Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

blog/vlog - Haftasonu Kaçamağının Konuğu Moto Guzzi Mandello V100 S

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    bu sefer video da var

    tldr;
    Mandello şaşırtıcı şekilde "köpek" moduna uygun, oldschool karakter ile teknolojinin güzel harmanlandığı bir motor olmuş. Peki ya aradığımı verebildi mi?

    Perşembe akşamından motor yıkandı paklandı ve Cuma sabah 07:00 feribotuna doğru hareket ederek başladık maceraya. Kafamda çokça soru vardı ve bir yandan da beni ürkütüyordu bu soruların cevapları. RS'i her kullandığımda oluşan "ben bunu satamam ki" hissinden sıyrılabilecek bir motor olmuş muydu acaba? Bir süredir artık seyahat yapmayı çok özlediğim için uzun yola gelecek bir motor vardı kafamda, bunu da aslında RS'i satmadan yanına bir motor alarak yapmak istiyordum ama 2023 modeli için 500bin TL'yi bulan fiyat etiketiyle Mandello bu şekilde bir motor adayı değildi, anca RS'i satıp girebilirdim bu topa, o yüzden bu motoru çok beğenmek de çok tehlikeliydi

    Feribotta kahveyle ayıldıktan sonra yavaş yavaş yola adapte olma modundaydım ve çok sevdiğim Yalova-Bursa yolu da bunun için biçilmiş kaftandı, derken daha Yalova'dan çıkmadan kahvaltı yapacağımızı öğrendim. Bu yolculukta da kadro sağlamdı, Mandello'nun yanında ekip şu şekildeydi: Biri Rally Edition diğeri Travel Pack iki tane Aprilia Caponord 1200, bir KTM 1290 SDR, bir KTM 1290 ADV, Suzuki GSXS 1000F, eski kasa, canım benim. ve bir de Tracver'dan çok her şeye dönüşmüş bir Tracer 900. Ön arka hyper-pro kitlerinden Brembo Stylema frenlerine kadar a'dan z'ye elden geçmiş bir kanı bozuk deli manyak makina.

    .


    Karın doyurma faslı bittikten sonra bildiğim sevdiğim etapla yola başlamak güzel. Önceki gün İstanbul trafiğinde biraz dolaştığımız Mandello'nun trafikteki rahatlığı dikkatimi çektikten sonra açık yoldaki performansı konusunda beklentilerim de yükselmişti ve kısa süre sonra bunların da boş beklentiler olmadığını anlamıştım. Motor gerçekten dinamik sürülmek istendiğinde gayet güzel cevaplar veriyor, elektronik Öhlins'ler işini gayet güzel yapıyordu. Bu hisler ile birlikte Bursa'dan itibaren beklenen İzmir yönüne değil, Eskişehir Kütahya yoluna doğru kıvrılmamızın aslında bir güzel yanı daha vardı, o da Bursa-İnegöl-Bilecik yolu. Yine yüksek tempolu güzel virajlar, güzel asfalt ve muhteşem doğa manzarası ile km'ler bir bir giderken yavaş yavaş bir yorgunluk belirtisi kafamda soru işaretlerini başlatmıştı. Neden bu kadar yoruluyordum ve özellikle boynum ve sağ kolum ağrımaya başlamıştı? Arkadaşım sırt çantamı çıakrtmamı söyledikçe ben de nedense dursun bakalım dedim ama bu süratli seyahatlerde pek olacak iş de değil bu çanta işi, onu da kabul etmek istemesem de biliyorum aslında.

    Neyse ki bu ekibin kaybolmadan bir yere gitmişliği yok. Ne yolu bilen önde gider, ne navigasyon açılır, ne de kimse interkomla konuşur ve mutlaka her gezide kaybolan biri ya da birileri olurdu, gelenek bozulmadı. Bozüyük dolaylarına gelmişken bir mola ile birlikte kayıpları da bulup getirme işlemleri tamamlandı



    Buradan sonra yolun bir kısmında benim için daha büyük bir süpriz yaşandı. Yola bir süre önce Rally, sonra Travel Pack olan Caponord ile devam ettim ve, şaka gibi. O ağırlıktaki bir motorun, özellikle koca telli jantlarıyla Rally Caponord'un bu kadar kıvrak, bu kadar dengeli ve köpek sürüşüne de uygun olması gerçekten çok ilginç. ve devasa camın arkasında 180'e kadar ne olduğunu anlamadan gidebilmek, hakkaten herkesin neden sonunda bir Adventure motosiklete bineceğinin de en güzel açıklamasıydı. Neyse, demedim öyle bişey...

    Kütahya Uşak Denizli hattındaki inanılmaz sıkıcı 3000km'lik düzlüklerden sonra nihayet Denizli'de bir ana mola verdik ve ben de tekrar Mandello'ya bu sefer çantasız olarak döndüm. O kadar adventure motorun olduğu yerde niye bagajımı kendim taşıyayım ki =) Bu arada her molada hepimiz durup durup tekrar inceliyoruz ve her ne kadar motorun diğer özellikleri görünüşünün arkasında kaybolmasın istesem de, gerçekten sürekli mükemmel tasarımında kaybolup gidiyor insan. Şiir gibi motorun duruşu ve hangi açıdan bakarsak bak bu güzellik bozulmuyor.

    Denizli'den sonra işin en keyifli olduğu kısımların geldiğinden habersiz, "neyse ki çok yemedim, uykum da geldi, sakat omuzla niye yola çıktım, bu kadar süratli seyahat etmesek mi yorulmamak kaçınılmaz" falan filan diye kaskın içinde zırıldamaya başlamıştım ki.. Denizli inişi başladı. Denizli Muğla yolu, kimi yerde düşen asfalt kalitesi ve süprizli yol çalışmalarını bir kenara bırakacak olursa, gerçekten uzun km olarak Türkiye'deki en güzel yollar arasında diyebilirim. Beni yola yapıştır Ohlinny diye elektroniklerin ayarını yaptıktan sonra gerçekten ne verseniz oluyor, ne yapsanız çalışıyor. Üç basamaklı ve yüzler basamağı bir asal sayı olan süratlerde dahi motor zamk gibi çizgisine yapışıp yola devam edebiliyor, yanında konforlu bir sürüş pozisyonu ve nispeten oldukça başarılı bir rüzgar koruması da sağlıyor. Sonunda Muğla'ya vardığımızda ne omzumda ağrı kalmış ne de mızmızlanan bir ben. Düzlükleri yüzünden bu rotayı çok sevmesem de, güzellikleri de ayrı güzel. Güneye inecek arkadaşlara eğer kullanmadılarsa bu güzergahı da bir kullanmalarını öneririm.

    ve Dünya'nın en güzel şehri, Muğla. Yazın ulaştığı hava sıcaklıkları hiç bana göre olmasa da, doğası, insanı ve her yanından fışkıran gazlamalık yollarıyla Muğla'ya her geldiğimde ağzım kulaklarımda. Sakar'dan Çetibeli'ne Marmaris inişinden Datça yoluna, Muğla gerçekten bir cennet. Sabit hızda düzlük sürüşünün ham dombili vücuduma yaptığı işkenceden gazlayarak kurtulmanın verdiği o rahatlama hissi ile artık dinlenme zamanı geldi.



    İkinci günde Okluk koyu yolunda reisimize tahsis edilen enfes asfaltın yanı sıra Gökova Marmaris arasını da bol bol arşınlayarak Mandello'nun her koşuldaki hissiyatını pekiştire pekiştire devam etme zamanıydı. Böyle anlatmaya devam edersem vbulletin'in post sınırına yaklaşabilir iş, o yüzden artık özetleme zamanı.

    Mandello bir roadster aslında, roadster motosiklet de ne demekse.
    Ama insani sınırların aşılmadığı turlarda da uzun km'ler boyunca gitmek mümkün. Sadece standart olan camıyla 150kmh'den sonra rüzgar biraz insana vurmaya başlıyor, 173 boyunda olmama rağmen. Ama o süratlerde seyahat etmenin manasızlığı üzerine de saatlerce konuşabilir olsa da, tercih eden büyük bi kitle de var olduğu için bahsetmemek olmaz. Beni en çok şaşırtan kısmı ise performans sürüşlerinde son derece kabiliyetli bir motosiklet olması, bunda S modelinde gelen Öhlins EC 2.0 amortisörlerin de katkısı büyük. Bununla birlikte, resmi bir kaynakta göremedim ama motoru kullanan bir çok kişinin ortak fikri Aprilia ile ama know-how transferi, ama mühendislik hizmeti alınması bir şekilde bir ilişki ile bu motosikletin geliştirilmiş olduğu. Peki o halde sportif sürüşe de uygunsa, RS'in bir anlamı kalıyor mu?

    Evet. Sakar'dan inerken ama özellikle Okluk yolu gibi biraz daha hızın düştüğü, arka arkaya dönüşlerin arttığı yerlerde Mandello'nun esas işinin bu olmadığını anlıyorsunuz. "Aha dönmedi, aha durmadı" dedirtmedi, ama bir kere RS'in yapabildiklerinin tadını alınca her şeyi bununla kıyaslamaya başlıyor insan ve işte orada ağırlık, sürüş pozisyonu gibi farklar ortaya çıkıyor. Mandello'yu aldıysanız it gibi gidebilirsin özellikle açık yollarda, ama biraz dönüşler agresifleşip yavaşladığı zaman da "mühendis sürüşü"ne geçip, beklentiyi de o ölçüde belirlediğiniz zaman keyfe keyif katmaya devam ediyor. Sadece hatırlamakta fayda var, bu bir supersport değil.

    Olumsuz ne söyleyebilirim?
    Vites kolunu motor durduğu yerde denediğimde "ayağım sığmaz buraya, bu nasıl iş" diye çok boklamıştım, ama sürerken bir kere dahi "ayağım araya girmiyor" demedim. Garip.
    Quickshifter'ı doğrudan Aprilia'dan almışlar diye düşünüyorum. Sportif sürüşte güzel, ama gaz nötr seviyelerinde yükseltmek istenildiğinde, beklenenden ve bence olması gerekenden de fazla tepebiliyor. Düşürürken bir sıkıntı yok. Bunu ateşleme kesme zamanlamaları ile elektronik bir güncelleme sayesinde çözebileceklerini düşünüyorum, ama devasa bir problem de değil.
    Ön cam yükseklik kontrolü ve lastik basınç bilgisi, özellikle bu ikisinin normal menülerin arasında olması beni hoşuma gitmedi. Lastik basıncına bakmak için menude ileri ileri gitmek pek hoş değil, benim gibi buna takıntılı biriyseniz üstelik. Ayrıca modern Piaggio menülerinin tamamı tek yönlü, yani A trip B trip diğer ayarlar vs diye ileri giderken geri dönmek isterseniz tüm seçenekleri tekrar geçerek gelmeniz gerekiyor. At deve değil, bir tuşa tık tık tık basarak gidiyor ama meslek hastalığı diyelim, ben böyle UX ile sürmem bir ürünü piyasaya =)
    Sele biraz sert tarafta kalıyor. Mutlaka bir konfor sele opsiyonu koymuştur Guzzi aksesuarlara, uzun yol sevdası varsa faydası olacaktır.
    Standart cam da yine biraz kısa gelebilir, yüksek süratle yol almak seviliyorsa.
    Subjektif bir şey bu çokça, ama ben Pirelli Angel GTII'leri sevmedim. Tur lastiklerini genel olarak pek sevmediğimden ötürü bunu ciddiye alıp almamak size kalmış elbette, ama fazla ısındığındaki davranışı pek hoşuma gitmedi. Eğer Mandello alırsam, ilk lastik değişiminde ibre M9RR'a dönecektir.

    Aklıma gelen her şeyi yazarsam post yine çığırından çıkacak, burada bir nokta koyma zamanı geldi.
    Dönüşte ise daha da alışmış, daha da terbiyesiz bir sürüşle bu güzel deneyimi tamamlamış olduk. Ortalama tüketimi konuya yazmıştım

    Mandello V100 gerçekten çok güzel bir motor olmuş. Sesi ve gidişiyle motor ünitesi gayet başarılı. Hem güvenlik sağlayan hem de keyif veren güzel bir elektronik paketi var. RS'i satmaya beni ikna edemedi, ama eğer kenarda bir fazladan 500'lük olsa direkt gidip alırım diyebiliyorum rahatlıkla. =) Dönüş günündeki denemelerden sonra da emin oldum ki, beni en çok yoran şey sabit hızda düzlükte gitmek. Tempo arttığı anda bu yorgunluklardan eser kalmıyor. Öyle ki dönüş gönü 500-600km geldikten sonra Bozüyük Yalova arasında saçma sapan bir tempoyla ekibi sürükleyen ben oldum ve gram yorgunluk yoktu üzerimde. Belki de ağzım kulaklarımı da aştığı içindir =)

    İkinci günden itibaren yapabildiğim bölük pörçük çekimlerle biraz daha uzun bir detaylı inceleme ve menülerin kullanımı videosu da yapacağım, ama onun montajı biraz zaman alacak. O yüzden kısa bir şehir içi turunda da özet olarak izlenimlerimi aktardım. Merak ettiğiniz şeyler varsa da bilgim dahilinde yanıtlamaya çalışırım.

    Motoseverrr, freasy, mertowski ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Çok güzel yazı olmuş sanki siz değilde ben motosikleti kullanıyormuşum gibi hissettim .

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Allah herkese boyle guzel bir kedi nasip etsin.cok guzelmis kereta.

    Yavru alsam bu sekilde yuvarlak yuzlu,koca kafali olacagini bilememek cok uzucu.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Eline , emeğine sağlık Killingroad. Hem güzel bir inceleme hem de güzel bir gezi olmuş. Şu lanet Mandello'yu ben de çok beğeniyorum.

    Geçmişte birkaç km Caponord'a binmiş, hafiften denemiş biri olarak benim de çok hoşuma gitmişti.
    killingroad, espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline , emeğine sağlık Killingroad. Hem güzel bir inceleme hem de güzel bir gezi olmuş. Şu lanet Mandello'yu ben de çok beğeniyorum.

    Geçmişte birkaç km Caponord'a binmiş, hafiften denemiş biri olarak benim de çok hoşuma gitmişti.
    Çok teşekkürler çok sağol.
    Capo'da bir ara senin turlar geldi aklıma.. Ben XJ6 varken hep arkadaşlarıma günübirlikte lö Grande Tour de Marmara yapalım derdim, bir türlü kimseyi ikna edemedim. Ulan dedim alayım ben bunu arkadaşım satarsa, her haftasonu çık Muğla'ya Çeşme'ye git, Trakya'da köy bırakma falan dedim hayat bu ulan. Allahın belası RS'e kıyamıyorum hala, ama bi gün kıyıcam :D

    Mandello da gerçekten leziz. Teste açılacaktır bak tadına.
    tommygun bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  6. #6
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Mandello'nun extra bir özelliğide ilk sıvı soğutmalı Moto Guzzi olması. Harley'den sonra Moto Guzzi de dize geldi. Tahmin ediyorum sıcak iklime daha uygun olmuştur artık, zira buram buram yanıyordu eski V leri...

    Güzel yazı için teşekkürler, okuyup iştah yapmamak mümkün değil, yarına Sakar çıkılacak inilecek, şart oldu...Ya da Gökova Marmaris mi daha zevkli olur bilemedim şu an...😉

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Biraz fazla gecikti kusura bakmayın (sanki yolunu gözleyen var.. =) )

    Daha uzun uzun konuştuğum videoyu tamamladım. Biraz gazlama tozlama da içeriyor, şehir içiyle ilgili konuştuklarım gitmiş ama ilk videoda bundan bahsetmiştim biraz zaten. Sonunda da hem dışını biraz bakınıp inceleyip hem de menülere ayarlara göz attım.

    Seste dalgalanmalar var, yüksek süratte rüzgar gürültüsünü tam istediğim gibi engelleyemedim maalesef.

    tommygun ve Cyan bunu beğendiler.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz fazla gecikti kusura bakmayın (sanki yolunu gözleyen var.. =) )

    Daha uzun uzun konuştuğum videoyu tamamladım. Biraz gazlama tozlama da içeriyor, şehir içiyle ilgili konuştuklarım gitmiş ama ilk videoda bundan bahsetmiştim biraz zaten. Sonunda da hem dışını biraz bakınıp inceleyip hem de menülere ayarlara göz attım.

    Seste dalgalanmalar var, yüksek süratte rüzgar gürültüsünü tam istediğim gibi engelleyemedim maalesef.

    https://www.youtube.com/watch?v=r1m44PtVLcw
    Fuarda kırmızısını gördüm, çok hoştu.
    Cyan bunu beğendi.

  9. #9
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Uzun uzun yazmışsınız, elinize sağlık.

    O kadar yıl motosiklet kullanıyorum, köpek modunu, mühendis sürüşünü, UX'i öğrenememişim ya ona yanarım.

    Merak ettiğim konu; yazıyı yabancı dilde yazıp google translate ile mi çevirdiniz?

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fuarda kırmızısını gördüm, çok hoştu.
    Kırmızı da bi değişik güzel duruyor ama ben kesinlikle bu İtalyan donanma versiyonuna bayılıyorum, onu Türkiye'ye getirirler mi bilmiyorum ama gerçekten enfes duruyor. Sonra da S'in bu yeşil grisi yine kırmızıdan önceki tercihim olur
    https://cdn.visordown.com/field/image/V100-Mand_Aviaziane-Navale_Box_900x675_1.jpg
    Cyan bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı 4strings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun uzun yazmışsınız, elinize sağlık.

    O kadar yıl motosiklet kullanıyorum, köpek modunu, mühendis sürüşünü, UX'i öğrenememişim ya ona yanarım.

    Merak ettiğim konu; yazıyı yabancı dilde yazıp google translate ile mi çevirdiniz?
    Bir eleştiride bulunmak istiyorsan daha doğrudan bulunabilirsin, bunda bir sakınca yok. Ben yanlış yorumluyorsam, nasıl böyle bir merak uyandırdı bu yazdıklarım ben de samimi şekilde bunu merak ediyorum. Yanıtsız bırakmış olmayayım, hayır Türkçe olarak yazdım.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  12. #12
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Alıntı 4strings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun uzun yazmışsınız, elinize sağlık.

    O kadar yıl motosiklet kullanıyorum, köpek modunu, mühendis sürüşünü, UX'i öğrenememişim ya ona yanarım.

    Merak ettiğim konu; yazıyı yabancı dilde yazıp google translate ile mi çevirdiniz?
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir eleştiride bulunmak istiyorsan daha doğrudan bulunabilirsin, bunda bir sakınca yok. Ben yanlış yorumluyorsam, nasıl böyle bir merak uyandırdı bu yazdıklarım ben de samimi şekilde bunu merak ediyorum. Yanıtsız bırakmış olmayayım, hayır Türkçe olarak yazdım.
    Yeterince açık ifade ettiğimi düşünüyordum, edememişim:

    Detaylı şekilde açıkladığınız için elinize sağlık dedim.
    Bahsettiğiniz terimleri ilk kez duydum. Açıklarsanız benim gibi bilmeyen kişiler tarafından öğrenilmiş olur.
    Yazınız yabancı test yazılarının çevirisindeki -belki kendi dillerinde sıkça kullanılan ancak bizde yerleşmemiş- terimleri ve google translate tarafından kullanılan cümle yapısını anımsattı.

    Son olarak yaşını, tecrübesini bilmediğim; samimiyetim olmayan kişilere hitabıma özen göstermeye çalışırım.

    Daha açık olabileceğimi sanmıyorum.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı 4strings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeterince açık ifade ettiğimi düşünüyordum, edememişim:

    Detaylı şekilde açıkladığınız için elinize sağlık dedim.
    Bahsettiğiniz terimleri ilk kez duydum. Açıklarsanız benim gibi bilmeyen kişiler tarafından öğrenilmiş olur.
    Yazınız yabancı test yazılarının çevirisindeki -belki kendi dillerinde sıkça kullanılan ancak bizde yerleşmemiş- terimleri ve google translate tarafından kullanılan cümle yapısını anımsattı.

    Son olarak yaşını, tecrübesini bilmediğim; samimiyetim olmayan kişilere hitabıma özen göstermeye çalışırım.

    Daha açık olabileceğimi sanmıyorum.
    Ben de samimi de olsam tüm konuştuğum insanlara ne söylediğime özen göstermeye çalışırım. Sadece sizli bizli yapmıyorum bunu belli başlı mecralarda.

    Köpek sürüşü kuduz köpek gibi sürmek demek, nasıl ifade edebilirim başka türlü bilmiyorum. Videodaki sürüşlerin bazı kısa anları ve/ya aslında bunların daha agresif versiyonları diye özetlenebilir.
    Mühendis sürüşünden kastım ise süratli ama daha hesaplı kitaplı, amortisörü üzmeyecek şekilde sürmek.
    UX orada UI/UX için kısaca yazdığım bir terim, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyiminin tamamı için kullanılan terimler. Bu terimi kullandığım kısımda bahsettiğim menüyü çok beğenmediğimi söylemek için kullandım.
    4strings ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Bilgilendirme için teşekkür ederim.
    killingroad bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)