Bajaj Dominar 400 Genel Bakış

Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
328
Motosiklete genel bakış:

Motor Bloğu:



373 cc,tek silindir,sıvı soğutmalı,üç bujili.

Maksimum gücünü 8000 devirde 35 hp olarak veriyor.

Maksimum torkunu ise 6500 devirde 35 nm olarak veriyor.

Motosiklet 6 vites.



img_engine.png


Şasi ve Süspansiyonlar


img_chassi_suspension.png


Ön süspansiyon : Teleskopik, 43 mm çatal

Arka süspansiyon : Çok kademeli ayarlanabilir monoshock

1VJrbN.png
[/url][/IMG]

FRENLER VE LASTIKLER

Frenler:

Ön fren; Çift kanallı Abs. 320 mm disk fren.

Arka fren; Çift kanallı Abs. 230 mm disk fren.





img_brakes_tyres.png



BOYUTLAR

Lx W x H (mm) : 2156 x 813 x 1112




Boş ağırlık (kg)182

Yakıt kapasitesi (ltr)13

img_dimensions.png


Elektrik Aksam:

Akü:12V, 8Ah VRLA

img_electricals.png


Farlar: Led

Göstergeler:

Göstergeler:





Göstergeler tamamen dijital.

Hız göstergesi,devir göstergesi,tripmetre,saat gibi fonksiyonlar var.

Göstergenin hemen altında,yağ basıncı uyarı lambası,boş vites uyarı lambası gibi detaylar mevcut.




Benzin deposunun üstünde ise bir başka bilgi ekranı var.

Burada hararet,akü,yağ basıncı vb konularda ikaz sembolleri var.

SELE YAPISI





GİDON

Gidonun sağ tarafında yer alan kumandalarda;



  • Start-Stop düğmesi
  • Far açma-kapama düğmesi
  • Marş butonu


mevcut.


Gidonun sol tarafında yer alan kumandalarda;




  • Uzun-kısa far düğmesi
  • Sinyal düğmesi
  • Korna


mevcut.


DEPO



Motosikletin deposu 13 litre.


EGZOZ




GENEL BAKIŞ:
Performans:
Dominar 400,8000 rpm'de 35 hp güç ve 6500 rpm'de 35 Nm tork sunan 373.2cc tek silindirli, üç bujili bir motor bloğuna sahip.

Bajaj, 28 Nm'lik torkun 3000 rpm'de ortaya çıktığını iddia ediyor.

Şehir içi sürüşlerde üst devirlere çok fazla çıkmadan rahat bir sürüş yapıldığı izlenimi test edenlerin beyanatı olarak karşımıza çıkıyor.

Motosikletin 5000 devir civarında tatmin edici bir tork ortaya çıkarttığı söyleniyor.

Motosiklette bulunan kaydırmalı debriyaj ise ani vites küçültmelerinde arka tekeri kitlemeden daha rahat ve güvenli yavaşlama imkanı sunuyor.

Motosikletin vites araları oldukça kısa ve vites değişimleri pürüzsüz.

Bajaj'ın verdiği rakamlara göre motosikletin 0-100'ü , 8.23 ​​saniye.

Motosiklet'in 0-150 km/h performansı ise 20 saniyenin altında.

Top speed ise şu videoda 162 km/h olarak ölçülmüş;


Frenaj

Motosikletin ABS'li ve ABS'siz iki modeli bulunuyor.

Bajaj,Abs'li modelinin 100 km/h ile 9 saniye civarında 46.19 metre fren mesafinde duracağını iddia ediyor.

Süspansiyonların son derece konforlu bir sürüşe imkan sağladığı söyleniyor.

200 Ns'ye göre daha yumuşak karakterde bir sürüş konforu sağladığı iddia edilmekte.

Yakıt tüketimi:

Motosikletin 1 litre benzinle 25-35 km/h arasında yol yapacağı iddia ediliyor.

Bu hesaba göre 100 km'de 4 ile 2.7 litre arasında benzin tüketimi ön görülebilir.

13 litrelik depo kapasitesine sahip Bajaj Dominar'ın menzili ise 325-450 km arasında kullanım koşullarına bağlı olarak değişecektir.


NOT:

BU YAZI İNTERNET SİTELERİNDE YAPILAN İLK ÖN İNCELEME/TEST YAZILARINDAN DERLENMİŞ OLUP,KESİN BİLGİLER İÇERMEMEKTEDİR.

SADECE MOTOSİKLET HAKKINDA GENEL BİR BİLGİ VERMESİ AMACIYLA HAZIRLANMIŞ OLUP,FABRİKA TARAFINDAN VERİLEN BİLGİLER HARİÇ,DİĞER BİLGİLER ÖZNEL VERİLERDİR.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Oh bebek, müthiş! Fiyati da uygun olursa, dadından yinmez gari.

Neden vites göstergesi yok lan bu motorlarda? Kaç para ulan bir vites göstergesi?
 
Katılım
16 Eki 2014
Mesajlar
335
Ülkemiz olarak çoğunluk sürat meraklısı ve şekil şukul hastası olduğumuz için çok tartışmalar yaşandı ilgili sitelerde. Yok duke ü kısmışlar 35 hp olmuş gibisinden tut bu motor cacık diyenlere. Dereyi görmeden paçaları sıvamayalım. Şahsî fikrim olarak fiyati 14-16 bandında olursa mantıklı bi seçim olacaktır...
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
545
Özenle hazırlanmış bir inceleme :)
Teşekkürler.
Çok eğlenceli bir motor olacak bu model,
İnşallah fiyat çok yüksek olmaz da vatandaş alabilir, rekabet olur.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Hindistan fiyatlarından edindiğimiz rivayetlere göre max ederi 13 bu makinenin Üzeri biraz zor satar, ha satar da bir pulsar kadar satmaz. 15 üzeri diyenler için, 3-5 tane satar gerisi vitrinlerde yerini alır. 14-15 üzeri olursa bunu alacağıma 5 ay daha para biriktirir büyük makina alırım 2.-3. el farketmez. Ha ama kuralkan pulsar başarısının şifrelerini çözmüşse öyle abuk subuk fiyatlı maceralara girişmez kanaatindeyim. Beklemedeyiz
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
0-100 8.23 diyor... 200rs in 0-100 ü kaç acaba. Eğer bu rakam doğruysa vay yavrum vay...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
15 bin liranın altında satılması için dolar kurunun artışını yansıtmamaları lazım. Vergisiz fiyatı 200RS ile aynı olursa 14 bin liraya satılabilir. Dolar kurunu aynen uygularlarsa 18 bin lira olur.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Beyler satıcı şişirmeden burda müşteri olarak fiyat şişrmeyi ne de güzel başarıyoruz. Bajajın global resmi sitesinde hindistan satış fiyatları mevcut elinizin altında gogıl amca var açın bakın. Eyaletten eyalete fiyat değişiyor baktım en yüksek fiyata satılan eyalette ABSli dominar fiyat 157 bin rupi, oda dolar olarak tam 2300 yapıyor. Bu hindistandaki perakende satış fiyatı. Ordada nakliye, karlar, vergiler şunlar bunlar hepsi dahil. Max dolar kuruyla ettiği para 8300 TL. Hadi bu fiyata TRye nakliye artı vergileri ekleyin öyle hesaplayın. Nasıl beceriyosunuz o 17-18leri çıkarmayı çok merak edyorum. Burda yorum yapanlarada mı pay veriyorlar napıyorlar nedir yani bu şişik fiyatlar??
 
Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
909
Motosikleti
Dominar 250
Ben mi yanlış görüyorum
Motor 9 bin 10 bin devir arası kesiciye giriyor
Göstergede devir 13 bin?
bu motoru çok ciddi düşünüyordum ama bayaa hayal kırıklığı yaşadım
tork falan iyi eyvallahta birazda gitseydi motor.
Hindistalı kardeşler 200s ile 8 saniyenin altında 0 100km
top speed 170 lere kadar çıkıyor

 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Harbiden 12.500 liradan yukarısı satmaz diye düşünüyorum. Ha 12.999 tl oldu, o da olumlu. Ama üstü nanay...
 
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
956
Bu motor Türkiye şartlarında gayet yeterli.
*120 ile stabil gidebiliyormu gidiyor,
*Yakıtı iyi mi, Söylenene göre iyi.
*Abs varmı, var.
*Tasarımı iyi mi, iyi.
*Fiyatı Japonlara göre uygunmu, Büyük ihtimal.
*Parçası ucuzmu, Evet.

Bunun haricinde beklentisi olanların bakacağı motor bu değil zaten..

Fiyatı da en az iyimser tahminle 15.000tl olacaktır.Altı hayal, üstü firmanın pazarlama stratejisine kalmış.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
77
Boş ağırlık 182 kg ise bence kötü çünkü duke 390 boş agırlığı 139 kg gerçi suzuki inuzuma ya göre yine insaflı :)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Beyler satıcı şişirmeden burda müşteri olarak fiyat şişrmeyi ne de güzel başarıyoruz. Bajajın global resmi sitesinde hindistan satış fiyatları mevcut elinizin altında gogıl amca var açın bakın. Eyaletten eyalete fiyat değişiyor baktım en yüksek fiyata satılan eyalette ABSli dominar fiyat 157 bin rupi, oda dolar olarak tam 2300 yapıyor. Bu hindistandaki perakende satış fiyatı. Ordada nakliye, karlar, vergiler şunlar bunlar hepsi dahil. Max dolar kuruyla ettiği para 8300 TL. Hadi bu fiyata TRye nakliye artı vergileri ekleyin öyle hesaplayın. Nasıl beceriyosunuz o 17-18leri çıkarmayı çok merak edyorum. Burda yorum yapanlarada mı pay veriyorlar napıyorlar nedir yani bu şişik fiyatlar??

Şöyle oluyor, Bajaj bizim memleketteki kazık fiyatları ve buna rağmen motor satılabildiğini bildiği için kârını yüksek tutup motoru bizimkilere pahalı veriyor. Yoksa Hindistan usulü bir fiyat koysalar biz bu motoru havada karada 13 bin TL'ye alırız. Özetle burada fiyatı belirleyen şey maliyetler değil Türkiye'deki rakiplerin fiyatları oluyor. Sorulması gereken soru şu : Duke 390 20000 TL iken Bajaj buna kaç TL ister ? Motorlar birbirinin aynısı bile olsalar marka değerinden dolayı Bajaj 3000 TL aşağı iner. 2 bin TL de maliyet farkını düşersek (kaydırmalı debriyaj, öndeki ters amortisörler, hafif saşi vs) o zaman 15 bin TL'ye inilmiş olur. ABS'li, 400 cc, güzel ve rahat bir motor 15 bin TL eder mi ? Bence eder.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
max edeceği rakam 15.000 tl.bu paraya yok satar kapış kapış gider.yok ben mt25 r25 alırım diyen olcak tabi ama şu an yamaha zam yapmadı r25 fiyatı 16.000 tl şu an.muhtemelen 2017 de 16.900 olucak.cbr 250 bile zaten 16.000 ne dayandı yeni senede.gaz tepkisi iyi olsun abs olsun az yaksın rahatta sürülsün diyen herkes hücum eder.17.000 tl falan diyenler var harbiden bu paraya gelicekse hiç getirmesinler ağır zarar ederler kanımca.ben pulsar sürüyorum şu an mutlu mesutum ama yetmiyor artık satıyorum.buda gayet mutlu eder kullanıcısı ama ben almıcam sebebide 1 silindir olması ve yine bajaj olması.aynı marka ve tek silindirden gitmek istemiyorum.bunun fiyatıda istanbul fuarında önce belli olmaz.kısaca daha 2 ayımız var diyorum ben
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Şöyle oluyor, Bajaj bizim memleketteki kazık fiyatları ve buna rağmen motor satılabildiğini bildiği için kârını yüksek tutup motoru bizimkilere pahalı veriyor. Yoksa Hindistan usulü bir fiyat koysalar biz bu motoru havada karada 13 bin TL'ye alırız. Özetle burada fiyatı belirleyen şey maliyetler değil Türkiye'deki rakiplerin fiyatları oluyor. Sorulması gereken soru şu : Duke 390 20000 TL iken Bajaj buna kaç TL ister ? Motorlar birbirinin aynısı bile olsalar marka değerinden dolayı Bajaj 3000 TL aşağı iner. 2 bin TL de maliyet farkını düşersek (kaydırmalı debriyaj, öndeki ters amortisörler, hafif saşi vs) o zaman 15 bin TL'ye inilmiş olur. ABS'li, 400 cc, güzel ve rahat bir motor 15 bin TL eder mi ? Bence eder.
hah işte benimde anlatmak istediğim o. Diğer başlıklarda da esas tartışılan seninde kaç kere atıf yaptığın, milletin duke performansı beklentisi ile ortaya konan ürün bir değil o yüzden eli güçlü değil kuralkanın. İlk pulsar 400 konseptleri 44 beygirlik duke motoru temelliydi ve hepimizde ucuz duke mantığıyla bekledik ama öyle olmadı. O yüzden bak duke şu kadar ben bunu bu kadara veriyorum hadi alın diyemezler.
 
Katılım
3 Kas 2015
Mesajlar
230
Burada kimsenin değinmediği benim için çok büyük bir hayal kırıklığı olan bir konuya değineyim. Ben bu motoru yaklaşık 1 yıldır bekliyordum İlk adı CS 400 olduğu geçen seneki avrupa fuarında tanıtıldığı zamanlardan beri. O zaman adı CS 400 idi ters maşa vardı ve en önemlisi DUKE 390'da olduğu gibi 44 hp idi. Ama gel gelelim ki neyse maşa önemli değil ama motoru 35 Hp'ye düşürmüşler. Ya arkadaşım siz bu blogu yıllardır DUKE 390 için üretiyorsunuz 44 Hp olarak. Kendi motorunuza takınca niye 35 hp'ye düşürüyorsunuz ? Hadi siz gariban adamsınız diye az yaksın diye kendize böyle birşey yaptınız bize bari orjinal haliyle 44 hp olarak yollasaydınız ya. Motor 400 cc olarak bir üst vergi dilimine çıkıyor ama performans olarak 250 cc ayarında. Benim için hayal kırıklığı. 400 cc diye bilmeden heveslenip alanlar olursa uzun yolda 250 cc ler tarafından adını vermeyim (MT25 R25) tokatlanabilir. Bu da acı bir gerçek.
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,646
devir kesici kendi isteğimiz ile iptal edilebilir mi? eski motorlarda yapılıyor du diye hatırlıyorum?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst