Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Scorpion EXO-400 Sonic Kask İncelemesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Merhaba arkadaşlar;

    Yeni aldığım Scorpion EXO-400 kaskımın detaylarını elimden geldiğince paylaşacağım.
    Ebay gibi yurtdışı alışveriş sitelerinde ve uluslararası motosiklet dergilerindeki değerlendirmelere göre Scorpion markası özellikle Amerika'da çok tutulan bir kask.

    Kaskın motomax sitesindeki özellikleri şöyle:

    SCORPION EXO 400 KAPALI KASK

    · APS (Advanced Polycarbonate Composit Engineered Shell), gelişmiş polikarbon komposit dış kabuk. Sessiz, aerodinamik direnci rüzgar tünelinde dizayn edilerek konforu arttırılmış. Çenede de EPS köpük ile ekstra koruma sağlanmıştır.

    · SpeedShift™; patentli hızlı değiştirme sağlayan cam mekanizması: Kolay, alet gerektirmeden çok hızlı vizör değiştirme imkânı, cam mekanizması ayar gerektirmeden mükemmel kapanma sağlar.

    · EverClear™; buğu yapmaz vizör, optik olarak düzgün görüş sağlar, üstün buğu önleme özelliği, çizilmeye dayanıklı sertleştirilmiş dış yüzey (tüm vizörler Kanada malıdır.)

    · KwickWick™; nem emme ve çabuk kuruma özelliğine sahip, tamamen çıkartılabilir ve yıkanabilir iç astar ve yanak pedi.

    · Havalandırma sistemi; Ayarlanabilir, yönlendirilmiş ön hava girişleri, arka ventilasyon çıkışları, rüzgar tünelinde şekillendirilmiş, kaskın aerodinamik olarak yukarı kalkmasını en aza indiren arka spoiler aynı zamanda vakum etkisi yaparak içerideki maksimum hava akışını sağlar.

    · Nefes yönlendirici (Breath deflector); Buğu önleme performansını arttırır.

    · Çene kaplaması; çeneden girecek hava akımını azaltarak konfor sağlar.

    · Mikrometrik ayarlanabilir ve çabuk çıkartılabilir çene bağlantısı.

    · ECE 22.05 standartlarına uygunluğu TÜV tarafından onaylanmıştır.
    Türkiye distribitörü Motomax olduktan sonra ülkemizdede giderek yaygınlaşacağını düşünüyorum.
    Çünkü Fiyat/performans oranı gerçekten güzel bir kask.
    Motomax'ın Ankara şubesinden 199 liraya 6 taksitle aldım.

    Kaskımız sharp'ın http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/ sitesindeki güvenlik testlerinde ise 3 yıldız almış.

    Gelelim resimlere, kaskın kutusu :







    Kutu içeriğinde; şık bir taşıma kılıfı, kullanım kılavuzu ve ekstra vizör kenarları için 2 adet yedek vida var.




    Beni bu kaskta en çok etkileyen olay sıfır buğu olması. Yani vizör ne yaparsanız yapın buğulanmıyor. Eve geldiğimde vizörü çıkarttıktan sonra ağzımı iyice yaklaştırıp hohlamama rağmen hiç bir şekilde buğu yapmadı.






    Bu da sürüşte kullanıcıyı çok rahatlatıyor. Eski kaskım olan LS2 Targa'da vizörü kapatınca anında başlayan buğu problemini sprey ile çözmeye çalıştım fakat o zamanda vizörde bulanık bir tabaka oluşuyor ve görüş net olmuyordu.

    Bu yaşadıklarımdan sonra "sıfır buğu" gerçekten çok iyi oldu.

    Kaskın ağırlığı resimlerdende gördüğünüz gibi 1550 +- 50 gr. olarak belirtilmiş.
    Biraz ağır gibi görünsede sürüşte hissedilmiyor. Gerçi önceki LS2 ile kıyaslarsak aynı ağırlıktalar.



    Meşhur buğu yapmayan vizörümüz Kanada üretimi:



    Havalandırma kısmına bakarsak yüksek hızlarda (cbf 150 için 100+ km/h gibi) ufak bir ıslık sesi alıyor içeriye fakat denediğim zaman havalandırma kanalları sanırım açıktı. Bu yüzden yaptığını düşünüyorum. Ama tabiki farklı tarzda motosikletlerde havalandırma ve aerodinamik konusu daha önemli olabilir.




    Kaskın iç pedleri tamamen çıkartılabiliyor ve yıkanabiliyor. Gayet kaliteli geldi bana:







    Vizör takma ve çıkarma mekanizması gerçekten çok başarılı ve basit. Kullanımı gayet kolay.





    Kaskın genel görünümünden bazı resimler:






    Bu kaskla ilgili deneyimlerimi kaskı daha iyi tanıdıkça ilerleyen zamanlarda aktarmaya devam edeceğim.

    Sonuç olarak fiyat/performans olarak güzel bir ürün.

    Üst modellerinde olan (EXO450-750-1000) çene altı rüzgar önleme aparatı (aeroskirt) ve yanak pedlerinin şişerek yüze daha iyi oturmasını sağlayan AIRFIT özelliği bu modelde yok.

    Soğuk havalarda aeroskirt aparatına ihtiyaç duyulabilir.

    Kaskın bir diğer eksi olarak değerlendirebileceğim durumu ise vizörün en az 2cm civarında açılması yani daha küçük olarak açamıyorsunuz.

    Gerçi buğu yapmadığı için sürekli kapalı kalsa da problem değil ama uzun yaz sürüşlerinde bu sıkıntı olabilir.

    Kazasız sürüşler...
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Lancelot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Dream Rider
    Da bu Sharp dan 3 yıldız alma olayı hoşuma gitmedi benim. LS2 Mono bile 4 yıldız almıştı sharp dan

  3. #3

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı Lancelot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Da bu Sharp dan 3 yıldız alma olayı hoşuma gitmedi benim. LS2 Mono bile 4 yıldız almıştı sharp dan
    Bu konuda haklısınız sharp sonucu benimde dikkatimi çekti fakat Shoei XR1000 bile 3 yıldız almış.

    http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/search/details/?id=43
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  4. #4
    KyCd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    bide sharp testlerinde wiwi yi test etmek lazım..

    Hayırlı uğurlu olsun Allah sağlamlığını test etmeyi nasip etmesin.. Exo1000 modeli hoşuma gitmişti taktım ama çokda konforlu gelmedi..
    Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..

    Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..

  5. #5

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı KyCd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide sharp testlerinde wiwi yi test etmek lazım..

    Hayırlı uğurlu olsun Allah sağlamlığını test etmeyi nasip etmesin.. Exo1000 modeli hoşuma gitmişti taktım ama çokda konforlu gelmedi..
    Teşekkür ederim. Amin.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  6. #6
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Memnun kalacağına eminim, bendeki diğer kaskın aynı modeli
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  7. #7
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Aydogan kaskdan memnun musun şuanki durum nedir ?

  8. #8

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aydogan kaskdan memnun musun şuanki durum nedir ?
    9 günlük kullanım sonucu şu eklemeleri yapabilirim.
    Motomax'ta siyah güneş vizörüde satılıyor. Geçen hafta siyah vizörüde satın aldım.
    Fiyat : 69,90 TL / 3 taksit

    Aeroskirt aparatı önemli, ben ebayden alacağımı farzediyordum ama biraz uğraşınca pekala kendiminde bu aparatı yapabileceğimi düşündüm. Eski bir yağmurluktan kestim biçtim ve sonunda kendi aeroskirt aparatımı kendim yaptım

    Pazar günü 200 km.lik bir Ankara-Kırıkkale arası tur yaptım tek başıma.
    *Kulak tıkacı kullanmak gerekiyor. 100 km/h civarı hızlarda tıkaçsız içine aldığı rüzgar sesi az sayılmaz.
    Kulak tıkaçlarıyla gayet rahat konforlu seyehat yapılıyor.

    *Kafayı sarması bakımından gayet güzel.

    *Ağırlık olarak, boyun ağrısı vs. gibi problemler yaşamadım.

    *Mola verdiğim zaman kaskı kafamdan çıkartırken kulak tıkaçlarının olduğu kısım baya zorladı beni, kulaklarım acıdı
    Fakat tıkaç yokken problem olmuyordu. Kullandığım kulak tıkacından dolayı olduğunu zannediyorum. Çünkü dışa doğru ufak bir çıkıntı var kulak tıkaçlarımda.

    Sonuç olarak, şu ana kadar memnunum kasktan.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  9. #9

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Bir ekleme daha yapayım.
    Bazı kasklarda olan "renkli vizörde anti fog özelliğinin bulunmaması" durumu bu kaskta yok

    Daha açık bir ifadeyle satın aldığım siyah vizörde kesinlikle buğu yapmıyor.
    Justforfun bunu beğendi.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  10. #10
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    bende bundan almak istiyorum bi yanımda nolan diyor ama nolanın camı buğu yaoıyo sanırım
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  11. #11
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    100 km üstü hızlarda sesin rahatsız etmesinden bahsetmişsiniz.. Acaba havalandırma kısmını açık mı bırakıyorsunuz?

  12. #12
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km üstü hızlarda sesin rahatsız etmesinden bahsetmişsiniz.. Acaba havalandırma kısmını açık mı bırakıyorsunuz?
    katılıyorum herkes süper ses hava buğulanma yok diyordu
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  13. #13
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Ses geçiriyor ama diğer iyi kasklar kadar
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  14. #14

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km üstü hızlarda sesin rahatsız etmesinden bahsetmişsiniz.. Acaba havalandırma kısmını açık mı bırakıyorsunuz?
    Kaskın üst orta kısmında bulunan ana havalandırma kanalını kapalı olarak kullanıyorum. Fakat sağda ve solda iki küçük düğme tarzında hava kanalı daha var. Tık tık şeklinde açılıp kapanıyorlar, fakat hangi konumda açık hangisinde kapalı olduğunu tam kestiremedim

    O minik kanalları iki türlüde yani açık ve kapalı şeklinde de denedim ama rüzgar sesi rahatsız etmeyecek derecede (LS2 ile kıyaslanmayacak kadar az) var yinede.

    Fakat kulak tıkaçlarıyla çok konforlu şekilde uzun yollar yapılabilir.

    Pazar günü 200 km.lik bir Ankara-Kırıkkale arası tur yaptım tek başıma.
    *Kulak tıkacı kullanmak gerekiyor. 100 km/h civarı hızlarda tıkaçsız içine aldığı rüzgar sesi az sayılmaz.
    Kulak tıkaçlarıyla gayet rahat konforlu seyehat yapılıyor.
    Birde yukarıdaki yazmış olduğum yorumu kulak tıkacı ile yaklaşık 150-160 km yol yaptıktan sonra tıkaçsız kullanınca edindiğim izlenimle yazmıştım. Doğal olarak sessizliğe alışan kulaklara birden rüzgar sesi gelince "oo baya çok rüzgar sesi alıyormuş bu kask" diye düşünüyor insan.

    Kaskı günlük olarak ortalama 30-40km arası işyerime gelip giderkende tıkaçsız olarak kullanıyorum.
    Çok uzun olmayan sürüşlerde rüzgar sesi kesinlikle rahatsız etmiyor.


    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses geçiriyor ama diğer iyi kasklar kadar
    Tabi birde draggy'nin bahsettiği durum var. Diğer kasklarda da bu şekilde kısmen ses alma durumu varmış.
    Zaten kulak tıkacını dünyanın en kaliteli kaskınada sahip olsak, kullanmamız tavsiye edilmiyor mu? Bu yüzden kaskın içine aldığı "makul ses" bence problem değil.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  15. #15
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    İsmail eline sağlık. Kask konusunda bir türlü aradığımı bulamadım. İlk kaskım Lazer Vertigo, hava klapeleri sorunlu olduğundan (çenedeki sürekli kendiliğinden açılıyor, üstteki de uçup gitti ) AGV GP I almıştım geçen sene. Oda aerodinamik olarak berbat bir kask (bence). Yüksek süratlarda (130 - ... arası) yüzüme çok fazla baskı yapıyor, çok rüzgar gürültüsü alıyor, ayrıca klapeler bunda da sorunlu. Motomax'de bende inceledim bu ve EXO 1000'i. Oldukça kaliteli gözüküyordu. Ancak satıcı yüksek süratlere pek uygun değil gibi bişey dedi o yüzden vazgeçmiştim. Yüksek sürat denilince otobanda ortalama 150 km civarı seyrederim, sen ne dersin ? Sence bende kullanabilir miyim bu kaskı ? (Aslında EXO 1000'i düşünüyorum ama profil olarak pek farklı değiller gördüğüm kadarıyla)

  16. #16
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    güzel kask hayırlı olsun. hakikaten rüzgar sesi almamak gibi lüks yok hiçbi kaskta. fuardan xr1000 aldım uzun yolda tıkaç olmayınca o da zorluyor, daha üst klasman kasklarda bile olan bi durum aslında bu bi sorun değil eşyanın tabitatı sonuçta açık havada 150-250 km/h süratlerden bahsediyoruz burada.
    güle güle kullanın...
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  17. #17

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı septimus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsmail eline sağlık. Kask konusunda bir türlü aradığımı bulamadım. İlk kaskım Lazer Vertigo, hava klapeleri sorunlu olduğundan (çenedeki sürekli kendiliğinden açılıyor, üstteki de uçup gitti ) AGV GP I almıştım geçen sene. Oda aerodinamik olarak berbat bir kask (bence). Yüksek süratlarda (130 - ... arası) yüzüme çok fazla baskı yapıyor, çok rüzgar gürültüsü alıyor, ayrıca klapeler bunda da sorunlu. Motomax'de bende inceledim bu ve EXO 1000'i. Oldukça kaliteli gözüküyordu. Ancak satıcı yüksek süratlere pek uygun değil gibi bişey dedi o yüzden vazgeçmiştim. Yüksek sürat denilince otobanda ortalama 150 km civarı seyrederim, sen ne dersin ? Sence bende kullanabilir miyim bu kaskı ? (Aslında EXO 1000'i düşünüyorum ama profil olarak pek farklı değiller gördüğüm kadarıyla)
    Teşekkür ederim Serkan hocam.
    Aslında bende Lazer Vertigo ve AGV GP1 arasında kalmıştım ama Motomaxın genelde "kaliteli ürünleri uygun fiyata satma" politikası ile bu kaskı araştırmaya başladım ve aldım

    Exo1000 modelinde exo400'de olmayan yanak pedlerini ekstra şişirmeyi sağlayan airfit sistemi ve çene altı rüzgarı önleyen aeroskirt aparatları standart olarak var.

    Yanlış hatırlamıyorsam 1000 serisinin havalandırma kanallarıda bendeki modelden farklıydı. Bir başka fark ise 1000 modeli Fiberglass kevlar malzeme ile üretilmiş. Exo400 Polykarbonat kompozit olarak üretilmiş.
    Ama bahsettiğin gibi profil olarak benziyorlar.

    Daha yüksek süratlerde nasıl performans sergileyeceğini bende bilmiyorum. En güzeli aslında senin exo1000 ile bir deneme sürüşü yapman, bunu motomax yaparmı bilmiyorum. Eğer böyle bir imkan olursa kafandaki tüm sorular çözülür eminim

    Onun haricinde bizim cbf150 ile ancak en fazla 120 km/h hızlarını test edebiliyorum.

    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel kask hayırlı olsun. hakikaten rüzgar sesi almamak gibi lüks yok hiçbi kaskta. fuardan xr1000 aldım uzun yolda tıkaç olmayınca o da zorluyor, daha üst klasman kasklarda bile olan bi durum aslında bu bi sorun değil eşyanın tabitatı sonuçta açık havada 150-250 km/h süratlerden bahsediyoruz burada.
    güle güle kullanın...
    İyi dileklerin için teşekkür ederim.
    Bahsettiğin gibi kulak tıkacının, ufak ama ne kadar önemli bir aksesuar olduğunu bir kez kullanan kişi hemen idrak ediyor zaten.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  18. #18
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    Sağol İsmail görüşlerin için. Dediğini bende düşündüm aslında ama Motomax'in bunu yapacağını pek zannetmiyorum. Orada bir de UVEX'in karbonfiber kaskları var. Yanlış hatırlamıyorsam 600 TL civarıydı. Onlara ne dersin ? Çok biçimsiz ancak oldukça hafif bir kask. İnternette pek inceleme fırsatım olmadı karbon kaskları. Kullanan var mı arkadaşlar ?

  19. #19
    dagulapeyi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    VStrom-DL650
    ismail güle güle kullan umarım hiç ihtiyaç duymazsın ve sadece aksesuar olarak eskitirsin..

  20. #20

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı septimus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol İsmail görüşlerin için. Dediğini bende düşündüm aslında ama Motomax'in bunu yapacağını pek zannetmiyorum. Orada bir de UVEX'in karbonfiber kaskları var. Yanlış hatırlamıyorsam 600 TL civarıydı. Onlara ne dersin ? Çok biçimsiz ancak oldukça hafif bir kask. İnternette pek inceleme fırsatım olmadı karbon kaskları. Kullanan var mı arkadaşlar ?
    Demek bir tek ben aynısını düşünmemişim UVEX için. Gerçekten biçimsiz bir kask
    Abi bahsettiğin kaskı denedim kafama taktıktan sonra ağırlığı hissedilmiyor. Varmı yokmu anlayamıyorsun. Gerçekten harika ama diğer detaylarını bilmiyorum. Sanırım Serdar (Tenebrosus) Lazerin karbon kasklarının çok daha hafif olduğunu söylemişti. Onlarıda araştırmanı tavsiye ederim.

    Eğer istersen ve bedenin uyarsa benim Exo400'ü denemen için bi turluğuna verebilirim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:56 ----------

    Alıntı dagulapeyi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ismail güle güle kullan umarım hiç ihtiyaç duymazsın ve sadece aksesuar olarak eskitirsin..
    Teşekkür ederim Murat abicim.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


    BLUE MOTOR
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler