24. Emin sürüşün tek yolu paronaya halinde olmaktır. Köşe arkalarında park etmiş arabalar olduğunu, hiç kimsenin sizi görmediğini, otobüslerin herhangi bir yer ve zamanda uyarmadan aniden duracağını, ağaçların altının ıslak olduğunu, yayaların intihar edeceğini farzedin. Ve en önemlisi bundan zevk alın. Martin Fitz- gibson, Bike yazarı.
emegine saglık
rica ederim arkadaşlar . süper bilgiler vermişler gerçekten . şu debriyajsız vites değiştirme konusunda da şunu söyleyebilirim ; dikkat ettiniz mi daha önce bilmiyorum ama moto GP izlerken iyice bakarsanız sürücülerin vites yükseltirken debriyaj kullanmadıklarını ama vites düşürürken debriyaj kullandıklarını görürsünüz.
Okumuş olduğum en faydal konulardan biri.. Paylaşm için teşekürler.
Paylaşım için sağol. Yazılarda Tecrübe var...
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
debriyaj nedir? ne işe yarar? debriyaj balatası neden biter? vitesli motosikletlerde neden debriyaj var? madem kullanmıcaz
Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
::tartis:: Motor yorulmaz !!!! Sadece üstündeki insanlar yorulur ::tartis::
çok faydalı başlık eline sağlık kardeş yeri gelmişken sorayım debriyaj kullnamadan vites yükseltebiliyorum ama düşürürken aynı şeyi yapamıyorum sizdede oylemi ?
İki kişinin bindiği motor değildir.
faydalı ve emek verilmiş bir yazı.teşekkür ederim
bazı satırlar renklerinden dolayı okunamıyor, yeni paylaşımları düz siyah yaparsanız sevinirim
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
bilgilendirme için teşekkür ederim motor almaya yaklaştıkça öğrenilmesi gereken şeylere daha çok ihtiyacım olmakta bunlarda ilaç gibi olmakta tekrar teşekkürler.
Bir iki hata gözüme çarptı diye yazmıştım.
Görkem ne demek istediğimi büyük ölçüde yakalamış.
Öncelikle harika bir topic açmış arkadaşımız.
Kendisini kutluyorum.
Söylenenlere karşı değilim ama itirazım olan bazı maddeler var.
Daha doğrusu açıklama ya da ekleme yapılması gereken maddeler diyelim.
Bu her motosiklet için geçerli bir öneri değildir.3. Mükemmel U dönüşü için, ağırlığınızı dönüşün dışına verin (sağa dönüşte sola eğilin ve selede sola kayın). Bu motorun dengesini sağlar ve dönüşü kolaylaştırır. Adam Davies, okuyucu.
Tabii her U dönüşü içinde geçerli değildir.
Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken bazı detaylar var.
Gazın kontrolü sizde olmalı.
Çünkü ters tarafa eğilip,selde kaydığınızda, motosikletinizin gidonu dönme eğilimine girer.
Gazı kontrol etmezseniz düşersiniz. Yaparken asla duracak kadar yavaşlamayın.
Ve kesinlikle çok hızlıyken de denemeye kalkışmayın.
Bazı arkadaşlar da yazmışlar. Bu debriyajsız vites değiştirme konusunu daha önce tartışmıştık.7. Vitesi motorun en yüksek torkuna yakın zamanda değiştiriniz. Debriyajsız vites değiştirme, sarsıntısız sürüş sağlar. Fakat burada zamanlama anahtar noktadır. Gazı anlık kapatın, vitesi yükseltin ve böylece sıradaki dişli kolayca yerine yerleşir. Bu işlem bütün viteslerde geçerlidir ve motora zarar vermez. Damon I'Anson, sürüş eğiticisi.
O zaman bazı arkadaşlarımız şiddetle itiraz etmişlerdi.
Bazı arkadaşlar da deviri ayarlamak gerekir gibi şeyler yazmışlardı.
Aslında her devir de debriyajsız vites değiştirebilirsiniz.
Motosikletler buna uygundurlar.
Yüksek devirlerde vites değiştirirken özellikle uygulamanızı tavsiye ederim.
Ön tekerin yerden kesilmesini önleyeceği gibi akışkan bir sürüş olanağı sağlayacaktır.
İki parmakla fren önerisine katılmıyorum.9. Yumuşak bir yavaşlama için frenle beraber gazı kapatın. Fren için iki parmağınızı kullanın, aynı anda gazı kontrol etmelisiniz. Fay Graham, okuyucu.
Hayatında ilk defa disk frenli bir motosiklet kullanacak kişilere tavsiye edeceğim bir şeydir iki parmak.
Bir de pistte yarış pilotlarının iki parmak kullandığını görürsünüz.
Bunun dışında disk frenin tepkimelerine alışıksanız, dört parmağınızı kullanmanızı öneririm.
Acil frenlemeler de gazın kapanması gerekebilir.
Aynı zamanda 2 parmakla agresif fren yapma olanağınız zayıftır.
Frene tam olarak asıldığınızda, elciğin üzerinde kalan parmaklarınız, manetin kapanmasını önleyecek ve daha uzun mesafede durmak zorunda kalmanıza neden olacaktır.
Gaz kontrolünü baş parmak ve işaret parmağı arasında kalan kısımla sağlayabilmeniz size önemli avantajlar sağlar.
Refleks değildir.16. Her yolculuktaki acil duruş bir raflekstir. Nick Els, okuyucu.
Üzerinde uzun bir çalışma dönemi geçirilmesi gereken ve sık sık denemelerin tekrarını gerektiren bir güvenlik unsurudur.
Ha yazar bunu refleks haline getirin demek istemişse katılırım.
Counter-steering size yeterli hızda dönme sağlar. Önemli olan basıncı ayarlamaktır. İçteki gidonu itin. O kadar. Motosiklet dışa doğru gidiyorsa, biraz daha itin.13. Counter-steering size yeterli hızda dönme sağlamaz ise? İç taraftaki ayaklığa ağırlık verirken içteki gidonu itin. Sean Hayes, eğitici.
Motosikletiniz,
"bu motor ancak bu kadar yatar"
dediğiniz anda, bir o kadar daha yatacaktır.
Büyük ihtimalle bu adamın ne dediğini anlamadınız.4. Mallory firketesinde, örneğin, ben debriyaj aktif olmadan önce iki yana yatış yapıp sonra son yatışta gaz veriyorum. Scott Smart, BSB yarışçısı.
Firkete, yanlış hatırlamıyorsam saç tokası gibi bir şey.
Fakat motosikletçilik teriminde, arka arkaya gelen virajlı yollara verilen addır.
Orjinal adı= Hairpin
Metni kim çevirdiyse, Türkçe üzerine bir hayli titizlendiği anlaşılıyor..
Kendisi şöyle birşeydir.
Lastikleri ısıtır. Tabii temizler de.9. Zikzaklar çizerek gitmek lastikleri ısıtmaz, lastiğin yüzeyini temizler. Lastiği ısıtmanın en iyi yolu düz bir çizgide sertçe hızlanma ve frenleme yapmaktır. Martin Fitz-Gibson, Bike yazarı.
Zikzaklar çizme lastiklerinizden emin olmanın en iyi yoludur.
Özellikle virajlar da lastik yanaklarının soğuk olması başınızı belaya sokabilir. Düz çizgide sert frenle vs ile yanakları ısıtamazsınız.
Sayın Bike yazarına katılmıyorum.
Uzun oldu galiba.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
coq:her devirde debriyajsız vites değiştirebilirsiniz motosikletler buna uygundur demişsin fakat ben arabalarında buna uygun olduğunu düşünüyorumm çünkü motorumdada arabadada vites yükseltirken debriyaj kullanmıyorum boşa atarken debriyaj kullanmıyorum SAYGILAR
kardeş ellerine sağlık düzenleme güzel olmuş
Rüzgar gibi geçti
coq sende saol eline saglık katılıyorum düzeltmelerine
ama şunu ekliyim ben debrajsız vites degiştirmem eski motorumda tel kopmustu ozamn degiştirmiştim okadr =D
bence o raceler icin gecerli bişi bi chopperde gereksiz..
Valla sen bana motoru sor söyleyeyim.
Eşimin arabasının kalorifer radyatörü mü delinmiş bişey olmuş.
Arabanın içine duman doluyor dedi.
Ben de,
"iyi benim arabayı al"
dedim.
Bu konuşma geçen yıl Mayıs ayında geçti aramızda.
Hanım benim arabayı aldı kullanıyor.
Ben hala onun arabasını yaptıracağım.
Düşün ne kadar ilgisizim.
Neredeyse 1 sene olmuş daha kontak açmamışım.
Ancak ailecek bir yerlere gidersek araba kullanıyorum.
Aklıma düşürdün şimdi.
Denemek lazım arabayla da...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
deneyin ama şanzımanı kucağınıza alıp eve gelmeyin yağlı yağlı almayıs eve
En başta da yazdığım gibi maddeler her türlü motor için geçerli değildir.
Örneğin dönüşlerde bazı motorlarda kalça hareketiyle denge sağlarken, bazı motorlarda ayağınızı ileri doğru uzatarak sağlayabilirsiniz.
Cruiser tipi motorlarda da debriyajsız vites değiştirme gereksiz demeyelim de, kullanım amacına uygunluk bakımından konuyu sorgulayalım.
Çünkü akışkan sürüşü sağlama bakımından faydalı olduğunu söylemiştik.
Cruiserle yol yaparken de ihtiyacınız olabilir.
Fakat genel kullanımda yarım debriyaj çok kullanıldığı için gereksiz görülebilir.
Yine dengesiz yapısı nedeniyle virajlarda sorunlu motosikletler arasında bir numara olan bu motorların kendine has ve deneyim gerektiren bir kullanımı vardır.
Valla ben tam şanzuman meselesini yazacaktım, sen yazmışsın.
Arabayla deniycem ama, şanzuman ben de seninle gelecem derse ne yapacaz? diye yazmayı düşünüyordum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)