Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Selam Hiştttt Ben De Geldim :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Bugün burda yarın şurda ertesi gün kimbilir nerde
    Motosikleti
    33 ACJ 92 ve 33 R 2170
    Slm arkadaşlar,yeni üye oldum bende, ismim Berke,yaşım 17.954889856498,çok yakında 18 olacak ve motosiklet ehliyetimi alacam hemenaslında motosiklet konusundan hiç bir fikrim yoktu çok yakın bi zamana kadar ama arkadaşın küçük scooterini sürdüm geçtiğimiz pazar günü ve araba hastası olan, babasının arabasını sürekli kaçıran,marinada lastik yakıp görüntülerini youtube'a koyan Berke'ye bişe oldu,büyülendi sanki...arabaları unuttu.... ben motosiklet sürmeliyim ,aradığım heyecan motosiklette,babamla da konustum bu konuyu, ilk başta pek sıcak bakmasa da sonunda razı oldu...maddi konuda da yardımcı olacağına söz verdi...ama annemmm... annem bu motosiklet olayına bi ömür boyu razı olmayacak gibi bir görüntü çizdiği için ondan ümidi kestim....herkes küçük bir motosikletle başlamam gerektiğini söylüyor ama ben 1000 cc lik bir canarın üstünde olmak istiyorum.buraya üye olmamdaki amaç motosiklet konusunda tecrübeli abilerimin ve arkadaşlarımın yardımını alabilmek,hatta baya bi rahatsız edecem...herkese iyi forumlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Cyberm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    Samsun
    Alıntı togepi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkes küçük bir motosikletle başlamam gerektiğini söylüyor ama ben 1000 cc lik bir canarın üstünde olmak istiyorum.buraya üye olmamdaki amaç motosiklet konusunda tecrübeli abilerimin ve arkadaşlarımın yardımını alabilmek,hatta baya bi rahatsız edecem...herkese iyi forumlar
    Canımda helva çekti ş..sizim bi bakdım başlık açılmış Allahım beni seviyooo yaaaw
    Her Lafa Verecek Cevabım Var, Ama Bir Lafa Bakarım Lafmı Diye, Birde Lafı Söyleyene Bakarım ADAM'mı Diye...

  3. #3
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Aman yarabbim 17 yaşındasın ve 1000 lik bi canavar istiyosun Hepimiz istiyoruz Berke'cim ama yavaşş, sakinnn.. Anneler de babalar da hep aynı, merak etme annen de zamanla alışır. Bu arada motosiklet ehliyeti için 17 yaşında olman yeterli Hoşgeldin, hangi tarz motor istediğini söyle yardım edelim
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  4. #4
    D C R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2007
    Şehir
    Toronto, ON
    Motosikleti
    '13 Kawasaki Versys 650
    Aramıza hoşgeldin togepi

    Umarım en yakın zamanda motoruna kavuşursun.
    Ancak sana tavsiyem sakın 1000'lik bişeyle başlamaya kalkma...
    125 veya 250'lik bir motor şuanda senin için ve yeni başlayanlar için en ideal olanıdır...

    Yamaha YBR 125
    Honda CBR 125
    Hyosung GT250

    Gibi motosikletleri bi araştırmanı öneririm...
    veya bir scooter'lada başlayabilirsin...
    Umarım bizi dikkate alırsın ve 1000'lik birşey ile başlamassın..
    DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion

  5. #5
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı Cyberm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Canımda helva çekti ş..sizim bi bakdım başlık açılmış Allahım beni seviyooo yaaaw
    Saf mısın sen
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  6. #6
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    ilk başlangıcın olduğu için 250cc nin üzerine sakın çıkma!! Hyosung GT250R seni tatmin edecektir... hem görüntüsü hemde işlevi olarak Tereddüt etme!! Bu arada aramıza hoşgeldin....
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  7. #7

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara-Çukurambar-
    öncelikle aramıza hoşgeldin arkadaşım en iyisini yaptın pişman olmayacaksın özellikle bağımlısı olup foruma bakmadığın gün bugün neler oldu acaba diye aklının kalacağına emin olabilirsin.Acizane tavsiyem sakın öyle 1000lik falan deme onlar o kdar gözüktüğü gibi kolay değil maddi ve fiziki durumun nasıldır bilmiyorum ama bence sen akıllı birisisinÖyle şeyler yapmazsın canını seversin.Burda yazılıarı okudukca fikrin değişir biliyorum ama baştan söyleyim sen boşver biz sana hyosun gt250r alalım tabi parası senden biz ısmarlamıcaz sadecez sen al bi ara görüşürsek haırlı olsun diye söz çay ısmarlarım ama ben alınca sende bana ısmarlıcan söz mü?Lastik yakmak emin ol motorda daha zevki ama sen onu trafiğe kapalı bi mekanda istediğin kadar yapabilirsin bende izlemeye gelirim ama bazı bilinçsiz motorcu arkadaşlarımız trafiğin ortasın teker yapıp lastik yakıp gereksiz akrobasilerle hem kendi canını tehlikeye atma hemde çevrendekilere rahatsızlık verme bunları yaparsın demiyorum günün birinde belki olurya aklında bulunsun.Motosikleti insanlara biz sevdiricez anneni ikna etmekte senin işin.Eğer gereği gibi kullanırsan zaten ikna olacak hatta sana destek olacaktır.Birde son birşey söyleyeyim biliyorum başını ağrıttım ama motosiklet almadan önce en az motor kadar gerekli olan koruma ekipmanlarını almayı sakın unutma özellikle tam kapalı kask,ceket ve eldiven.Tekrar hoşgeldin umarım iyi vakit geçiririn


    Kazasız Belasız Sürüşler...
    :bestmt:

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    bende herkes gibi hoş geldin diyecegim ve ekleyecegim bence küçükten başla sonra büyüt çünki motor kulanmakta insanın büyümesi gibi once emekle sonra türü sonra koş ama sen direk koşmak istersen hani bir yazı var kamyonların arkasında yazar hızlı yaşa genc ol cesedin yakışıklı olsun ama ada olmuyor motor kazasında darmadagın oluyor hata tanıyamıyorlar bile yakınları sana tavsiye once emekle tabi sen şimdi için kaynadıgı için ne diyo lan bu diyorsun iyi biliyorum cünki benimde senin yaşında oglum var ve bende genc oldum ama arkandakıleri düşün akşam akşam başını agrıtım kusura bakma
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  9. #9
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Hoşgeldin.
    Aşagıdaki yazı tam senin için
    Sevgili Arkadaşlar,

    Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

    Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

    Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

    "İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

    Yada,

    "İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

    Yada,

    "Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

    Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

    - 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

    Yada,

    - 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

    Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

    Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

    - 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

    Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

    600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

    Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

    650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

    Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

    Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

    Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

    Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

    Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

    - Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

    Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

    Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

    Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

    İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

    Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

    KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

    ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

    Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

    Sevgiler

    Zafer Yangın
    Suzuki XF650 Freewind
    İstanbul



    boy
    Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


    İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

    Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz...

    Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

    Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

    Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

    Beceri ve kabiliyet

    Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


    Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...

    Alıntı tubis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saf mısın sen
    Demekki saf oldunu düşünen tek kişi ben degilmişim

    Adil biliyorum gerçekler acı ama ne yazıkki gerçek

  10. #10
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    öncelikle hoşgeldin diyorum ve söylenilenlere tamamiyle katıldığımı bildirmek istiyorum.Yanlış anlamadıysam hayatında ilk kez bi motosiklet kullanıyosun ve ardından 1000cc makina istiyosun ve kullandığın ilk motor bir scooter.Bende 17 yaşındayım,evet ben de isterim bir 1000lik makinam olsun ama herşeyin bi vakti var diye düşünüyorum.

    Saygılarımla...
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  11. #11
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    aramıza hoşgeldin delikanlı......................merdiven basamaklarını tek tek ve sindirerek çıkman hem seni yormayacak hem de bu işten zevk almanı sağlayacaktır,ailenin sendeki bilinci görüp daha çok güven duyacaklardır.Bu sebeplerle burada bulunan üyelerin çoğunun yaptığını yapmalısın.Küçük hacimli motosikletle başlamalı ve ilk kullanımda ki hatalarını kolaylıkla geçiştireceğin tecrübeler kazanacağın bir makinen olmalı,şimdiden kutlarım seni
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Bugün burda yarın şurda ertesi gün kimbilir nerde
    Motosikleti
    33 ACJ 92 ve 33 R 2170
    hepinize teşekkür ediyorum mesajlarınız için,sabah gözümü açar açmaz foruma girdim ve şu uzun beyaz yazıyı okudum.Yazılanlar aklıma yattı,ben olayı biraz abartmışım gerçekten.''1000 cc kim sen kim uyuz Berke? daha dün bisikletle 30yi zor yaparken bugün 0-100 'ü 2.4 saniyede yapmaya çalışıyosun'' diyorum ve kendi kulağımı çekiyorummm....

    geçtiğimiz pazar günü herzaman olduğu gibi babamın işyerinde olmasından faydalanıp vestiyerde asılı duran arabanın anahtarını kaptığım gibi fırladım dışarı,hemen arkadaşa haber uçurdum ve mersin marinada(trafiğe kapalı) buluştuk.amacımız yine aynıydı...arabanın anasını ağlacak onu da kameraya çekecektik...arkadaşım scooter'i ile gelmişti....kamerayı arkadaşıma verdim ve ben başladım dönmeye.baya bi uğraştık,yaklaşık 1.5 saat olmuştu ve ben artık sıkılmıştımtam kushimato sokağına gidip teybi son ses açıp biraz hava yapalım diye düşündüğümüz sırada arkadaşın kenarda masum masum duran scooter'i gözüme çarptı.gerçekten gidonu öyle yan dururken küçük emrah gibi geldi gözümebelliki orda öyle durmak hiç hoşuna gitmiyordu,hayatında motosiklet sürmek bi yana yol kenarında duran yarışmotorlarının eğilip sürat göstergesinde kaç yazıyo diye bakan çocuklara bile uyuz olan biri olarak arkadaştan anahtarı aldım ve atladım. küçük görünüyordu ama gerçekten baya bi ağırmış dedim önce.arkadaşımın yardımıyla çalıştırdım.''berke ölürsen motoru zorla aldı benden'' derim diyen arkadaşma gıcık bir gülüş attıktan sonra gaza bastım.biraz fazla basmış olacam ki scooter önce bi şahlanır gibi oldu ama sonra ayarladım.5 dakika kadar yavaş yavaş sürdükten ve biraz alıştıktan sonra marinanın uçsuz bucaksız düzlüğünde gaz kolunu takılana kadar çevirdim.. uçuyordummmmmgerçekten süper bi duyguu... çok pişmanım.çokkkk.... niçin bu zamana kadar bunu denememiştimarkadaşımın dehşet dolu bakışları içinde yarım saat kadar sürdüm...süper bi aletti...aklıma hemen kuzenim geldi...o bir motosiklet hastasıydı ve altında bir motosikleti vardı...kushimato sokağındaki havalı kızları bi kenara bırakıp arkadaşımla vedalaştım ve hemen arabaya atlayıp soluğu amcamın otoparkında aldım,kuzeni sordum....kuzen orda değildi ama motosikleti ordaydı kuzen gelene kadar gidip motosikleti incelemeye karar verdim.harika bir aletti.kadranında 300km/s yazıyordu,artık şu yol kenarındaki motosikletlerin kadranına bakan çocukları seviyordum.kuzen bi an önce gelsede şu aleti bi kullansam diyordum...kuzen o gün gelmedi.akşam aradım ve ertesi gün için söz aldım, ertesi gün sözünden dönmek istesede birazcık şantaj içerikli cümleyle marinaya gelmeye razı ettim.cumhuriyet bayramı sabahı saat 10 civarıydı.hemen aşağı inip evin karşısında olan marinaya gittim,kuzen çoktan gelmişti ,aval aval sağına soluna bakıyordu nasılsın iyimisin iyiyim sen nasılsın muhabbetinden sonra geçtiğimiz akşam detaylarıyla cevapladığım '' nerden çıktı bu motosilet sevdasını'' sorunu aynı itina ile tekrar cevaplamak zorunda kaldım.kuzen daha küçüksün biraz büyü diyordu ama boy olarak benden 2 cm kısa olduğunu göremeyecek kadar uykuluydu.önce vites atma ve frenaj konusunda birşeyler anlattı.ben geçiştirmek için sürekli '' hee anladım, hı hı , ya tamam bee'' diyordum.sonra birde arkasındayken uygulamalı olarak gösterdi.içimden '' oha '' dediğimi hatırlıyorum. alet yolda değil havada gidiyo sanki, bi tek kanatları eksik küçük bir kuzen şowdan sonra (terbiyesiz insan beni vazgeçirmek için bastıkça bastı bastıkça bastı, korkacağımı sandı )kuziye hemen sürmek istediğimi söyledim.marinanın ortasında durduk. zaten bizim üzerimizde olan gözler motosikleti benim süreceğimi görünce daha bi dikkat kesilmişti sanki...çok heyecanlıydım.pilot koltuğuna geçtim,kuzen arkama atladı.5 dakikalık bi uğraştan sonra vitesi attım,40 yıllık motorcu gibi kesik kesik gaz veriyordumdebriyajı yavaşça bıraktım ve o da neee..... artık lanet olası makinayı ben sürüyordum yavaş gidiyordum be gidon sağ sal yapıyordu istem dışı olarak,kuzen elimi tuttu ve çevirdi,1. viteste süratimiz neredeyse 50 km olmuştu ve makina sanki '' bassana olm beee, bölemi gidecez '' diyordu.
    vitesi 2 ye atma teklifim kuzenden geri döndü,o gün birinci viteste baya bi sürdükten sonra,artık motosiklet sevgisi kalbimin baya bi derinlerine inmiştii............. kuzi, seni seviom bee

    işte 1000 cclik bi alet istememin sebebi buydu ama biraz önce okuduğum yazılar biraz daha mantıklı olmam gerektiğini anlamama fazlasyla yardımcı oldu... 2008 in ilk aylarında altımda motosikletim olmasını istiyorum ve olacağına da eminim. sıcaklığınız için tekrar teşekkürler.....

  13. #13

    Üyelik
    20 Temmuz 2007
    Şehir
    balıkesir-burhaniye
    hoşgeldin trafik magandası kardeşimD: cyberm a katılıyorum+hayal dünyan oldukça geniş.şu 300 km/h yazan makina ne 300 kadran olan makina 1. viteste 50 de kalır mı be.hayal dünyası geniş uçuk genç motorculara yardım sitesi mt ye hoş geldin

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Bugün burda yarın şurda ertesi gün kimbilir nerde
    Motosikleti
    33 ACJ 92 ve 33 R 2170
    Alıntı kartalizma1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoşgeldin trafik magandası kardeşimD: cyberm a katılıyorum+hayal dünyan oldukça geniş.şu 300 km/h yazan makina ne 300 kadran olan makina 1. viteste 50 de kalır mı be.hayal dünyası geniş uçuk genç motorculara yardım sitesi mt ye hoş geldin
    ben birinci viteste en fazla 50 km yapıyo demedim ki zaten, 50 km ye çıktı dedim, ayrıca yalan söyleyecek olsaydım 1. viteste 50 km yaptık demezdim de 100 km yaptık derdim... bende bir Beşiktaş'lıyım ve senin gibi birinin Beşiktaş taraftarı olması beni üzdü.. iyi forumlar

  15. #15

    Üyelik
    20 Temmuz 2007
    Şehir
    balıkesir-burhaniye
    canın sağolsun napalım.her fırsatta ehliyetsiz kasksız arkadaşlara laf söyleyen yukarıdaki arkadaşlar 17 yaşında ehliyetsiz araba kullanan bununlada yetinmeyip ne olduğunu bile bilmeden 300 kadranı bulunduğu söylenen muhtemelen 0 korumayla motosiklet süren bi kardeşimizi uyaracağına başka şeyler ve öneriler sunuyolar..
    ve güzel kardeşim bindiğin motor şayet doğruysa heralde r1 1000rr gibi bişey olsa gerek ki bu makinalar senin dediğin 1. viteste 100 olayını aşar

  16. #16
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    ben 1000 lik arkasında yolcu oldum allah yazdıysa bozsun gereksiz adrenalin

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Bugün burda yarın şurda ertesi gün kimbilir nerde
    Motosikleti
    33 ACJ 92 ve 33 R 2170
    kuzinin motosikleti yamaha ama uzantısını bilemiyorum,kaç model olduğunu da bilmiyorum ama yeni değil.1000 cc 'lik motoru var,6 vitesli.sürat göstergesi dijital,gaza basınca aklı karışıyor harika bi alet yaa

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    Alıntı togepi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hepinize teşekkür ediyorum mesajlarınız için,sabah gözümü açar açmaz foruma girdim ve şu uzun beyaz yazıyı okudum.Yazılanlar aklıma yattı,ben olayı biraz abartmışım gerçekten.''1000 cc kim sen kim uyuz Berke? daha dün bisikletle 30yi zor yaparken bugün 0-100 'ü 2.4 saniyede yapmaya çalışıyosun'' diyorum ve kendi kulağımı çekiyorummm....

    geçtiğimiz pazar günü herzaman olduğu gibi babamın işyerinde olmasından faydalanıp vestiyerde asılı duran arabanın anahtarını kaptığım gibi fırladım dışarı,hemen arkadaşa haber uçurdum ve mersin marinada(trafiğe kapalı) buluştuk.amacımız yine aynıydı...arabanın anasını ağlacak onu da kameraya çekecektik...arkadaşım scooter'i ile gelmişti....kamerayı arkadaşıma verdim ve ben başladım dönmeye.baya bi uğraştık,yaklaşık 1.5 saat olmuştu ve ben artık sıkılmıştımtam kushimato sokağına gidip teybi son ses açıp biraz hava yapalım diye düşündüğümüz sırada arkadaşın kenarda masum masum duran scooter'i gözüme çarptı.gerçekten gidonu öyle yan dururken küçük emrah gibi geldi gözümebelliki orda öyle durmak hiç hoşuna gitmiyordu,hayatında motosiklet sürmek bi yana yol kenarında duran yarışmotorlarının eğilip sürat göstergesinde kaç yazıyo diye bakan çocuklara bile uyuz olan biri olarak arkadaştan anahtarı aldım ve atladım. küçük görünüyordu ama gerçekten baya bi ağırmış dedim önce.arkadaşımın yardımıyla çalıştırdım.''berke ölürsen motoru zorla aldı benden'' derim diyen arkadaşma gıcık bir gülüş attıktan sonra gaza bastım.biraz fazla basmış olacam ki scooter önce bi şahlanır gibi oldu ama sonra ayarladım.5 dakika kadar yavaş yavaş sürdükten ve biraz alıştıktan sonra marinanın uçsuz bucaksız düzlüğünde gaz kolunu takılana kadar çevirdim.. uçuyordummmmmgerçekten süper bi duyguu... çok pişmanım.çokkkk.... niçin bu zamana kadar bunu denememiştimarkadaşımın dehşet dolu bakışları içinde yarım saat kadar sürdüm...süper bi aletti...aklıma hemen kuzenim geldi...o bir motosiklet hastasıydı ve altında bir motosikleti vardı...kushimato sokağındaki havalı kızları bi kenara bırakıp arkadaşımla vedalaştım ve hemen arabaya atlayıp soluğu amcamın otoparkında aldım,kuzeni sordum....kuzen orda değildi ama motosikleti ordaydı kuzen gelene kadar gidip motosikleti incelemeye karar verdim.harika bir aletti.kadranında 300km/s yazıyordu,artık şu yol kenarındaki motosikletlerin kadranına bakan çocukları seviyordum.kuzen bi an önce gelsede şu aleti bi kullansam diyordum...kuzen o gün gelmedi.akşam aradım ve ertesi gün için söz aldım, ertesi gün sözünden dönmek istesede birazcık şantaj içerikli cümleyle marinaya gelmeye razı ettim.cumhuriyet bayramı sabahı saat 10 civarıydı.hemen aşağı inip evin karşısında olan marinaya gittim,kuzen çoktan gelmişti ,aval aval sağına soluna bakıyordu nasılsın iyimisin iyiyim sen nasılsın muhabbetinden sonra geçtiğimiz akşam detaylarıyla cevapladığım '' nerden çıktı bu motosilet sevdasını'' sorunu aynı itina ile tekrar cevaplamak zorunda kaldım.kuzen daha küçüksün biraz büyü diyordu ama boy olarak benden 2 cm kısa olduğunu göremeyecek kadar uykuluydu.önce vites atma ve frenaj konusunda birşeyler anlattı.ben geçiştirmek için sürekli '' hee anladım, hı hı , ya tamam bee'' diyordum.sonra birde arkasındayken uygulamalı olarak gösterdi.içimden '' oha '' dediğimi hatırlıyorum. alet yolda değil havada gidiyo sanki, bi tek kanatları eksik küçük bir kuzen şowdan sonra (terbiyesiz insan beni vazgeçirmek için bastıkça bastı bastıkça bastı, korkacağımı sandı )kuziye hemen sürmek istediğimi söyledim.marinanın ortasında durduk. zaten bizim üzerimizde olan gözler motosikleti benim süreceğimi görünce daha bi dikkat kesilmişti sanki...çok heyecanlıydım.pilot koltuğuna geçtim,kuzen arkama atladı.5 dakikalık bi uğraştan sonra vitesi attım,40 yıllık motorcu gibi kesik kesik gaz veriyordumdebriyajı yavaşça bıraktım ve o da neee..... artık lanet olası makinayı ben sürüyordum yavaş gidiyordum be gidon sağ sal yapıyordu istem dışı olarak,kuzen elimi tuttu ve çevirdi,1. viteste süratimiz neredeyse 50 km olmuştu ve makina sanki '' bassana olm beee, bölemi gidecez '' diyordu.
    vitesi 2 ye atma teklifim kuzenden geri döndü,o gün birinci viteste baya bi sürdükten sonra,artık motosiklet sevgisi kalbimin baya bi derinlerine inmiştii............. kuzi, seni seviom bee

    işte 1000 cclik bi alet istememin sebebi buydu ama biraz önce okuduğum yazılar biraz daha mantıklı olmam gerektiğini anlamama fazlasyla yardımcı oldu... 2008 in ilk aylarında altımda motosikletim olmasını istiyorum ve olacağına da eminim. sıcaklığınız için tekrar teşekkürler.....
    merak ettim sen hangi marinada bu dediklerini yapıyorsun merak ettim
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  19. #19

    Üyelik
    23 Ekim 2007
    arkadaşlar bende yamaha rd 80 5g1 motor var bana acil olarak piston lazım 48cm nereden bulabilirim acil yardım selamlar

  20. #20

    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    aramıza hoşgeldin. uzun yazanları okumadım. ama THE_LANCET nicki arkadaşımızın tavsiyesi olan Hyosung GT250R öneriyorum. 250 lik motoru kullanınca 1000 lik motorun nasıl bişey olacağınından korkarsın. ve küçükten başladığın için hayata kalma şansının olduğunu da farkedeceksin.

    sokkaklarda ve şehiriçinde 1000 lik motoru kullanmak pekde kolay değil. bi gazda adamı alıp uçurur ona göre...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)