.
Özet: CB500X gelmez ise 250+ segmentinde Honda'nın işi zor bundan sonra, elindeki kitleyi mutlaka kaybedecektir.
Ufak bir düzeltme, Africatwin üretimi durmuştu ondan gelmiyordu. Yeni hatırladım
Transalp yerine Nc getirdi dediniz,burada da duzeltme yapın bence.Uretimi durdurulmuş motoru nasıl getirecek Honda ?
X-ADV africa fiyatina geliyor diyosunuz.Hayır X-ADV şu an Africa dan daha pahalıya satılıyor(manuel olan).
Fakat atladığınız nokta Honda Türiye Africa'yı Avrupa dan daha ucuza satıyor.Bir Africa etmeyecek rakipleri kaça satılıyor bakmanız lazım.
Varsın X-ADV pahalı olsun hiç önemli değil.
Hondanın türkiyede yüksek hacimde bir sorunu yok bence africa twinde tekdir liderdir o ayrı kulvar.. vfr 800 leride öyle ayrı kulvar.. Hondanın esas sorunu 250cc ve altıdır.. üstünde ben bir sıkıntı çekdiğini düşünmüyorum..
yüksek hacimde türkiyede satış çok düşük zaten üç yamaha almış 5 honda almış çokda markalara etki edicek bir unsur değil.. rekabetin ekmeğin çok yoğun olduğu bir kulvar değil..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)