Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Honda Cbr 250 incelemesi ve fotoğraflar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09


    Honda Cbr250, Tek silindirli, sıvı soğutmalı, 26hp gücü ve 162kg ağırlığında olan bu spor motosiklet.


    Tasarım olarak VFR1200'e benzetilmiş, hani biraz daha gövdeyi kalın yapıp arkayada 160'lik lastik taksalarmış 600'lük görünümüne epey yaklaşacakmış. Ancak kim ne dersen desin motor 250cc olduğunu belli ediyor.


    Yepyeni harika göstergeleri, geliştirilmiş motor teknolojisi, yakıt ekonomisi, uygun parça fiyatları ve geniş servis ağı ile bu motor Türkiye şartlarında oldukça tercih edilesi bir model haline gelmiş durumda.


    Ekonomiden bahsetmişken biraz rakamlara değinebiliriz, Örneğin 100'km 'de 3.0 ile 3.5 litre arasında ortalama yakıt tüketimi var, Eğer 100km hızlarda seyrederseniz 3 litrelere kadar düşüyor, ancak sürekli son hız da gitmeye çalışırsanız yakıt artıyor ancak bu artış korkulacak düzeylere hiç bir zaman çıkmıyor.


    1000km bakımı, 60Tl tuttu, 6bin bakımında ise yine 60tl civarında bir bakım parası ödüyorsunuz. Motoru düşürüp devirirsenizde serviste sizi bir öcü beklemiyor, bazı karenaj parçaların rakamları bile 3 haneli seviyelere ulaşmıyor.



    Sadece bir başlangıç motoru değil
    İstanbul'da işe gidip gelmek için çok ideal bir araç, sizi her türlü hava koşullarında başarı ile taşıyor, şehir içindeki kıvraklığı kadar yüksek hızlardaki verdiği güven de takdire değer.

    Gazı açtımanızla 160'a gelmeniz her türlü koşulda mümkün. Ben uzun yol olarak Ankara'ya gidip geldim. Uzun yolda da herhangi bir yoruculuğu söz konusu değil. Bu sebeple joker motor diyebiliriz.

    Frenlemeleri oldukça başarılı, kolay kolay kaymıyorsunuz, virajlarda herşeyi ile motor size teslim. Sürüş keyfi üst düzeyde. Her devirde cbr250 hakkını veriyor.





    Yakışıklı bir motor ama sesi yok, hani tamam bazen 1 ve 2. viteste 10bin devirlere geldiğinizde ortalığı yırtıcak gibi bağırsada o sesi ancak kendisi duyabiliyor . Buna rağmen çevredikilerin ilgisini tasarımıyla çokça çekebiliyor, ışıklarda durduğunuzda, motoru park ederken yada benzin almaya gittiğinizde mutlaka size birşeyler sormak için yanınıza geliyorlar.

    Eksi yanları ?
    Her motorun eksik yanları ve bir kusuru vardır, ancak ben bu motorda bir kusur göremedim. Ancak insanın tercihlerine göre eksikleri mutlaka vardır buna her insan kendi karar vermeli. Ben aynaların görüş açısını beğenmemiştim gidip küçük aynalarla destekleyip bu sorunu çözdüm.

    Elbette daha fazla bagaj kapasitesi vs insan istiyor ama bu tarz motor kullanacaksanız sırt çantası ile tanışmayı öğrenmelisiniz.

    Artçı ile vedalaşın;
    Bu motor tek kişi için yaratılmış, artçınızla 30km den daha fazla yollara giderek ona ve kendinize yazık etmeyin. Ne doğru dürüst tutunacak yeri ne konforu var. Şahsen ben Cbr250'ye artçı olmak istemezdim.
    Buna rağmen bir arkadşımla Cbr ile Bursa'ya gidip geldik her ne kadar çok şikayetçi olmasada o yolu bu şekilde bir daha tekrar gitmek istemezdi

    Herşey kontrol altında,
    Motor size tam hakimiyet veriyor, sizden habersiz bir yere gitmiyor, dizginleri elinize vererek buyur sahip diyor.
    Altınızdaki 26 beygir güç düşündüklerinizi size yapmanıza izin veriyor. Yüksek süratlerde sarsıntı ve güvensizlik vermiyor. Bu hızlarda frenlediğinizde de sorun çıkarmadan duruyor.

    Lastiklerin iyi olmadığını söyleyenler var, ancak ben 13.000km ye gelmeme rağmen sadece bir kaç kez kayma yaşadım ama o şartlarda her lastik kayardı herhalde. Özellikle ısındığı zaman asfaltı çok iyi tutuyor, 150 ile viraja girdiğim bir yol biliyorum.

    Scooter'dan geçiş
    Çok değişik ve ilk başta gerçekten zor. Trafik bilginizin yanı sıra artık teknik bilgilerinizi de konuşturmanın zamanı geliyor.
    Vites, Debriyaj ilişkisi, motoru kontrol ederken kol ve bacak kuvveti scooter'dan sonra alışık olmadığımız daha bir sürü şey.
    Elbette tüm bunlar motorda daha fazla hakimiyet kurmanızı sağlıyor ve kısa sürede alışıyorsunuz.

    Bagaj konusunu ben Depo üzeri çanta ve sırt çantası ile çözüyorum oldukçada iş görüyor.

    Kimler tercih etmeli.
    En doğru motor sizin tüm ihtiyaçlarınızı maksimum oranda karşılayabilen bir motordur. Cbr 250'yi kullanım amacınıza uyup uymadığını tartarak tercih edebilirsiniz. Ekonomi, Tasarım, Teknoloji, sizin kullanım amaçlarınızı etkiler mi bilmiyorum ancak Cbr250 ile mesela

    Şunları yapabilirsiniz.
    İşe gidip gelmek için ideal, Arada sırada uzun yollar yapabilirsiniz ve yorulmazsınız, Arkadaş toplantılarına katılır, küçük gezilere gider, yanlızlığınızda istediğiniz yere özgürce teker çevirirsiniz, Tasarım ve estetik mutlu olmanızı sağlar, motor sürüş keyfi yaşatır. Serviste mutsuz tablolarla karşılaşmazsınız.

    Şunları yapamazsınız
    Artçı taşıyamazsınız, taşısanı da bu iki tarafıda mutlu etmez, bagajı doldurup uzun yollara çıkamazsınız çünki bagaj taktığınızda tüm karizma biter (tercih eden arkadaşlar var saygı duyuyorum), ayrıca yüksek hızlarda (160km/hz üzeri sürekli ) yolculuk yapamazsınız

    Netice itibari ile;
    Kontağı açtığınızda aklınızda acaba motorumda bir sorun varmı, beni yolda bırakırmı acaba şurası sorun çıkarır mı diye düşünmüyorsunuz, hatta o kadar güveniyorsunuz ki acaba radyotörün suyu eksilmiş mi diye bile hiç bir konuya endişe etmiyorsunuz, size bu güveni Honda markası mı yoksa Türkiye'deki servis ağımı veriyor bilmiyorum ama bu güveni seviyorum.
    NOt:
    nedenamaya, ramizan83, platipus ve 8 diğerleri bunu beğendiler..
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    nedenamaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2011
    Bu motosiklet hakkında bilgi arayanlar için güzel bir yazı olmuş.
    Paylaşım için teşekkürler
    Dur, dinle. Hep konuşursan hiç bir şey duyamazsın.
    http://www.inciswf.com/korkuttunpic.swf

  3. #3
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    bence çok hondacı olmuş...
    bana göre vites geçişleri baya sert.. debraj tamburumu yoksa başka bir yermi içinden bazen garip sesler geliyor ve özellikle o ses debraja bastığımızda kesiliyor...
    motoru pancar marka su motorları gibi eğzast takıldığında ses veriyor...
    arka lastik bana göre daha kalın olmalıydı...
    lastikleri bence berbat..üstelik parça fiyatları baya uygunsuz ve bir çok parçası 3 ay öncesine kadar sipariş ile geliyordu...

    alınırmı neden alınmasın.. senin dediğin gibi senin isteklerini karşılıyorsa bu motor senin için en iyisidir... senin işine yaramadıktan sonra 1000rr alsan ne yazar.. allah kaza bela vermesin...
    ,benim görüşlerimde bundan yana...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #4

    Üyelik
    14 Haziran 2012
    Tekteker çok güzel diyorsun da 250 sınıfında spor motosiklette bu motordan daha güzel bir alternatif var mı?Ninja servis yetersizliği,parça pahalılığı ve fiyat pahalılığı,St ye gelirsek Kanuni'nin St nin imajını hiç etmesi,kötü bisikletçi servisler.Honda ise bunlara karşı Honda ismi ve güveniyle geliyor.Ben de 1 yıldır araştırıyorum 250 cc den küçük motorda tercih Apache rtr 150 dir,250 cc de ise Honda dır.KTM ye bakıyorsun yok 5000 euro fiyat biçiyor yedek parça sıkıntısı var vs.Cruiser bakıyorsun gene ortada motor yok.Kısacası 250 cc ve 150cc de ben motor göremiyorum saydığım 2 motor haricinde.

  5. #5
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    başlangıç motorudur eyvalah başlangıç yapacak birisi için 120km/h bile yüksek bir sürat ki sen 160km/h diyorsun. gaz elimizin altında tabi. orası başka

    ama gel gelelim ummadığın bir anda gtr250 gibi motorun üerine yatarak karenajlı karenajlı racing havasında (etrafındakiler öyle düşünüyor) giderken arkadan 200hp lik bir transit yada bir starex sellektör çakıyor.

    işte bu acı oluyor..

    tekeriniz düz bassın

  6. #6
    KeaSH-07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Antalya/Manavgat
    Motosikleti
    yamaha bw's 100-honda cbr 250 r-(sym joyride 200i)
    fazla iyimserlik ve hondacılık hakim.ama yazı kötümü değil cbr almayı düşünenler için iyi yazı.ihtiyacları karşıladıktan sonra cbr iyi makine.benim istediğim motor cbr 600 f varya son kasa aynı onun kasası gibi cbr 400 f yapsalar ah.yapsalarda türkiyeye gelmez :S
    Yalnızlkık diye birşey yoktur ,daha çok sigara vardır , alkol vardır , küfür vardır...

  7. #7
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Ben 2 tane 500lük maxi scooter eskittiğim için aslında balangıç modunda sayılmam, nitekim 100bin km yide motor üzerinde devirdim.
    Yinede ilk vitesli deneyimi olduğu için bence güzel bir başlangıç oldu.
    Ama dediğinize katılıyorum ilk defa motora cbr250 ile başlayanlar için kesinlikle cbr'ın çıkabildiği süretler fazla. Ve başlangıç seviyesinin üzerinde...

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başlangıç motorudur eyvalah başlangıç yapacak birisi için 120km/h bile yüksek bir sürat ki sen 160km/h diyorsun. gaz elimizin altında tabi. orası başka

    ama gel gelelim ummadığın bir anda gtr250 gibi motorun üerine yatarak karenajlı karenajlı racing havasında (etrafındakiler öyle düşünüyor) giderken arkadan 200hp lik bir transit yada bir starex sellektör çakıyor.

    işte bu acı oluyor..

    tekeriniz düz bassın
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  8. #8
    platipus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    VAZGEÇTİM
    Motosikleti
    İKİ TEKER OLSUN DA
    özellikle titreşim konusunda bir ybr ile kıysalayabilir misiniz? rüzgarla mücadele konusunda da fikrinizi almak isterim. zira şu anda ybr kullanıyorum ilk motorum ve cbr 250 ile devam etmek isterim. en çok merak ettiğim kısımlar ise bunlar.
    ybr rüzgar konusunda üzüyor ama titreşim konusunda sevindiriyor. cbr 250r bu açılardan nasıl?

  9. #9
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    walla ben onu bunu bılmem de yazı super olmus gayet keyıfle okudum bır anda cbr 250e kanım kaynadı =))) ama 1. 87 - 1. 88 boy 103 kılo sanırım cbr 250 de hos olmaz gıbıme gelıyor =))))

  10. #10
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    bi RegalRaptor DD250e9 veya Hyosung GV250 den Honda CBR250R 'a geçtim... hele ki bu yazıyı okuduktan sonra forumdan takip ettiğim kadarı ile Deryali 'nin tecrübesine güveniyorum, tek sorunum çanta olayı... aklıma çok takılıyor, çanta takan var fakat hiç hoş durmuyor, ayrıca menisküs de var bende. chopper pozisyonunda dizler geniş açıda olduğu için dizlerim ağrımıyor, fakat CBR250R da bu sorunu yaşama ihtimalim çok büyük... hala chopperdan tam olarak vazgeçemiyorum, zira hem bagaj olayı hem menisküs nedeni ile...

  11. #11
    dogus2006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 UG
    chopper ayrı supersport ayrı gönülde ne varsa o makul oluyor
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı o 2 tekerin üzerinde gitmezdim

  12. #12

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    yakıt konusunda bir kaç okuduğum yazı ile bilgilendirmek isterim. bu incelemede fazla iyimser yazılmış

    Yakıt konusuna gelince, 100 km de 4 lt civarında (3. 7) yakıyor 100 km lik hızla seyir halinde gittiğinde. 120 km yi ya da 7000 kadranı geçtiğinde ve zorladığında 4.5 lt yi bulursun.



    tarih : 20-09-2012
    motorsiklet : honda cbr 250R
    model : 2012
    km : 2463

    alınan benzin : 38,17 TL
    alınan miktar : 8.540 LT
    benzin fiyatı : 4,47 TL (shell)
    gidilen mesafe : 183 km

    ortalama yakıt tüketimi : 0,2086 krş

    buna göre hiç te az yakıyormuş gibi gözükmüyor.
    honda nc 700 100 km de 3 ile 3,5 en az yakıtı dendiğine göre
    yada kawasaki er 6 3,5 ile 4,5 arası yaktığı düşünülünce
    cbr 250 nin yakıtı hiçte az değil.

  13. #13
    aytacaksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Şehir
    Bakirkoy/Istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR800X Crossrunner
    5000-6000 devirde insani sartlarda 3.3-3.5 litre falan yakiyor.
    yuksek devirli son hizlarda kullanirsan 4.9 litreye kadar cikiyor.

  14. #14
    dogus2006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 UG
    6000 devirde 3.5 litre yakıyor çok iyi bence
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı o 2 tekerin üzerinde gitmezdim

  15. #15
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı dogus2006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    chopper ayrı supersport ayrı gönülde ne varsa o makul oluyor
    işte ben bu gönül konusunda çok kararsız kaldım tek sorunum çantaydı, fakat onuda çözdüm... 50 litrelik bir sırt çantası, olmadı + bir depo üstü çanta ile CBR da rahat edecektim fakat chopper da istiyorum bir taraftan... bayağı kararsızım

  16. #16
    dogus2006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 UG
    50 litre sırt çantası CBR'da sana rahatsızlık vermez mi? Depo üstü çanta ve 20 litre civarı çanta çok güzel olur.Çünkü 50 litre çanta sırt ve boyun bölgelerinde ağrı yapar chopper olsa 50 litre olabilirdi.
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı o 2 tekerin üzerinde gitmezdim

  17. #17
    GokhanUzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Dominar
    50 lt çanta uzun olacağı için arkadan kaskınıza baskı yapıp rahatsızlık verecektir.
    Ne kadar küçük o kadar iyi...
    montani semper liberi ... dağcı daima özgürdür

  18. #18
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı aytacaksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5000-6000 devirde insani sartlarda 3.3-3.5 litre falan yakiyor.
    yuksek devirli son hizlarda kullanirsan 4.9 litreye kadar cikiyor.
    4.9 litreye nasıl çıkardınız anlamadım
    Ankara'ya gittim geldim 380km sürekli 140-170+ şeklinde gittim. yani sürekli nerdeyse son hız ama totalde 4litreye bile yaklaşamadım.



    http://www.motojektif.com/trip/derya...ara-yolculugum
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  19. #19
    knoyal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ8
    Gelsede vergi diliminden dolayı cok da ucuz olmaz .300cc ninja 17.500 TL geliyor , yurt dısından motor baktıgımda gercekten üzülüyorum .
    Alıntı KeaSH-07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fazla iyimserlik ve hondacılık hakim.ama yazı kötümü değil cbr almayı düşünenler için iyi yazı.ihtiyacları karşıladıktan sonra cbr iyi makine.benim istediğim motor cbr 600 f varya son kasa aynı onun kasası gibi cbr 400 f yapsalar ah.yapsalarda türkiyeye gelmez :S
    2011 CBF 150/6000KM - 2012 CBR 250R /4500 KM -2013 FZ6 NAKED SIMDILIK 2000 KM

  20. #20
    salih425 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    R1
    Güzel anlattım paylaşım için teşekkürler


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)