Kaza: Hangi serit bizim için doğru?
-
Yaklaşık olarak 2 ay önce bu foruma uye oldum ve 1 ay once motor sahibi oldum. Uzun zamadır burda yazılanları yalnızca okuyordum. İlk mesajımı bir kaza haberiye atmak kısmetimmiş...
Yaklaşık 1 ay kadar Yeşilköy içinde pratik yaparak sürdüğüm motorumla bir gün işe gitmek zorunda kaldım. İşyerinde tabi herkes motora kayran kaldı. Nazar derler de inanmayız. Akşamına başıma geleceklerden haberim yok...
Cuma akşamı cıktım yola donuyorum. Aklımda tek birsey var. Ayaklarımı uzatmak. Bütün yol bitmiş, tam havaalanı kavşağında sağ seritten bir araba gibi usul usul giderken solumdaki (orta serit) bir taxici sanki bilerek üstüme kırdı. Aramızda bir metre mesafe vardı. Frenlere bastım ama nafile. GÜÜÜM 2 80 yerdeyim. Frenajım sadece adamın bana kafadan değil arka kapıdan girmesine yaradı.
Malum hatalardan ders çıkarmak lazım. Bizim için akan trafik ve duran trafikte doğru şerit nedir? Otobanda sol şerit ile bariyer arası diye dusunmeye başladım. Orada birinin son anda fikir değiştirip sola dönme ihtimali yok. Ancak trafik aktığı zamanda milllet çok biçimsiz geliyor. 150 ile giderken arkamdan selektör yiyorum ki önümdeki adamla takip mesafemi korumak zorundayım. Emniyet şeridi ile ilgili yazıyı okudum. Sanki orası daha iyi gibi... Anlicaniz nerden gideceğimi şaşırdım... Kafam iice karıştı...
Reklamlar
-
Geçmiş olsun, üzücü bir durum. Umarım ciddi bir yaralanmanız yoktur.
Almanya'da insanlar tek şeritli gidiş-geliş yollarda karşıdan bir araç konvoyu geliyorsa yavaşlarlarmış. Bunun nedenini de şöyle açıklarlarmış: "Karşıdan Türk geliyor olabilir!" Bizimkiler sollamak için aniden karşı şerite atlamalarıyla meşhur yani...
Şeritleri fütursuzca değiştirmek bizim neredeyse milli özelliğimiz. Dolayısıyla ülkemizde hiçbir şeritte güvende olamayız. Özellikle İstanbul'da, çevreyollarında sağ şeritte ilerlerken solundaki aracın makası sonucu ölen epey motorcu var.
Motorsikletler trafikte görülmüyorlar. Otomobil kullanırken bunu hepimiz farketmişizdir. Farlarımızı bu yüzden sürekli yakmamız tavsiye ediliyor. Görülsek bile duruş mesafemizin 4 tekerli araçlara göre daha uzun olduğunu otomobil sürücüleri bilmiyorlar.
Benim tavsiyem şudur:
1- Gideceğiniz yere çevre yolu dışında alternatif yollar varsa, o yolları tercih edin. Çevreyollarına çıkmaktan kaçının.
2- Çevreyoluna mecburen çıkmışsanız, ileride sağda çevreyolu çıkışı varsa solunuzdaki (ve hatta arkanızdaki) her araç potansiyel bir tehlikedir. Eğer şoför ile göz temasınız varsa güvenlik seviyeniz yükselir. Yoksa vakit kaybetmeden yavaşlayarak aracın sizi geçmesini sağlayın ya da siz hızlanarak aracın önüne geçmeye bakın. Yani çevrenizde hızınıza orantılı bir emniyet boşluğu oluşturun.
Saygılar.
-
valla bence özellikle ülkemizde hiç bir şerit doğru değil motor için.biz havadan gitsek daha güvenli...
insanlarımız ne insan hayatına ne de malına değer vermiyor çünkü.
bakkaldan alır gibi araba-motor ehliyeti dağıtıldığı için bol miktarda araba kullanabilme yeteneği olmayan trafik canavarı-ayrıca yeteneği olan ve hız manyaklığı yüzünden tehlike saçan trafik canavarı var.
sonuçta hangi şeritte olursan ol yanındaki-arkandaki veya önündeki aracın napacağı seni nasıl bir tehlikeye düşüreceği belli olmuyor.
ben şimdi oturup 4 aylık bi motorcuyken "bak şu şerit daha güvenli ordan git" demiycem sen iyisi mi donald duck abimize sor en doğru cevabı o verir sanırım burda
araba kullanmak dikkat ister...
motosiklet kullanmak 3 kat dikkat ister...(2 yetmez)
türkiye'de motosiklet kullanmak 6 kat dikkat ister...
bilmem anlatabildim mi?
[COLOR="Red"][U][B]:pr:PEMBİŞİM SATILDI :salut:[/B][/U][/COLOR]
-
tata adlı üyeden alıntı
Görülsek bile duruş mesafemizin 4 tekerli araçlara göre daha uzun olduğunu otomobil sürücüleri bilmiyorlar.
Motosikletlerin duruş mesafeleri genelde otomobillerden daha kısadır. Progresif (giderek artan) frenleme tekniğini bilmiyorsan tabiki otomobilden çabuk duramazsın.
Şerit meselesine gelince, istediğiniz şeritten gidin ama hiçbir otomobilin yanından gitmeyin. Adam size bakıyor göz iletişimi kuruyor bile olsanız şimdi üstüme kıracak diye düşünerek hareket ederseniz çok daha güvenli olacaktır. Böyle kullanmak zor ve biraz paranoyaklık ama doğrusu bu. DOĞRU ŞERİT HIZINIZA GÖRE DEĞİŞİR. Hızlı gidiyorsanız soldan, yavaş gidiyorsanız sağdan. Trafiğe göre ayarlayın. Yani motosiklet sağdan gider diye bi kural olsa sağ şeritte 40la giden araçların arkasından 70lemi gideceksiniz?
Progresif frenleme tekniği ile ilgili olarak; arkadaşlar çoğu motosiklet sürücüsü freni az sıkmasına rağmen birkaç kere motosikletin ön tekerleğini kitlediğinde aklında heralde en fazla o kadar sıkabilirim diye yer ediyor. Bu sebeple freni gerekli miktarda sıkmadığı için motosikletin duruş mesafesi tehlikeli olarak uzuyor. Fren yapmaya başladıktan sonra motosiklet öne doğru kaykılır, öne ağırlık transferi olur, ön tekerleğe yapılan baskı ciddi anlamda artar ve bu sayede gücü gittikçe daha artırarak ön freni sıkabilirsiniz. Hatta yaklaşık 2 saniye sonra bütün gücünüzle asılsanız bile ön tekerlek kilitlenmeyebilir. Bu şekilde frenleme alışırsanız kalteli lastik ile motosikletin koltuğunda zor duracak kadar sıkı frenleme yapabilirsiniz. Ayrıca arka freni destek olarak kullanmakta çok önemlidir. Sanırım DD yazmıştı, boşken sandalyeyi çok kolay çekebilirken, üstünde birisi otururken çok daha zor oluyor değilmi? Aynı mantık.
-
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
arkadaşlar İSTANBUL da özellikle bu taksiciler varya bunları ıssız yerlere götürüp doğruyorlarya hani içim soğuyor geçenlerde eniştem anlattı gözünün önünde taksi motora vurmuş tabii malum adam bir tarafa motor bir tarafa millet salak gibi bakarken taksici vıınn! kaçmış birtane allahın kulu plaksını almamış bide bu sarı tavukların hepsi bir birini kollar hemen yalancı şahit oluverirler adam sellektör yapıyorum korna çalıyoru hala malak gibi önüme kırıyo yaa bilerek yapmıyolarsa bu istanbul adileri ne olayım siz kararverin allah bilerek yapan dört tekerlelilerin belasını tez vakitte versin AMİİİNNN bu arada çok geçmiş olsun naılsın?
-
memin1857 adlı üyeden alıntı
Motosikletlerin duruş mesafeleri genelde otomobillerden daha kısadır. Progresif (giderek artan) frenleme tekniğini bilmiyorsan tabiki otomobilden çabuk duramazsın.
Bilgi için teşekkürler.
Peki viraj alırken, motor sağa ya da sola yatmışken progresif fren işe yarar mı? Savrulma olur mu?
Saygılar.
-
virajda fren yapmak tehlikeli diye biliyorum ben.keza bir kere yaptım, lastiğim kaydı. artık virajagirmeden önce fren yapip viraja girişi hzımı önceden sağlıyorum.
-
Ustalar daha iyi fikirlerini yazacaktır ama..
Virajda arka freni zaten çok hafif olması şartıyla sıkabilirken, ön freni sıkmak bile bile düşmek gibi birşey bence..
-
dönüş anında arka frene basarsanız teker kaymaya başlar ve düşebilirsiniz. ön frene basarsanız yine düşersiniz o yüzden viraja girmeden önce hızınızı düşürmeniz gerek. Ama diyelim ki viraj içindeyken frene basmamız gerekti aniden ne yapcaz? O zaman öncelikle motoru dik konuma getiricez yani dönerken kazandığı yatma şeklinden çıkarıcaz, gidonu düz bi hale getircez ve sonra frene asılıcaz. Arka frenle kolay kolay duramazsınız bu gibi durumlarda, arka fren durmanın 30% unu sağlar denir. ancak ön frene basmadan önce kesinlikle motorun gidonunun düz olduğunu ve yatmış olmadığınıza emin oldun. Motor düz bir şekildeyken giderek artan bir güç uygulayarak (limon sıkar gibi de derler) ön frene basarsanız ne kadar çabuk durabildiğinizi ve arka frenden aslında çok daha güvenli bi duruş olduğunu görürsünüz. Çünkü arka fren kaymaya daha meğillidir. Ama ani frenler için her ikisine de basmak en yerinde davranış olur sanırım.
-
Üstad geçmiş olsun...
Arkadaşlar ben de bu sabah ciddi bi tehlike atlattım, 34 DH 8161 plakalı, saçları jöleli, dıp dıs dıp dıs son ses tekno çalan bi ŞEHİR HANZOSU dibime girip ani frenleme yapıyor, sonrası malüm acı bir fren sesi.. Bir iki böyle yaptı, ben de aynadan bakıyorum tabi ne zaman havaya fırlatacak beni diye... sağ şeritte oluyo bunlar. Arıza şeridine geçtim, tabi abimiz artis ya; yanımdan geçerken yavaşladı ( 80'le gidiyorum bu arada ) bana birkaç el kol hareketi yaptı, gazladı gitti... İlerde trafiğe yakalanmış bizim hanzo; yanına yanaştım camı tıklattım açtı bu; nedir arkadaşım sorunun, eğlendin mi diye sordum... ne dese beğenirsiniz : Kardeşim şeridinden gitsene, ne öyle araba şeridini kullanıyorsun dedi... Belliki arkadaş sağ şeridi araba!, arıza şeridini de motosiklet şeridi olarak bellemiş... Bunun üzerine ben de; bak kardeşim benim de plakam var, ehliyetim var, sana kesilen ceza neyse aynı yasadan ben de ceza yiyorum vs.... gibi açıklamalarda bulunarak bir hanzoyu daha topluma kazandırmaya çalıştım.... sonra ofise geldim ve düşünmeye başladım; niye okadar laga luga yaptık ki sanki... direk dalacaksın tekme tokat Allah ne verdiyse... Neyse, zaten hergün ofise gelip giderken cooper 'a takım elbiseyle binmek karizmayı sarsıyo, bir de takım elbiseli cooper kullanıcısı olarak hır gür olmasın
-
[I][B][COLOR="Blue"]Ahmet KÖSE[/COLOR][/B][/I]
[I][B][COLOR="Blue"]05544016341[/COLOR][/B][/I]
::tutkuy::
-
geçmiş olsun dostum. Ben tarfikte daha güvenli olabilmemiz için daha hızlı hareket etmemiz kanaatindeyim. Bir kaç arkadaşın belittiği gibi araçların yanında yol almaktan kaçının. Sürüş esnasında kaçış alnları belirlemkte fayda var. Öndeki ve yandaki araçların hareketlerini kestirmemiz gerekiyor. Bu yüzden motosiklet kullanmak daha yüksek motivasyon ve yetenek gerektiriyor.
Not: Virajda ön freni sıkarsanız motosiklet diklenir ve viraj dışına çıkarsınız. Fazla sıkarsanız kilitlersiniz ve kendinizi yerde bulursunuz. Diğer yandan arka fren tatbiki yaparsanız motor toparlar ancak eğer çok tecrübeli değilseniz tavsiye etmem. Bu frenle de kilitleme ihtimaliniz var. Kendinizi yine yerde bulursunuz. En güzeli viraja girmeden önce kendinize göre en uygun hıza düşmeniz gerekli. başka arkadaşlarınız 20 km/s daha hızlı girebilir ama bu bizim sınırımızı aşabilir değil mi
https://www.youtube.com/watch?v=tjYwTfIGjik
-
memin1857 adlı üyeden alıntı
Motosikletlerin duruş mesafeleri genelde otomobillerden daha kısadır. Progresif (giderek artan) frenleme tekniğini bilmiyorsan tabiki otomobilden çabuk duramazsın.
Şerit meselesine gelince, istediğiniz şeritten gidin ama hiçbir otomobilin yanından gitmeyin. Adam size bakıyor göz iletişimi kuruyor bile olsanız şimdi üstüme kıracak diye düşünerek hareket ederseniz çok daha güvenli olacaktır. Böyle kullanmak zor ve biraz paranoyaklık ama doğrusu bu. DOĞRU ŞERİT HIZINIZA GÖRE DEĞİŞİR. Hızlı gidiyorsanız soldan, yavaş gidiyorsanız sağdan. Trafiğe göre ayarlayın. Yani motosiklet sağdan gider diye bi kural olsa sağ şeritte 40la giden araçların arkasından 70lemi gideceksiniz?
Progresif frenleme tekniği ile ilgili olarak; arkadaşlar çoğu motosiklet sürücüsü freni az sıkmasına rağmen birkaç kere motosikletin ön tekerleğini kitlediğinde aklında heralde en fazla o kadar sıkabilirim diye yer ediyor. Bu sebeple freni gerekli miktarda sıkmadığı için motosikletin duruş mesafesi tehlikeli olarak uzuyor. Fren yapmaya başladıktan sonra motosiklet öne doğru kaykılır, öne ağırlık transferi olur, ön tekerleğe yapılan baskı ciddi anlamda artar ve bu sayede gücü gittikçe daha artırarak ön freni sıkabilirsiniz. Hatta yaklaşık 2 saniye sonra bütün gücünüzle asılsanız bile ön tekerlek kilitlenmeyebilir. Bu şekilde frenleme alışırsanız kalteli lastik ile motosikletin koltuğunda zor duracak kadar sıkı frenleme yapabilirsiniz. Ayrıca arka freni destek olarak kullanmakta çok önemlidir. Sanırım DD yazmıştı, boşken sandalyeyi çok kolay çekebilirken, üstünde birisi otururken çok daha zor oluyor değilmi? Aynı mantık.
cidden çok yararlı bi bilgi vermişsin yük transferi konusunda acemi olan herkes için çok faydalı olduğu kanısındayım
-
amore adlı üyeden alıntı
dönüş anında arka frene basarsanız teker kaymaya başlar ve düşebilirsiniz. ön frene basarsanız yine düşersiniz
o yüzden viraja girmeden önce hızınızı düşürmeniz gerek.
Arkadaşlar dönüşte frene basarsanız düşersiniz diye bir kural yok. Bu şekilde KURALVARİ yazdığımızda dönüş sırasında fren yapılması gerektiğinde kafasında dönüşte fren yapılmaz fikri kazınmış motorcu arkadaşlarımız frene dokunmayıp kaza yapabiliyorlar. amore arkadaşımız dönüş anında arka frene basarsanız teker kaymaya başlar diyor. HAYIR, arka frene SERT basarsanız kaymaya BAŞLAYABİLİR. Dönüş sırasında sadece motor dik durumda düz giderken olduğu kadar fren yapamazsınız ama FREN YAPABİLİRSİNİZ. Ayarını tutturmaya bakın, ki oda çalışa çalışa olur. Ayrıca dönüşte ÖN tekerlek bile kilitlense düşmek zorunda değilsiniz, bıraktığınız anda motosiklet toplar. Ön freni kilitleyen değil, kilitledikten sonra freni bırakmayan düşer.
Dönüşte fren yapılabilir, ama tekerleğinizin tutunma kuvvetinin bir bölümü viraja harcandığı için fren kapasiteniz düşer. Ama yinede fren yapabilirsiniz. Pek tabiki virajda fren yapmadan önce motoru doğrultmak çok mantıklıdır fakat bunu yapacak vaktiniz/alanınız yoksa tekerlekleri kitlemeyecek kadar fren yapabilirsiniz. Yani şu an yatığım frene dokunamam bile diyerek seyrede seyrede kaza yapmayın.
Lütfen kuralcı olmayalım. Öyle bir yazıyoruzki virajda katiyen fren yapılmaz dokunsanız bile kitlenir anında düşersiniz gibi anlamlar çıkıyor. Lütfen. Ben size motor 30 derece yatıkken motoru doğrultmadan bi ani fren yapıp durma videosu çekeyim bi arada göstereyim.
Pek tabiki viraja girmeden önce hızınızı düşürmelisiniz, orası doğru ama mükemmel değilsiniz diyelim düşürmediniz, önünüze birşey çıktı motoru doğrultacak zaman/alan yok. Bodozlama girmeyeceksiniz tabiki. Yeterli fren yapacaksınız. Unutmayalımki virajda motosikleti dikleştirip fren yapmanın mantığı motosikletin otomobiller için dizayn edilmiş şeritlere göre ufak olduğu için dikleştiğinde hala şerit içinde kalabilmesidir. Ama sonuçta dikleştiğiniz anda motosikletiniz viraj dışına doğru gidecektir. Her zaman yapamayabilirsiniz yani.
-
-
Geveze, basindan gecen talihsiz kaza icin uzuldum, gecmis olsun. Sana bir sey olmamis olmasi sevindirici. Bir iki sey soyleyebilirim bu konuda...
Motosiklet kullanmaya yeni baslamissin, "150 ile giderken arkadan rahatsiz ediyorlar" filan diyorsun... Bu tip yuksek hizlar icin bir aylik tecrube cok az degil mi? Motosiklet seni kullaniyor ! Kendi yeteneginin ustune cikmamaya cok ozen gostermelisin, biraz sabirli olmaya calis.
Gecirdigin kazada her ne kadar bir baska arac senin onunu kesti ve kabahat onda bile olsa bizim bakis acimizdan daima kabahati kendimizde bulmak zorundayiz. "Hakli ama olu" olmak istemiyoruz.
Gecenlerde yazdigim "hayatta kalmanin 5 altin kurali" ni buraya yione yazayim...
http://www.motosiklet.net/forum/show...ighlight=altin
**********************
1) Uyanik olun, uyanik kalin.
Kafasi daginik suruculere karsi en buyuk avantajiniz budur.
2) Sizde "daginik surucu" olmayin.
Gosterge panelindeki isiklara, motorun sagindan solundan gelen seslere kafanizi takmayin. Bir taraftan MP3 playerin sesini ayarlamaya, calan parcayi degistirmeye, gereksiz yere burnunuzu kasimaya ugrasmayin. Cok gerekiyorsa durun bir yerde. cep telefonunuzu cebinize degil cantaya, vibrasyonunu hissedemeyeceginiz, sesini duyamayacaginiz bir yere koyun.
3) Trafikte pozisyonunuzu kurun ve koruyun.
Kendiniz ve diger araclar arasinda tampon bolge olusturun ve bunu koruyun. Saginizda araba varsa siz sol yana gidin. Otoyollarda sol seridi kullanin. Her zaman bir kacis rotasi planiniz hazir olsun, gerektiginde tereddut etmeden emniyet seridine kacabilirsiniz unutmayin.
4) Potansiyel problemli suruculerden uzak durun.
Telefonla konusan, arka koltuktaki cocuklarina laf yetistiren, bir arabaya dolusmus bir kac genc, tasitlar arasinda zigzag cizenler, asabi, gereksiz devirli hizli kullananlar... Bunlardandan uzaklasin. Gozleriniz hep bu suruculeri arasin. Aranizdaki mesafeyi mumkun oldugunca buyuk tutmaya bakin.
5) Gozleriniz hareketlensin...
En guvenli arac suruculeri gozlerini surekli hareket ettirerek cevreyi dikkatle tarayan, her yonu surekli kontrol eden suruculerdir. Biz de bunlardan biri olalim. Aynalar, sag, sol on, ileri, taaa ileri, yine ayna, yine ileri, sol,sag...devamli kontrol halinde olalim..
**************************************
Bizim icin dogru serit "guvenli serit" tir. Etrafimizda en genis tampon bolge bulabildigimiz serittir. Trafikten %5~10 gibi azicik daha hizli gidin, serit icinde otomobillerin sol tekerlek izini takip edin. Bunun disinda da yukardaki 5 altin kurali elinizden geldigince takip edeceksiniz... SIPDE - TATOKU http://donald.hypermart.net/Teori/2SIPDE.htm her zaman aklinizda olacak Baska yapacak bir sey kalmiyor.
Fren konularinda da arkadaslar oldukca guzel seyler yazmis, fazla eklenecek bir sey yok. Progresif teknik sabirla calisarak ogrenilen bir tekniktir. memin1857cok guzel yazmis sagolsun. On tekerlekte yuk olacak ki gerekli surtunme olussun. Yukun on tekerlege ulasmasi icin de zaman lazim. Aniden fren yaparsaniz bu yuzden tekerlek kolayca kitlenir ve kaymaya baslar. Zaten motosiklette "aniden" ne yaparsaniz yapin muhakkak sonuc kotu olacaktir... O yuzden TATOKU, 5 Altin Kural vb yontemlerimiz var.
"Virajda Fren Yapilmaz" kuralinin bize anlattigi sey, "virajda fren yapmama gerek kalmayacak sekilde motosiklet kullanmaliyim" dir. Elbette yapilir ama pek cok komplikasyon dogurur. En dogru surus hic bir sekilde virajda frene dokunmaniza gerek kalmayacak tarzda olandir.
Hiziniz, vitesiniz, yatis aciniz ve en onemlisi viraj cizginiz vs. hersey dogruysa ve buna ragmen virajda fren yapmak zorunda kaliyorsaniz "gordugun kadar git" temel kuralini cignemissiniz demektir. Unutmayin onunuzde her zaman en az 2sn lik bir takip mesafesi olmasi sarttir. En guvenli yol onunuzde acik olarak gordugunuz yoldur, bunu hic bir zaman unutmayin.
Virajda frenin iki yontemi var, ki bunlari uzun uzadiya cok anlatmistim; biri motoru diklestirip fren yapmak, digeri once fren yapip motoru diklestirirken (fren motor diklestirir) bu diklesme hareketiyle beraber fren basincini artirmak.
Her iki yontem de de progresif fren teknigi kullanilir ama ikinci yontem acemiler icin kesinlikle tavsiye edilmez ve tarfik icinde ogrenilmeye kalkisilmaz. Cok tehlikeli olabilir.
Basarilar...
-
Doğru şerit Ve Doğru Kullanim
Yaklaşık 33 senedir motosikletle olan beraberliğimde, ciddi anlamda kaza atlatmadım. Ama Benim tesbitlerim şunlar oldu bu zaman sürecinde...
1.) İnsanlar özellikle ülkemizde eğitimsiz... Bu da trafikteki hareketlerinden belli oluyor...
2.) Motosiklet dinamiği aerodinamik yapısı tam olarak bilinmiyor...Ve merak edilmiyor... Gazı çektinmi gidiyorsa sorun yok sanılıyor... Birde motosiklet halen bazı insanlarca bisiklet gibi algılanıyor...Yani fren yaptımı anında durur mantığı...
3.) Trafik kurallarına çoğunluk uymuyor... Herkes trafiğe uyuyor...
4.) Bu gün halen seyir halinde otomobil kullanırken cep telefonları ile konuşanlar varsa... gerisini siz düşünün...
5.) Benzin istasyonlarını özellikle köşe istasyonları kestirme yol olarak görme mantığı var... Bu tür bir hanzo yüzünden benzin almaya girerken bu tür bir kestirmeci ile kafa kafaya geldik... Olan motorun grenajına oldu... Ben girişteyim o ise girş noktasında çıkışta... Tabii ki %100 suçlu ama kime anlatacaksın...
6.) Yollar zaten bakımsızsa yol müteahittleri veya mühendisler motosikleti düşünmeden proje ve plan yapıyorlar... Özellikle kamyonların seyir ettikleri yollarda ciddi anlamda motosikletle ilgili tehlike oluşturabilecek arızalar var... Birde önüne gelen yolu kazarsa, yola hız kesici bariyerler koyarsa düşünün halimizi...
7.) Dünyanın her yerinde şerit kültürü aynıdır. Sağ şerit orta şerit ve sol şerit... Ama bizim ülkede şeritler boş bulduğun şeride yerleş sefasını sür mantığıyla kullanılıyor...
8.) Geceleri uzun farlarını yakarak oto sürenler var... Birde arabalarına beyaz ışık veren farları takıp gösteriş meraklıları var... Aynadan yansıdığında gözünüzü alıp karşıyı görmemenizi sağlayabiliyorlar...
9.) Gazetelerde okuduk zaman zaman çukur facialarını... Adamlar yolu yarıp hiç bir uyarı koymuyorlar... fark edilince iş işten geçmiş oluyor...
10.) Dönüş yaparken sağa sola bakmayanlarmı ararsın, Dönüş istikametine değil ters istikamete bakanlarmı ararsın hepsi var...
12.) Arabasını dar bir yola cep dururken bırakıp gidenler var. Geçenlerde bu yüzden zincirleme kaza oluyordu.
13.) Geceleri belirli yerlerde promil oranı yüksek sürücüler var... Hatta bazıları yavaş yavaş gidip bir yandan birasını yudumlamakta, yada hamburgerini tıkınmakta...
14.) Bunlar hep var daha bir çokları...
SONUÇ : DİKKAT!!!! -UYANIKLIK - MOTOSİKLETİNİ İYİ TANIMAK- HIZI KONTROL ALTINDA TUTMAK.... gerekiyor...
Her an her şey olabilir... Yani yolu boş ve güvenli sanırsın ama birden bir canavar çıkabilir... Malum Trafik teröristleri karşınıza çıkabilir... Yaya olarak, bisikletli olarak, araç olarak... Bu nedenle DİKKAT!!!!!
Dönüşlerde özellikle... Yol çıkışlarında özellikle.... DİKKAT!!!!
Aynalarını kullan... Özellikle aynalar... Arkandaki gözündür UNUTMA!!!
[B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]
-
trafiği en iyi hangi şeritten okuyabilirsen orası en güvenlidir
şahsen yol 3 şeritliyse ve trafiğin akışına uygun gitmek istersem orta şeridin sağını tercih ediyorum yolda giderken, nedense en güvenli orası gibi geliyor bana.
-
bende arabayla giderken motorları görmüyorum o yüzden ben farketmesemde hata yapmış olabilirim.çünkü arabaların kör noktası var ve bir motoru toptan göremeyecek kadar büyük olabilir.özellikle bazı arabaların orjinalinde daha rahat parkedilsin diye büyüteçli ayna var ki bu durumda bırakın motoru küçük çapta bir kamyoneti bile yutuyor kör nokta.allah kazadan saklasın,herkes hata yapabilir.illa ard niyet yada kasıt aramamak lazım.ha tabi bu halkımızın motor konusunda cahil ve duyarsız olduğu gerçeğini örtmez.
bu konuda bence en iyi çözüm motora gürültülü bir eksoz takmak.bakın o zaman hemen farkediliyor.kör noktada bile olsan sesten dolayı insanlar şerit değiştirmeden bakıyorlar sağına soluna.bence iyi bir çözüm gibi.
arkadaşa da geçmiş olsun.bari hemen kendini atsaydın motordan.gerçi o motoru ben ölsem terketmem ya(çok güzel ya.yavaş ama çok güzel be kardeşim)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler