Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kaza Nasıl Gelir ...? Tüm Motorcular Okusun Lütfen

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    efsars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    fz8,hayabusa, ybr125 07,08
    güzel paylaşım hepsinide yaşadım tecrübe ettim zaten ; )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    17 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keşke olsa
    ellerinize sağlık...

  3. #43

    Üyelik
    06 Ekim 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    honda cbr 125
    RAZOR1903 bir teşekkürü çok mu göreceğiz beşiktaşlı arkadaşım teşekkürler
    :pr:KENDİNİ HIZINLA DEİL DİKATİNLE FARK ETTİR:wiinkk:

  4. #44

    Üyelik
    07 Ekim 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    şu anda yok
    Çok çok doğru bir yazı..Teşekkürler. Tümüne katılıyorum. Bu yüzden motosiklet kazalarının %90nın önüne geçilebileceğini düşünüyorum..

  5. #45

    Üyelik
    15 Ekim 2010
    paylaştığın bilgi için tsk ederim

  6. #46

    Üyelik
    19 Ekim 2010
    Şehir
    ist sultanbeyli
    Motosikleti
    yamaha
    ellerine saglık cok faydalı şeyler yazmısın arkadışım

  7. #47
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Güzel bır paylasım olmus elıne saglık

  8. #48

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    eline sağlık çook faydalı ilgiler edindik bu yazı sayesinde.Ben de belediyenin hiç bir uyarı işareti koymadan açmış oduğu yol yapım çukuruna düştüm bileğim kırıldı.Söyliyceğim şu ki trafikte herşey biz motorcuların aleyhine hata yapma lüksümüz olmamasının yanında başkalarının hatalarını da kanalize etmek zorundayız...

  9. #49
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Dostum ,

    Yazdıklarına genel olarak katılmak ile beraber "debriyaj" konusunda tamamen hatalı olduğunuzu söylemek zorundayım. Motoru dengede tutan motor gücü değil tekerleklerin dönmesi sonucu ortaya çıkan jiroskopik güçtür. Debriyaja basarak motorun dengesini bozmaz , bilakis bazı durumlarda (örneğin aquaplanning v.b.) motorun tekrar dengesini bulmasına yardımcı olursunuz.
    Şu anda motosiklet kullanım tekniklerinde ağırlıklı olan iki ekolden biri olan Avrupa ekolü fren anında debriyajı çekmemizi , Japon ekolü ise tam tersine sadece durma anına yakın debriyajı çekmemizi önerirler , her ikiside yanlış değildir sadece farklı ekollerdir.

    Saygılar

  10. #50

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Benimde dikkatimi debriyaj konusu çekmişti ve kendi tecrübemi yazmak isterim, 30bin km kadar 125 cc kullanmıştım ve orada her zaman frenlemede debriyajı kullanırdım ve bu alışkanlık oldu,

    600cc de ise panik ve kilitleme noktasına yakın frenlemelerde (yamaha fazer) bir kaç kez başıma gelen şey kollarımın üzerine yığılmadan dolayı gaz kolunun istem dışı 4-5bin devire kadar açıldığı oldu, ve buda debriyaja basmadan yapılan panik frenin durma mesafesi açısından benim için oldukça zararlı olduğudur.

  11. #51
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Grado adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde dikkatimi debriyaj konusu çekmişti ve kendi tecrübemi yazmak isterim, 30bin km kadar 125 cc kullanmıştım ve orada her zaman frenlemede debriyajı kullanırdım ve bu alışkanlık oldu,

    600cc de ise panik ve kilitleme noktasına yakın frenlemelerde (yamaha fazer) bir kaç kez başıma gelen şey kollarımın üzerine yığılmadan dolayı gaz kolunun istem dışı 4-5bin devire kadar açıldığı oldu, ve buda debriyaja basmadan yapılan panik frenin durma mesafesi açısından benim için oldukça zararlı olduğudur.
    Sevgili dostum ön freni kaç parmağınız ile kullanıyorsunuz ???

  12. #52

    Üyelik
    24 Kasım 2010
    Şehir
    ist. b.evler
    teşekkür bu güzel ve yararlı paylaşım için

  13. #53

    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150

    Çok iyi bir sekilde anlatılmıs konu

    Aynen ustam cok haklısın bu konuda...

  14. #54

    Üyelik
    09 Mart 2011
    Motosikleti
    Honda CBF150
    razor1903 yazdıklarına katılıyorum.

  15. #55

    Üyelik
    14 Temmuz 2010
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    H-D Sportster Forty Eight 2010 Gri
    Çok mantıklı olmuş teşekkür ederim.

    Özellikle değindiğin bir konunun altını bende çizmek isterimki ani fren kullanımında debriyaj çekme olayı...

    birçok sitede debriyaja basınki motor stop etmesin diyorlar.
    bu çok yanlış. zaten freni lastikleri kitleyecek şekilde sıkmayacaksınız. bu otomobildede böyledir. eğer debriyaja basarsanız öncelikle fren gücünüz motor freni gücünden yoksun kaldığı için zayıflayacaktır. arka teker itişi kaybolduğu için merkezkaç kuvveti düşecek ve dengeniz zayıflayacaktır.

    debriyaja durmaya yakın basmak ve durduğunuz anda vitesi 1 e geçirmiş olmak ve durur durmaz arkaya bakmak gerekli.

    arkadanda fren yapmış ama duramayacak ve çarpacak bir araba geliyor olabilir. vitesi 1e düşürmedeki amaçta bu durumda hemen gazlayıp kurtulmak tır.

    diğer konuda kavşaklardaki yol hakkı.
    arkadaşında dediği gibi motorsikletçinin yol hakkı yoktur. Kaza anında kurtulma şansı düşük olduğu için... zarar görme şansı daha fazla olduğu için.

    yol hakkı sizin ama adam sarhoş? freni patlamı? embesil? kadın? sizi görmedi? motorsikleti araçtan saymadı?
    ne olacak?

    biz kavşaktan uygun hıza düşmüş şekilde geçeceğiz :D

    saygılar

  16. #56

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    emeğine sağlık ;)

  17. #57

    Üyelik
    01 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Regal Raptor DD150 E-2
    Gerçekten faydalı bir bilgi olmuş, en çok beğendiğim kısmı; Az ve dikkatli motor kullanmak kaza riskini azaltmaz, aksine artırrır" kısmı. Temelde biz hayatı 2 teker üstünde yaşayanlar bütün herkesin kurallara uymadan araç kullanacağını hesaba katarak hareket etmeliyiz. Benim geçirdiğim kazayıda bu şekilde incelemeni isterim doğrusu??
    [B][COLOR="Red"]34[/COLOR][/B] [B][COLOR="Red"]H[/COLOR][/B]oş [B][COLOR="Red"]G[/COLOR][/B]eldin [B][COLOR="Red"]3291[/COLOR][/B]

    *Yeni motoruna isim arıyor:silent: [Önerilere Açığım]

  18. #58
    nadrov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    var
    Çok faydalı ve ders alınması gereken bir yazı olmuş emeğine sağlık

  19. #59

    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Van
    Teşekkürler. Emeğinize sağlık. Motosiklet sürücüsünün en büyük sorunu farkedilmemektir. Bunun için akümüzün ömrünün erken bitmesini sorun yapmayarak gündüzleri de farlarımızı açık tutmalıyız. Karşıdan gelen ve bizi fark etmeyen sürücülere sellektör yapma gibi bir alışkanlığım var. Farım açık, gerekirse uzun-kısa yaparak varlığımı farkettiriyorum. Bilmiyorum, diğer arkadaşlar buna ne der?

  20. #60

    Üyelik
    13 Haziran 2011
    Şehir
    cin/guangzhou
    cok yararli bir paylasim olmus aynen dediginiz gibi allah korusun caniniza mal olacak bir kaza gecirdikten sonra kim suclu kim degil ne onemi var giden geri gelmiyor...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)